Mert azt talán meg tudom építeni hagyományos elsõ teleszkóppal. Kaptam egy össztelós acélvázat és a meglévõ készletbõl kellene gazdálkodnom, talán egy pár MÉH-telepi séta még belefér. Egy amp villával vsz. megdupláznám a gép költségvetését. Nem sóher vagyok, csak nincs.;1133399']Hátsókerekesbe még jó lehet, bár minek hátsókerekes az alföldre?
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#1961
Posted 2011. October 19. - 20:37

#1962
Posted 2011. October 19. - 20:36

Aktivistáskodunk Gödöllõn!
Magyar Kerékpárosklub Gödöllõ | Facebook
"A Pest Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelõsége 2011. október 22-én, szombaton, 8 és 12 óra között, Gödöllõ Haraszti út 2/a. szám alatti gépjármû mûszaki vizsgáló állomásán ingyenes közlekedésbiztonsági mûszaki átvizsgálást végez!
Aki nem biztos abban, hogy szabályos-e a bringája, tekerjen ki az autópálya lehajtó melletti vizsgaállomásra, egy pár perces, ingyenes átvizsgálásra!"
Érdekes lenne betopanni a rekukkal, vajon mit szólnának hozzájuk? Egy szivatás?
#1963
Posted 2011. October 19. - 20:15

#1964
Posted 2011. October 19. - 19:10

#1965
Posted 2011. October 19. - 12:49

;1133418']A láncot alacsonyabban is lehet vezetni, csak ekkor a villaváll lehet útban, ami pedig hagyományos telónál elég széles. A 26/26-os hátsókerekesem ülésmagassága ~55cm, és szerintem még lehetett volna lejjebb rakni. De most hogy így belegondolok, ilyen konstrukciónál (össztelós high racer) az is lehet egy megoldás, hogy a laza láncágat egy csúszkával megvezetjük a teló vállán.
Villaváll vagy kerék, 55 vagy 50 centi tök mindegy! A hátra futó láncvonal miatt kompromisszumot kell kötni. ...és ez mindegyikre igaz! Nincs olyan fekvõ bringa, -legyen az kis vagy nagykerekû, hajtson elöl vagy hátul - amelyik minden paraméterében hozná az elvárt optimumot.
#1966
Posted 2011. October 19. - 12:06

A hátsókerekesbe a normál teló is jó. A láncvonal miatt kerül magasabbra itt az ülés. És már el is jutottunk a 20/26 kerékképlet okáig.
A láncot alacsonyabban is lehet vezetni, csak ekkor a villaváll lehet útban, ami pedig hagyományos telónál elég széles. A 26/26-os hátsókerekesem ülésmagassága ~55cm, és szerintem még lehetett volna lejjebb rakni. De most hogy így belegondolok, ilyen konstrukciónál (össztelós high racer) az is lehet egy megoldás, hogy a laza láncágat egy csúszkával megvezetjük a teló vállán.
#1967
Posted 2011. October 19. - 10:23

A hátsókerekesbe a normál teló is jó. A láncvonal miatt kerül magasabbra itt az ülés. És már el is jutottunk a 20/26 kerékképlet okáig.;1133399']Hátsókerekesbe még jó lehet, bár minek hátsókerekes az alföldre?
#1968
Posted 2011. October 19. - 10:18

A villanyak és homlokcsõ közé ékelt rugóstagot a Cannondale gépei tették népszerûvé. Az utóbbi idõben, egyre több rekut szerelnek hasonló villával. Egy ilyen látható a korábban linkelt Cruzebike robbantott fotóján is. Egyszerûbb mint a Cannondale, de valószínûleg jóval olcsóbb is. Sajnos a kereskedõknél még nem igazán elterjedt.
Hátsókerekesbe még jó lehet, bár minek hátsókerekes az alföldre?
#1969
Posted 2011. October 19. - 09:45

Ez a Headshok bele, a Silvioé ennél primitívebb, ott egyik csõ csúszik a másikban, két poliamid "dugattyúgyûrû" vezetésével.



#1970
Posted 2011. October 19. - 09:44

Elég szarul néz ki! A Cannondale biztos komolyabb cucc,
Ez a Headshok bele, a Silvioé ennél primitívebb, ott egyik csõ csúszik a másikban, két poliamid "dugattyúgyûrû" vezetésével, és nincs állítható spirálrugó, csak egy gumi pogácsa.
#1971
Posted 2011. October 19. - 09:42

#1972
Posted 2011. October 19. - 09:32


#1973
Posted 2011. October 19. - 09:23


A használtsági foktól függõen az AMP-k csillapítása, messze van az eredeti szinttõl, de ez szerencsés esetben csak pár tömítõ gyûrû cseréjével orvosolható. Ne felejtsük el, hogy eredetileg ezek terep felhasználásra készültek. A csillapító egység felújítását erre a télre terveztem (egy hónap használat alatt elveszíti az olajat), de valószínûleg nem teszem meg, mert tapasztalatom szerint ennyire kis rugóúton és a speciális elasztomer-spirál rugós megoldásnak köszönhetõen az aszfalton a mechanikus részek surlódásából adódó csillapítás is elegendõ.
#1974
Posted 2011. October 19. - 09:18

Az AMP tûnik számomra egy elfogadható megoldásnak.
#1975
Posted 2011. October 19. - 09:12

#1976
Posted 2011. October 19. - 09:05

Mit értettek azon hogy pogózik ( pogózhat) a lánc a teló miatt ?
Hátsókerekesnél meg célszerû a láncot a forgásponthoz legközelebb vezetni, így rugóztatja legkevésbé a hátulját.
Az az AMP téged is érdekelhet akár lengõorrút, akár hátsókerekest fogsz építeni. Láttam azt aki hallotta, hogy mondták, hogy létezik olyan elsõ villa, amelyiknél a villanyakba van beépítve a teló. Esetleg olyat is kereshetnél, bár szerintem az se túl gyakori.
#1977
Posted 2011. October 18. - 21:26

Mit értettek azon hogy pogózik ( pogózhat) a lánc a teló miatt ?
Amennyiben a lengõvilla és a hajtási csomópontok között nagy a távolság, akkor a hajtási energia egy része a lengõvilla mozgatására megy el. Minden taposáskor megül a gép. "Pogózik"
Elsõkerékhajtás esetén ez könnyen kiküszöbölhetõ. Az alsó villa forgáspontját a tengelyre és a hajtómûre kell tenni. Ebben az esetben a pogózás nulla. Minél távolabb teszed, annál nagyobb lehet a hajtásból adódó hinta-palinta. Tanulmányozd a Cruzebike gépeit, illetve Lompi is így készíti (már nem csak) a telós gépeket.

#1978
Posted 2011. October 18. - 21:16

#1979
Posted 2011. October 18. - 21:14

#1980
Posted 2011. October 18. - 21:07

Engem érdekel!Mi a vélemény arról, hogy csak hátulra kerüljön rugózás?
Egyébként felleltem egy AMP villát az egyik bringa szervizes cimborámnál, azt mondta hogy nem fogja beépíteni egyik biciklibe se, mert nehéz is meg régi is. Rákérdezek ha kell valakinek