Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#12021
Posted 2009. May 13. - 19:39

#12022
Posted 2009. May 13. - 17:05

Arról nem beszélve, hogy sok olyan finom megoldás van, amit otthon szinte lehetetlen kivitelezni:(
...van amit nem lehet a boltban megkapni! És itt következhetne egy hosszú felsorolás. Szépségdíjas, praktikus, napelemes, költséghatékony, különleges, átalakítható, összecsukható, burkolt, kézzel és lábbal hajtott és kormányzott és még a bánat tudja milyen gépekrõl és alkotóikról.
#12023
Posted 2009. May 13. - 17:04

Én személy szerint csodálom azokat akik belevágnak az építésbe, és még sikerül is mûködõ vázat összehozniuk! A kinézet egy dolog, de ha mûködik, az lényeges:)
Mondjuk én sem a pénzt, sem az energiát nem szánnám rá erre, inkább kifizetem a gyári verziót. Arról nem beszélve, hogy sok olyan finom megoldás van, amit otthon szinte lehetetlen kivitelezni:(
Azért azt hozzátenném, hogy tisztelet a kivételnek! és itt Frigyes Mesterre gondolok. Az Õ gépeit egyik gyári gép sem éri utol sõt, még a nyomába sem ér kivitelezés terén.
#12024
Posted 2009. May 13. - 16:56

Én hiszem, hogy sok. Biciklire nagyon sok. Persze csak a magam és a hozzám hasonló túrázós-városbajárós hobbistáknak. Bármilyen biciklire sok. Azt is elhiszem, hogy Neked, akinek sokat számít minden fél gramm, nem sok. Azt a tényt viszont, hogy a kisszériás fekvõ annyi amennyi, el kell fogadni, nincs kétségem afelõl, hogy olcsóbban nem éri meg.Nem hinném, hogy mondjuk 300.000 HUF sok lenne.
De itt jön be az építés. Egy rekunyi "építõanyag" tokkal vonóval kijön 100e-bõl, nekem pont ennyibõl jött ki az elõzõ. Ha fejleszteni akarsz, csak új vázat rakni a már meglevõ alkatrészek alá, akkor náhánytíz ezerbõl megvan a következõ, az azt követõ meg a többi. Mire eléred a 300 ezres határt, lesz egy csomó rekud, és egy csomó tapasztalatod, megtanultál egy halom új tervezõprogramot kezelni, utánaolvastál egy csomó dolognak, megismertél egy csomó érdekes embert.
Természetesen az érvelésem ott sántít, hogy ha a tervezésre és építésre fordított idõt is beveszed a költségekbe, már baromira nem éri meg. De a déutáni edzést sem úgy számolod, hogy közben mennyi pénzt nem kerestél meg, hanem hogy milyen qrva jót tekertél

#12026
Posted 2009. May 13. - 16:09

Mondjuk én sem a pénzt, sem az energiát nem szánnám rá erre, inkább kifizetem a gyári verziót. Arról nem beszélve, hogy sok olyan finom megoldás van, amit otthon szinte lehetetlen kivitelezni:(
#12027
Posted 2009. May 13. - 13:37

Ötlet mindig van, alkatrész és anyag minden kísérlettel egyre több...
#12028
Posted 2009. May 13. - 13:21

http://ambringa.blog...a-majus-16.html
Hátha érdekel valakit:)
Ez szimplán viszonyítás kérdése. Nem hinném, hogy mondjuk 300.000 HUF sok lenne. Persze tudsz venni 7-900-ért is, de a jó dolgok mindenhol drágák. És azért egy gyári gépet egy építettel nem említenék egy lapon. Ezzel nem szeretnék senkit sem megsérteni, de ez a valóság.
Pedig sok, magyarországi viszonylatban mindenképpen. Cserében viszont kap az ember egy különleges jármûvet. A készített is attól függ ki csinálja, mert vannak ügyes, szépen dolgozó emberek...

....emellett tényleg sport az egész, mert lehet, hogy az ember az elsõ 3,4,5 vázát elcseszi, költségei viszont vannak azoknak is, de viszont az 5-ik váz már olyan lesz, amilyenre tutira vágyott, hacsak el nem téved a fejlesztésben, mint a MekkLaren...

...a tapasztalatot sajnos meg kell fizetni és a legegyenesebb út lehet, hogy az, hogy az ember inkább vesz egy kész terméket...Mindennek van elõnye is hátránya is...
#12029
Posted 2009. May 13. - 11:48

Ez szimplán viszonyítás kérdése. Nem hinném, hogy mondjuk 300.000 HUF sok lenne. Persze tudsz venni 7-900-ért is, de a jó dolgok mindenhol drágák. És azért egy gyári gépet egy építettel nem említenék egy lapon. Ezzel nem szeretnék senkit sem megsérteni, de ez a valóság.
Jó boltos vagy thommey, nekem elhiheted, én is hasonló cipõben járok

Te is tudod, 300-ért olyan montit kapsz, ami több nyelven beszél. Rekuban meg valami nagyon alap cuccot. Ez van. Kisszériás termék, ezért drágább.
Én nagy híve vagyok a házi építésnek, annak dacára hogy most csak egy gyári rekum van. Sokat tanul belõle az ember. Az nem biztos hogy spórol is, mert azt az idõt, amit egy reku tervezgetésével, fabrikálásával tölt, azt fordíthatná pénzkeresetre is, és vehetne egy gyárit. Node ebben éppen ez a sport

#12030
Posted 2009. May 13. - 10:45

Hátha érdekel valakit:)
Valamit valamiért. A gyári bringák brutál drágák, még ha tajvaniak is.
Ez szimplán viszonyítás kérdése. Nem hinném, hogy mondjuk 300.000 HUF sok lenne. Persze tudsz venni 7-900-ért is, de a jó dolgok mindenhol drágák. És azért egy gyári gépet egy építettel nem említenék egy lapon. Ezzel nem szeretnék senkit sem megsérteni, de ez a valóság.
#12031
Posted 2009. May 13. - 10:22

Helló Levi! Érdekel még a teszt út?
Maradt némi alu az építésbõl, meg van pár alkatrészem...
Persze, hogy érdekel, csak most nem állok túl jól szabadidõbõl

Reku Papa!
Köszi a 6-os úti infót! Esetleg tudsz valami telefonszámot mondani? Nyitva vannak hétvégén? Hétköznap esélytelen oda kijutnom.
A próbára várni kell még egy darabig a fent említett ok miatt, ha elkészül (egyáltalán), akkor azt úgyis közzéteszem, aztán lehet majd jelentkezni.
#12032
Posted 2009. May 13. - 09:04

;863611']Építeni talán valami Cruzbike rendszerû gépet lenne a legegyszerûbb, most én is egy olyanon töröm a fejem
Ha elkészül, szívesen kipróbálnám. Vágyom a sikerélményre

#12033
Posted 2009. May 13. - 09:02

Ezek a váztömegek merevvázra vonatkoznak, ugye? Felfügesztéssel azért"szabad" kicsit nehezebbnek lenni gondolom. Mondjuk a donorvázam nem a legideálisabb, a monti hátsó villa, amibõl dolgozom, kb 2 kiló önmagában
Valamit valamiért. A gyári bringák brutál drágák, még ha tajvaniak is.
#12034
Posted 2009. May 13. - 09:00

;863611'] ha valakinek van fölös nõi monti váza, és odaadná nekem pár sörért, az szóljon!
Ahogy a 6-oson megyünk ki BP-rõl, Érd határában, jobboldalt van egy bicajlomi-importõr. Táblája is van kinn. Érdemes hozzá benézni. A nem kurrens lompokat vasárban meg lehet venni.
#12035
Posted 2009. May 13. - 08:42

Maradt némi alu az építésbõl, meg van pár alkatrészem...
#12036
Posted 2009. May 13. - 08:38

Sziasztok!
Nagyon érdekel ez a téma, mivel múlt héten sikerült összetörnöm a régi outimat, úgy döntöttem, hogy fekvóbicót szeretnék. Van egy tucat alkatrészem, csak vázam nincs. Nekiessek egy jó acélváz építésének, vagy inkább szerezzek egy olcsót? (max 30000 Ft-om van az egészre)
Inkább háromkerekûre gondoltam (hátul kettõ 28" elöl egy 20"). Egy biztos, hogy érdekesen fog kinézni, ha én építem. Tudtok valami nagyon olcsót, de azért jót?
Elõre is köszi!
Én 1 évig törtem a fejem rajta, hogy milyen gépem legyen. Szerintem nem érdemes elsõ felindultságból vásárolni/építeni, sokat változhat az ember hozzáállása. Építeni talán valami Cruzbike rendszerû gépet lenne a legegyszerûbb, most én is egy olyanon töröm a fejem (meg van egy elbontandó országútim), úgyhogy ha valakinek van fölös nõi monti váza, és odaadná nekem pár sörért, az szóljon!
Ismer valaki egy jó hegesztõ szakit Pesten?
#12037
Posted 2009. May 13. - 08:17

Ezek a váztömegek merevvázra vonatkoznak, ugye? Felfügesztéssel azért"szabad" kicsit nehezebbnek lenni gondolom. Mondjuk a donorvázam nem a legideálisabb, a monti hátsó villa, amibõl dolgozom, kb 2 kiló önmagábanAz én CrMo vázam (alu)villával, fejcsapággyal együtt 3100 gramm.

#12038
Posted 2009. May 13. - 07:56

Az alsókormányos kékem csak 15 kiló
és ott is 20x40-es szelvényt használtam, de az alsó 20-as oldalból kivágtam a felét így egy fordított trapéz keresztmetszetû a hátsó villám bebebeee
Jó ötlet! Én azon gondolkodtam, hogy edzhetõ, 1,5-ös lemezbõl hajtatok zártszelvényeket, összerakjuk és a kész vázat megedzem. Egy cimborámnak van egy hatalmas kemencéje.
De mostanság az alucsõválaszték növekedése is bizergál...
#12039
Posted 2009. May 13. - 07:52

De mi nálad a szokásos...??? A 6 kiló az kb. másfél,kétszer annyi, mint egy "nehéz" CrMo rekuváz (villa,boom,váz,rugóstag)...
Az én CrMo vázam (alu)villával, fejcsapággyal együtt 3100 gramm.
#12040
Posted 2009. May 13. - 07:47

Azért annyira nem vagyok gramm-mániás;)
Nekem a váz (elsõ villával és hátsó rugóstaggal, de boom és középrész nélkül) 5.9-6kg, csak kiváncsi voltam, ez elfogadhatónak számít-e, mennyivel több a szokásosnál.
De mi nálad a szokásos...??? A 6 kiló az kb. másfél,kétszer annyi, mint egy "nehéz" CrMo rekuváz (villa,boom,váz,rugóstag)...