Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#841
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Én is gyártottam egy hasonlót...


Sirály! Mi a tapasztalat? Mibõl csináltad a fém részét?
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#842
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

de városban nehézkes vele a közlekedés. Városon kivül már nem vészes a helyzet, de igazából egy trike nem gyorsabb egy hagyományos montinál

No akkor vizsgáljuk meg a sebesség kérdését! Kukkants bele ebbe a filmbe! Reku Papa, Levi meg én tapossuk a pedált Gödöllõ környékén. A kamera az én gépemen volt, de ne tévesszen meg a film, én voltam a leglassabb! (jól van megvágva)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_Ed8t0Ynaps

Talán segít a döntésben.
..és találsz még ott filmet ahol ez volt... bal alsó sarok. A legtöbbünknél találsz ilyet. Képek, tervek, videók stb.

#843
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

azt el se merem mondani, hogy outival is lassabb vagyok, mint itt a törzsgárda a rekukkal :o:o:o)

Az a normális! Síkon... :)

#844
Mentát

Mentát

    vendég

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás

Bocs, ha kicsit hosszúra sikeredett....


Dehogy hosszú, nagyon hasznos tapasztalatokat írtál, segít a döntésben, köszi!

#845
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

A kétkerekûd a kormánytól és a hátsó keréktõl eltekintve hasonló koncepció mint amit én terveztem. A hajtás viszont úgy tûnik elég magasan van rajta, én annál lejjebb szeretném.


Igyekeztem egyszerû formát választani - egyenes. Az összecsukhatóság a terveken és egyenlõre a valóságban is mûködik. A kormányt alsó változatban is meg fogom próbálni, mert ezt nehezen szokom meg. Elõször nagyobb hátsó kerékkel indult a tervezés, de a csukhatóság nem akart rendesen összejönni. Az összecsukott méretet jelentõsen befolyásolja a kerékméret. (Hasonló: Folding Recumbent - YouTube)

Hogy a fenébe tudják vajon pl. a Scorpion fs-t 18 kilóból kihozni? Igaz hogy az 1 milla...
Python elsõ törvénye? :)


Pedálok, sárvédõk, világítás, zászló... nélkül, +Python elsõ törvénye.
Én teljes harci díszben - csomag nélkül - mértem le a gépet vastelepi mérlegen: ~29,8 kg.
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#846
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 hozzászólás

A kétkerekûd a kormánytól és a hátsó keréktõl eltekintve hasonló koncepció mint amit én terveztem. A hajtás viszont úgy tûnik elég magasan van rajta, én annál lejjebb szeretném.

Hogy a fenébe tudják vajon pl. a Scorpion fs-t 18 kilóból kihozni? Igaz hogy az 1 milla...
Python elsõ törvénye? :)

Egyébként a súly csúnyán néz ki ha csak a bicajt nézzük (18 vs 30), de ha az összsúlyt nézzük, már nem annyira (118 vs 130).


Üdv elõszöris a fertõzött osztályon :)
Nekemis van egy trike-om, tavaly mentem azért vele elég sokat bicikliúton, mert ahol volt inkább azt használtam, és egyszer nem tapasztaltam rendõri attrocitást....úton egy baj a trike-al, hiába csak 80-90 centi széles, elfoglalsz vele majdnem egy sávot, mire kikerülgeted a kátyukat, és a kocsik ahogy néztem városban elég nehezen tudtak kerülgetni. Nem dudáltak le, mert szerintem aztse tudták hogy mi fán terem a trike, de városban nehézkes vele a közlekedés. Városon kivül már nem vészes a helyzet, de igazából egy trike nem gyorsabb egy hagyományos montinál, fõleg mivel nehéz...az enyém is 26kg-nál állt meg, igaz drabális rajta minden. A komfortos rugózást nekem a hátsó 3.0-ás kerekek adják, inkább úgy közölöm mindig a kátyukat, hogy a hátsó kapja. Viszont ennek súlya van...csak a hátsó gumim több mint 1 kg, a felni sem pehelykönnyû, de cserébe erõs, meg a 8-as agyváltó is vagy 1.8kg. Emelkedõn felfelé, érzõdik a súly rendesen....meg aztán a 3 nyomvonal.
Szóval mivel én szeretek gyorsan közlekedni, ezért csináltam egy kétkerekû lengõorrút, az már csak 12.5kg, és a trike-hoz képest mintha siklana a levegõben. Hegyen még nem próbáltam, de volt versenybiciklistaként mondom, hogy nem mindegy hogy egy 15kg-s géppel vagy csak egy 9kg-sal mentem felfele....hegyen felfele, ha nemis a grammok, de hogy egy 15 vagy egy 25kg-s géppel mész, hát megérzed az biztos.
Egyébkéntmeg egyetértek a többiekkel, inkább egy 26 vagy 28-as kerék akár véknyabb gumival(olyan 1.5-ös ideális) mint egy 20-as kerék 4-5 centi csillapitással. És lengõorrúnál a hajtómûmagasságot kordában lehet tartani, nem lesz olyan magasan mint egy high racer esetében.
Meg aztán itt okan végigjárták a fejlõdés útját, és a lengõorrúnak több elõnye van mint hátránya, szóval énis csatlakozom, egy merevvázas lengõorrú valószinüleg ki fogja szolgálni az igényeid, és abba hátra még mindig be tudsz tenni 2-féle kereket ha nagyon ragaszkodsz az elektromos hajtáshoz. De cserébe tényleg meg kell vele újra tanulni biciklizni...egy zárt parkolóban pár óra elég hozzá, utána már forgalomban lehet rutint gyüjteni.
Bocs, ha kicsit hosszúra sikeredett....

#847
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Van itt pár trike-os, Õk a hiteles források, de amennyire tudom, a Trike átlagsebessége jóval alacsonyabb, az egynyomon haladó rekukhoz képest. Ettõl és a szélességbõl adódó hátrányoktól eltekintve sok elõnye is van.

Nem tudom h mennyivel lassúbb a trike. Az h én lassú vagyok amikor trike-on ülök, az nem biztos h a trike hibája. :o
Az igaz h lassabb vagyok, mint outival, de itt a fekvõsök azt mondják h ha rendszeresen rekuzom, akkor kb. 2 év alatt alakulnak ki az ún. rekus-izmok. Mi mindenesetre egyre gyorsulunk (1 év alatt közel 500km). Outival kb. 5000km. (az el se merem mondani h outival is lassabb vagyok, mint itt a törzsgárda a rekukkal :o:o:o)

#848
lbordi

lbordi

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás

Ez a konstrukció jobban tetszik, mert szerszám nélkül állítható a bõsége:

BiciBands | Mollettadesign[55]/2/


Én is gyártottam egy hasonlót...

Feltöltött kép
Feltöltött kép

#849
Mentát

Mentát

    vendég

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás

Igen, SketchUp-pal készült a terv, amit a valóságnak is többnyire utánigazítottam. Két hónap térbeli tervezgetés után azért a kivitelezéskor még kellett ezt-azt módosítani. Recumbent trike - bike - YouTube

A trájkokkal a szállíthatóság - ha összecsukható valahogyan, akkor is - nagy gubanc! Acélból a tömege 30kg körüli lesz. Ja, és a 3 nyom a magyar utakon! Megközölni nehéz a kátyút, 40cm-enként fut egy kereked, kikerülni forgalomban nem életbiztosítás, választhatsz melyik kerékkel zakkansz bele. Utóbbi miatt egy 4 kerekû elõnyösebb.
Ezért kezdtem el a kétkerekû építését - meg azért, mert csak... (a fertõzés).

(A trájkon egy idõben sokat szívtam a reku görkõkkel, lánccal. Kiderült, hogy egy retek boltos 9-es láncot adott el nekem 8-as helyett, ugrott a lánc nagy terhelékor, és minden egyéb kellemetlenséget is a méret eltérés okozott.)


A kétkerekûd a kormánytól és a hátsó keréktõl eltekintve hasonló koncepció mint amit én terveztem. A hajtás viszont úgy tûnik elég magasan van rajta, én annál lejjebb szeretném.

Hogy a fenébe tudják vajon pl. a Scorpion fs-t 18 kilóból kihozni? Igaz hogy az 1 milla...
Python elsõ törvénye? :)

Egyébként a súly csúnyán néz ki ha csak a bicajt nézzük (18 vs 30), de ha az összsúlyt nézzük, már nem annyira (118 vs 130).

#850
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

Az avatarodban levõ trike-ot Te tervezted?
Van a tervnek valami nagyobb felbontású változata is?


Igen, SketchUp-pal készült a terv, amit a valóságnak is többnyire utánigazítottam. Két hónap térbeli tervezgetés után azért a kivitelezéskor még kellett ezt-azt módosítani. Recumbent trike - bike - YouTube

A trájkokkal a szállíthatóság - ha összecsukható valahogyan, akkor is - nagy gubanc! Acélból a tömege 30kg körüli lesz. Ja, és a 3 nyom a magyar utakon! Megközölni nehéz a kátyút, 40cm-enként fut egy kereked, kikerülni forgalomban nem életbiztosítás, választhatsz melyik kerékkel zakkansz bele. Utóbbi miatt egy 4 kerekû elõnyösebb.
Ezért kezdtem el a kétkerekû építését - meg azért, mert csak... (a fertõzés).

(A trájkon egy idõben sokat szívtam a reku görkõkkel, lánccal. Kiderült, hogy egy retek boltos 9-es láncot adott el nekem 8-as helyett, ugrott a lánc nagy terhelékor, és minden egyéb kellemetlenséget is a méret eltérés okozott.)
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#851
Mentát

Mentát

    vendég

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás

Meggondoltam magam! :) Miért is beszélnénk le róla? Csináld meg! Aztán számolj be a tapasztalatokról. (végül is a te pénzed)


Persze, végül is az egész fórum itt arról szól, hogy kipróbálunk dolgokat, kísérletezünk...
Ne fogok kétségbe esni, ha elsõre nem találom meg az üdvözítõ megoldást :)

#852
Mentát

Mentát

    vendég

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás

A Reku Papa által javasolt 2x26-os, merevvázas lengõorrú esetén hátul nem kell lánckerék, mert az elsõ kerék hajtású:)
Igazából hátra egy olyan elsõ kerék kell, aminek a felfogatása alkalmas az agymotoros kerék helyére történõ beépítésre.
(ha jól tévedek - nekem nincs lengõorrúm)


Oké, de én egyelõre még hátsó kerék meghajtásban gondolkodom :)
Aztán lehet hogy hétvégén megtérítenek...

Az avatarodban levõ trike-ot Te tervezted?
Van a tervnek valami nagyobb felbontású változata is?

#853
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

olyan elsõ kerék kell, aminek a felfogatása alkalmas az agymotoros kerék helyére történõ beépítésre

praktikusan elsõkereket használunk, de a villa tengelytávolságát az igényekhez lehet igazítani.

#854
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

Az egy kg lánckerék meg féktárcsa nélkül értendõ, mert a motornak is ezt a súlyát ismerem, így tudtam csak összehasonlítani, kiszámolni a különbséget.
Mennyi szokott lenni egy 26-os hátsókerék?


A Reku Papa által javasolt 2x26-os, merevvázas lengõorrú esetén hátul nem kell lánckerék, mert az elsõ kerék hajtású:)
Igazából hátra egy olyan elsõ kerék kell, aminek a felfogatása alkalmas az agymotoros kerék helyére történõ beépítésre.
(ha jól tévedek - nekem nincs lengõorrúm)

Kiegésztítés:
Megépítheted az agymotor szélességét figyelembe vevõ hátsó villával a gépet, és ha igényed van rá még mindig, akkor költesz rá és hajrá agymotor.
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#855
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Én is a többiek ötletét támogatom. Papa is megjárt már pár emelkedõt, én is legurultam már néhányszor egy két dombon, megmásztam pár emelkedõt. Általános tapasztalatom, hogy a magyaroszági közutakon még nem találkoztam olyan emelkedõvel, amit ne lehetett volna rekuval teljesíteni. Azt az agymotort ráérsz majd nyugdíjas korodban beszerelni (bár Puput elnézve akkor sem lesz rá szükség).
Nem vagyok egy gramm-mániás, de amit nyersz a beépítéssel, annyit veszítesz is! A 2x26 vagy 2x28 kerékképletû lengõorrú azért is tûnik jó megoldásnak, mert egyszerû mint a faék. Nagyot nem tévedhetsz vele, hiszen a ideális paraméterek tapasztalati úton már beálltak (homlokcsõszög, utánfutás, tengelytáv stb.) és egyszerû beleaplikálni a hátsókerékhajtást illetve visszaalakítani. Mivel az aksi vélhetõen a kerék felett a csomagtartón lenne, még ez sem bonyolítaná a dolgot. További elõny az általad linkhez képest, hogy független lenne az elsõkerék hajtásától.

Nagy valószínûséggel, ha elkezdesz rekuzni, az egész agymotor ötletet kukázod. Ne akarj látatlanban átalakítani olyasmit, amit még nem tapasztaltál meg!

Van itt pár trike-os, Õk a hiteles források, de amennyire tudom, a Trike átlagsebessége jóval alacsonyabb, az egynyomon haladó rekukhoz képest. Ettõl és a szélességbõl adódó hátrányoktól eltekintve sok elõnye is van.

Meggondoltam magam! :) Miért is beszélnénk le róla? Csináld meg! Aztán számolj be a tapasztalatokról. (végül is a te pénzed)

#856
Mentát

Mentát

    vendég

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás
Az egy kg lánckerék meg féktárcsa nélkül értendõ, mert a motornak is ezt a súlyát ismerem, így tudtam csak összehasonlítani, kiszámolni a különbséget.
Mennyi szokott lenni egy 26-os hátsókerék?

Szerintem is lehet trike-kal bringaúton járni, csak az a bajom, hogy nem szabad. :)
Most nem tudom mi legyen, én mindig is trike-ot akartam, polikarbonát burkolatot is akartam rá barkácsolni, csak a jogszabály miatt váltottam át a kétkerekûre.
Már egészen megbarátkoztam a gondolattal, mire itt mindenki azt mondja, nyugodtan lehet járni trike-kal bringaúton.
Lehet hogy nem kéne foglalkozni a jogszabállyal és bevállalni? Legfeljebb ha lezavar a rendõr majd késõbb visszamegyek rá ? :)

#857
Mentát

Mentát

    vendég

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás

Azért lenne jó az agymotorhoz 26-os kereket párosítani, hogy legyen sebesség. Amennyire én tudom, az agymotorok egy bizonyos fordulatszám felett rohamosan veszítik a teljesítményüket.

Ja, és nem hajtott kereket könnyebb cserélni is.


Ez igaz, viszont a kisebb keréknél meg nagyobb a nyomaték.
És elsõsorban az emelkedõkön kellene segítene az agymotornak.
Hazafelé a Duna szintjérõl kell feltekernem Érd Parkvárosba, az egy jó hosszú emelkedõ, és pont az út végén :)

Szerintem a 40-et 24-es kerékben is tudnia kell : DC és BLDC motor, motorvezérlõ elektronika, kefe nélküli motor annál gyorsabban meg nem akarok menni.
Viszont a 20-asban már lehet hogy nem tudná.

#858
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Erre gondoltam egyébként én is, hogy két hátsó kerekem lenne, egy agymotoros, meg egy sima.


Azért lenne jó az agymotorhoz 26-os kereket párosítani, hogy legyen sebesség. Amennyire én tudom, az agymotorok egy bizonyos fordulatszám felett rohamosan veszítik a teljesítményüket.

Ja, és nem hajtott kereket könnyebb cserélni is.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#859
dirobi

dirobi

    vendég

  • fórumtag
  • 139 hozzászólás
Milyen zene megy a video alatt?

Egy kg-os hátsókerék? Szerintem jóval több. Egyébként az ötlet szimpatikus, én is tervezek hasonlót, de 3 kerékkel, levehetõ burkolattal. Trike-kal nyugodtan lehet bringautakon járni, csak ne legyen túl széles a járgány és akkor a szûkítõkön is vidáman át lehet menni vele, pedig a mienk long vehicle :D. (Sok ilyet próbáltam.)
http://youtu.be/N513bf9UVYA



#860
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Erre gondoltam egyébként én is, hogy két hátsó kerekem lenne, egy agymotoros, meg egy sima.
Bár az egész kerék motorral, integrált vezérlõvel 6.2 kg, egy sima kerék pedig mennyi? 1 kg?
Úgyhogy 5 kiló miatt nem tudom érdemes-e.
Az akksit túrán mindenképp érdemes otthon hagyni :)

Egy kg-os hátsókerék? Szerintem jóval több. Egyébként az ötlet szimpatikus, én is tervezek hasonlót, de 3 kerékkel, levehetõ burkolattal. Trike-kal nyugodtan lehet bringautakon járni, csak ne legyen túl széles a járgány és akkor a szûkítõkön is vidáman át lehet menni vele, pedig a mienk long vehicle :D. (Sok ilyet próbáltam.)
http://youtu.be/N513bf9UVYA