Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#881
Posted 2012. February 22. - 09:49

#882
Posted 2012. February 22. - 09:39

#883
Posted 2012. February 22. - 09:33

Érdekes, hogy elsõ rekunak mindenki swb-t esetleg lowracer tervez (én is így voltam ezzel, de már nem kéne...). Késõbb rádöbben (már a használat közben) a hátrányokra és elindul valamilyen más irányba. Ki-ki egy-egy másik irányba.Készítettem pár vázlatot, valami ilyesmit tervezek

A másik alternatíva a saját pénzen, saját tapasztalat?
Az én javaslatom az lenne (ahogyan mások felé is tettem ezt) próbálj ki minél több és minél több féle gépet. Vedd számba mire akarod használni?
Pl.:Városi közlekedéshez biztonságosabb a magasabb építés, de országúton sem hátrány. Túrához praktikusabb az azonos méretû és általánosan elterjedt kerékméret. A legtöbb helyen kapsz hozzá belsõt és csak egy méretût kell vinni, cserélhetõek a köpenyek is. Egy 28"-as kerék túra köpenyekkel legalább annyira komfortos, mint egy 20" csillapítással, a hátsókerék hajtás közelebb áll a normál kerékpár irányításához de többlet súllyal és kompromisszumokkal jár (kisebb elsõkerék vagy magasan elhelyezett hajtómû), elsõkerék hajtás egyszerû, de újra kell tanulni a bringázást és még sorolhatnám az unalomig...
Az én tanácsom:
- próbálni, tesztelni, próbálni, tesztelni...
- elsõre vegyél egy már bevált használtat, akár vázat is. Ez kevesebbe fog kerülni, mint ha Te csinálnád!
- kellõ tapasztalat birtokában építs egyet napelemmel, szárnyakkal és hat kerékkel az álmaidnak megfelelõt.
#884
Posted 2012. February 22. - 08:57

#885
Posted 2012. February 22. - 08:54

e) „Kerékpárút” (26. ábra); a tábla a kétkerekû kerékpárok közlekedésére kijelölt utat jelez; a segédmotoros rokkantkocsi, a gépi meghajtású kerekes szék és a kétkerekû segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzõtábla nem tiltja. A kerékpárúton más jármû közlekedése tilos;
i)„Gyalog- és kerékpárút” (26/d. ábra); a gyalogos, a kerekes szék és a kétkerekû kerékpár közlekedésére kijelölt út. Ha a gyalogos és a kerékpáros forgalmat burkolati jel választja el (26/e. ábra), a gyalogos és a kerékpáros csak az útnak a részére kijelölt részén közlekedhet;
Igen, ez nagy szívás. 2010 Január elsejétõl érvényes. Nem tudom miért lett így, találtam a neten valami elõkészítõ anyagot a törvényrõl, abban még az szerepelt, hogy azokat a háromkerekûeket akarják kitiltani, akik utast is szállítanak (pl riksák, ezek jó szélesek), de valamiért az összes háromkerekû kitiltása lett belõle.
Az autók között meg 1m magasan nem akarnám a kipufogójukat szipákolni...
Szerencsésebb lett volna szélességkorlátot megadni a kerékpárútra, pl max 0.9 m vagy max 1m.
Akár általánosan, akár kerékpárutanként kiegészítõ táblával, attól függõen milyen széles az út.
Vannak olyan trike-ok amik csak 80 cm szélesek, ez alig több mint egy monti kormány szélessége.
Szerintetek érdemes lehet ezzel valami illetékest megkeresni? Vagy reménytelen, úgysem módosítják?
Kiváncsi lennék mik a szabályok más EU-s országban, pl. Hollandiában.
Ott azért van egy pár trike, velomobil, nem hiszem hogy nem mehetnek kerékpárúton.
#886
Posted 2012. February 22. - 07:49

Ami viszont érzékenyen érintett, hogy trájkok már nem mehetnek kerékpárúton.
Tény hogy néha a szélesség nem igazán elõny de hol tiltják? Honnan az infó?? Lemaradtam valamirõl?
Volt már szó róla a fórumon. Kellemetlen, ha az útról letiltják a kerékpárokat, mert a trájk is kerékpár a KRESZ szerint. A kerékpárúton viszont:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet - a közúti közlekedés szabályairól
13. § (1)41 Az utasítást adó jelzõtáblák:
e) „Kerékpárút” (26. ábra); a tábla a kétkerekû kerékpárok közlekedésére kijelölt utat jelez; a segédmotoros rokkantkocsi, a gépi meghajtású kerekes szék és a kétkerekû segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzõtábla nem tiltja. A kerékpárúton más jármû közlekedése tilos;
i)„Gyalog- és kerékpárút” (26/d. ábra); a gyalogos, a kerekes szék és a kétkerekû kerékpár közlekedésére kijelölt út. Ha a gyalogos és a kerékpáros forgalmat burkolati jel választja el (26/e. ábra), a gyalogos és a kerékpáros csak az útnak a részére kijelölt részén közlekedhet;
#887
Posted 2012. February 22. - 07:46

trájkok már nem mehetnek kerékpárúton. Honnan az infó?? Lemaradtam valamirõl?
Valószínûleg csak információtorzulás. A valóság az, hogy a trájk nem KÖTELES a kerékpárúton menni, mehet az úttesten is.
#888
Posted 2012. February 22. - 06:08

Kedves Rekus társak!
Én még egyelõre csak szobai rekus vagyok, de tavasszal szeretnék a tettek mezejére lépni.
Mivel bringám még nincs, szeretnék készíttetni egyet.
Elõször trike-ban gondolkodtam, de aztán olvastam róla, hogy azok már nem mehetnek kerékpárúton, csak a kétkerekû bicajok. Úgyhogy most egy SWB midracer-t tervezek, valahol a Toxy TT és a Challenge Furai között.
(Itt most nem arra gondolok, hogy a kettõ ára között)
Elöl 20-as, hátul 24-es kerékkel, kb 50 centis ülésmagassággal, elsõ és hátsó teleszkóppal, hátsókerék meghajtással, elektromos rásegítéssel.
Munkába járásra használnám, hétvégén alkalmanként túrázásra is.
Szerintetek kb mennyibõl lehet egy ilyet kihozni (mondjuk az elektromos rásegítés nélkül, mert annak ismerem az árát), és kihez érdemes fordulnom?
Bringanti-t találtam a neten, meg a Schlett kerékpárt (mondjuk õ elég messze van tõlem).
Alkatrészeket találtam az Ambringánál, meg a Toxy hazai képviseleténél, az Evobike-nál is lehet rendelni szerintem ezt-azt. Az elektromos agymotort a Techmobile-tõl venném.
Elõre is köszi a tanácsokat!
Üdv a csapatban!
Építtetésnél váz kérdésben a terveid alapján Lompinak kb egy ebédidõre lenne szüksége és már tesztelhetnéd is. Alkatrésznél én mindenképpen a neten néznék szét, vannak a boltoknál is kedvezõbb árak!
Ami viszont érzékenyen érintett, hogy trájkok már nem mehetnek kerékpárúton.
Tény hogy néha a szélesség nem igazán elõny de hol tiltják? Honnan az infó?? Lemaradtam valamirõl?
#889
Posted 2012. February 22. - 01:07

#890
Posted 2012. February 22. - 00:20

Én még egyelõre csak szobai rekus vagyok, de tavasszal szeretnék a tettek mezejére lépni.
Mivel bringám még nincs, szeretnék készíttetni egyet.
Elõször trike-ban gondolkodtam, de aztán olvastam róla, hogy azok már nem mehetnek kerékpárúton, csak a kétkerekû bicajok. Úgyhogy most egy SWB midracer-t tervezek, valahol a Toxy TT és a Challenge Furai között.
(Itt most nem arra gondolok, hogy a kettõ ára között

Elöl 20-as, hátul 24-es kerékkel, kb 50 centis ülésmagassággal, elsõ és hátsó teleszkóppal, hátsókerék meghajtással, elektromos rásegítéssel.
Munkába járásra használnám, hétvégén alkalmanként túrázásra is.
Szerintetek kb mennyibõl lehet egy ilyet kihozni (mondjuk az elektromos rásegítés nélkül, mert annak ismerem az árát), és kihez érdemes fordulnom?
Bringanti-t találtam a neten, meg a Schlett kerékpárt (mondjuk õ elég messze van tõlem).
Alkatrészeket találtam az Ambringánál, meg a Toxy hazai képviseleténél, az Evobike-nál is lehet rendelni szerintem ezt-azt. Az elektromos agymotort a Techmobile-tõl venném.
Elõre is köszi a tanácsokat!
#891
Posted 2012. February 21. - 21:47

#892
Posted 2012. February 21. - 20:37


Egy kis hajtómûolajjal orvosoltam. Most meg a CIA lesi a garázsomat, a lopakodóhoz akarják ellopni a technológiát.
#893
Posted 2012. February 21. - 20:11

#894
Posted 2012. February 21. - 20:05

#895
Posted 2012. February 21. - 09:38

#896
Posted 2012. February 21. - 09:35

#897
Posted 2012. February 20. - 21:12

#898
Posted 2012. February 20. - 10:29

a fészkelõ madarakat zavarja a kerékpárosok zaja.
Bizonyított tény, hogy mind a struccokat, mind a pingvineket erõsen zavarja a kerékpárosoknak a látványa is. Ezért nem látsz Amszterdamban se struccot, se pingvint.
#899
Posted 2012. February 20. - 10:18

#900
Posted 2012. February 20. - 09:39
