
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#8461
Írta 2010. június 22. - 15:39


#8462
Írta 2010. június 22. - 15:38

#8463
Írta 2010. június 22. - 15:28

Miért?
Persze (de mintha ezt már írtam volna, vagy nem?) az elképzelés az, hogy egy gyári fogaskerékhez illeszteni (csavarozni/hegeszteni) hozzá a másik(ak)at. Természetesen ilyen is van már (ezt sem linkeltem még? hm...)
Endless-sphere.com • View topic - Fitting chainrings to hub gears
A láncváltó érzésre gyorsabb, pontosabb, határozottabb. Lehet szépen dobálni egymás után. Ha valami forgalmi okból meg kell állni, de nem váltottál vissza, akkor ott az agy. A három fokozatból biztosan találsz egy olyat amivel el tudsz indulni. Biztosan nem az ideális fokozat lesz, de el tudsz indulni. Ha már gurulsz, akkor úgy is visszarakod az agyat a megállás elõtti fokozatba és korrigálsz a lánc váltón. Megszokható, mûködik. Egy könnyû gépen ez nem okoz gondot.
Táska, sátor és teljes túrafelszerelés esetén kevésbé izgat, hogy az agyváltó "megfontoltan" reteszel. Van rá idõ... Ha meg kell állni, akkor kis tapasztalattal a megfelelõ fokozatból indulsz. De ha nem, akkor is gyorsan korrigálhatod, nem kell megvárni míg felpörög a kerék. (A lánvváltónál min. fél fordulat a váltás, ami csak lassú menetnél gond)
Ha átdobod az elsõváltót, akkor valszeg egy darabig ott is marad. Ezt kívánja az út.
Szóban nem lehet vissza adni, érezni kell. A DD számomra "sportosabb" volt, az még a láncváltóhoz áll közelebb. A Nexus a treking hajtómûvel is a klasszikus agyváltó.
Ezt láttam, de megnézném azt is (ha van róla kép) hogyan vezeti el a bowdent, meg a konzolt. Ott már nincs túl sok hely! Alább jól látszik a vezérlõ tárcsa és a bowden helye és helyzete. Az agy felé sem túl sok a hely. Na ezt jól ki kell majd számolni!
http://www.youtube.com/watch?v=MN4cmgvptzA
#8464
Írta 2010. június 22. - 14:38

gyors gépre DD-t, túrára agyváltó a tányérokkal
Miért?
Persze (de mintha ezt már írtam volna, vagy nem?) az elképzelés az, hogy egy gyári fogaskerékhez illeszteni (csavarozni/hegeszteni) hozzá a másik(ak)at. Természetesen ilyen is van már (ezt sem linkeltem még? hm...)Az "Alfine két fogaskerékkel" téma elõtt, nézz meg egy váltót vagy ábrát! Nem fér el rajta kettõ, sõt ha nem gyári Shimi, akkor egy is szûken. A megoldás az lehetne, ha egy fogaskerékre aplikálnád fel a másik kettõt, mint egy ékszíj tárcsa.
Endless-sphere.com • View topic - Fitting chainrings to hub gears
#8465
Írta 2010. június 22. - 14:17

Piko Nexusa sokat adott hozzá a menetkomforthoz egy láncváltóhoz képest. Szóval én inkább az agyváltót használnám gyakran, és a láncváltós szorzót (legyen az elöl vagy hátul) ritkán. Amennyiben hátul lesz a szorzó, akkor a normál Alfi fogaskerék lesz a normál áttétel, és kapna mellé egy nagyobb fogaskereket a húzósabb emelkedõkre, amire remélhetõleg csak nagy ritkán lesz szükség.
Anno Lazac vagy Stoki hozta szóba a témát, miszerint láncváltó a 3-as aggyal (DualDrive) vs. 8-as agyváltó egy hármas tányérral.
Nos akkor én a második DD-met gyûrtem és oda voltam érte

Most meg ilyet használok.

Mindkettõvel(rõl) van tapasztalatom és azt mondom: gyors gépre DD-t, túrára agyváltó a tányérokkal. Mindkettõnek meg van a maga elõnye
Az "Alfine két fogaskerékkel" téma elõtt, nézz meg egy váltót vagy ábrát! Nem fér el rajta kettõ, sõt ha nem gyári Shimi, akkor egy is szûken.
A megoldás az lehetne, ha egy fogaskerékre aplikálnád fel a másik kettõt, mint egy ékszíj tárcsa.
#8466
Írta 2010. június 22. - 13:32

Piko (merevítõ): ha nem lenne útban a merevítõ, akkor nem lenne merevítõ




#8467
Írta 2010. június 22. - 12:56

...és ha nem lenne útban az segítene?
Nem akadtam fenn a témán, csak én is szeretem túlbonyolítani a dolgokat. Sokszor a legegyszerûbb és legkézenfekvõbb megoldás a legjobb. Ez senkit ne rettentsen el egy agyváltó-hajtómû-koszorú kombótol...
#8468
Írta 2010. június 22. - 12:30

Igen néztem már a hajtómû agyváltót belülrõl ezért sem értem, hogy lehet ezt házilag lebarkácsolni...
Szerintem nem lehetetlen, csak kérdés, hogy a megfelelõ szakiparos mennyiért csinálja meg az alkatrészeket. Ez így persze nem teljesen házi barkács, de vázat se tud mindenki hegeszteni, aztán mégis mennyi ötlet valósul meg.
#8469
Írta 2010. június 22. - 12:09

Motyoo
...és miért nem csökkented a láncvonal görbeségét pl. úgy, hogy csak 4-et vagy 5-öt használsz a többi lánckereket lebombázod róla. A shimanonál mûködik, hogy a lánckereket szétborítja az emberfia és összerakja újból úgy ahogyan akarja.
Én csináltam már olyat, hogy a 9-es lánckeréksorból lett egy 5-ös úgy, hogy az elsõ (a legkisebb) lánckerék (ami a záró) fogait eltüntettem és hézagoló gyûrûvel beigazítottam az újonnan felépített lánckeréksort középre, majd zárásként egy újabb hézagolóval bejátszottam a racsni közepére úgy, hogy a láncvonal megfelelõ legyen. Így lenne egy gazdaságos 3x5-ös agyváltód nagy átfogásokkal. Természetesen számolgatni kell áttételt, hogy a megfelelõ lánckerék-agyváltó kombináció jöjjön ki..Szerencsésebb lenne talán a 4 lánckerék. De úgy kellene az egészet felépíteni, hogy a nagy ugrásokra azért az agyváltó lenne a királyság a finomabb váltásokra meg a lánckeréksor és mindez úgy, hogy az általános haladási sebesség köré lenne építve a lánckeréksor, tehát arra a sebire lenne optimalizálva legalább 3 lánckerék.
#8470
Írta 2010. június 22. - 11:59

Mindenre van megoldás!
A probléma gyökerét keressük máshol...
Lehet, hogy egy tervezési vagy kivitelezési hibát akartok drágán és bonyolultan áthidalni? No de minden út vezet valahová, nosza rajta!
Van tervezési (bár lehet, h kivitelezési hiba), igazad van: a lábhosszam. CsontkovácsLompihoz írnád a beutalót, mi?

#8471
Írta 2010. június 22. - 11:49


Lehet, hogy egy tervezési vagy kivitelezési hibát akartok drágán és bonyolultan áthidalni? No de minden út vezet valahová, nosza rajta!
#8472
Írta 2010. június 22. - 11:37

Megoldottam a kérdést Motyoo!
Még úgy sincs lefestve, kapd szét és bõvítsd azt az elsõvillát úgy, hogy stimmeljen a láncvonal és elférjen egy DD. Vagy esetleg az elejére egy váltótartót és akkor mehet az Alfi egy trekking hajtómûvel (bõven elég, nekem is így van csak Nexussal...)
Van fent elsõ átdobó Keptar - Negyedik fekvőm (2010)
Láncvonal: a tányérok elférnének szûkebben, de az átdobó már nem. És ez is a cél: berakni egyetlen tányért a rendes láncvonalba. A láncvonalat szûkíteni pedig nem tudom, mert útban vannak a merevítõk - amik már így is nagyon pontosan ki vannak centizve, hogy a kerék és a hajtókar közé elférjen. Nincs több hely, ennyi. Ha Lompinak van olyan toolja, amivel meg tudja görbíteni a teret, akkor persze beférhet minden... Sztem ezt a részét ne ragozzuk (vagy esetleg priviben inkább), a téma közérdekû része igazából az alternatív agyváltószorzó kitalálása. Ha meg ez mégsem megy valamiért, akkor majd görbítünk teret, csövet, mindent

#8473
Írta 2010. június 22. - 11:37

...és itt mi lenne az elképzelés...???? Egy agyváltót beépíteni egy hajtómûházba...??? Ezt nem teljesen vágom...?!? Miért jobb egy bonyolultabb megoldás, mint egy egyszerûbb elképzelés...
Az agyváltóban belül vannak hornyok; a tengelyen is és a rajta futó több fogaskerék áttételi arányából valósul meg az áttétel. Ezt nem egyszerû a hajtómûházba bevarázsolni úgy, hogy az anyagminõség is meglegyen...
Nem a hajtómûházba van beépítve, hanem a hajtókar és a monoblokk közé:
http://www.schlumpf...._innenleben.htm
#8474
Írta 2010. június 22. - 11:16

Még úgy sincs lefestve, kapd szét és bõvítsd azt az elsõvillát úgy, hogy stimmeljen a láncvonal és elférjen egy DD. Vagy esetleg az elejére egy váltótartót és akkor mehet az Alfi egy trekking hajtómûvel (bõven elég, nekem is így van csak Nexussal...) Lompinak ez három sör meg másfél óra a próba körrel együtt!
(by the way! végre megtudtam mi a lényeges különbség -az árán kívül- az Alfi és a Nexus között. Az Alfinál nem kell elvenni a nyomatékot, ha emelkedõn lefele váltasz

#8475
Írta 2010. június 22. - 11:06

Szép nagyokat kell ugrania! Jó helyen van az elöl...
Nem hiszem, h gáz. A MegaRange-es soroknál a felsõ ugrás 8 fog (26 - 34).
#8476
Írta 2010. június 22. - 11:02

;994340']Sebaj, szorult helyzet csiszolja az elmét! Amúgy én az elõbb a Schlumpf-féle házibarkácsra gondoltam, de ez a 7-8-as agyváltó-3-as fogaskeréksor-hátsóváltó is szép megoldás lenne.
Ezaz , lelkesedjetek! Levi, te már alakulsz

#8477
Írta 2010. június 22. - 11:02

Én símán külön venném! Két lánckör és az agyváltó lenne egyúttal a villa forgáspontja is, ezzel a pogózást is letudtam. Már csak fogaskereket kell varázsolni a küllõk helyére......és itt mi lenne az elképzelés...???? Egy agyváltót beépíteni egy hajtómûházba...??? Ezt nem teljesen vágom...?!? Miért jobb egy bonyolultabb megoldás, mint egy egyszerûbb elképzelés...
Az agyváltóban belül vannak hornyok; a tengelyen is és a rajta futó több fogaskerék áttételi arányából valósul meg az áttétel. Ezt nem egyszerû a hajtómûházba bevarázsolni úgy, hogy az anyagminõség is meglegyen...
#8478
Írta 2010. június 22. - 10:59

;994340']Sebaj, szorult helyzet csiszolja az elmét! Amúgy én az elõbb a Schlumpf-féle házibarkácsra gondoltam, de ez a 7-8-as agyváltó-3-as fogaskeréksor-hátsóváltó is szép megoldás lenne.
Szép nagyokat kell ugrania! Jó helyen van az elöl...
#8479
Írta 2010. június 22. - 10:58

Motyoo!
Ha veszel egy Alfit az min.40 péézz. váltókar + átalakítás és sor + átdobó és kísérletezés = sok péézz.
Miért akarod a jó kis agyváltót elrontani? Miért nem veszel készen egy DD-t? Probléma megoldva!Nagyjából ennyibõl kijön az is. A klickboxról csak a fanatikus síma-jó hívõk állítják, hogy letörik. Egyrészrt elõtte van a kanál, másrészt borulásnál is feljebb van mint a sérülési zóna.
Ha hátsókerekes lenne tehetnél közéjük még egy hajtómûvet...http://rekumbens.mat..._kicsi.jpg.html
nem a legszebb megoldás... és nem is hátsókerekes...
Rohloff még mindig száz körül. Akárhogy is töröm a bucim a DD (vagy más hasonló) a legjobb megoldás! A házi tákolmány sem olcsó, sem jó nem lesz. Végre sikerült egy letisztult egyszerû vázat, bringát csinálnod, ne most kezd el elrontani!
Amennyiben meg ragaszkodsz az Alfihoz, akkor elõször szereld be, próbáld ki. (gondolom, ebben elõrelátó voltál és hátrafelé csúszópapucsos a villád..., ellenkezõ esetben kell a láncfeszítõ is)
Ajánlom figyelmedbe Levi filozófiáját: "ahol nem tudok felmenni, arra nem megyek!"
A következõ bringát meg sok sebességesre tervezed, mint Lompi 3x8x3-as terepszínû gépe. De ugye az "katonai".
Köszi a sok tanácsokat!
Na igyekszem válaszolni a felvetésekre:
Papa, ha megveszed a Schlumpf-ot, kipróbálhatjuk a recugbensben

Miért nem DD? A képeken látjátok, hogy iszonyat közel van egymáshoz a keréktengely és a hajtótengely, 37cm. Most egy 8-as sor van hátul, és a 2-2 szélsõ sebességen már iszonyat ferde a láncvonal, de tényleg brutális, majd csinálok képet. Ekkor elvetettem minden olyan megoldást, amihez kell hátsó sor, így a DD-t is.
Így jött az agyváltó. Örültem ennek a kis "kényszerítõ" erõnek, mert már régebben is szemeztem velük, csak addig fölöslegesnek tûnt. De most nem akarom többet kerülgetni...
És itt jött, hogy kell szorzó. Ugye volt szó az elsõ szorzóról (aminél a legjobb megoldásnak egy kompakt outi hajtómû tûnt), majd felmerült a hátsó szorzó, mivel úgyis kell láncfeszítõ a függõleges villapapucsok miatt. Bár nincs gyári megoldás, a házi egyszerûnek tûnik.
Eddig az elmélet.
A gyakorlat vhogy így néz majd ki: ha meglesz az 8-as Alfi, természetesen elõször magában fogom használni berhelés nélkül - mint ahogy most csak a 8-a hátsó sort használom. Lehet, hogy próbálok majd elsõ átdobót, lehet, hogy próbálom majd a hátsó sort otthon megbuherálni - fogalmam sincs ebben a pillanatban. Lehet, hogy megelégszem azzal amit az agy magában tud adni és hozzá sem nyúlok. Majd kiderül!
#8480
Írta 2010. június 22. - 10:50

Az agyváltóban belül vannak hornyok; a tengelyen is és a rajta futó több fogaskerék áttételi arányából valósul meg az áttétel. Ezt nem egyszerû a hajtómûházba bevarázsolni úgy, hogy az anyagminõség is meglegyen...