Jelentkezz be Regisztrálj
Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#8221
Írta 2010. július 12. - 11:11
#8222
Írta 2010. július 12. - 09:01
#8223
Írta 2010. július 11. - 22:26
Örülök a szakmai véleménynek!
Agy lánckerék: én ezek szeirnt a CSS-500-as szériára gondoltam, mint "Alfine lánckerék". De ebbõl a Shimi csak 18-as és 20 fogút gyárt, nekem legalábbis ez rémlik.
Kompakt hajtómû: a lényeg a lyukkörátmérõ: Wikipedia: "In the context of
road cycling, compact drivetrain typically refers to double cranksets with a smaller (usually 110mm) bolt circle diameter than the standard 130mm or Campagnolo's 135mm", bikehugger: "In the road bike market, you may have noticed that nearly every manufacturer is offering bikes with compact double crankset, ie road cranks with a 110mm chainring bolt-circle typically mounting a 50 and 34 tooth chainring
combination". Fogszámban valóban az 50/34 a legtipikusabb, de láttam már 48/34-es és 50/36-ost is.
Thommey, és mi a helyzet a Shimi integráltak tengelyével? Lehet cserélni hosszabbra/rövidebbre valahogyan? Vagy ha a gyári ajánlástól elétrõ láncvonallal szeretném használni, akkor a Shimi kilõve?
A tengely nem cserélhetõ, mert sajtolt ragasztott. Illetve Torsen lehet tudja cserélni,csak kérdés mennyiért.
Az egyetlen megoldás,hogy némely modellbõl (Hone,SLX,Saint,meg talán XT) lehet kapni asszem 83-as tengellyel.
#8224
Írta 2010. július 11. - 22:05
#8225
Írta 2010. július 11. - 21:14
Bocs,hogy belepofázok,de ez így nem igaz. A compact hajtómûvek a lánckerék méretük miatt compaktok. Mindig 50/34.Normálból Shimano nincsen 54/39-es.A megszokott az 52/39,vagy az 53/39,ritkábban 53/42, 54/42, 55/42, és 56/44, de ez csak az FC7900-as hajtómûnél.
Örülök a szakmai véleménynek!
Agy lánckerék: én ezek szeirnt a CSS-500-as szériára gondoltam, mint "Alfine lánckerék". De ebbõl a Shimi csak 18-as és 20 fogút gyárt, nekem legalábbis ez rémlik.
Kompakt hajtómû: a lényeg a lyukkörátmérõ: Wikipedia: "In the context of road cycling, compact drivetrain typically refers to double cranksets with a smaller (usually 110mm) bolt circle diameter than the standard 130mm or Campagnolo's 135mm", bikehugger: "In the road bike market, you may have noticed that nearly every manufacturer is offering bikes with compact double crankset, ie road cranks with a 110mm chainring bolt-circle typically mounting a 50 and 34 tooth chainring combination". Fogszámban valóban az 50/34 a legtipikusabb, de láttam már 48/34-es és 50/36-ost is.
Thommey, és mi a helyzet a Shimi integráltak tengelyével? Lehet cserélni hosszabbra/rövidebbre valahogyan? Vagy ha a gyári ajánlástól elétrõ láncvonallal szeretném használni, akkor a Shimi kilõve?
#8226
Írta 2010. július 11. - 19:25
7 sebességes, 11...34 fogú.
Az árában benne van a postázás is.
Akkor ez MegaRange racsni.Ehhez hozzá illõ váltó is kell,hogy mûködjön a dolog.Ilyen az FC-TX széria.
#8227
Írta 2010. július 11. - 19:20
Errõl van tapasztalatom!
A mezei kontrás vagy egysebis fogaskerék valóban vastagabb, de felszerelhetõ a Nexusra. Erre nem megy fel a "váltós" lánc. A gyári Shimi vagy Sram fogaskerék (ilyenem is van) vékony, használható a 8-9 es láncokhoz. Nem tudok arról, hogy speciálisan Alfira vagy Nexusra gyártanának fogaskerekeket. Valószínûleg nem is teszik. Sõt egyetlen shimi agyváltóra sem gyártanak ilyet, ezek kompatibilisek egymással. Az elsõ váltó miatt egyébként is "váltós" láncot kell használni, de az Alfine láncfeszítõ csak a 8-as vagy 9-es láncot fogadja be. Játszottam velük eleget, mire a számomra megfelelõ áttétel összeállt.
Ezt csak másodikra láttam át:) A Shimano természeresen gyárt külön lánckereket agyváltóhoz.Méghozzá kétfélét.Az egyik a CSS-500-as széria,mely használható vékony lánccal, a másik az SMGEAR lánckerekek,melyek csak egysebis lánccal használhatóak(CNNX-10).De ez a választás csak az Alfine esetében van meg, mert a többi Nexushoz csak az SMGEAR lánckerekek a jók.
#8228
Írta 2010. július 11. - 19:08
Tandem bowden 300cm. Én a Zöldpontban (Bp. XI Mészüly u.) szoktam venni.
köszi, megnézem
#8229
Írta 2010. július 11. - 19:05
Ambringa. Máshol ilyen hosszút nemigen kapsz (max 160 cm., bowdenházból végtelen hosszú is lenne,mert tekercsben adják szinte bárhol, de a bowden az már nehezebb ügy), pár kört már futottam tavaly. Külföldön biztosan lenne, de nem hiszem, hogy érdemes lenne hozatni .Én jagwire váltóbowdent vettem tavaly õsszel és az volt, fékbowdent nem tudom, de szerintem az is lesz...
köszi, bowdenházat már vettem vagy 7 métert mivel két bringa készül párhuzamosan, most bowden kell, a bowden ház jagwire lett, megnézem a zöld pontot utána pedig AM
#8230
Írta 2010. július 11. - 19:00
Mire október lesz itt is harminc körül lesz a 8-as Alfi. Mindenki a 11-esre vált. Túlkínálat, árleverés, begyûrûzés...
Mind ez még az idén, 80 ezer körüli áron!
"
Sajnos ez hazánkban nem így lesz,már megkérdeztem az illetékest:(
#8231
Írta 2010. július 11. - 18:55
biztosan kényelmesen tudsz majd hajtani vele, ha lesz rajta végleges ülés de a légellenállása egy konyhaszekrényével lesz egyenlõ, a reku meg nem errõl szól
Nem egészen. Ezek fotelbringák,melyek szintén rekumbensek,mint a tadpoleok is. A hajtáshatékonyság,és a kényelem itt is megvan,és a légellenállás is kisebb,mint a normál bringáknál. sõt, még gyors gépet is tudok mutatni:Sun Tour Easy
#8232
Írta 2010. július 11. - 18:52
A mostanában divatos 2 tányéros hajtómûvek, általában 50 és 34-es tányérokkal. A kompaktság amúgy a lyukkörre vonatkozik: 110 mm-es furatkört jelent. De a lényeg nekem most a láncvonal. Az pedig, hogy 50/34-es vagy 54/39-es tányérok vannak rajta, az igazból mindegy. Szóval duplatányéros Shimi hajtómû wanted! Jelentkezéseket a "láncvonalam 43.5mm" jeligére...
Bocs,hogy belepofázok,de ez így nem igaz. A compact hajtómûvek a lánckerék méretük miatt compaktok. Mindig 50/34.Normálból Shimano nincsen 54/39-es.A megszokott az 52/39,vagy az 53/39,ritkábban 53/42, 54/42, 55/42, és 56/44, de ez csak az FC7900-as hajtómûnél.
#8233
Írta 2010. július 10. - 21:05
Jó éjt!
#8234
Írta 2010. július 10. - 19:51
#8235
Írta 2010. július 10. - 19:50
Ahoj !
Hálós ülés vázáról képet, rajzot, esetleg méreteket tudnátok feltenni?
Van egy pár kemping és BMX cuccom, és gyerkõcöknek is csinálnék egy rekut ( igaz, az asszony még nem tudja )
Hát, ez lehet, hogy segít:

innen van:
Recycled Recumbents!: EZ Clone DRAWINGS
#8236
Írta 2010. július 10. - 19:47
Ahoj !
Hálós ülés vázáról képet, rajzot, esetleg méreteket tudnátok feltenni?
Van egy pár kemping és BMX cuccom, és gyerkõcöknek is csinálnék egy rekut ( igaz, az asszony még nem tudja )
Recycled Recumbents!
#8237
Írta 2010. július 10. - 17:01
Hálós ülés vázáról képet, rajzot, esetleg méreteket tudnátok feltenni?
Van egy pár kemping és BMX cuccom, és gyerkõcöknek is csinálnék egy rekut ( igaz, az asszony még nem tudja )
#8238
Írta 2010. július 10. - 08:27
kérdés mindenkihez: hol szoktátok megvásárolni a bowdent a hátsó fékhez és a hátsó váltóhoz? ami engem érdekel az 260cm hosszú lenne, vagy toldjátok?
Tandem bowden 300cm. Én a Zöldpontban (Bp. XI Mészüly u.) szoktam venni.
#8239
Írta 2010. július 10. - 05:53
Úgy látom a csapat nagy része nem idevalósi....
Szombathely és környéke? Valaki errefelé?? MZ/X
valoszinüleg nem de kérdez nyugodtan választ biztosan kapsz
#8240
Írta 2010. július 09. - 23:04
halló, a képek tényleg jók voltak, nekem tetszettek, az én ülésem szintén gerinchez passzoló ami úgy készült, hogy egy szaküzletben megmértem (megengedték) egy gyári ülés paramétereit és otthon fogtam a kivágott vékony vaslemezt és a hátam görbületéhez hajtogattam így azután lett egy méretre készített ülésem amit két merevítõvel tettem teherbíróvá, kép van valahol ha vissza olvasol,
kérdés mindenkihez: hol szoktátok megvásárolni a bowdent a hátsó fékhez és a hátsó váltóhoz? ami engem érdekel az 260cm hosszú lenne, vagy toldjátok?
Ambringa. Máshol ilyen hosszút nemigen kapsz (max 160 cm., bowdenházból végtelen hosszú is lenne,mert tekercsben adják szinte bárhol, de a bowden az már nehezebb ügy), pár kört már futottam tavaly. Külföldön biztosan lenne, de nem hiszem, hogy érdemes lenne hozatni .Én jagwire váltóbowdent vettem tavaly õsszel és az volt, fékbowdent nem tudom, de szerintem az is lesz...

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére







