Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#6921
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

miért lenne egy három sebességes agyváltónak nagyobb ellenállása, mint egy nyolcasnak?


Na ez a mondat el lett szva! Nem az olvasható ki belõle mint amit közölni szerettem volna.

Summa -summárom, az agyváltó rengeteg elõnyébõl én egyet használok. Álló helyzetben is tudok olyan fokozatot találni, amivel elindulhatok.
Ezt a Sram DualDrive is és a Dualfine (Motyoo/Alfine DualDrive) is tudja... Minden más ízlés dolga, de érdemes foglalkozni a sok fokozatú agyváltó és kevés fokozatú láncváltó kombinációjával. A másik variáció -kevés agyváltó fokozat, sok fogaskerékkel ellátott láncváltó- már gyártásban van pár évtizede...

A téma akkor válik okafogyottá, amikor árban is elérhetõvé válik egy legalább 450% áttételû, álló helyzetben is kapcsolható (agy)váltó.

#6922
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Fontos! Ezek nem objektív tények, hanem az én szubjektív magánvéleményem. Úgy is mondhatnám: szerintem...

1, ezzel egyet tudok érteni...
2, én sem gondolom, hogy nagy baj lenne vele, bár én jobban bíznék egy távtartó gyûrûben a fogaskerekek között és a hegesztésben...
3, miért lenne egy három sebességes agyváltónak nagyobb ellenállása, mint egy nyolcasnak?
4, nem használtál még hosszú távon DD-t. (én meg nem próbáltam a Dualfinet, de nyílván mûködik)
5, a DD fokozatkiosztása olyan, hogy bármely helyzetben el tudjál vele indulni, fügetlenül a láncváltó helyzetétõl... Ha már mozgásban van, akkor meg már mindegy. Szerintem felesleges lenne most belemerülni a súly vagy a gondozásmentesség témakörébe. Én csak ezért a komfortért választottam agyváltót...

és bár továbbra is azt gondolom, hogy ezt a megoldásodat is a kényszer szülte, de ez egy tovább gondolásra, fejlesztésre érdemes ötlet!

#6923
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

A mai napig nem értem miért nem egy kipróbált és elnyûhetettlen Dualdriveot használtál...

Nem hiszem, hogy a dualfine-nal probléma lesz, mármint az Alfine agytól független probléma. Egy + fogaskerék van rajta 6db 4-es imbuszcsavarral. Slussz.

Miért nem DD?
-nem szimpi: én továbbra is úgy látom, hogy az agy-és láncváltó hátrányait egyesíti a DD: agyváltó ellenállása ott van, viszont alig használod ki az általa biztosított komfortot, hiszen állandóan a láncváltóval váltogatsz. Ezzel szemben a dualfine megoldásnál ugyanúgy ott a belsõ ellenállás hátrányként, viszont az agyváltó komfortját itt megkapod. A láncváltóval meg csak szökõévente kell foglalkozni - akkor viszont elengedhetetlen a plusz rövid áttétel, legalábbis az én gyenge csülkeim nem bírnák a meredeket...
-na meg mert ki akartam próbálni a dualfine megoldást. És egyre inkább örülök, h így tettem, mert (nekem legalábbis) bevált!

Fontos! Ezek nem objektív tények, hanem az én szubjektív magánvéleményem. Úgy is mondhatnám: szerintem...

#6924
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Lészen itt a jövõ hét végén ez a háromnapos ünnep...
Esetleg összehozhatnánk valami hasonlót mint a múltkor, csak most legalább Visegrádig el kellene jutni :) és persze a Hõsök terét sem hagyjuk ki!
Szombat vagy Vasárnap? A hétfõ az halottak napja, pihenésre alkalmas, de ivásra nem :(

#6925
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

fekvõbringa és fekvõtringa. de hogy a trájk/tadpole ebbe hogy szuszakolható bele?


Így: fekvõ-deltatringa és fekvõ T-tringa (a tadpole-t ki is lehet hagyni, elvégre az alváza inkább hasonlít nagy T-hez, mint ebihalhoz, mondom én, fantáziátlan)

#6926
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

kár, hogy a dualfine már nem fért bele ;)


swingingnosfrontwheeldriveswithdualfineshortwheelbasebikumbensdownsteered
de most már tessék így használni! (vagy egyszerûen csak Recúgbens?)

Egyébként abban valóban van fantázia...
1. a gyári láncba plusz tagot kellett toldanom az 53-as tányér miatt
2. A nagytányérnál mindig utána kell vinnem a váltót, mert beleér a lánc
Ez a dualfine esetében nem lenne gond. Vagy a DD-nél sem. A mai napig nem értem miért nem egy kipróbált és elnyûhetettlen Dualdriveot használtál...

#6927
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

mivan motyoo neked a szép magyar fekvö bringa már nem is jó?


de, igazad van. a magyar megfelelõ kimaradt a számításból: akkor viszont fekvõbringa és fekvõtringa. de hogy a trájk/tadpole ebbe hogy szuszakolható bele?... nem hiába nem lettem nyelvújító...

swingingnosfrontwheeldriveshortwheelbikumbensdownsteered

kár, hogy a dualfine már nem fért bele ;)

#6928
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts

Pl.: az Õ gépe a swingingnosfrontwheeldriveshortwheelbikumbensdownst eered vagy valami ilyesmi :)


Úgy kell neki! :D

A mienk egyszerûen csak guruló kerti szék páros sörözéshez :D:D:D

Picasa Webalbumok - szelvesz - Tandem Trike

Azt hiszem már volt ez az életérzés itt a fórumon - na ez nagyon megkapott

http://www.youtube.com/watch?v=1Ylt2-3OG5U

#6929
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
csakis also ORMÁNYOSlegyen :D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#6930
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts

5 éve egy csepp sem kellett bele :)

'86-os évjárat, amennyit ez ér, annyiért rendes (gyári) fekvõt, akarom mondani bikumbenst sem kapni. a trikumbensekrõl már nem is beszélve, legyen az trájkumbens vagy tadkumbenspole :)


mivan motyoo neked a szép magyar fekvö bringa már nem is jó?
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#6931
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

alsó ormányost.


csak most eset le! :) alsó Ormányos! Király! Figyelmetlen voltam, pedig jó poén!

#6932
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
1. Tanár Úr! csak kötözködtem... :) Pontosan tudom és megértem az indokaitokat.
2. A második rész (deffiníciókkal kapcsolatban) Motyoonak szólt. Õ boncolgatta a témát. Melyik jármûvet hogyan neveznek és az miért pontos vagy pontatlan.
Pl.: az Õ gépe a swingingnosfrontwheeldriveshortwheelbikumbensdownsteered vagy valami ilyesmi :)

#6933
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts
Ja, és még valami: a szívem 2 kerékhez húz. :o

#6934
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Python gépe úgy középtájokon nagyon sûrû, de nagyon:)

és akkor komolyra fordítva:
a hétvégi próba nekem jó, a baj csak az hogy nálam nem férnek el a bicók. Ha lehetne esetleg nálatok próbálhatnánk az utcában ha lehetséges.


Ez a DownHill sem túl csúnya! :) Ki a sûrû, hol, mi van nem értem... :( Használják még a TV toronynál a pályát? Ott készült a kép (régi szép idõk...)
Arra gondoltam, hogy legalább Gyuláig (vagy tovább) legurulhatnánk, mondjuk vasárnap délelõtt. Egy 5 perces kanyarért minek cipeljek két gépet 500 km-en keresztül? Tisztázni kellene, kinek melyik nap és idõpont a megfelelõ.
Csütörtök este vagy péntek délelõtt érkezem, de vasárnap du. kettõ körül visszaindulnék.

#6935
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts

1 db. tandem fekvõbringa (nem merek rekut írni) gördülési ellenállása lehet, hogy kisebb mint egy 1. db. tandem trike gördülési ellenállása. A súly meg dettó! Almát almához, körtét körtéhez hasonlítunk Tanár Úr!
Számotokra viszont nem ez jelentette az elsõdleges elõnyt. Ha nem tandem trike lenne, akkor lenne két szóló...

Félreértettél. A hasonlításom arról szól h az általatok tárgyalt leegyszerûsített elmélet szerint a gördülési ellenállás a kerekek számával és a jármû tömegével arányos. A trike-nak sok elõnye mellett én elsõsorban a nem kevés hátrányától tartok. Meglehetõsen szkeptikus vagyok. 17 éve járom az Alpok hágóit öreg Csepel outimmal és erre javasoltatok Pupuval egy lehetséges alternatívát valamilyen fekvõ gép használatával. 2 db trike össztömege és összkerekeinek száma nyilván lényegesen több, mint kétkerekû társaié. Ezt tehát bizonyára nehezebb tekerni. Ezért gondoltunk tandemre. "Csak" 3 kerék és ketten tekerjük. Az arány tehát drasztikusan javul. Sõt! Elvileg akár még a kétkerekû szóló rekuknál is jobb arány jöhet ki.

Ha nekem valaki azt mondja REKU, akkor valamilyen fekvõ (kétkerekû) bringára gondolok.
Ha azt mondja TRÁJK, akkor meg (fekvõ) háromkerekûre.
Ha azt mondja LENGÕORRÚ, akkor elõször egy bicaj, másodszor egy elefánt (errõl persze megint egy bicaj), harmadszor meg egy pornószínész (arról meg Lompi, arról meg megint a bicaj...
Nekem ez így jó! Ha változtatni szeretnél ezen, akkor kategorikusan kezd el használni a saját alternatívád, hátha meghonosodik...

Lehet h itt is félre értettél: az általad használt "szaknyelvet" próbáltam használni.;)

#6936
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

erõsen foglalkoztat 1 lengõ orrú birtoklása, abból is alsó ormányost.


Kimondtad a varázsigét!!! :) :) :) már csak egy lépés a Dualfine...

#6937
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Ki ez a sukár györek ? ;) Ez sem most volt...;)

Én vónék, kb. 20 kilóval ( meg sok évvel) ezelõtt... :) Van mostani is, de az egy dagadt negyvenes, egy dagadt Adventureren.

#6938
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 posts

Tekerni? Hülyeség! Nem értek egyet! Hátradõlve gurulni lefelé, az az igazán jó


csatlakoznék....:)TECCCCIK de nagyon. Én több mint 10 évet tekertem,mire rájöttem,hogy a bicó magától is gurul:):):)
[IMG][img]http://kephost.hu/image-5C0C_4CBF3DB8.jpg[/img][/IMG]

Python gépe úgy középtájokon nagyon sûrû, de nagyon:)

és akkor komolyra fordítva:
a hétvégi próba nekem jó, a baj csak az hogy nálam nem férnek el a bicók.Ha lehetne esetleg nálatok próbálhatnánk az utcában ha lehetséges.

#6939
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

foglalkoztat 1 lengõ orrú birtoklása is. Személyes magánvélemény, hogy abból is alsó ormányost.


Igeeeeen :):):)

#6940
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

ááááá eztöbbe van mint egy reku meg benzin is kel bele.


5 éve egy csepp sem kellett bele :)

'86-os évjárat, amennyit ez ér, annyiért rendes (gyári) fekvõt, akarom mondani bikumbenst sem kapni. a trikumbensekrõl már nem is beszélve, legyen az trájkumbens vagy tadkumbenspole :)