Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#6901
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás
Igen, a jelenlegi 3 sebességes agyváltó+3lánckerékrõl beszélek, amit eddig szó szerint kézzel kellett átfûzögetni. :) Láncváltó még nincs, akkor úgy kérjem, hogy 22-tõl 48-ig tudjon "befogni" ?

#6902
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Bár tíz körül adnák, de a háromsebességest adják akörül.

Hanem: felszereltem a láncfeszítõt (ha már kaptam, és már megvolt már a görgõcsillag is), azér' két óra passzítgatás volt az.
Most már azt mondjátok meg, hol lehet NEM aranyáron 44-32-22-es hajtómût kapni? Vagy vegyem meg a 42-32-22-est, aztán a 48-as lánckereket szereljem át rá a 42-es helyére? Bír akkora ugrást a váltó/lánc? (32-rõl 48-ra?) Az mondjuk annyival is jobb lenne, hogy a legnagyobb fokozatban megmaradna a szokott sebességem, csak mûködik-e ez a dolog jól?


Mit szeretnél összehozni ? Agyváltó + elöl 3 lánckerék és ezt kézzel fogod kapcsolgatni?Láncváltód milyen (Shimi weboldalán megtalálható mennyi fogszámot tud felvenni az adott láncváltó... )
...

#6903
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Egy ilyesmi bringán gondolkodok, esetleg a hátulját megrugóztatnám, de úgy hogy a bringa vonalvezetése ne sérüljön, mert így nagyon tetszik.

Szóról szóra ezek a terveim nekem is, annyi apró különbséggel, hogy hátulra normál méretû kereket raknék!
Itt körbe is tudjátok nézni

#6904
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

Neked pedig egy 48- 38- 28 hajtómûvet javasolnék, mtb vagy trekking szabvány Shimanóban újonnan 5 körül van, nónév változatban már 2- ért kapsz. (csak altrixot ne vegyél, mert azzal szopni fogsz)


No de 48-38-28 van most is, annál kéne kisebb (mármint az alsók), hogy könnyebb legyen a felmászás. Mert a 28-hoz képest a 22 majd' 1,3 nyomatéknövelés lenne...

És mi a baj az Altrix-al? Nem ismerem, azér' kérdem.

#6905
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
A kontra nem elõny , de nem is kizáró ok az agyváltóra. Egy ilyesmi bringán gondolkodok, esetleg a hátulját megrugóztatnám, de úgy hogy a bringa vonalvezetése ne sérüljön, mert így nagyon tetszik. A 20"-os hajtott kerék miatt úgyis be kell iktatnom egy áttételfokozót, a racsnit akár abba is beépíthetem. Egyenlõre ( az "n" Motyónak szól) úgyis még csak a filózási fázisban vagyok. Erre a projektre még aludni kell párat.
Posted Image
Sao
A 3 sebességest már 3-5 ért adják használtan de az nekem kicsi.
Neked pedig egy 48- 38- 28 hajtómûvet javasolnék, mtb vagy trekking szabvány Shimanóban újonnan 5 körül van, nónév változatban már 2- ért kapsz. (csak altrixot ne vegyél, mert azzal szopni fogsz)

#6906
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

Az ajánlatom a Shimi Inter 7-es. Tíz körül adják (vagy olcsóbban)

Lompinak is van egy és nála is mindig minden eladó... :)


Bár tíz körül adnák, de a háromsebességest adják akörül.

Hanem: felszereltem a láncfeszítõt (ha már kaptam, és már megvolt már a görgõcsillag is), azér' két óra passzítgatás volt az.
Most már azt mondjátok meg, hol lehet NEM aranyáron 44-32-22-es hajtómût kapni? Vagy vegyem meg a 42-32-22-est, aztán a 48-as lánckereket szereljem át rá a 42-es helyére? Bír akkora ugrást a váltó/lánc? (32-rõl 48-ra?) Az mondjuk annyival is jobb lenne, hogy a legnagyobb fokozatban megmaradna a szokott sebességem, csak mûködik-e ez a dolog jól?

#6907
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás

...ezért kell 2 féket beépíteni és akkor szakadhat az a bowden. Ha csak kontrád van mi van ha elszakad a lánc...;) Én biciklin sem szeretem, mert fékezésre kevés és nem lehet piros lámpánál hátra tekerni. Persze Te más világban mozogsz ott ritka a piros lámpa, mint a fehér holló sajttal a szájában.;) (..ha jól emlékszem Seregélyesen nincs is nagyon jelzõ lámpa...;))


stoki nekötekedj. amugy meg v fék van a gépemen elöl hátul +kontra de soha nem használom és a pirosnálse kel hátra tekerni mert midég jól ál induláshoz az egyik pedál :P
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#6908
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás

Ez esetben Stokival értek egyet. nem hasznos a kontra a fekvõbringtringán.

(már csak az emlékeimbõl élek - meg a barátaim jóindulatából- már jó ideje nincs a birtokomban motor. Ha viszont Adventure, akkor a bajor nagyvas!)


mindig aval kel beérni és megbecsülni amire telik. :P
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#6909
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
...ezért kell 2 féket beépíteni és akkor szakadhat az a bowden. Ha csak kontrád van mi van ha elszakad a lánc...;) Én biciklin sem szeretem, mert fékezésre kevés és nem lehet piros lámpánál hátra tekerni. Persze Te más világban mozogsz ott ritka a piros lámpa, mint a fehér holló sajttal a szájában.;) (..ha jól emlékszem Seregélyesen nincs is nagyon jelzõ lámpa...;))
...

#6910
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

...ezt én annyira nem ajánlom, mert kontrás. Egy rekumbensen egy kontra maga a halál, inkább a szabadonfutós verziót ajánlanám.

(Python. Neked az adventuréd KTM ? Egyszer megmutathatnád...)


Ez esetben Stokival értek egyet. nem hasznos a kontra a fekvõbringtringán.

(már csak az emlékeimbõl élek - meg a barátaim jóindulatából- már jó ideje nincs a birtokomban motor. Ha viszont Adventure, akkor a bajor nagyvas!)

#6911
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
semmi gond nincs a kontrás agyváltoval megkel szokni hogy nem tekered hátra :) és tökéletesen müködik.:D
ésmég fékbovden szakadás esetén fék is van.
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#6912
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
...ezt én annyira nem ajánlom, mert kontrás. Egy rekumbensen egy kontra maga a halál, inkább a szabadonfutós verziót ajánlanám.

(Python. Neked az adventuréd KTM ? Egyszer megmutathatnád...)
...

#6913
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Az ajánlatom a Shimi Inter 7-es. Tíz körül adják (vagy olcsóbban) Raksz elõre (vagy hátra) még két-három tányért és már mûxik is a kellõen nagy áttételi arány..
Ha elsõ átdobót használsz, akkor kell még egy láncfeszítõ is. Ha a Motyoo megoldását veszed át, akkor csak a hátsó is elég. Ebben az esetben viszont rá kell eszkábálni a koszorút az agyra.

Lompinak is van egy és nála is mindig minden eladó... :)

#6914
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
No, ez is szép gondolat ! :D
Szia Papa !
Ha csak agyváltóval raknék össze egy bringát???? Most nézem a lehetõségeim

#6915
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Egy cimborám ezt úgy mondja: "Mázsa alatt a férfiember csak egy dologra jó: karácsonyfadísznek."
:D
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#6916
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
Ugyan már ! Az ember egy mázsánál kezdõdik , alatta suhanc az elkövetõ. Bár... , újabban azt vettem észre..... , szerintem az asszony a földgömbön szárítja a pólóimat
:)

#6917
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Vagy meg kell szokni, hogy megállás elõtt visszakapcsolunk. Jóval olcsóbb.
:)

Ez a használt váltó minõségétõl ès árától is függ. Sok láncváltó ára éri el vagy haladja meg egy Alfiét.
Egyébként igen, el vagyunk kényelmesedve!

#6918
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

A konklúzió ugyan az: kell egy állóhelyzetben is kapcsolható és 540% körüli áttételt átfogó és elérhetõ áru váltó.


Vagy meg kell szokni, hogy megállás elõtt visszakapcsolunk. Jóval olcsóbb.
:)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#6919
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Alfine kontra SRAM X4 vagy Alfine kontra Shimi Alivio váltók összehasonlításánál - én ezeket próbáltam a recúgbensen a dualfine elõtt.

A vicc kedvéért számoltam egy gyorsat: a dualfine áttételki tartománya épp 450%! Azért ha hozzámvágnák a 11-es Alfit a maga szerény 409%-ával, elgondolkodnék :)


Nem az én "szakterületem", de az Alfi a misimanó agyváltó kínálatában a top! Ez ugyebár láncváltóban az XTR...
Középmezõny valahol a Deore szintje, az Alivio meg lejjebb... ):

A Sram DD 560% (!), ezt persze a te váltód is simán tudja, csak áttétel vagy még egy fogaskerék kérdése. De mindkettõ kombinált váltó. A Nexus-Alfi nyolcasai 307%-ot tudnak, a Sram I-motion is benne van a pakliban, de kishazánkban ritka... . Ez számunkra nem elegendõ vagy gyors, vagy mászik. Én ezt a hiányosságot az elsõ átdobóval, te a hátsó láncváltóval pótoltad.
A Rohli tud 560% körül, de ugye az ára.. A konklúzió ugyan az: kell egy állóhelyzetben is kapcsolható és 540% körüli áttételt átfogó és elérhetõ áru váltó. Amíg ilyen nincs, addig van értelme a DualDriveFine-nak.

#6920
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Summa -summárom, az agyváltó rengeteg elõnyébõl én egyet használok. Álló helyzetben is tudok olyan fokozatot találni, amivel elindulhatok.
Ezt a Sram DualDrive is és a Dualfine (Motyoo/Alfine DualDrive) is tudja...

Ez így van!
Amikor én az agyváltó komfortjáról írtam, másra gondoltam: hogy sokkal komfortosabb/gyorsabb vele váltani menet közben (kicsi és nagyobb terhelés alatt egyaránt), mint a láncváltóval. Ez nyilván nem igaz bármelyik agy-láncváltó összehasonlításánál, de igaz az Alfine kontra SRAM X4 vagy Alfine kontra Shimi Alivio váltók összehasonlításánál - én ezeket próbáltam a recúgbensen a dualfine elõtt.

A téma akkor válik okafogyottá, amikor árban is elérhetõvé válik egy legalább 450% áttételû, álló helyzetben is kapcsolható (agy)váltó.

A vicc kedvéért számoltam egy gyorsat: a dualfine áttételki tartománya épp 450%! Azért ha hozzámvágnák a 11-es Alfit a maga szerény 409%-ával, elgondolkodnék :)