
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#6901
Posted 2010. October 21. - 22:05


#6902
Posted 2010. October 21. - 21:55

Bár tíz körül adnák, de a háromsebességest adják akörül.
Hanem: felszereltem a láncfeszítõt (ha már kaptam, és már megvolt már a görgõcsillag is), azér' két óra passzítgatás volt az.
Most már azt mondjátok meg, hol lehet NEM aranyáron 44-32-22-es hajtómût kapni? Vagy vegyem meg a 42-32-22-est, aztán a 48-as lánckereket szereljem át rá a 42-es helyére? Bír akkora ugrást a váltó/lánc? (32-rõl 48-ra?) Az mondjuk annyival is jobb lenne, hogy a legnagyobb fokozatban megmaradna a szokott sebességem, csak mûködik-e ez a dolog jól?
Mit szeretnél összehozni ? Agyváltó + elöl 3 lánckerék és ezt kézzel fogod kapcsolgatni?Láncváltód milyen (Shimi weboldalán megtalálható mennyi fogszámot tud felvenni az adott láncváltó... )
#6903
Posted 2010. October 21. - 21:51

Szóról szóra ezek a terveim nekem is, annyi apró különbséggel, hogy hátulra normál méretû kereket raknék!Egy ilyesmi bringán gondolkodok, esetleg a hátulját megrugóztatnám, de úgy hogy a bringa vonalvezetése ne sérüljön, mert így nagyon tetszik.
Itt körbe is tudjátok nézni
#6904
Posted 2010. October 21. - 21:41

Neked pedig egy 48- 38- 28 hajtómûvet javasolnék, mtb vagy trekking szabvány Shimanóban újonnan 5 körül van, nónév változatban már 2- ért kapsz. (csak altrixot ne vegyél, mert azzal szopni fogsz)
No de 48-38-28 van most is, annál kéne kisebb (mármint az alsók), hogy könnyebb legyen a felmászás. Mert a 28-hoz képest a 22 majd' 1,3 nyomatéknövelés lenne...
És mi a baj az Altrix-al? Nem ismerem, azér' kérdem.
#6905
Posted 2010. October 21. - 21:07


Sao
A 3 sebességest már 3-5 ért adják használtan de az nekem kicsi.
Neked pedig egy 48- 38- 28 hajtómûvet javasolnék, mtb vagy trekking szabvány Shimanóban újonnan 5 körül van, nónév változatban már 2- ért kapsz. (csak altrixot ne vegyél, mert azzal szopni fogsz)
#6906
Posted 2010. October 21. - 20:53

Az ajánlatom a Shimi Inter 7-es. Tíz körül adják (vagy olcsóbban)
Lompinak is van egy és nála is mindig minden eladó...
Bár tíz körül adnák, de a háromsebességest adják akörül.
Hanem: felszereltem a láncfeszítõt (ha már kaptam, és már megvolt már a görgõcsillag is), azér' két óra passzítgatás volt az.
Most már azt mondjátok meg, hol lehet NEM aranyáron 44-32-22-es hajtómût kapni? Vagy vegyem meg a 42-32-22-est, aztán a 48-as lánckereket szereljem át rá a 42-es helyére? Bír akkora ugrást a váltó/lánc? (32-rõl 48-ra?) Az mondjuk annyival is jobb lenne, hogy a legnagyobb fokozatban megmaradna a szokott sebességem, csak mûködik-e ez a dolog jól?
#6907
Posted 2010. October 21. - 17:52

...ezért kell 2 féket beépíteni és akkor szakadhat az a bowden. Ha csak kontrád van mi van ha elszakad a lánc...
Én biciklin sem szeretem, mert fékezésre kevés és nem lehet piros lámpánál hátra tekerni. Persze Te más világban mozogsz ott ritka a piros lámpa, mint a fehér holló sajttal a szájában.
(..ha jól emlékszem Seregélyesen nincs is nagyon jelzõ lámpa...
)
stoki nekötekedj. amugy meg v fék van a gépemen elöl hátul +kontra de soha nem használom és a pirosnálse kel hátra tekerni mert midég jól ál induláshoz az egyik pedál

#6908
Posted 2010. October 21. - 17:48

Ez esetben Stokival értek egyet. nem hasznos a kontra a fekvõbringtringán.
(már csak az emlékeimbõl élek - meg a barátaim jóindulatából- már jó ideje nincs a birtokomban motor. Ha viszont Adventure, akkor a bajor nagyvas!)
mindig aval kel beérni és megbecsülni amire telik.

#6909
Posted 2010. October 21. - 17:48




#6910
Posted 2010. October 21. - 17:31

...ezt én annyira nem ajánlom, mert kontrás. Egy rekumbensen egy kontra maga a halál, inkább a szabadonfutós verziót ajánlanám.
(Python. Neked az adventuréd KTM ? Egyszer megmutathatnád...)
Ez esetben Stokival értek egyet. nem hasznos a kontra a fekvõbringtringán.
(már csak az emlékeimbõl élek - meg a barátaim jóindulatából- már jó ideje nincs a birtokomban motor. Ha viszont Adventure, akkor a bajor nagyvas!)
#6911
Posted 2010. October 21. - 17:03



ésmég fékbovden szakadás esetén fék is van.
#6912
Posted 2010. October 21. - 16:51

(Python. Neked az adventuréd KTM ? Egyszer megmutathatnád...)
#6913
Posted 2010. October 21. - 15:35

Ha elsõ átdobót használsz, akkor kell még egy láncfeszítõ is. Ha a Motyoo megoldását veszed át, akkor csak a hátsó is elég. Ebben az esetben viszont rá kell eszkábálni a koszorút az agyra.
Lompinak is van egy és nála is mindig minden eladó...

#6914
Posted 2010. October 21. - 14:59


Szia Papa !
Ha csak agyváltóval raknék össze egy bringát???? Most nézem a lehetõségeim
#6915
Posted 2010. October 21. - 14:40


#6916
Posted 2010. October 21. - 14:33


#6917
Posted 2010. October 21. - 13:56

Ez a használt váltó minõségétõl ès árától is függ. Sok láncváltó ára éri el vagy haladja meg egy Alfiét.Vagy meg kell szokni, hogy megállás elõtt visszakapcsolunk. Jóval olcsóbb.
Egyébként igen, el vagyunk kényelmesedve!
#6918
Posted 2010. October 21. - 13:23

A konklúzió ugyan az: kell egy állóhelyzetben is kapcsolható és 540% körüli áttételt átfogó és elérhetõ áru váltó.
Vagy meg kell szokni, hogy megállás elõtt visszakapcsolunk. Jóval olcsóbb.

#6919
Posted 2010. October 21. - 12:37

Alfine kontra SRAM X4 vagy Alfine kontra Shimi Alivio váltók összehasonlításánál - én ezeket próbáltam a recúgbensen a dualfine elõtt.
A vicc kedvéért számoltam egy gyorsat: a dualfine áttételki tartománya épp 450%! Azért ha hozzámvágnák a 11-es Alfit a maga szerény 409%-ával, elgondolkodnék
Nem az én "szakterületem", de az Alfi a misimanó agyváltó kínálatában a top! Ez ugyebár láncváltóban az XTR...
Középmezõny valahol a Deore szintje, az Alivio meg lejjebb... ):
A Sram DD 560% (!), ezt persze a te váltód is simán tudja, csak áttétel vagy még egy fogaskerék kérdése. De mindkettõ kombinált váltó. A Nexus-Alfi nyolcasai 307%-ot tudnak, a Sram I-motion is benne van a pakliban, de kishazánkban ritka... . Ez számunkra nem elegendõ vagy gyors, vagy mászik. Én ezt a hiányosságot az elsõ átdobóval, te a hátsó láncváltóval pótoltad.
A Rohli tud 560% körül, de ugye az ára.. A konklúzió ugyan az: kell egy állóhelyzetben is kapcsolható és 540% körüli áttételt átfogó és elérhetõ áru váltó. Amíg ilyen nincs, addig van értelme a DualDriveFine-nak.
#6920
Posted 2010. October 21. - 09:52

Ez így van!Summa -summárom, az agyváltó rengeteg elõnyébõl én egyet használok. Álló helyzetben is tudok olyan fokozatot találni, amivel elindulhatok.
Ezt a Sram DualDrive is és a Dualfine (Motyoo/Alfine DualDrive) is tudja...
Amikor én az agyváltó komfortjáról írtam, másra gondoltam: hogy sokkal komfortosabb/gyorsabb vele váltani menet közben (kicsi és nagyobb terhelés alatt egyaránt), mint a láncváltóval. Ez nyilván nem igaz bármelyik agy-láncváltó összehasonlításánál, de igaz az Alfine kontra SRAM X4 vagy Alfine kontra Shimi Alivio váltók összehasonlításánál - én ezeket próbáltam a recúgbensen a dualfine elõtt.
A vicc kedvéért számoltam egy gyorsat: a dualfine áttételki tartománya épp 450%! Azért ha hozzámvágnák a 11-es Alfit a maga szerény 409%-ával, elgondolkodnékA téma akkor válik okafogyottá, amikor árban is elérhetõvé válik egy legalább 450% áttételû, álló helyzetben is kapcsolható (agy)váltó.
