Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#6541
Posted 2010. November 11. - 13:35

Tehát: segítséget kérek abban, hogy miért nem tudok elérni a bringámmal jobb átlagsebességet, mint 22-23km/h .
Már többen próbáltátok, ismeritek.
#6542
Posted 2010. November 11. - 13:26

Hát hogy ne tudnának! Csak épp most lelkendeztek a Vendetta láttán, gondoltam, belinkelem nekik a Chilit...ha tudnának várni még pár hetet
#6543
Posted 2010. November 11. - 13:22

Azkapja be neked aki edig szokta részemröl off
#6544
Posted 2010. November 11. - 13:04

Elég régen hallottam, nem tudom igaz-e még, de érdemes +próbálni: A kukássok Ecseri úti telepén, a Táblagyárban a (fényvisszaverõ)fóliahulladékot örömmel oda adják.
Szia, ez az FKF telepe?
Próbálta ezt valaki innen? Potyára nem szívesen mennék ki, viszont a táblaboltban 1 nm színtelen fényvisszaverõ matricára vmi 20k feletti összeget mondtak, szóval lehet, megérné.
#6545
Posted 2010. November 11. - 11:49

Sziasztok!
A Sigma Pava lámpával van valakinek tapasztalata?
Érdemes megvenni?
SIGMA SPORT
Körülöttem történetesen nincsen, de amit érdemes figyelembe venni:
-a 25LUX-ot sok gyártó sokféleképen méri. Nem mindegy, hogy 5-10, vagy 20m-en annyi. Ha 5-ön, akkor még jó is lehet, ha van szórása. Viszont a 25 nekem kevésnek tûnik, ha városon kívül közvilágítás mentes területen akarsz tekerni. Persze ha kiváló a szórása, akkor el lehet araszolgatni, de a Sigma inkább a fókuszált fényrõl híres. Mindenképpen olyan boltban vedd meg, ahol ki tudod próbálni elõtte töksötétben!
#6546
Posted 2010. November 11. - 11:46

Eddig csak nagyképûnek tartottalak, ezután bunkónak is. Nem csodálnám, ha Attila elköszönne tõled.
Mert amíg te ott vagy, én senkinek nem ajánlom az Ambringát.
Én sem tartalak téged sokra. De ettõl nem alszom álmatlanul. Majd egyszer különböztesd meg a boltot a magánszemélytõl, és boldogabb leszel. És ne keverd a szezont azzal, amivel nem kellene.
#6547
Posted 2010. November 11. - 11:01

ha tudnának várni még pár hetet, akkor már le lesz festve az össztelós elephant (használhatom én is a nevet?) akkor kiírom lemezre az összes ilyen tárgyú képet. Egyúttal rendezem is õket. Abban lesz a terv, készítés, túra és találkozók stb.Python,
összerendezhetnéd már a publikus képeidet egy helyre! Az amcsiknak el szeretnék dicsekedni, hogy milyen príma lengõorrúak születnek mostanság errefelé...
#6548
Posted 2010. November 11. - 09:36

YouTube - Dan tests some Cruzbikes
ahol a Cruzbike Vendettát próbálja. Állítsátok meg 1:06-nál!
Kinek, hogy tetszik a kormánya?
#6549
Posted 2010. November 11. - 09:29

összerendezhetnéd már a publikus képeidet egy helyre! Az amcsiknak el szeretnék dicsekedni, hogy milyen príma lengõorrúak születnek mostanság errefelé...
#6550
Posted 2010. November 11. - 08:48

#6551
Posted 2010. November 11. - 07:47

A fanyalgóknak üzenem, hogy bekaphatják
Eddig csak nagyképûnek tartottalak, ezután bunkónak is. Nem csodálnám, ha Attila elköszönne tõled.
Mert amíg te ott vagy, én senkinek nem ajánlom az Ambringát.
#6552
Posted 2010. November 10. - 23:55

Igen. Sajnos abban a tesztben a legfényesebb lámpához lett beállítva a fényképezõ rekesze, és zársebessége. Ez nem jó, mert már a halandók számára is alig megfizethetõ 40 körüli lámpák fénye is alig volt valami. Mondjuk bevallom nagyképûen gondoltam, hogy sokkal egyszerûbb lesz addig állítani a paramétereket, amíg azt a képet nem kapjuk, amit a szem lát. Ezért is voltunk többen, mert mindenkinek más fényérzékenységû a szeme. De azért sikerült. Az a baj, hogy egy profi fényképezõ dinamika tartománya sincs a fasorban sem a szemhez képest. Ha érzékeltetni szeretnéd azt, hogy a fákat is szépen megvilágítja, akkor a kép közepe kiég. A legjobb megoldás a HDR lenne, de az elég macerás. Talán majd jövõre.Ha jól emlékszem, Zsizsi utalt arra, hogy a tavalyi teszt tévedéseit vagy pontatlanságát szerettétek volna az ideivel kiküszöbölni vagy azt pontosítani. Megkerestem a 2009-es tesztet. Sok általad említett világítás már akkor is szerepelt. Biztosan sokakat érdekel.
Persze ehhez el kell hinnie az olvasónak, hogy nem verjük át. Ehhez kell a hitelesség. De tény, hogy a fényerõ nem minden. A szórás sokkal többet jelent. Bár én mindenkinek azt mondom, hogy ha nem hiszi el, hogy jó a B&M fénye, akkor este guruljon erre a saját lámpájával, és nézze meg maga. Önmagának már csak hisz.
Ha valaki jártas a Youtube témában, akkor átküldenék neki egy rekus videót, amit ma vettem fel a kocsiból. A kolléga félig burkolttal ment. Olyan 50-60-között.
#6553
Posted 2010. November 10. - 23:21

Jó egészséget a gyereknek.
A bérlési összeg nekem is soknak tûnik - szerintem - sok embert elriaszt. Bár én nem vagyok érintett a témában, így részemrõl bármekkora lehet, úgy ahogyan egy ferrari ára is.
#6554
Posted 2010. November 10. - 22:32

Majd jól hazaérek, és írok:) Addig még egy esõs hegyi szakasz elõttem van:)
... és ezt kaptuk:
A te helyzeted azért speciális, mert akaratod ellenére is képviselsz egy (vagy több) újságot és boltot. Közszereplõ vagy! Az meg néha jár számonkéréssel vagy kritikával.
és akkor ugorjunk!
Ha jól emlékszem, Zsizsi utalt arra, hogy a tavalyi teszt tévedéseit vagy pontatlanságát szerettétek volna az ideivel kiküszöbölni vagy azt pontosítani. Megkerestem a 2009-es tesztet. Sok általad említett világítás már akkor is szerepelt. Biztosan sokakat érdekel.
A saját tapasztalatom is az (és errõl már volt szó) hogy a fényerõ nem mindegy! Attól válik használhatóvá egy lámpa, ahogyan a környezetett megvilágítja. Édesapámat idézném: "az emberek lóerõt vásárolnak, de a nyomatékkal vezetnek" Gondolom, értitek mire gondolok!

#6555
Posted 2010. November 10. - 22:14

Örülök, hogy segíthettem.Hú micsoda újságírói fordulat!
Nem értem a felháborodásod. A fanyalgók nem ismerhetik a magánéleti problémáidat, ha megosztod velük (velünk) biztosan türelmesebbek lettünk volna. Volt egy ígéret, majd belinkelted a blog elérhetõségét (szó nem volt lázas gyerekrõl vagy más halasztó tényezõrõl), amibõl túl sok konkrétum nem derült ki.
A magam részérõl köszönöm, hogy megosztottad velünk az információkat, ezzel már lehet mit kezdeni!
De miért kellett volna megosztanom? A magánélet nem fórumtéma. Ha azt mondom, hogy holnap felrakom, és nem, akkor közbejött valami. Vagy köcsög vagyok. Aki ismer tudja, hogy az elõzõ. Aki nem...annak meg mindegy:)
#6556
Posted 2010. November 10. - 22:09

A fanyalgóknak üzenem, hogy bekaphatják, a legmélyebb tisztelet mellett is. Igen, megígértem, de néhány órás alvás, egy lázas gyerek, és napi 16 óra meló mellett nem volt idõm. Én kérek elnézést. Ja, és nem itt élek a weben.
Hú micsoda újságírói fordulat!

A magam részérõl köszönöm, hogy megosztottad velünk az információkat, ezzel már lehet mit kezdeni!
#6557
Posted 2010. November 10. - 21:51

A fanyalgóknak üzenem, hogy bekaphatják, a legmélyebb tisztelet mellett is. Igen, megígértem, de néhány órás alvás, egy lázas gyerek, és napi 16 óra meló mellett nem volt idõm. Én kérek elnézést. Ja, és nem itt élek a weben.Csatlakozom a "lámpateszten" fanyalgókhoz. Kereskedõként is az a véleményem, hogy nagy butaság ígérni valamit, azután csalódást okozni.
Ennél az is sokkal okosabb, ha semmit nem ígér az ember.
Akiket viszont érdekel:
-meglepõ volt, hogy a Big Bang, mit mutatott a Lupine Betty 7-hez képest. A Betty messzebbre vitt kb 10m-rel, viszont nem terít annyira, ellenben ütésálló, viszont a gumis rögzítés miatt keménygumis gépre nem jó. A Bang "csak" 40m-t világít, de 3 sáv szélességben, és a HID miatt természetes a fénye. Csak a kiba**ott elemlámpa. Illetve kemény kátyút fogva a védelem lekapcsolt. Bár csak rekun, és a boomra rakva.De ez itt elég sok mindenkinek elõfordul. Ezekkel nem volt egy partiban senki
-az Ixon IQ Speed nem szerepelt olyan jól mint vártuk, ellenben a "sima" Ixon IQ odavert mindenkinek. Csak a Sigma Karma volt vele fényerõben partiban, de terítésben közel sem, és az sokkal drágább
-Ami durva volt, az a Cateye lámpák. Az EL-530 volt az egyetlen, aminek a fénye alkalmas közvilágítás nélküli tekerésre, de csak 30km/h alatt. A 30 rongyos EL600 olyan, mint a gyertyafény. Megállt az idõ náluk 8 éve.
-sok kis olcsó párezres lámpa világított annyira, hogy ne ess hasra, ha mégsincs közvilágítás a városban.
-A wattszám nem minden. Az XLC 3W-os lámpája fókuszált volt, míg az 1W-os terített, így hiába tudott a lux mérésnél többet, erdõben az 1W-os a nyerõ
-A LED-esek 90%-a túlzottan fókuszált, ez nem jó, max vadászpuskára
-Hozélámpa: még mindig a legjobb. A fénye alig maradt el a negyedmillás cuccoktól. És mindezt anno 30-ért. Kár, hogy nem foglalkozik már vele. Persze szériában ez sem ennyi lenne.
-Legjobb ár/érték aránynak a Lupine Tesla 4-et találtuk a fényágyúknál, az Ixon IQ-t a középkategóriában, és a Blackburn Flea-t a kis fényerejûek között.
-Ma kaptam egy új Magicshine lámpát, ami elsõre hozza a Tesla fényét...féláron. A fotóra kíváncsi leszek.
-NEM a bolt csinálta a tesztet, csak a baráti kör segített, mert volt vele meló rendesen. Bár Pupu összeakasztotta a bajszát az erdésszel rendesen:)
-Bérlés: az autóra, motorra lehet biztosítást, cascot kötni. Bringára nem. Ezért ennyi amennyi. Mi is örülnénk, ha nem ennyi lenne. De jövõre is ennyi lesz. A biztosítók összeszedhetnék magukat.
-
#6558
Posted 2010. November 10. - 21:47

A ti keróitokban felellhetõ energia vesztést a láncvezetés vagy a görgõk körül keresném.
#6559
Posted 2010. November 10. - 21:33

Tapasztalatok a Bacchettaról pár szóban?
(ez a kérdés még bennem volt, csak a sok téma között elveszett)
Ja, jó, hogy említed már kezdett kimenni a dolog a fejembõl. Ráadásul Reku Papának is megígértem, hogy visszajelzek.
A Bacchettáról annyit, hogy nagyon kezes jószág, könnyû, kényelmes jól gyorsuló gép. Ezek voltak az elõnyei. Hátránya kettõ volt éspedig az, hogy nagyon magas, nem egyszerû dolog letámasztani a lábaid, ha meg akarsz állni. Pedig én magasnak vagyok mondható. A másik az, hogy rugózatlan. Minden úthibát meg lehet vele érezni. A nap fénypontja (unszolásomra) az Elefánt próbája volt. Könnyebb volt szelídíteni, mint a tiedet, talán, azért mert sokkal, kisebb súllyal rendelkezik? Vagy már összeszedtem a kellõ rutint ? Ez is rugózatlan de érdekes módon nem éreztem hiányát talán amiatt, hogy vékony csõbõl készült és ez adott némi rugalmasságot a bringának. Számomra szokatlan a hatalmas kormány, amit teljesen kinyújtott karral kell kezelnem. Ennek ellenére biztosabban éreztem magam vele, mint a tieddel. Ezt remélem, megbocsátod nekem. A könyököm se bánta a dolgot.
A tesz végezetével tea mellett értékeltük ki a napot.
Mire hazaindultam már olyan sötét lett, hogy támaszkodni lehetett rá. Ezt vártam, hogy világíthassak már végre az Egg White-al. Jó. Sõt, nagyon jó.
Reku Papa javaslatára tegnap beraktam egy 26-as villát és kereket elõre, hátha hoz valami pozitív dolgot, a gyorsaságot illetõen a saját gépemnek. A szokásos 50km-es tesztkörömet változatlan átlag sebességgel teljesítettem. Ugyan az mintha 20-as kerék lenne benne. Máshol kell keresni a lassúság okát.
Az építést illetõen egyelõre teljes bizonytalanságban vagyok.
#6560
Posted 2010. November 10. - 19:25
