Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#6441
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

Hello!
Ezis szép, de egyelõre a warrior tetszett meg a legjobban, a váz vezetése valszeg olyan lesz. Bár tetszik egy fullcarbon gyári trike is, csakhát nincs olyan 3000 euróm rá:D 1000 euró alatti árból ki szeretném hozni.:)


270e alatt biztos kijön. 200e- ért kompletten adok egy rugózottat ;)
Miért akarsz hátra tárcsaféket? Biztos nem fogod kihasználni.
Zártszelvénybõl az 1,5-ös falút válaszd 40x40-esben még van ilyen, még kellõen stabil és könnyebb a 2-es falúnál.
A hátsó villánál én is szoktam használni 20x40x1,5 szelvényt, mert szeretem. :)
A közvetett kormányzást nagyságrendekkel nehezebb kivitelezni mint a közvetlent. Kezdésnek nem javasolnám.
Ha kérdésed van ne habozz, itt legtöbben segítenek.
:)

#6442
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Ja, már látom, hogy ki lehet, csak jelentkezni kell.


Vagy, ha jól állsz anyagilag: Carbonrecumbent Balatonfûzfõ.
Ha lenne vevõ a két rekumra, náluk költeném el az árukat...
:)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#6443
Normogo

Normogo

    vendég

  • fórumtag
  • 35 posts

Szerintetek például itt ki lehet próbálni a bicajokat:
Annyira Más Bringabolt

Ja, már látom, hogy ki lehet, csak jelentkezni kell.

#6444
Normogo

Normogo

    vendég

  • fórumtag
  • 35 posts

Üdv a bolondok házában! :)


Sok kellemes órát neked rekun és itt a fórumban!


Köszönöm a tanácsokat és a jókívánságot!
Kár, hogy a hétvégi próbáról lemaradtam :-(
Esztergom közelében is vannak fekvõbringások a fórumon?
Szerintetek például itt ki lehet próbálni a bicajokat:
Annyira Más Bringabolt

#6445
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Nekem kicsit gyanúsak ezek a gépek... Tisztességes emlõsállat csak alvó vagy döglött állapotban mutatja a hasát az égnek... :D Mondjuk hallani róluk mindenféle szép dolgot... Az igaz hogy simán ki lehet pörgetni egy ilyenen a 60 km/h-t sík terepen?


Én bevallom férfiasan, más alkalmakkor is szeretek a hátamon tartózkodni. :)

Én szélárnyék nélkül, síkon, szélcsendben tudok egy órát menni 40-nel. Lejtõn a mxom 84 km/h, de csak az áttételi korlát miatt. Ha egy DualDrive kerékkel kipróbálhatnám, megközelíthetném a 100-at. Erõs lejtõn, persze.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#6446
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Tisztességes emlõsállat csak alvó vagy döglött állapotban mutatja a hasát az égnek. Az igaz hogy simán ki lehet pörgetni egy ilyenen a 60 km/h-t sík terepen?

- Ki beszélt itt a NÕKRÕL, ez egy rekus topik!?
- A sebességi rekordokat fekvõbringák tartják! :)

#6447
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
daniel.jozsef gyanus? valoszinüleg nem probáltál még rekut de ami késik az nem mulik nagyon másvilág mikor nem csak a kereket lesed és valoban lehet vele jonagy tempot menni márha bija akoma.
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#6448
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts

Üdv a bolondok házában! :)

Csak vicceltem. A reku egy hatalmas találmány, ajánlom mindenkinek, aki kényelmesen szeret kerékpározni.


Nekem kicsit gyanúsak ezek a gépek... Tisztességes emlõsállat csak alvó vagy döglött állapotban mutatja a hasát az égnek... :D
Mondjuk hallani róluk mindenféle szép dolgot... Az igaz hogy simán ki lehet pörgetni egy ilyenen a 60 km/h-t sík terepen?

#6449
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Mindenkit üdvözlök!

Új vagyok a fekvõbringa témában, de nagyon megtetszettek.


Üdv a bolondok házában! :)

Csak vicceltem. A reku egy hatalmas találmány, ajánlom mindenkinek, aki kényelmesen szeret kerékpározni. Sok kérdést tettél fel egyszerre, ami nem célszerû, mert lusták vagyunk mindet megválaszolni. Sok féle reku van, közöttük a különbségek nagyok. Én azt javaslom, kezdd el bogarászni a ‘BentRider Online fejlécében a gyártók honlapjait, a buyer's guide-ját és a fórumait, Már ha az angol megy egy kicsit...

Ezzel párhuzamosan próbálj ki minél több gépet, mert az mindennél többet ér! Elõre ne agyalj, hogy ez biztos ilyen vagy olyan, mert ezt ki kell próbálni.

Itt a topikban pesti, seregélyesi, jászsági, békéscsabai, debreceni, kistarcsai és gödöllõi népek írogatnak, szerintem mindegyik megengedi hogy kipróbáld a gépét. A nagy magasságod miatt kiesnek a nem állítható gépek, erre oda kell figyelni. (A házi építésûek egy része nem állítható.)

Sok kellemes órát neked rekun és itt a fórumban!
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#6450
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Szerintem, bár még nem próbáltam rekut, nekem egy rövid tengelytávú felsõ kormányos gép lenne jó, elöl kicsi, hátul nagy kerékkel, fekvõnél magasabb üléshelyzettel, hogy a forgalomban lássak és lássanak. Az elsõ-hátsókerékhajtás témában nem tudok dönteni, csak az elõnyök-hátrányok megismerése után. Persze a legfontosabb a személyes próba lenne, arra kéne sort keríteni.


Rövid tengelytávolság (SWB) 20X26 kerékképlettel van Motyoonak
és Benjaminak (bár nem vagyok biztos abban, hogy Õ árulja-e?). Ezek ház"gyári" rekuk. Használt gyári vázat (talán még meg van) Stoki árult. 2x26-os hátsókerekes váza Lompinak van (anyagárban megkaphatod)

Újjakat az EVO, a Luley és az AM. (az alap merevvázas SWB-k 200 e. körül kezdõdnek)

Ha visszaolvasol a fórumban sok kérdésedre kapsz választ, nagyrészét te magad is megválaszoltad. A hétvégén rendeztünk egy tesz találkozót, a következõ idõpontjáról még nincs terv, de kövesd a fórumot!

- a hátsókerékhajtású közelebb áll a hagyományos kerókhoz, kevesebb idõ átállni.
- a 20-as kerék a hajtómû alacsonyan tartása miatt szükséges, viszont a váltó áttételek döntõ többségében 26"-28" kerékhez méretezték ezért nagyobb a hátsó
- az emelkedõ leküzdése más izmokat és más technikát követel
- az esésnél az vezetõ általában kicsúszik a nyeregbõl. Látványos bukfencek nem jellemzõek ebben a mûfajban.
- bizonyos rekuk (komfort kategória) a városban is jó használhatóak. Gyakorlással mindegyik. Praktikusan olyan magasságút érdemes használni, ahol a többi közlekedõ is lát.
- elsõkerékhajtás elõnyei:a rövid láncvonal és a nagyméretû kerék használata alacsony hajtómû magasság mellett (szerintem fordulékonyabb is.) Hátránya: több gyakorlat szükséges, kapaszkodó képessége kisebb, mint a hátsókerekesé. (A Szentendre-Visegrád útvonal nem gond, ennél azért meredekebb kell)
- Milyen rekut ajánlanék? Sajátot! A rekuk annyira sokfélék, hogy a gyakorlattal és felhasználással együtt változik az elvárás is. A magyar utakat figyelembe véve legalább 24-26-28 kerékméret. Az sem baj, ha csillapított. Kezdõknek SWB-t. Versenyzõknek racert. Tatáknak komfortot.

#6451
Normogo

Normogo

    vendég

  • fórumtag
  • 35 posts
Mindenkit üdvözlök!

Új vagyok a fekvõbringa témában, de nagyon megtetszettek. Esztergomban lakom a Duna menti kerékpárút mellett, és mostanában egész gyakran látok ilyen bringákat, és nagyon szeretnék kipróbálni én is egyet. Ergonómiával is foglalkozom, így szakmailag is izgat a dolog, és ahogy néztem, igen kényelmesen lehet nagy erõt kifejteni egy ilyen bicajjal.
Gondolkozom rajta, hogy be kéne szereznem, vagy csinál(tat)ni egy rekut.
Munkába járásra (oda-vissza 12km)és kirándulásra is használnám, szerintem hegyet nem másznék vele, de elõfordulna, hogy rossz úton kellene használnom.
Csak úgy pár kérdés hirtelen, amik elsõre felmerültek:
- Emelkedõn mennyire nehezebb a reku használata? Nem tudsz kiállni a nyeregbõl és testsúllyal rásegíteni. Lecsökkent tempónál sokkal nehezebb vele egyensúlyozni, mint hagyományos bringával?
- Városban jól manõverezhetõk ezek a gépek? Néztem, hogy sokan elsõkerékhajtásút csinálnak maguknak, ezekkel nehezebb kanyarodni? Érdekes, hogy a nagyobb gyártók mind a hátsókerékhajtást részesítik elõnyben, pedig így nagyon hosszú lánc kell, miért?
- Hogy kell „esni” ezekkel a gépekkel? A felsõ kormányos rekuknál úgy látom, eléggé veszélyben van az ember férfiassága, ha nekivágódik a kormánynak.
- Van valami oldal, ami összeveti a különbözõ típusú rekuk tulajdonságait, elõnyeit-hátrányait (még ilyet nem találtam, pedig keresgélek pár napja)?
- Végezetül nekem milyen rekut ajánlanátok munkába járásra, kirándulásra, több sík terep, kevesebb hegymászás, magas vagyok és nehéz (1,94m, 105kg)?

Szerintem, bár még nem próbáltam rekut, nekem egy rövid tengelytávú felsõ kormányos gép lenne jó, elöl kicsi, hátul nagy kerékkel, fekvõnél magasabb üléshelyzettel, hogy a forgalomban lássak és lássanak. Az elsõ-hátsókerékhajtás témában nem tudok dönteni, csak az elõnyök-hátrányok megismerése után. Persze a legfontosabb a személyes próba lenne, arra kéne sort keríteni.

Elõre is köszönöm a válaszokat!

#6452
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts
Hello!
Ezis szép, de egyelõre a warrior tetszett meg a legjobban, a váz vezetése valszeg olyan lesz. Bár tetszik egy fullcarbon gyári trike is, csakhát nincs olyan 3000 euróm rá:D 1000 euró alatti árból ki szeretném hozni.:)

#6453
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts
[quote name='sao']1., Jól érzed, ha akarod, biztosan sikerül! :)

2., Ne KIZÁRÓLAG 8 sebis agyváltót tegyél fel, (kell az is, ha van) hanem az mellé elöl is legyen váltód. Igen, elég az általad említett síkon biciklizáshez (triciklizéshez) az is, sõt, a háromsebességes is elég lenne, de úgyis egyszer fel fogsz jönni te is (mondjuk) Sástót nézni, akkor nem biztos, hogy elég lesz a 309% áttétel. Tutkóbb, ha van talonban elöl még áttétel. Nekem sem elég az összesen 3,14végáttétel, attól még tolóüzemmód is elõferdült (bár ez lábtól, annak az erejétõl is függ :) ), de hát elfér ott elöl egy látszólag fölösleges 3 fokozatú hajtómû, nem? Elfér, enni nem kér... Ha csak egyszer kell használnod, máris megtérült, mellesleg, ha jól választasz, egy háromtányéros közepes hajtómû nem biztosan drágább egy szuper egytányérosnál.


Hello!
Debrecenben lakom, túl messzi túrákat nem terveznék még jövõre úgysem, hegy meg 100km-es körzetben nincs:D
Szóval egyelõre marad szerintem az egy lánctányér....szeretem az egyszerü, letisztult felépitést.
Hátul is tárcsafék lesz, a kontraféket egyfelõl már nemis pártolom annyira, meg ilyen hosszú lánchoz szerintem nem való a kontrafék. Feszitve egyébként lesz hátul, mert a hátsó villára tervezek egy láncfeszitõt, középen meg lesz egy láncvezetõ, szóval a feszitéssel nemlesz gond.
Egyébként most 2 biciklim is agyváltós, egygyári gepida cruiser, meg egy jelentõsen átalakitott cruiser, mindkettõ 3 sebességes agyváltós, nekem ide tökéletesen megfelel 0-50km/h-ig. Busz, kamion mögött még a 60 is meglenne szerintem. nekem a 3 sebességessel csak annyi bajom van, hogy trike-hoz túl nagy lenne a fokozatok közti ugrás, a 8-as egyenletesebben van elosztva.A végáttételt meg lehet szabályozni az elsõ és hátsó lánckerék nagyságával.
Rugózást egyelõre azért nem akarok, mert elsõ példányt nem akarok bonyolitani vele, és amit énis próbáltam annak volt ugyan rugózása, de virslikereke volt, és megéreztem mindent az úton....de az szerintem azért volt, mert ilyen teszkós biciklis szintû hátsó rugóstag volt benne.Normális rugóstag még lehet mozgott is volna.Én ennél a példánynál inkább a merev vázat és a ballonos, kicsit alacsonyabb nyomású gumit pártolom. A mostani cruiseremen is 2.5"-os aszfaltgumi van, bordázata szinte semmi, állatian tapad, és alig kopik. Ha ilyet alacsonyabb nyomáson használok, simán elnyeli a kisebb egyenetlenségeket....a nagy kátyú ellen nemlehet semmitse tenni....majd épitek egy összteleszkópos trike-ot is:D De azt majdha már több tapasztalatom lesz az épitésben.:) Fõ a fokozatosság:)
De köszönöm a tanácsokat, énis sokat gondolkodom hogy milyen legyen:)

#6454
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
dartos ezis zártszelvény :) Feltöltött kép
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#6455
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

Hello!
Elõszöris köszönöm a linkeket, mostmár mégvilágosabban látom a dolgokat.:)
érzek magamban annyi tudást, hogy ha nemis 2 hét alatt, de meg tudok épiteni egykis hegesztõ segitséggel egy ilyesféle gépet.

én 8 sebességes agyváltóval szerelném, és csak egy lánctányérral elöl. Hegyvidék úgyis messze van tõlem, 99%-ban sikon használnám, és elõnyben részesitem az agyváltós rendszert a láncváltóssal szemben.

Merev váz lenne, elsõ épitett trike-ot nem akarok bonyolitani lengéscsillapitással, hátul 26-os kereket gondoltam 2.5"-os aszfaltgumival(csillapitást ezis adna egy kicsit), elöl 20"-os kerékkel, és ballonos gumikkal, hogy a kisebb úthibákat igy talán elnyeli valamennyire. Elöl hátul tárcsafék, és az ülést pedig hajlitott rétegeltlemezbõl gondoltam.

1., Jól érzed, ha akarod, biztosan sikerül! :)

2., Ne KIZÁRÓLAG 8 sebis agyváltót tegyél fel, (kell az is, ha van) hanem az mellé elöl is legyen váltód. Igen, elég az általad említett síkon biciklizáshez (triciklizéshez) az is, sõt, a háromsebességes is elég lenne, de úgyis egyszer fel fogsz jönni te is (mondjuk) Sástót nézni, akkor nem biztos, hogy elég lesz a 309% áttétel. Tutkóbb, ha van talonban elöl még áttétel. Nekem sem elég az összesen 3,14végáttétel, attól még tolóüzemmód is elõferdült (bár ez lábtól, annak az erejétõl is függ :) ), de hát elfér ott elöl egy látszólag fölösleges 3 fokozatú hajtómû, nem? Elfér, enni nem kér... Ha csak egyszer kell használnod, máris megtérült, mellesleg, ha jól választasz, egy háromtányéros közepes hajtómû nem biztosan drágább egy szuper egytányérosnál.
Kispaci háromszor cserél 2000 Ft-os hajtómût addig, míg (megnemnevezhetem) egyet, a tizenakárhányezer Ft-osból. ...Biztosan Packó jár rosszabbul?...
Az agyváltó mindenképp jobb bárminél szerintem is, nekem is az van, és itt a síkon még a 3 sebességes is elegendõ, nem is a fokozatok számával van a problémám nekem sem, hanem a végsõ áttételaránnyal...

3., Én így utólag már tennék hátra rugózást, ha te nem kontrafékes agyváltót választasz (ami elsõ láncváltó felszerelésével fölöslegessé is válik, mármint a kontrafék), akkor nem lenne az annyira bonyolult. De a merevvázat is sokan választják, én csak elgondolkodtam ezen.
Nekem (ha jól emléxem) Stoki ajánlgatta ugyanígy a hátsó rugózást, én a kontrafék miatt nem csináltam meg, de hiányzik tényleg. Pedig az enyém kétkerekû, elvileg könnyebben kerülgetem a gödröket... De végülis a T-Tringa nekem is az "álom", azért gondolkodom a tiéden is...

Jó tekerést néked is!

#6456
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

- Megisszuk közösen.... :)
- A kíniak szerintem nem angolul beszéltek, én próbálkoztam vele (de én sem tudok).
- Jó lenne egy "kezdõ" véleménye a gépekrõl, hogy tudjuk merre haladjunk. A Chilivel két hete mentél, de akkor még rekuszûz voltál. Könnyû az eleje, 60' a homlokcsõszög és 120 a tengelytávolság. A Benjami egy meredek homlokcsõszögû géppel érkezett (majd Lompi megírja mennyi) annak az eleje nehezebb, de szintén merevvázas és 120-as tengelytávolság. Az elephant eleve egy súlyos egyéniség és a lengõorr is súlyos. Ugyebár agyváltó meg a rugóstag. A homlokcsõszög kb. 60', de itt a rugózás miatt folyamatosan változik. Ami még különbség lehet a másik kettõhöz képest az az ülõlap közelsége a homlokcsõhöz.
A Recúgbenst nem vonnám be ebbe a körbe, hiszen alapvetõen különbözõ koncepció.

Nos milyen különbségeket tapasztaltál?

franc egye már ezt a mobilinternetet..


Bár nem pont tõlem, de kezdõtõl kérdezted:
Kezdõként (pláne ormányos gépben kezdõként): az Elefánt és a Chili közt kb. ugyanazt a különbséget éreztem, mint a 350-es Jawa-m és a 150-es ETZ-m közt. A Jawa-val szívesen, sõt elsõsorban: messzire, kirándulni, úgymond túrázni mentem, az ETZ csapatni, szaladni, helyben rohangálni volt jó.
Az Elefánttal is biztosan jól lehet túrázni, a Chili-vel városban szaladni.
Bár tényleg rövid idõt bicikliztem velük, de elsõ érzésre ez jött elõ. Az Elefánttal lehet biztosan, olyan "gördülõsen" menni, a Chili könnyû, befolyásolhatóbb, lehet kis ívben kanyarodni, illesztgetõdni, kezdõként könnyebben billegetni.
Mindkettõnek megvan a maga értelme, a maga helyén.
Úgy gondolom, a rugózás, és a (látszólag hátrányos) plusz tömeg hosszabb távon kényelmesebbé teszi az utazást, nemcsak kocsiknál, hanem bicikliknél is. Több izommunka, az igaz, de a kirándulás az a kirándulásról szól (nekem legalábbis, meg még egypárunknak), a sportteljesítmény maradjon a sportolóké. Õk különbenis, vegyenek versenybiciklit... :) (nem komolyan venni ám minden szavam, mert bizonyos rekumbensek sokkal jobb sportteljesítményt hoznak annál, bizonyos, nekik megfelelõ körülmények között)

Én az Elefántra szavazok a kettõ közül. De tévedhetek is akár...

Mindazonáltal a hátsókerékhajtásnak igazi alternatívája nincs. Sem IGAZI teherautó, sem IGAZI sportkocsi nem készül mellsõhajtással. A mellsõhajtás kiépítatt mûutakra való, kicsiny emelkedésekkel. Szerintem biciklivel sem lehet ez másként. Öveges tanár úr ezt irtó érthetõen elmagyarázná, de Papa is megtapasztalta, és leírta nekünk a mellsõhajtással hegymászás élményeit.
De ezt már megint nehogy leszólásként vegye bárki is, merthát többé-kevésbé kiépített utakon biciklizünk ma már, tehát van létjogosultsága a mellsõhajtásnak is, én most csak a bizonyos hátrányokról emlékeztem meg, rosszszándék nélkül...

#6457
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

Szia
Elsõ épített géped lenne?
Valami hasonló érdekel?
elfekvõben lévõ trike váz

kormányzással kapcsolatban ajánlani tudom:
xls progi a számításokhoz

Egy jó kis összefoglaló a témában:
www.hellbentcycles.com

Hajrá
:) :)
T2


Hello!
Elõszöris köszönöm a linkeket, mostmár mégvilágosabban látom a dolgokat.:)
Igen, elsõ gépem lenne, mostmég vagy 1 hónapig gyüjtöm az infókat, meg kezd összeállni hogy mit szeretnék.
Próbáltam egy gyulai kerékpárépitõ által épitett hátsó telós gépet, és nagyon megtetszett a fekvõkerékpár téma, de inkább trike-ban gondolkodom, csakhát gyárilag egy ilyen gép majdnemhogy csillagásati összeg, énmeg érzek magamban annyi tudást, hogy ha nemis 2 hét alatt, de meg tudok épiteni egykis hegesztõ segitséggel egy ilyesféle gépet.
Egyébként ilyenre gondoltam:
Atomic Zombie Extreme Machines! - Bikes Trikes and Choppers Plans
Warrior fantázianévre hallgat, énis zártszelvénybõl csinálnám(40x40-es szerintem eléglenne, a kényesebb helyeken erõsitve), ebbõl indulnék ki, viszont én 8 sebességes agyváltóval szerelném, és csak egy lánctányérral elöl. Hegyvidék úgyis messze van tõlem, 99%-ban sikon használnám, és elõnyben részesitem az agyváltós rendszert a láncváltóssal szemben.
Merev váz lenne, elsõ épitett trike-ot nem akarok bonyolitani lengéscsillapitással, hátul 26-os kereket gondoltam 2.5"-os aszfaltgumival(csillapitást ezis adna egy kicsit), elöl 20"-os kerékkel, és ballonos gumikkal, hogy a kisebb úthibákat igy talán elnyeli valamennyire. Elöl hátul tárcsafék, és az ülést pedig hajlitott rétegeltlemezbõl gondoltam.
A kormányzásról még nem döntöttem, de hajlok az indirekt kormányzás felé, a fejemben össze is állt egy vázlat a megvalósitáshoz, amit megis találtam a tervek között. Amit próbáltam az direkt kormányzású volt, és 5 percig nemtudtam vele tökegyenesen menni, utána is ha jobban megtekertem, önkéntelenül is volt egykis riszálás, annyira érzékeny a kormányzás.
Amit lehet próbálok kétkezi munkával megoldani rajta, egyrészt a költséghatékonyság miatt is, másrészt mert nem szeretem a katalógusból vásárolt és összerakott bicikliket. Amennyire lehet egyedire szeretném késziteni.

Mégegyszer köszönöm a segitséget, jó hogy van hova fordulnom ha esetleg elakadnék:)
Majd szerintem irok még a kerékpár készültérõl, hogy hogy haladok, mostmár azthiszem van elég anyag a kezemben, amivel eltudok indulni:)
Jó tekerést mindenkinek!:)

#6458
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

Szerintem maradjon! Néha jó a nyak pihentetéséhez, de ez a lényegtelenebb. Inkább az szól erõsen mellette, ha valaki esetleg utólér hátulról, és netalán túléli az ember. Gondolom a hajcihõtök tele van a biztonságmániámmal, de sajna sok idióta van szabadon. Mivel a hát felsõ harmadáig meg van támasztva, ilyen esetben a nyaki gerinctörés esélye igen nagy. Biztosan nem mondok újdonságot azzal, hogy minél fentebb törik a csigolya, annál nagyobb a bénulás mértéke. A rekunál annyira fontosnak érzem a támlát, mint autónál a biztonsági övet. Ha annó nem csatoltam volna be, most nem fárasztanálak benneteket a baromságaimmal !

Egyet kell értenem veled. A fejtámla nem kényelmi eszköz, biztonsági felszerelés. A jó beállítása nem is biztosan az, ha MINDIG támasztja a fejet, csak ott legyen mögötte. És ha nem ütögeti, de van (mert neki van), akkor kár lehagyni. Ha egy kéttonnás Dodge utolér, és semmi bajom nem történik, akkor mégiscsak jó dolog a Ford-ban az ülésbeintegrált fejtámla (ami pedig sosem borzolja egyébként a hajam). Pedig hát, ha kinyílt néki a légzsák, akkor nem kicsit zuhant belém...
Ezzel gondolkodtattál el rajta: biciklin sem hülyeség az, ha meg tudja csinálni az ember, ne hagyja ki. Tényleg, annyit agyalunk a kényelmes háttámlán (bár én csak deréktámaszt csináltam, lelkem rajta), de akkor ezt miért nem hozzuk elõtérbe? Sokkal fontosabb, életmentõbb, mint a dizájnos, bár semmit nem érõ tökfödõk.
És itt sem bírom kihagyni, fõleg, ha már elõhoztad, bármennyire is offtopic: a mai biztonsági öveket tessen mindenki bekapcsolni, ha már ott van... Ezek már nem azok, mint régen, ezek már valóban BIZTONSÁGI övek.

#6459
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts
Amit összeeszkábáltam ,rugós csillapítású a döccenõknél kapott tockosok miatt , állítható végállással. Majd teszek fel képeket, felmálházva még úgysem láttátok a tüzest.

#6460
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 posts
Igaz igaz....
Nem régen(talán 3 éve) történt az egyik barátommal, hogy Pécsett biciklizett, az elsõ tárcsaféke beblokkolt egy 4m mély "árok" elõtt...3 csigolya tört a nyakán, szerencsére nem lett komolyabb baja(persze mûtétek, meg szegecsek,platina,fizioterápia isten tudja meddig) azóta vállból fordul.