Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#6401
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts

ezt átküldtem vagy csak akartam?

motyoo mailben elküldte

bocs, motyoo videót küldött róla...a képet Te küldted

#6402
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Ezt meg Levinek küldöm: Feltöltött kép. Neki van ilyen perverz ízlése!

#6403
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Xedjére nézem a videót és sajnos a kerékagy és a kerék együtt fordul, együtt dõl. A villa (váz) csavarodik, de miért csak az egyik irányba? Álló helyzetben lehet modellezni a jelenséget? (Meggyõzõdésem, hogy ilyen mértékû kilengést álló helyzetben is lehet reprodukálni.) Be kellene ültettni a család legsúlyosabb tagját a gépbe és terhelni a hátsó kereket (meghúzni oldal irányba - a többiek kedvéért) Remélhetõleg ebbõl a kísérletbõl kiderülne valami plusz információ!
A hétvégén is javasoltam a "Lompiféle" erõsített villát, talán megérne egy misét.

#6404
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

Ezért tettük fel a videót. Vajon miért csak jobbos kanyarban?
És vajon miért csavarodik ilyen durván?


Biztosat nem tudok videó alapján, csak tippelek.
Szerintem az alul-méretezett gerinc csõ az elsõ ülés alatt a legnagyobb feszültségi ponton csavarodik. a kerékre nem fognám mert a hátsó üléssel együtt dõl ami kizárja a hibáját. Hogy miért csak egy oldalra? talán mert a hegesztés a fent említett feszponton egyik oldalon erõsebb lett, több anyag került bele a hegesztés így vastagabb, a varrat szélesebb. nem tudom. látni kell, ülni benne, menni vele, érezni.

#6405
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts

Tanár Úr! Ez bizony több mint furcsa! semmi nem indokolja az ilyen viselkedést! Dõljön mindkét irányba vagy egyikre sem! A váz ezek alapján nem csavarodhat ennyire eltérõ mértékben és csak az egyik irányba. Amennyiben mégis, annak látható nyomai lennének repedések, torzulások formájában.

Tehát kerék! Fûzés? Agy? Tengely? Tengely rögzítés? Ellenõrizve?

A kerék minden szempontból ellenõrizve! Sajnos nem maradt lehetõség vasárnap a probléma részletes tárgyalására, pedig most nagyon el kéne a segítség...

Ez a váz nem tudja a fizikát :(

#6406
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts

Tanár úr, az a váz durván csavarodik kanyarban bedõlve! :(

Ezért tettük fel a videót. Vajon miért csak jobbos kanyarban?
És vajon miért csavarodik ilyen durván?

#6407
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Csak ezt a két képet lõttem, ezt is Szélvész Tanár Úr megsegítésére, de a készítõje olvassa a fórumot. :)

Tanár Úr! Ez bizony több mint furcsa! semmi nem indokolja az ilyen viselkedést! Dõljön mindkét irányba vagy egyikre sem! A váz ezek alapján nem csavarodhat ennyire eltérõ mértékben és csak az egyik irányba. Amennyiben mégis, annak látható nyomai lennének repedések, torzulások formájában.

Tehát kerék! Fûzés? Agy? Tengely? Tengely rögzítés? Ellenõrizve?

#6408
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts

ezt átküldtem vagy csak akartam?

motyoo mailben elküldte

#6409
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

és hol az a videó?
..
ezt átküldtem vagy csak akartam?
....


Nagyon profinak látszik a részletek alapján!
Nem lehetne egy-két egészalakos képet felrakni még?
A tornyok gömbcsuklós megoldása hogy válhatott be vajon? Anno én féltem ettõl a megoldástól mert a csapágyboltos szerint az ilyen gömbcsuklókat inkább a hosszanti terhelésre tervezték és nem nyírásra. Nem értek hozzá de belegondolva lehet benne valami. Ennek ellenére több helyrõl visszaköszönt már.
:)

Tanár úr
az a váz durván csavarodik kanyarban bedõlve! :(

#6410
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts

és hol az a videó?

Itt:
http://www.youtube.com/watch?v=Vy8IljtYm20

#6411
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
és hol az a videó?
Feltöltött kép
ezt átküldtem vagy csak akartam?
Feltöltött kép
a telefonszám biztos megvan...

#6412
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts
Feltöltött kép

... a hátsó kerék egy "kicsit" mintha balra dõlne, nem?

balos kanyarban alig. Lehet h érdemes lenne videón megnézni.

Feltöltött kép

#6413
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

akkor ami Lompinál van reku az rám vár :D

Költséghatékony döntés! :)

#6414
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 posts
akkor ami Lompinál van reku az rám vár :D

#6415
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
A Swinn elég jó név ahhoz, hogy legalább perselyes legyen a forgáspont, ez a Ranger fully jó lesz majd a lengõorrúhoz, ha hátsókerekes lesz az elsõ, akkor maradj inkább a merevvázasnál. Elég lesz ott megoldani a normális láncvezetést, nem hogy még a pogózó rugóstaggal is kínlódnod keljen. Az elsõ legyen minél egyszerûbb! A másodikat, meg az elsõvel szerzett tapasztalatok és egyéni igények alapján rakd össze.

#6416
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 posts
Alakulnak a dolgok már a fejemben, milyen is lesz a gépem :)

-az biztos, hogy Lompit fogom megkérni a váz készítésben, mivel elég sokan mondtátok, hogy jól csinálja(a képeit nézve is meg lehet róla gyõzõdni).
-az is biztos, hogy hátsó teleszkóp lesz rajta(itt majd a segítségeket szeretnék kérni...van egy Schwinn Ranger fully vázam, aminek a hátsó részét szeretném használni, mit szóltok ehhez?illetve lehet-e bele rakni csapágyat, hogy masszívabb legyen( Phyton javasolta, hogy olyan lenne jó) nemtudom meg lehet-e ezt csinálni házilag?(valaki csinált már ilyet? :) ) Vagy marad a (bronz)persely ahogy Stoki javasolta.
-elsõ teleszkópot még egyenlõre nem rakok bele, ha tényleg egy ballonosabb köpeny is elég, akkor nem is fogok
-2x26 os lesz, mivel sokat szeretnék vele túrázni, szerintem, jobb ha nem kell kétféle köpenyt,belsõt hurcolni
-a hátsókerék hajtáson még vacillálok, ha ugyanannyi a pro és kontra érv mellette mint a lengõorrú mellett akkor, marad a hátsókerék hajtás(aztán a második úgyis lengõorrú lesz :D)
-az ülés egyenlõre a faülés lesz, próbáltam, az én súlyom alatt sem recsegett, nem akart szétesni(meg is lepõdtem rajta:) )
-az alsó kormányzáson is gondolkodom még, nagyon tetszik a Lompi féle felsõ kormány :D

Nagyjából ennyi amiket már elterveztem, nyugodtan írjatok hozzá, várom az építõ jellegû kritikákat :)
És köszönöm mindenkinek aki felajánlotta a gépét próbára, meg a sok infót!
PéCsé

#6417
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Igen, a nyersanyag itt van elõttem, csak rá kellene szánni egy kis idõt a vágásra. Van vid az odaútról, vannak a téren készült videk és a térmókát követõ tekerésrõl is - itt általában Python látható hátulról :)

Én hátulról? Na az egy unalmas téma!

Szerintem kezes és szép jószág az egyik legjobb rekumbensnek tartom mert sok olyan tulajdonsága van, ami közel áll hozzám.

Ja! Egy malomban õrölünk. (mint az az alábbi szövegbõl is kiderül)

A Te eseted speciális, hiszen ezzel a testmagassággal telitalppal fogsz kényelmesen talajt, miközben üldögélsz a szellõs és kényelmes hálós ülésben. Ez még akkor is igaz, amikor már az egyik lábad a pedálon van. Elindulás kipipálva! (mintha utalt volna Reku Papa arra, hogy megválna a géptõl?!)



#6418
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

És ha már Motyoo! Emlékezetem szerint csinált némi felvételt a telefonjával a Recúgbens próbaköreirõl.

Igen, a nyersanyag itt van elõttem, csak rá kellene szánni egy kis idõt a vágásra. Van vid az odaútról, vannak a téren készült videk és a térmókát követõ tekerésrõl is - itt általában Python látható hátulról :)

#6419
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts
...ha csapágy helyett bronzperselyt építesz be, már az is egy kielégítõ megoldás.
...

#6420
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Szeretném leszögezni, hogy minden vélemény szubjektív, elsõ sorban az enyém! :)

Nekem gondom van a Bacchettával, meg a Rans Enduroval és az Azub Max-al is. Elindulni ne kelljen, ha már megy akkor nincs vele túl sok baj. Városban és kezdõnek szerintem nem ez az ideális. Pár ezer kili után már ennek semmi jelentõsége...

A Te eseted speciális, hiszen ezzel a testmagassággal telitalppal fogsz kényelmesen talajt, miközben üldögélsz a szellõs és kényelmes hálós ülésben. Ez még akkor is igaz, amikor már az egyik lábad a pedálon van. Elindulás kipipálva! (mintha utalt volna Reku Papa arra, hogy megválna a géptõl?!)

Már itt is van az a bizonyos kompromisszum, amirõl Stoki beszélt!
Korteskednék az elsõ kerék hajtás mellett! Pont annyi hátránya van amennyi elõnye, de írhattam volna fordítva is, pont annyi elõnye van, amennyi hátránya.

A Bajor Repülõgépgyár terméke a legrosszabb példa erre! :(
A marketingesek szépen kitalálták a "vezetési élmény szlogent" és pár száz lóerõvel, meg hátsókerékhajtással ez meg is állja a helyét (a téli sportok szerelmeseinek meg ott az Xdrive). No de egy kerékpáron? Ugyan-ugyan, ezzel kicsit túllõttél a célon (vagy félreértettem).

Érdekes dolog ez a csillapítás is. Mindent meg lehet szokni, de az útjainkon valóban jobb egy hátsó lengéscsillapítással ellátott kerék vagy kettõ. Meg egy 26"-os méret vagy kettõ.
Ennél a kerékméretnél már a köpeny választással is sokat lehet javítani a komforton és akkor még nem beszéltem az ülésrõl.


Szerintem neked azért van gondod a nagyobb gépekkel (mert ahogy késõbb ki is fejted) rövid embernek születtél legalábbis amit látunk belõled...;););). A magam fajta ember (187 centi) már nem érzi annyira kényelmetlennek az ilyen hórihórgas rekumbens-t a csatlakozott sporitársnak meg lassan már gyerekbicikli lenne a bacchetta. Szerintem kezes és szép jószág az egyik legjobb rekumbensnek tartom mert sok olyan tulajdonsága van, ami közel áll hozzám.

A bmw-s példával csak azt szerettem volna megmutatni (nyilván erõs a marketing súlya is), hogy van gyártó aki erre esküszik és van gyártó aki arra én úgy gondolom egy hátsó kerék hajtású autó más élményt ad és máshogy viselkedik, mint egy elsõ kerék hajtású szerkezet. Mindkét megoldásnak vannak elõnyei és hátrányai mégha a marketing dumát le is vonjuk.
...