bocs, motyoo videót küldött róla...a képet Te küldtedmotyoo mailben elküldteezt átküldtem vagy csak akartam?
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#6401
Posted 2010. November 16. - 22:29

#6402
Posted 2010. November 16. - 22:27

#6403
Posted 2010. November 16. - 22:22

A hétvégén is javasoltam a "Lompiféle" erõsített villát, talán megérne egy misét.
#6404
Posted 2010. November 16. - 22:21

Ezért tettük fel a videót. Vajon miért csak jobbos kanyarban?
És vajon miért csavarodik ilyen durván?
Biztosat nem tudok videó alapján, csak tippelek.
Szerintem az alul-méretezett gerinc csõ az elsõ ülés alatt a legnagyobb feszültségi ponton csavarodik. a kerékre nem fognám mert a hátsó üléssel együtt dõl ami kizárja a hibáját. Hogy miért csak egy oldalra? talán mert a hegesztés a fent említett feszponton egyik oldalon erõsebb lett, több anyag került bele a hegesztés így vastagabb, a varrat szélesebb. nem tudom. látni kell, ülni benne, menni vele, érezni.
#6405
Posted 2010. November 16. - 22:13

A kerék minden szempontból ellenõrizve! Sajnos nem maradt lehetõség vasárnap a probléma részletes tárgyalására, pedig most nagyon el kéne a segítség...Tanár Úr! Ez bizony több mint furcsa! semmi nem indokolja az ilyen viselkedést! Dõljön mindkét irányba vagy egyikre sem! A váz ezek alapján nem csavarodhat ennyire eltérõ mértékben és csak az egyik irányba. Amennyiben mégis, annak látható nyomai lennének repedések, torzulások formájában.
Tehát kerék! Fûzés? Agy? Tengely? Tengely rögzítés? Ellenõrizve?
Ez a váz nem tudja a fizikát

#6406
Posted 2010. November 16. - 22:09

Ezért tettük fel a videót. Vajon miért csak jobbos kanyarban?Tanár úr, az a váz durván csavarodik kanyarban bedõlve!
És vajon miért csavarodik ilyen durván?
#6407
Posted 2010. November 16. - 21:58


Tanár Úr! Ez bizony több mint furcsa! semmi nem indokolja az ilyen viselkedést! Dõljön mindkét irányba vagy egyikre sem! A váz ezek alapján nem csavarodhat ennyire eltérõ mértékben és csak az egyik irányba. Amennyiben mégis, annak látható nyomai lennének repedések, torzulások formájában.
Tehát kerék! Fûzés? Agy? Tengely? Tengely rögzítés? Ellenõrizve?
#6408
Posted 2010. November 16. - 21:49

#6409
Posted 2010. November 16. - 21:47

és hol az a videó?
..
ezt átküldtem vagy csak akartam?
....
Nagyon profinak látszik a részletek alapján!
Nem lehetne egy-két egészalakos képet felrakni még?
A tornyok gömbcsuklós megoldása hogy válhatott be vajon? Anno én féltem ettõl a megoldástól mert a csapágyboltos szerint az ilyen gömbcsuklókat inkább a hosszanti terhelésre tervezték és nem nyírásra. Nem értek hozzá de belegondolva lehet benne valami. Ennek ellenére több helyrõl visszaköszönt már.

Tanár úr
az a váz durván csavarodik kanyarban bedõlve!

#6410
Posted 2010. November 16. - 21:43

#6411
Posted 2010. November 16. - 21:34

#6412
Posted 2010. November 16. - 21:18


... a hátsó kerék egy "kicsit" mintha balra dõlne, nem?
balos kanyarban alig. Lehet h érdemes lenne videón megnézni.

#6413
Posted 2010. November 16. - 21:13

#6414
Posted 2010. November 16. - 20:33

#6415
Posted 2010. November 16. - 18:33

#6416
Posted 2010. November 16. - 18:05


-az biztos, hogy Lompit fogom megkérni a váz készítésben, mivel elég sokan mondtátok, hogy jól csinálja(a képeit nézve is meg lehet róla gyõzõdni).
-az is biztos, hogy hátsó teleszkóp lesz rajta(itt majd a segítségeket szeretnék kérni...van egy Schwinn Ranger fully vázam, aminek a hátsó részét szeretném használni, mit szóltok ehhez?illetve lehet-e bele rakni csapágyat, hogy masszívabb legyen( Phyton javasolta, hogy olyan lenne jó) nemtudom meg lehet-e ezt csinálni házilag?(valaki csinált már ilyet?

-elsõ teleszkópot még egyenlõre nem rakok bele, ha tényleg egy ballonosabb köpeny is elég, akkor nem is fogok
-2x26 os lesz, mivel sokat szeretnék vele túrázni, szerintem, jobb ha nem kell kétféle köpenyt,belsõt hurcolni
-a hátsókerék hajtáson még vacillálok, ha ugyanannyi a pro és kontra érv mellette mint a lengõorrú mellett akkor, marad a hátsókerék hajtás(aztán a második úgyis lengõorrú lesz

-az ülés egyenlõre a faülés lesz, próbáltam, az én súlyom alatt sem recsegett, nem akart szétesni(meg is lepõdtem rajta:) )
-az alsó kormányzáson is gondolkodom még, nagyon tetszik a Lompi féle felsõ kormány

Nagyjából ennyi amiket már elterveztem, nyugodtan írjatok hozzá, várom az építõ jellegû kritikákat

És köszönöm mindenkinek aki felajánlotta a gépét próbára, meg a sok infót!
PéCsé
#6417
Posted 2010. November 16. - 14:23

Én hátulról? Na az egy unalmas téma!Igen, a nyersanyag itt van elõttem, csak rá kellene szánni egy kis idõt a vágásra. Van vid az odaútról, vannak a téren készült videk és a térmókát követõ tekerésrõl is - itt általában Python látható hátulról
Ja! Egy malomban õrölünk. (mint az az alábbi szövegbõl is kiderül)Szerintem kezes és szép jószág az egyik legjobb rekumbensnek tartom mert sok olyan tulajdonsága van, ami közel áll hozzám.
A Te eseted speciális, hiszen ezzel a testmagassággal telitalppal fogsz kényelmesen talajt, miközben üldögélsz a szellõs és kényelmes hálós ülésben. Ez még akkor is igaz, amikor már az egyik lábad a pedálon van. Elindulás kipipálva! (mintha utalt volna Reku Papa arra, hogy megválna a géptõl?!)
#6418
Posted 2010. November 16. - 13:54

Igen, a nyersanyag itt van elõttem, csak rá kellene szánni egy kis idõt a vágásra. Van vid az odaútról, vannak a téren készült videk és a térmókát követõ tekerésrõl is - itt általában Python látható hátulrólÉs ha már Motyoo! Emlékezetem szerint csinált némi felvételt a telefonjával a Recúgbens próbaköreirõl.

#6419
Posted 2010. November 16. - 13:43

#6420
Posted 2010. November 16. - 13:41

Szeretném leszögezni, hogy minden vélemény szubjektív, elsõ sorban az enyém!
Nekem gondom van a Bacchettával, meg a Rans Enduroval és az Azub Max-al is. Elindulni ne kelljen, ha már megy akkor nincs vele túl sok baj. Városban és kezdõnek szerintem nem ez az ideális. Pár ezer kili után már ennek semmi jelentõsége...
A Te eseted speciális, hiszen ezzel a testmagassággal telitalppal fogsz kényelmesen talajt, miközben üldögélsz a szellõs és kényelmes hálós ülésben. Ez még akkor is igaz, amikor már az egyik lábad a pedálon van. Elindulás kipipálva! (mintha utalt volna Reku Papa arra, hogy megválna a géptõl?!)
Már itt is van az a bizonyos kompromisszum, amirõl Stoki beszélt!
Korteskednék az elsõ kerék hajtás mellett! Pont annyi hátránya van amennyi elõnye, de írhattam volna fordítva is, pont annyi elõnye van, amennyi hátránya.
A Bajor Repülõgépgyár terméke a legrosszabb példa erre!
A marketingesek szépen kitalálták a "vezetési élmény szlogent" és pár száz lóerõvel, meg hátsókerékhajtással ez meg is állja a helyét (a téli sportok szerelmeseinek meg ott az Xdrive). No de egy kerékpáron? Ugyan-ugyan, ezzel kicsit túllõttél a célon (vagy félreértettem).
Érdekes dolog ez a csillapítás is. Mindent meg lehet szokni, de az útjainkon valóban jobb egy hátsó lengéscsillapítással ellátott kerék vagy kettõ. Meg egy 26"-os méret vagy kettõ.
Ennél a kerékméretnél már a köpeny választással is sokat lehet javítani a komforton és akkor még nem beszéltem az ülésrõl.
Szerintem neked azért van gondod a nagyobb gépekkel (mert ahogy késõbb ki is fejted) rövid embernek születtél legalábbis amit látunk belõled...


A bmw-s példával csak azt szerettem volna megmutatni (nyilván erõs a marketing súlya is), hogy van gyártó aki erre esküszik és van gyártó aki arra én úgy gondolom egy hátsó kerék hajtású autó más élményt ad és máshogy viselkedik, mint egy elsõ kerék hajtású szerkezet. Mindkét megoldásnak vannak elõnyei és hátrányai mégha a marketing dumát le is vonjuk.