Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#6421
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Tudnál olyan helyeket mondani ahol belehet szerezni ilyet?Netcím és biciklibolt is jó :)
Vagy ezt nem lehet házilag megoldani?
Valaki csinált már ilyet esetleg?


Mindent lehet házilag, a végeredmény függ a szakmai tudástól és a rendelkezésre álló infrastruktúrától. Egy féllengõkaros villát sokan összetudnak dobni a fórumtársak közül is. No nem lesz túl könnyû a cucc...
A gyári annyival könnyebb út, hogy az már készen van és csak a forgáspontot kell kialakítani a vázon vagy szerencsés esetben felhasználható maga a váz is. Lásd Cruzebike conversion kit. Ez eleve egy Y vázra épít.

- Tecsógazdaságosban rengeteg ilyen van a hátsó udvarokban, de ezt a minõséget nem ajánlom!
- Isunál láttam valami Cromo össztelós vázat, de eladó-e?
- és akár a BikeMag apróhirdetései között is találhatsz.

#6422
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 posts

- ha telós rekut szeretnél, akkor be kell szerezned egy lehetõleg csapágyazott hátsó villát,


Tudnál olyan helyeket mondani ahol belehet szerezni ilyet?Netcím és biciklibolt is jó :)
Vagy ezt nem lehet házilag megoldani?
Valaki csinált már ilyet esetleg?

#6423
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Lengõ orrú topiktársak!

Van-e nektek olyan tapasztalatotok, hogy gyorsabbak vagytok emelkedõn, ha kígyózva (túlzott ellenkormányzással, a kormányt tépve) mentek, mint ha egyenes vonalban mennétek?


Nekem olyan tapasztalatom van, hogy gyorsabb vagyok lejtõn! No de félretéve a tréfát az össztelós akkora "vas" hogy lassulási csúcsokat döntök csomaggal. Olyan lassan (lengõorrúval) senki nem tudd menni mint én.
A Chilivel meg még nincs túl sok tapasztalatom, ami van azt meg úgy fogalmaznám meg, hogy összemosta az emelkedõket a sík menettel. (egy velencei kör tapasztalatai alapján)

Arra viszont mindegyiknél felfigyeltem, hogy érezhetõen nagyobb a kanyarsebességük! Többször és többektõl kérdeztem és kaptam hasonló választ, de miértjére a hétvégén kaptam egy logikus magyarázatot.
A "lengõorr" fordul a kanyarban a kerékkel együtt, ezért a tömegközéppont, súlypont kedvezõbb mint a hagyományos rekuk esetében.

Kettõ féle vélemény volt: A Cruzbike tulajdonosok hatalmas csendben vannak láttán, a kívülállók pedig : WOW!
:)

Hát még hogyha árakat is tudnának!
:D


Most, hogy a Cruzbike nem erõlteti a normál kerékpár vázakat és épít saját speciális rekuvázat is, kíváncsian várom, hogy milyen formai elemek köszönnek majd vissza a gödöllõi vagy seregélyesi vázakból? :)

Ui.: készült egy új spot a YouTubera is. Csak hogy ne okozzon gondott a dicsekvés! (egyre nagyképûbb leszek, pedig eddig sem volt kicsi)

#6424
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Felhasználási területed alapján valami magasabb rekumbens ajánlanék és mivel igen magas vagy bátran választhatsz két 26"-os kerekû rekut. Én kedvelem RekuPapa bacchettáját (bár nekem kellene hátsó rugózás), szerintem az pont egy olyan bringa, ami arra a felhasználási területre ajánlható, amire szánni szeretnéd a jõvõbeli rekudat.

(Python
A gyári vázamat nyáron eladtam Murla segítségével.)


Szeretném leszögezni, hogy minden vélemény szubjektív, elsõ sorban az enyém! :)

Nekem gondom van a Bacchettával, meg a Rans Enduroval és az Azub Max-al is. Elindulni ne kelljen, ha már megy akkor nincs vele túl sok baj. Városban és kezdõnek szerintem nem ez az ideális. Pár ezer kili után már ennek semmi jelentõsége...

A Te eseted speciális, hiszen ezzel a testmagassággal telitalppal fogsz kényelmesen talajt, miközben üldögélsz a szellõs és kényelmes hálós ülésben. Ez még akkor is igaz, amikor már az egyik lábad a pedálon van. Elindulás kipipálva! (mintha utalt volna Reku Papa arra, hogy megválna a géptõl?!)

Már itt is van az a bizonyos kompromisszum, amirõl Stoki beszélt!
Korteskednék az elsõ kerék hajtás mellett! Pont annyi hátránya van amennyi elõnye, de írhattam volna fordítva is, pont annyi elõnye van, amennyi hátránya.

A Bajor Repülõgépgyár terméke a legrosszabb példa erre! :(
A marketingesek szépen kitalálták a "vezetési élmény szlogent" és pár száz lóerõvel, meg hátsókerékhajtással ez meg is állja a helyét (a téli sportok szerelmeseinek meg ott az Xdrive). No de egy kerékpáron? Ugyan-ugyan, ezzel kicsit túllõttél a célon (vagy félreértettem).

Érdekes dolog ez a csillapítás is. Mindent meg lehet szokni, de az útjainkon valóban jobb egy hátsó lengéscsillapítással ellátott kerék vagy kettõ. Meg egy 26"-os méret vagy kettõ.
Ennél a kerékméretnél már a köpeny választással is sokat lehet javítani a komforton és akkor még nem beszéltem az ülésrõl.

#6425
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts
Lengõ orrú topiktársak!

Van-e nektek olyan tapasztalatotok, hogy gyorsabbak vagytok emelkedõn, ha kígyózva (túlzott ellenkormányzással, a kormányt tépve) mentek, mint ha egyenes vonalban mennétek?
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#6426
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Papa! Volt visszajelzés Ámerikából? Mi volt a vélemény az elmúlt idõszak ipari hulladékairól? Indulhat az export? Ki kell húzni az országot a gazdasági válságból! :)


Kettõ féle vélemény volt: A Cruzbike tulajdonosok hatalmas csendben vannak láttán, a kívülállók pedig : WOW!
:)

Hát még hogyha árakat is tudnának!
:D
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#6427
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Mindenkit üdvözlök!

Új vagyok a fekvõbringa témában, de nagyon megtetszettek. Esztergomban lakom a Duna menti kerékpárút mellett, és mostanában egész gyakran látok ilyen bringákat, és nagyon szeretnék kipróbálni én is egyet. Ergonómiával is foglalkozom, így szakmailag is izgat a dolog, és ahogy néztem, igen kényelmesen lehet nagy erõt kifejteni egy ilyen bicajjal.
Gondolkozom rajta, hogy be kéne szereznem, vagy csinál(tat)ni egy rekut.
Munkába járásra (oda-vissza 12km)és kirándulásra is használnám, szerintem hegyet nem másznék vele, de elõfordulna, hogy rossz úton kellene használnom.
Csak úgy pár kérdés hirtelen, amik elsõre felmerültek:
- Emelkedõn mennyire nehezebb a reku használata? Nem tudsz kiállni a nyeregbõl és testsúllyal rásegíteni. Lecsökkent tempónál sokkal nehezebb vele egyensúlyozni, mint hagyományos bringával?
- Városban jól manõverezhetõk ezek a gépek? Néztem, hogy sokan elsõkerékhajtásút csinálnak maguknak, ezekkel nehezebb kanyarodni? Érdekes, hogy a nagyobb gyártók mind a hátsókerékhajtást részesítik elõnyben, pedig így nagyon hosszú lánc kell, miért?
- Hogy kell „esni” ezekkel a gépekkel? A felsõ kormányos rekuknál úgy látom, eléggé veszélyben van az ember férfiassága, ha nekivágódik a kormánynak.
- Van valami oldal, ami összeveti a különbözõ típusú rekuk tulajdonságait, elõnyeit-hátrányait (még ilyet nem találtam, pedig keresgélek pár napja)?
- Végezetül nekem milyen rekut ajánlanátok munkába járásra, kirándulásra, több sík terep, kevesebb hegymászás, magas vagyok és nehéz (1,94m, 105kg)?

Szerintem, bár még nem próbáltam rekut, nekem egy rövid tengelytávú felsõ kormányos gép lenne jó, elöl kicsi, hátul nagy kerékkel, fekvõnél magasabb üléshelyzettel, hogy a forgalomban lássak és lássanak. Az elsõ-hátsókerékhajtás témában nem tudok dönteni, csak az elõnyök-hátrányok megismerése után. Persze a legfontosabb a személyes próba lenne, arra kéne sort keríteni.

Elõre is köszönöm a válaszokat!


Hello Normogo !

ÜDv a bolondok táborában.:) Magasságod miatt lényegesen nagyobb választási lehetõséged van, mint az "átlag" magasságú embereknek a súlyod miatt pedig csak arra kell figyelni, hogy a gyári építésû rekuknál a könnyített változatoknál van a 80-90 kg-os súlyhatár, de a nem könnyített változat 120-130 kg-ig használható.

A legjobb tanács, amit már elõttem említettek az a sok-sok próba a nem hirtelenes választási döntés és a kompromisszum készség. Kell egy kis idõ minden fekvõhöz, hogy az ember lássa az alagút végét és vannak a kompromisszumok amelyeket meg kell kötni.

Az hogy elsõ vagy hátsó kerék hajtású picit olyan, mint a pár évvel ezelõtti bmw reklám. A bmw a hátsó kerék hajtásra esküszik, de rajta kívül sok olyan autógyártó cég van, amely az elsõ kerék hajtást propagálja, mert kompromisszumot kötöttek.

Azt be kell látni, hogy a hosszú lánc problémát hajtási energia veszteséget okoz, de a hátsó kerék hajtás nem zavar be a kormányzásba.

Kormány kérdés körében mi itt többféleképpen gondolkodunk, mert ez a dolog is emberfüggõ.
Magam a mókuskormányt már nem propagálom, szerintem lényegesen kényelmesebb az felsõ széles kormány, vagy az alsó kormány.

Ott a rugózás kérdésköre is ezen is szoktunk vitatkozni. Én vallom, hogy hátsó rugóstag kell, vagy legalábbis meg kell oldani a hátsó rész ruganyosságát valamilyen formában. Csak itt is kompromisszumokat kell kötni, mert tökéletes megoldás nincs.

Felhasználási területed alapján valami magasabb rekumbens ajánlanék és mivel igen magas vagy bátran választhatsz két 26"-os kerekû rekut. Én kedvelem RekuPapa bacchettáját (bár nekem kellene hátsó rugózás), szerintem az pont egy olyan bringa, ami arra a felhasználási területre ajánlható, amire szánni szeretnéd a jõvõbeli rekudat.

(Python
A gyári vázamat nyáron eladtam Murla segítségével.)
...

#6428
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Papa! Volt visszajelzés Ámerikából? Mi volt a vélemény az elmúlt idõszak ipari hulladékairól? Indulhat az export? Ki kell húzni az országot a gazdasági válságból! :)

#6429
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Zártszelvénybõl inkább a 2-es falút fogom elõnyben részesiteni, nagyon sosem érdekelt egy bicikli súlya, hameg a váz fél kilóval nehezebb lesz, hát akkor nehezebb lesz....


A kerékpár lelke a váz. A trike-nak fõleg. A szerelvényeket cserélgetheti az ember, de a vázat nem egyszerû. A 2mm-es falú zártszelvény 33%-kal nehezebb az 1,5-ösnél. Nem fél kiló lesz a különbség. Írod, a súly nem számít. Mind ezt mondtuk, mielõtt megépítettük az elsõ vázunkat vastagfalú zártszelvénybõl.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#6430
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Balefántra.
Én, ha az Elefántról írsz, kizárólag kék színt képzelek el rá. Nem túl világos, de nem is a feketébe hajló kéket. (van is benne kék, ha jól emléxem, bár világosfajta)
Az elsõ ruganyparalelogrammát polírozottra hagynám.


Ez a mostani már a harmadik változata az elsõ gépnek, az kapta az elephant (elephun) nevet és Csilla örökítette meg(pont egy éve) a YouTube-on megtekinthetõ. Ez a váz késõbb a Tanár Úrhoz került (jelenleg ismeretlen tulajdonosnál van). Hadd állítsam nagyképûen, hogy bár két lengõorrú is készült Lompinál ezt megelõzõen, de ez adta az alapot a mostaniakhoz is.
Másodikként készült egy hátsó lengõvillával készült gép, abban a Python alu villája került és az volt KÉK. Két tónusban. (ezért az egy mondatért kellett a hosszú bevezetés, bocs :))
Feltöltött kép
Késõbb megkapta az AMP telót és egy új vázgerincet. Ez a jelenlegi változat.
Egyenlõre azt tervezem, hogy kap egy homokolást és ezt követõen döntök. Lehet, hogy az alu alkatrészek (ülés, hátsó villa, bumm) kapnak egy lakkot, a többi meg festéket. A mart cuccok (mint a teló himbarendszere) megmarad nyersen.
... és igen! Én is valami kékben vagy kék-ezüstben gondolkodom. :)

De, mi az a balefánt?

#6431
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
... de hiába! :(

Ha van valami elképzelésed egy következõ találkozóról, vesd fel az ötletet itt a fórumon. A hétvége óta is jelentkeztek újabb potenciális rekusok, érdeklõdõk!

#6432
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

Szétkapom a Fánit, azt viszem sika-mikára. Oszt letüsszentjük, de még nem tudom milyenre.

Balefántra.
Én, ha az Elefántról írsz, kizárólag kék színt képzelek el rá. Nem túl világos, de nem is a feketébe hajló kéket. (van is benne kék, ha jól emléxem, bár világosfajta)
Az elsõ ruganyparalelogrammát polírozottra hagynám.

#6433
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Fõszervezõ? Én?
Pedig ha tudnád mennyire nem tartom magam közösségi embernek... Motyoo mesélhetne a tavalyi margitszigeti találkozónkról.

És ha már Motyoo! Emlékezetem szerint csinált némi felvételt a telefonjával a Recúgbens próbaköreirõl.
Szélvészék a tandem trike-ot örökítették meg elsõ sorban a további fejlesztés irányának meghatározása végett.
Általános témájú képeket csinált a sanghaji csoport több tagja is, de az õ elérhetõségeik nem ismertek.

Ugorj fel Motyoo és Szélvész blogjára, hátha találsz valamit. Most én is megteszem.

#6434
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

Remélem összetudunk hozni az idén még egy találkozót.

Én nagyon remélem. Békáim azt ígérték, Árpád napján sütni fog a nap. Szerinted/szerintetek?

Nagy bánatomra nem lehettem ott a hétvégén, DE:
Python, mint fõ-fõ szervezkedõ :) és Szélvész, mint videótulajdonos: nem-é láthatnék itt egykét képecskét-videócskát? Kérem szépen...!

#6435
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

kmx biztos ismered
:)


Ismerem, de hogy ezen mi kerül 40 dollárba, azmár kicsit necces:D Egy elfuserált görkorikereket bármikor szerzek ingyen, konzolt meg gyártok magam XD
Magyar ember vagyok, ami nincs megcsinálom:D

#6436
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

...
Ja, meg a hajtómûhöz alulra teszek mégegy kis pótkereket, mert a rövidebb tengelytávú trike-ok képesek elõredönteni magukat, és a hajtómû szerintem nem kedvelné ha találkozna az aszfalttal egy erõteljesebb fékezésnél:D Hülyén fog kinézni, de szerintem hasznos dolog....


kmx biztos ismered
:)

#6437
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Nem megyek az alföldre... A múlt héten voltam! :( (ha erre vonatkozott a kérdés)
Szétkapom a Fánit, azt viszem sika-mikára. Oszt letüsszentjük, de még nem tudom milyenre.

#6438
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 posts
Python! Hétvégén mi a program?Valszeg kész a fejcsõvem,centi a párnám alatt...:)

#6439
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 posts

Az igaz hogy simán ki lehet pörgetni egy ilyenen a 60 km/h-t sík terepen?

emberem vagy:) 30-nál már olyan az érzés,mint ezzel a kövek között 40-nel.:)volt alkalom amikor haverom meg akart elõzni,én rácsörögtem 40-nél telcsin ,hogy nagyon lemaradt:):)

#6440
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

270e alatt biztos kijön. 200e- ért kompletten adok egy rugózottat ;)
Miért akarsz hátra tárcsaféket? Biztos nem fogod kihasználni.
Zártszelvénybõl az 1,5-ös falút válaszd 40x40-esben még van ilyen, még kellõen stabil és könnyebb a 2-es falúnál.
A hátsó villánál én is szoktam használni 20x40x1,5 szelvényt, mert szeretem. :)
A közvetett kormányzást nagyságrendekkel nehezebb kivitelezni mint a közvetlent. Kezdésnek nem javasolnám.
Ha kérdésed van ne habozz, itt legtöbben segítenek.
:)


Hello!
Hátra márcsak azért akarok tárcsaféket, mert nemszeretem a v-féket tisztogatni, meg az esztétika miatt.....hülyén hangzik, de jobban néz ki egy tárcsafék meg egy tárcsás felni mint egy felnifékes....meg szeretem mindenbõl az átlag feletti teljesitményût:D Ha megtudom oldani, akkor hátul is 203-as Avid tárcsa lesz, nemcsak elöl:D
Dobfékben meg kontrában meg görgõs fékben nemis gondolkodom, mert azok elég kis hatékonyságúak egy tárcsához képest.
Zártszelvénybõl inkább a 2-es falút fogom elõnyben részesiteni, nagyon sosem érdekelt egy bicikli súlya, hameg a váz fél kilóval nehezebb lesz, hát akkor nehezebb lesz....hátsó villának énis gondolkodom 20x40-es zártszelvényben, még meglátom majd. Egyébként márcsak azért is lesz 2-es falú, mert az van itthon, másfeleset meg venni kellene:D
Egyébként 200-bõl ki fogok jönni énis, már számolgattam....meg azért döntöttem az épités mellett, mert amit láttam azt 230-ért vette a srác, és se hátsó fék nemvolt rajta, se dupla fékkar, az elsõ fék valami tektro-nál is olcsóbb márka volt, legolcsóbb felnik, legolcsóbb gumi, kösz de 230-ért olyan nekem nemkell. Rugózása kb nulla volt, kb teszkós szintú hátsó rugóstag volt benne.
Én inkább bizok a novatec agyakban, nexus alfine vagy sturmey 8-as agyváltóóban, Avid BB7-es fékekben minden keréken, meg Sun felnikben, mintsem a szinte nevesincs márkákból összeállitott, ahhoz képest drága dolgokban.
Ja, meg a hajtómûhöz alulra teszek mégegy kis pótkereket, mert a rövidebb tengelytávú trike-ok képesek elõredönteni magukat, és a hajtómû szerintem nem kedvelné ha találkozna az aszfalttal egy erõteljesebb fékezésnél:D Hülyén fog kinézni, de szerintem hasznos dolog.
Az indirekt kormányzáshoz már találtam anyagot, nem túl nehéz megcsinálni, csak kicsit többet kell agyalni vele, a geometrával már tisztában vagyok, hogy miknek kell egybeesnie.
És mégegyszer köszönök minden segitséget amit eddig kaptam:)