Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#5521
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

Azt nem árt ha tudod hogy Ooooobi és Tibi Homokkerti, és az én Tüzesem meg a Kerekestelepen készült.
Fertõzött környék ! :)


Na egyébként énis Tibi lennék:D De fórumos megszólitásnál maradjunk dartsos-nál, mert igy legalább tudom hogy rólam van szó:D És a DEKO fele lakom, télen egy feljavitott cruiser-el járok, nyáron meg egy átalakitott cruiser-el...csak áprilisban elütött a Dárda keresztezõdésnél egy hülye golfos nõci, éscsak szeptemberben utalt a biztositó lóvét, szóval idén nyáron abba nem tekertem túl sok km-et....szóval tényleg fertõzött ez a környék:D

#5522
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Ezt most küldte át Lompi. Az elsõ fecske reális áron, de engem inkább az izgat, hogy mennyi lesz ezek után a nyolcas?:):):):)

#5523
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 posts
Remek tekerõs idõ volt máma ám, meg is sétáltattuk a két gépet Tibicikli haverral nemrég értem haza :)
És a meggyes sör még mindig jó, naponta ellenõrizzük a minõségét :D

#5524
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts
Python
Én csak a kormányrendszert bíráltam, hogy az egy csöppet túlméretes a futómû rendszert nem.:)


A hajtómû mozgása véleményem szerint kb. 5 mm-nél több nem lehet oldalirányba, mert az már nálam a hajladozás kategóriája. Van elég elem ami eszi az energiát és kb. 200-300 Watt teljesítmény áll a rendelkezésünkre.Egy rugalmas hajtómû váznyúlvány jó pár 10 wattot lekap a teljesítménybõl nem beszélve arról, hogy nyúlósnak érzõdik a tekerés.

Tibi
Ha sokat írsz érdemes külön txt. file-ba megtenni ezt és ctrl+a ctrl+c ctrl+v -vel beilleszteni. Így ha elszáll a fórum a szöveged megmarad és nekifuthatsz újra.
...

#5525
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts
Azt nem árt ha tudod hogy Ooooobi és Tibi Homokkerti, és az én Tüzesem meg a Kerekestelepen készült.
Fertõzött környék ! :)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#5526
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

A pótkerékben szinte mindíg szokott lenni. Kíváncsi leszek a trájkodra, úgy csináld hogy az áprilisi Critcal Massra kész legyen! Mondjuk (ne legyen igazam) de Debrecenben szarban leszel vele. Belezeberedsz mire a városból kievickélsz. (tapasztalat)


Hali!
Énis úgy tervezem, hogy adigra necsak készlegyen, de tesztelve legyen. Egyébként városban nem akarok sokat tekerni vele, fõleghogy a lenc telep fele lakom, szóval a hidon át kell jutnom, ami az úttesten kicsit necces, mert feltartom a tisztes autósembereket:D , a bicikliúton meg kicsit kerülõ, de majd meglátom:D
Inkább túrázni mennék vele, meg városon kivül tekernék inkább.
Pótkereket megnézem majd, kösz az infót:)

#5527
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts

Tényleg.....zászlót hol találok, amit rekura tehetnék? :D


A pótkerékben szinte mindíg szokott lenni. Kíváncsi leszek a trájkodra, úgy csináld hogy az áprilisi Critcal Massra kész legyen! Mondjuk (ne legyen igazam) de Debrecenben szarban leszel vele. Belezeberedsz mire a városból kievickélsz. (tapasztalat)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#5528
lowracer

lowracer

    vendég

  • fórumtag
  • 157 posts

A 172 centimhez én most 85kg vagyok, bõven van 10kg tartalékom. Gyakorlatilag nem kerül semmibe lefogynom ezt a 10 kilót - kevesebbet kell zabálni és többet kell mozogni.

Minél többet hajtom a járgányt, annál kedvezõbb lesz az össztömeg...

A legtöbb adat innen érhetõ el:
Weight Weenies - Listings Index
Természetesen 10kg-ot fogyni nem egyenlõ egy 10 kilóval könnyebb géppel, mint ahogy a keréken 500g fogyás sem egyenlõ a bringa többi részén történõ fogyással.de ahogy nézem neked csak az alapanyag rejt több kilónyi lehetõséget:)

#5529
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

Tényleg.....zászlót hol találok, amit rekura tehetnék? :D


az enyim papirsárkányhoz használt karbon csõ 150cm kb 1000 píz volt a decatlonban. Zászló meg bármi amit a képzeleted kiad :)

#5530
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Sturmey Archer 8-as agyváltóval, tárcsás kivitelben.

Jó az ár-érték aránya, ha lesz tapasztalatod róla, írj majd pár sort.

Zászlót árulnak a "madarasteszkóban".

#5531
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts
Tényleg.....zászlót hol találok, amit rekura tehetnék? :D

#5532
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

Nem állítom, h a hajtómû tartója beton merevségû, de úgy gondolom, h megengedhetõ mértékû a mozgása. Anyagfáradásról persze hallottam már...

Dartsos mit épít?
Az olcsó tárcsánál én az elfogadható minõségû - nem tecsós, de nem kell az idei festésû legdrágább - Vféket jobbnak tartom, de nem akarok hitvitát kezdeményeni.
A súly pedig? Segítsetek összehasonlítani! A fékkar és bowden kb egyforma súlyú azokat hagyjuk ki. Mekkora súlya a felfogató csavaroknak, a szerkezetnek, a tárcsának csavarostól?




Szóval hogy mit épitek....
YouTube - Warrior Tadpole Trike - AtomicZombie.com
Végülis ez a kiindulási alap, csak pár módositással.
Az egész váz 40x40x2-es zártszelvénybõl lesz, a hátsó villa 40x40x20-as, a boom kihúzható része pedig 35x35x3-as szögvasból van összehegesztve zártszelvénynek.
Elöl 20-as kerekek, Sun Rhyno lite felnikkel, Novatec 20-as átütõs aggyal, hátul 26-os Sun Single Track felni, Sturmey Archer 8-as agyváltóval, tárcsás kivitelben. Egylánctányéros kivitel.
Kormányzás direkt, ezt találtam legegyszerübbnek.
A fékezésrõl 3 db Avid BB7-es gondoskodik, amik 203-as tárcsát harapnak. Hátra lehet hülyeség, de kicsit fékbuzi vagyok:D
Egyébként énis annak a hive vagyok, hogy inkább egy jobb felnifék, mint egy szar tárcsa. A téli kerómon Avid SD-5-ös van, tökéletesen teljesit szolgálatot, a nyári kerómon meg szintén BB7-es van 203-as tárcsával, és szerintem ettõl jobbat ilyen áron nehéz találni, szóval adok a minõségre ha fékrõl van szó...sokszor mentette már meg anyagi kártól a fékem.
Ja meg a jó fékek miatt a boomtól lefele egy külön nyulványra egy 80-as danamid kereket esztergáltattam, hogyha esetleg elõreborulna a gép ne a hajtómû ütközzön az aszfaltba.
A 2 elsõ fékhez csináltam egykis közösitõ szerelvényt,hogy egy fékkarral tudjam fékezni a 2 eslõ féket, elméletben mûködnie kellene, gyakorlatban majd kiderül mi lesz, de szerintem nemlesz gond.
Egyébként ez az elsõ trike meg rekumbens amit épitek, szóval nem tekintem magam nagy szakértõnek, de azért tanultam statikát, meg édesapám is eléggé ért a fémmegmunkáláshoz, és közös kútfõvel hátha nemfog szétesni alattam....ahol kritikus pontokat gondolunk, ott próbáljuk megerõsiteni ahogy tudjuk, de persze próbálom megfogadni a nálam jobban hozzáértõk véleményét.
4 hónapja még aztse tudtam mi fán terem a rekumbens, csak debrecenben a virágkarneválon a biciklis felvonuláson volt egy trike, megtetszett, elkezdtem kutakodni, és találtam a Warrior tadpole-t...a videón elvileg mennek is vele, ne esett szét, egyébként szerintem egy Challenge trike-ról van koppintva.
Az enyémnek 80cm a nyomtávja, és 120cm a tengelytávja, és faüléssel fogom szerelni, remélem semmi nagyobb gixer nem adódik, és 2 hónapon belül max készleszek...nincs túl sok idõm csinálni, meg édesapám sem ér rá sokszor hegeszteni....
Holnap lehet összehegesztjük a hátsó villát meg a váz fõ gerincét, ha meglesz jelentkezem képekkel.
Addigis jó tekerést meg épitgetést mindenkinek;)

#5533
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Egy bolond, százat csinál! :) Akkor már csak a hátulja kell?

Holnapra esõmentes, napos idõ várható!

#5534
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 posts
Lompi!

megvaaaaan!!!:)

#5535
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts
Picasa Web Albums - reku papa - Elephun
Az elsõ háromszög alu, az ülésváz alu, a többi acél. A hátsó villa egy CrMo Kona P2. Így 14.6 kg.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#5536
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Lemértem. A pontos adatok: 23,36 és 15,42. Nem nagy tévedés.

#5537
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 posts
A gyorsítandó tömeg, vagy a hegyre felcipelendõ súly a járgány + hajtója rendszer össz súlya.

Ha 5kg-ot le akarok faragni a gép súlyából, az minimum 50ezer forint, a következõ 5kg már lehet, ogy 500ezer. Így lesz a menõ gyári gépek ára másfél milla körüli.

A 172 centimhez én most 85kg vagyok, bõven van 10kg tartalékom. Gyakorlatilag nem kerül semmibe lefogynom ezt a 10 kilót - kevesebbet kell zabálni és többet kell mozogni.

Minél többet hajtom a járgányt, annál kedvezõbb lesz az össztömeg...
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#5538
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 posts

Számomra az összecsukhatóság fontossága a tárolás mellett a szállítás
...
Az Elephantom 26(!) kg. menetkészen. Alu-CrMo váz, elsõ és hátsó teló, agyváltó, agydinamó, csomagtartó, sárvédõ stb. Én 105 kg. vagyok, ha megpakolom a gépet, az még egy huszas. Tartunk 130 kg. körül, ezek után leszarom, ha fékkar 2grammal több vagy kevesebb. :)



Én is a szállíthatóság miatt gondoltam az összecsukhatóságra. Nem pikk-pakk mûveletsor volna, amit naponta szívesen végeznék, de egy nyaralás miatt már érdemes elvégezni.

Köszi a súly adatokat.
Igen erre gondoltam - minden + funkciónak ára van, súlyban és/vagy pénzben. A 30kg nem túzottan sok más gépek valódi adatainak tükrében, csak a valóságot csúnyán kozmetikázzák sokan.
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#5539
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Engem még mindig nem gyõzött meg az a bumm. Most, hogy Tomi belinkelt egy újabb képet és látom az arányok különbözõségeit, egyre inkább nem.
De elfogadom, hogy rendben van. A téma ezen része részemrõl lezárva.
Feltöltött kép
Feltöltött kép
A súly kérdésében jó partnerre találhatsz majd "Lowracerben". Ez az Õ vesszõparipája.

Jómagam túlmisztifikáltnak tartom ebben a kategóriában.

Barátomnak van egy Scott carbon outija. Menetkészen 6-7 kiló. Megértem, hogy még a rákerülõ matrica súlyát is patika mérlegen ellenõrzi.

A Chili 16 kg. és már sárvédõt vagy csomagtartót sem teszek rá, hogy ne növekedjen a súlya.

Az Elephantom 26(!) kg. menetkészen. Alu-CrMo váz, elsõ és hátsó teló, agyváltó, agydinamó, csomagtartó, sárvédõ stb. Én 105 kg. vagyok, ha megpakolom a gépet, az még egy huszas. Tartunk 130 kg. körül, ezek után leszarom, ha fékkar 2grammal több vagy kevesebb. :)

#5540
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 posts

Egyébként én Warrior tipusú trike-ot épitek, vagyis az az alap, csak nem indirekt, hanem direkt kormányzással.
....
Láncvonallal nemnagyn lesz gondom, mert elöl egy lánctányér lesz, hátul meg egy 8-as agyváltó....alföldre bõven eléglesz:D


Vigyázz!
Ha áttérsz a közvetlen kormányzásra, sokkal nehezebb bejátszani a gépet egy ajtón!

A láncvonalat azért ellenõrizd készre hegesztés elõtt egy jelölõ zsineggel - ne érjen meglepetés.
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll