Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#4641
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

ez a gumi heveder valoszinüleg papa is erre gondolt


OK estére zsibbadtabb vagyok - Lompi ne szívass:) - leesett a fa-tantuszom. A hajtott keréken levõ gumi legyen nagyobb kapaszkodó képességû - igen így van, ez ad esélyt a kapaszkodásra, meg ha nem lesz töredezett a hajtás, hanem folyamatosan, egyenletesebben mozog a kerék.
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#4642
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
ez a gumi heveder valoszinüleg papa is erre gondolt Feltöltött kép
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#4643
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

Akkor az elsõkerékhajtás kiesett. Viszont ahová trájkkal alig bírsz felmenni, oda kétkerekûvel fõleg nem lesz egyszerû, mivel kis sebességgel egyensúlyozni nehéz. Terepen fõleg. Inkább a hajtott gumival kísérleteznék.


Most a kétkerekûre koncentrálok, aztán a hajtásnál nyert tapasztalatokat majd visszaszármaztatom a trájkra - ez sajnos fõként pénz kérdés is. A trájk óvatosságból alacsony költségvetésû (a feleségem másként itéli meg) projektként zajlott - jó lett a váz, érdemes lesz kicsit turbózni. Valóban az lesz a jó falramászó masina az áttétel tágítása után.

"Inkább a hajtott gumival kísérleteznék." Ezt nem értem. Segíts légyszíves értelmezni.


talán akkor elkéne gondolkodnod egy gumihevederes trikén :D


Mint Scott kapitány a hómezõn a Delta bevezetõjében? Elgondolkodtató - egy szomszédomnak munkanélküli huskija van...
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#4644
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

. Nekem fontos a faljáró képesség is


Akkor az elsõkerékhajtás kiesett. Viszont ahová trájkkal alig bírsz felmenni, oda kétkerekûvel fõleg nem lesz egyszerû, mivel kis sebességgel egyensúlyozni nehéz. Terepen fõleg. Inkább a hajtott gumival kísérleteznék.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#4645
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás

Köszönöm a segítõ gondolatokat. A lengõorrútól idegenkedem - lehet, hogy ki kellene próbálni egy sikerültebb példányt, és más véleményen lennék.

A napi - heti gyakorlatomban szerencsére van néhány nem túl hosszú, de nagyon durva emelkedõ. A trájkkal egyszer fel tudtam menni 3 próbából, kétszer megkapart reménytelenül az agyagos földúton a Kisavas oldalában a pincesoron. Nekem fontos a faljáró képesség is - miféle alak az aki már felfele menet is a kerékpárjára támaszkodik:cool2:.


talán akkor elkéne gondolkodnod egy gumihevederes trikén :D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#4646
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

...miféle alak az aki már felfele menet is a kerékpárjára támaszkodik:cool2:.


olyan mint én.
soha nem szégyenlem ha ki kell szállnom és tolnom az emelkedõn a gépem.
örülök ha ezzel a látvánnyal mosolyt csalok kárörvendõ embertársaim arcára.
;)

#4647
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

Szerintem összecsukható rekut lengõorrúból a legkönnyebb csinálni.


Köszönöm a segítõ gondolatokat. A lengõorrútól idegenkedem - lehet, hogy ki kellene próbálni egy sikerültebb példányt, és más véleményen lennék.

A napi - heti gyakorlatomban szerencsére van néhány nem túl hosszú, de nagyon durva emelkedõ. A trájkkal egyszer fel tudtam menni 3 próbából, kétszer megkapart reménytelenül az agyagos földúton a Kisavas oldalában a pincesoron. Nekem fontos a faljáró képesség is - miféle alak az aki már felfele menet is a kerékpárjára támaszkodik:cool2:.
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#4648
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

Tibor-s-trike! küldem (elméletileg) üzenetet.


Visszafele sem megy.
Nem titkos: t.gomori@upcmail.hu

Ha modortalan akkor ne küldd el ;).
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#4649
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Kedves Rendszergazda!

Miért nem lehet privit küldeni?

Tibor-s-trike! küldem (elméletileg) üzenetet. Nekem azt írta nem ment át. A fórumra felrakni meg modortalan lenne (mondaná drága Keresztmamám)!

#4650
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Nyugodt apókás, megbízható túragép a cél, összecsukhatóság mellett. Az összecsukhatóság a gépkocsiban és a vonaton is szállíthatóság miatt célkitûzés. A 26-os hátsó kerékrõl itt nem akartam lemondani az utazási kényelem (kerékpározáskor) miatt. Olyan megoldáson dolgozom, aminél a láncot nem kell levenni, és pikk-pakk csukható-nyitható.


Szerintem összecsukható rekut lengõorrúból a legkönnyebb csinálni. Én is gondolkodtam ezen, de elvetettem. Jobban tetszik a gyorsan összerakható reku ötlete. Az is lengõorrúból a legegyszerûbb. De végül abban maradtam, hogy felszerelem a tetõtartót.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#4651
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Papa! Elérhetõek valahol a hétvégi videók vagy fotók?


A fotókat én nem teszem fel, mert nem illeszkednek a képtáramba, a videóhoz pedig még hozzá se kezdtem. Kicsi is a képméret, az operatõri munkánk csapnivaló, agyon is tömöríti a teló, nem bírtam még rászánni magam hogy dolgozzak velük. (A kártyát elküldtem.)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#4652
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Engedek a provokációnak és válaszolok! :)

- A te pénzed, a te idõd.
- Nem állunk szemben, én is elméleti embernek vallom magam. Többet tervezek, mint fûrészelek.
- Miattam nem szükséges további ábrákat küldened, hiszek neked.


Én mégis azt javaslom, hogy indulj ki nagy sorozatban gyártott rekuk terveibõl.


;1069584']És ahogy még mondani szokták: "elméletileg kicsi a különbség elmélet és gyakorlat között, gyakorlatilag viszont kurv@ nagy"


"járd a magad útját" (Pithon).


Egy lépcsõn átjutottam - nem estem pofára -, most lépek mégegyet.


Véleményt kértél, megkaptad. Nem kell hasznosítanod vagy figyelembe venned. Az én véleményem csak egy a sok közül. Ha átjutottál az elsõ lépcsõn pofára esés nélkül, jó úton jársz.


"Nekem a kilenc is páros!" - Szélvész szerint prímszám, kis mérési hibával. :)

#4653
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

... tapasztalati tudás hiányában...


Ha már többször is hangsúlyoztad...

Amikor az ember új területtel kezd el foglalkozni, akkor "tapasztalati tudás hiányában" teszi ezt. A tapasztalati tudás megszerzésének nagyszerû és egyetlen módszere a tapasztalás. Aki birtokolja, annak esélynövelõ, segítségére van az elméleti tudás. Egy lépcsõn átjutottam - nem estem pofára -, most lépek mégegyet.

"Itt sincs királyi út". Illetve a nép nyelvén: "Aki dudás akar lenni...".

Valamint "több dudás is meg kell férjen..."
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#4654
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Szóval azt akartam ezzel írni, hogy ne állítsd szembe egymással az elméleti és gyakorlati megközelítést. A kettõ megfelelõ arányú elegye adja az igazi jó eredményt. Az már személy függõ, hogy az arányok kinél milyenek.


modellezd le a gyakorlatban, mert tapasztalati tudás hiányában ezzel sem rekut, sem talicskát nem érdemes tervezni.


Tibor,

nagyon könnyû tervezni egy rekut, ami már majdnem jó. Én mégis azt javaslom, hogy indulj ki nagy sorozatban gyártott rekuk terveibõl. Sok apró buktató rejtezik a részletekben. Persze mindegyiket ki lehet javítani párezer forintból, de mondjuk 50.000 forintot villámgyorsan ki lehet dobni ezzel a technikával.



  • - A te pénzed, a te idõd.
  • - Nem állunk szemben, én is elméleti embernek vallom magam. Többet tervezek, mint fûrészelek.
  • - Nem kell Motyoot megvédened, tudd magára vigyázni! :)
  • - Miattam nem szükséges további ábrákat küldened, hiszek neked.


#4655
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás
Hello Pithon! Vártalak a hozzászólók között.


A program statikus, nem modellezi le számodra azt, hogy ... Mekkora a kormány és a kerék kitérése, ütközik-e akadályba? Elfér-e a lábad a hajtómûvön a keréktõl, a térded a kormánytól stb.


Minden "alkatrészem" mérethelyes, mozgatható, elforgatható - a fenti dolgok ellenõrzésére tökéletesen alkalmas! Az anatómiai baba sem dísznek van a bringán. Éppen a geometria kialakításához ad nagyon nagy segítséget ez a módszer.
Most mennem kell ügyintézni, de délután a kanyar dolgot lejátszom, és megmutatom. Lehet, h módosítani kell miatta a tervet, majd kiderül. Menet közbeni állapotot mutatok, ez a 4. fõváltozat, amióta elkezdtem a tervezést. Ez így megy, nekem természetes. Olcsóbb és jobb a meleg szobában kidolgozni, átalakítani, eldobni egy 3D vázlatot, mint anyagot venni, flexelni, hegeszteni és a hibába beletörõdni, v eldobni.



A program statikus, nem modellezi le számodra azt, hogy hol okoz problémát a lánc "lebegése". Amennyiben van lengéscsillapítás, annak a mozgása, illetve a láncvonalra gyakorolt hatása, ...


Statikus. De zoomolhatom, forgathatom, körbejárhatom a térbeli mérethelyes ábrázolást. Könnyebb így elképzelni a belengések helyét, mint egy nézetrajzon. Elõzetes tervek nélkül nem érdemes hozzáfogni a barkácsoláshoz. A tervezésnek pedig számomra ez egy könnyen alkalmazható, és hatékony módja.

A lengéscsillapítás láncra gyakorolt hatása rendben lesz (a rekugörgõ helye...). Meg kell ismerni, és be kell tartani a szerkesztési elveket - akkor a gyakorlat is mûködik.



... Motyoo is "vakra futott" már ezzel párszor


Ha új dolgot próbálsz, akkor a tévedés lehetõsége mindig benne van - a térbeli tervezés jelentõsen csökkenti a melléfogás lehetõségét, de nem küszöböli ki. "Benne marad a pakliban a bukta." Motyoo egy aktív, újat keresõ, kockázatvállaló ember - ne csesztessétek érte.


... ezzel sem rekut, sem talicskát nem érdemes tervezni.


Talicskát nem próbáltam még, a trájkom jó lett. Utóbbi összetettebb, bonyolultabb térgeometriájú feladat, mint egy kétkerekû.

A gyakorlati megvalósítás során nem szabad vakon a tervet követni. Kétségtelen, hogy ha a kezembe fogok egy darab vasat, másként hat rám, megváltoztathatja a korábbi elképzeléseimet, mint egy kék, zöld v. szürke hasáb a képernyõn. A tervezéshez is úgy fogok hozzá, hogy közben készen van már, ill készül több fõdarab, amik meghatározzák a környezetüket. Jó az, ha menet közben minél több fix dolog rendelkezésre áll a maga valójában.

Az én módszerem szerint van egy kidolgozottsági szint, ameddig érdemes elmenni a tervezésben, és aztán átváltani a "Való világra" (no nem az RTL-en).

Szóval azt akartam ezzel írni, hogy ne állítsd szembe egymással az elméleti és gyakorlati megközelítést. A kettõ megfelelõ arányú elegye adja az igazi jó eredményt. Az már személy függõ, hogy az arányok kinél milyenek.
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#4656
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

nagyon könnyû tervezni egy rekut, ami már majdnem jó. Én mégis azt javaslom, hogy indulj ki nagy sorozatban gyártott rekuk terveibõl. Sok apró buktató rejtezik a részletekben. Persze mindegyiket ki lehet javítani párezer forintból, de mondjuk 50.000 forintot villámgyorsan ki lehet dobni ezzel a technikával.


Vagy még többet is! :)

A program statikus, nem modellezi le számodra azt, hogy hol okoz problémát a lánc "lebegése". Mekkora a kormány és a kerék kitérése, ütközik-e akadályba? Elfér-e a lábad a hajtómûvön a keréktõl, a térded a kormánytól stb. Amennyiben van lengéscsillapítás, annak a mozgása, illetve a láncvonalra gyakorolt hatása, ennél bonyolultabb problémákra (mint egy összecsukható reku) nem is merek gondolni. Érdemes lenne errõl Motyoo-val beszélned, õ is "vakra futott" már ezzel párszor

Csatlakoznék Papához! Indulj ki egy mûködõ modelbõl. (pl: Cobra)

A szabadidõ eltöltésére vagy ötletelésre persze jó ez a program és ha ennél többet nem szeretnél, akkor meg kiváló! Amennyiben valóban szeretnél építeni is, akkor vegyél egy komolyabbat vagy modellezd le a gyakorlatban, mert tapasztalati tudás hiányában ezzel sem rekut, sem talicskát nem érdemes tervezni.

Papa! Elérhetõek valahol a hétvégi videók vagy fotók?

#4657
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Tom2
Isuka 001


Köszi! A sárvédõ csak el van csúszva, azóta tette bele hosszabb csavart. Festés ej5t csak ültem rajta, de bízok Bringantiban, még a lábhossz is jól lett beállitva. Holnap viszont a Szlovák út-Ecser-Csömöri út szakaszon tartok bemutatót ;)

Mikor vagy a Szlovák útnál?
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#4658
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás
A folding koncepció vázlata:

Feltöltött kép

A kiemelt elsõ kerék jó elhelyezése és a kormány eltüntetése még megoldásra vár...
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#4659
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás
Köszönöm a segítséget.

Szerintem a sarkad valszeg zavarni fog kanyarodáskor amennyiben tekerni kéne egy-két fordulatot a lendület megtartásához. Beleér a elsõ kerékbe ha elfordítod a kormányt.


Igen, itt az ideje ellenõrizni, hogy mekkora a fordulókör ezzel a korláttal. Kompromisszum függõ a dolog, mert a tömegeloszlás, a súlyponti helyzet minél inkább hátratolt háttámlával jó (egyrészt kapaszkodás emelkedõn, a hajtott kerék terhelése, másrészt vészfékezés esetén az átesés lehetõsége).

Tibor,

nagyon könnyû tervezni egy rekut, ami már majdnem jó. Én mégis azt javaslom, hogy indulj ki nagy sorozatban gyártott rekuk terveibõl. Sok apró buktató rejtezik a részletekben. Persze mindegyiket ki lehet javítani párezer forintból, de mondjuk 50.000 forintot villámgyorsan ki lehet dobni ezzel a technikával.


Igyekeztem letisztult, egyszerû formát kialakítani. Sokmindennel van rokonságban az egyenes vonalúak közül. A hátsó lengõkar formáját én terveztem még a trájkhoz, ott bizonyított a kereszt tartós - ültetett lengõkaros elrendezés, szép tiszta láncvonalat adott. Egy jó görgõvel (mára igérte a ráérõs esztergályos) hibátlanul mûködik.

Nyugodt apókás, megbízható túragép a cél, összecsukhatóság mellett. Az összecsukhatóság a gépkocsiban és a vonaton is szállíthatóság miatt célkitûzés. A 26-os hátsó kerékrõl itt nem akartam lemondani az utazási kényelem (kerékpározáskor) miatt. Olyan megoldáson dolgozom, aminél a láncot nem kell levenni, és pikk-pakk csukható-nyitható.
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#4660
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Tibor,

nagyon könnyû tervezni egy rekut, ami már majdnem jó. Én mégis azt javaslom, hogy indulj ki nagy sorozatban gyártott rekuk terveibõl. Sok apró buktató rejtezik a részletekben. Persze mindegyiket ki lehet javítani párezer forintból, de mondjuk 50.000 forintot villámgyorsan ki lehet dobni ezzel a technikával.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám