Bocs, hogy ha tévedtem, de néha nekem úgy jön le hogy a hangvétel mintha kioktató lenne. Mit gondolsz arról, hogy ha összejönnénk valahol és egy személyes fórumot tartanánk esetleg némi sör mellet, bringa nélkül és megbeszélnénk ezeket a dolgokat?Szerencsére nem, ez a fórum ugyanis finoman szólva is kulturáltabb, és fõleg emberségesebb, egymást segítõ emberek közössége!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#4621
Írta 2011. február 24. - 20:15

#4622
Írta 2011. február 24. - 19:42

Szerencsére nem, ez a fórum ugyanis finoman szólva is kulturáltabb, és fõleg emberségesebb, egymást segítõ emberek közössége!A fórum ezen szakasza kezd egyre inkább hasonlítani a magyar parlamenthez.
#4623
Írta 2011. február 24. - 19:38

Picit észak afrikai hangulat van mostanában.
Nincs itt semmilyen Afrikai hangulat csak hozom a szokásos formám. Idõrõl idõre megtalálok valakit.
Most éppen Tibor vívta ki megkülömböztetett figyelmemet.
#4624
Írta 2011. február 24. - 19:30

Még most is röhögök és utána elkomolyodok, igazad van és csatlakozom. Én sem értek a reku építéshez de annak ellenére már csináltam kettõ darabot. (csak kettõt) A harmadik (lengõ orrú) építésébe belekezdtem, de karitatív módon inkább a tapasztalt, gyakorlatias, mindannyiunk Lompiára bíztam a dolgot, karácsony közeledtével. Ilyen jó ember lennék? A fórum ezen szakasza kezd egyre inkább hasonlítani a magyar parlamenthez. De baj ez? Nem. A fórum az a hely ahol mindenki szabadon elmondhatja a véleményét hátrányos megkülönböztetés nélkül. Hogy rövidre zárjam a témát az a legnagyobb bajunk, hogy nem tudunk mit kezdeni magunkkal ebben a "hideg" február végében.Ámen!
Ugyan azt a szart lapátoljuk vissza a tehénbe több napja.
Motyoo jól jellemzett,
Példaként hoznám Csongor esetét. Hülye kérdéseket tett fel egy valóban ipari hulladék elkészítéséhez (Chokitó). Szart akart csinálni és ezt maradéktalanul megvalósította. Minden elismerésem még egyszer!
Motyoo nem ért a reku építéshez, én sem értek a reku építéshez és Tom2 és Lompi sem ért hozzá. A fórumon nem találkoztam olyan emberrel aki értett volna hozzá, de igyekszünk.
Amint kisüt a nap és lehet repeszteni már nem ezeken a dolgokon fogunk morfondírozni, hanem azon, hogy hová menjünk tekerni. És, ha már voltunk akkor elmeséljük, hogy merre jártunk. Számtalan gondolatom van ez irányban. A szót majd tett követi.
Szívesen összefutottam volna a héten Sinbiciklissel a Szlovák út környékén valahol, de eltûnt mint az aranyóra.
#4625
Írta 2011. február 24. - 19:27

#4626
Írta 2011. február 24. - 18:46


#4627
Írta 2011. február 24. - 18:31

Szerintem számolgatni, rajzolgatni jó igen sok pénzt meg lehet vele takarítani. Emellett szórakoztat is, ahogy formálódik a papíron vagy számítógépen a terv. Akkor van gond, ha a 100 egységbõl 99 egység rajz 1 egység flex, ha ez az arány 50-50 felé közeledik - véleményem szerint - az az ideális az a helyes út.
/Az én környezetemben a "manager típus" igen rossz jelzõ együttes, nálunk a jó szövegû, magát jól reklámozó, státusszal bíró, szépen becsomagolt munkanélkülieket hívják így.;)/
#4628
Írta 2011. február 24. - 18:26

Ha már ilyen szépen összegyûltünk, hagy köszönjem meg a kormányomat a gyártónak és a team-nek, aki a hazajuttatásában segédkezett. Jó lenne már napsütésben kipróbálni!
#4629
Írta 2011. február 24. - 18:11

Megyünk fel a nagyvárosba vidám vasárnapra

#4630
Írta 2011. február 24. - 18:08

Igazad van! Remélem, Õ is profitált ebbõl az ismeretségbõl.Lompi igenis hiányzott! Nélküle hány rekud lenne?
Nem érdekel valakit, egy csoportos Bringaexpo látogatás? Természetesen rekuval!
#4631
Írta 2011. február 24. - 17:31






#4632
Írta 2011. február 24. - 17:27

Lompi igenis hiányzott! Nélküle hány rekud lenne?Nnnnna! Már csak Te hiányoztál!

#4633
Írta 2011. február 24. - 17:25

hude sok bajotok van hétvégén ugyis dolgozok gyertek adok flexet hegesztöt aztán indulhat a párbaj flexel meg hegesztésel.
![]()
Ezen a hétvégén "sajnos a Tátrába kell" mennem, de a jövõ hétvégén vagy a következõn ahogy sikerül egyeztetnünk szívesen fognék flexet a kezembe - természetesen szigorúan csak személyes irányításoddal. Elmélet ide, rajzolgatás oda, jármûépítést - akárhány kereke is legyen, lengjen az orra vagy fix legyen - csak garázsban, de leginkább Lengõorrúfalván, csarnokban lehet.
Én, így már tartósan 50 felett (év/élet és km/h is) bátran mondom h a fizikatanszéken az a király aki flexet és minden egyéb szerszámot vesz a kezébe és nem csak képletek tömegét írja a táblára.
Én beszéltem.
Vakok között a félszemû a király.

#4634
Írta 2011. február 24. - 17:14

De igen is haragszom! Szeretném hallani a véleményed.... (a többieket egyenként nem vesézném ki, ha nem haragusztok...

remélem minket is támogat majdPython ...manager típus..

#4635
Írta 2011. február 24. - 13:28


Tudod hogy van ez, hideg van, nem tekerünk, itt vezetjük le a feszültséget.
Egyébként is simulékony és konfliktuskerülõ a stílusom, biztosan nem okoztam ezzel túl sok embernek meglepetést.
#4636
Írta 2011. február 24. - 13:19



#4637
Írta 2011. február 24. - 13:05

Ugyan azt a szart lapátoljuk vissza a tehénbe több napja. A tervezés fontos! Pont. Ez nem kérdés.
Motyoo jól jellemzett, talán annyit tennék hozzá, hogy az agymenéseim beindítják Lompi szürkeállományát, amibõl valami még jobb jön ki. Tehát a kettõnk agya, de az Õ keze kell a végeredményhez. Lehet, nem is engedné, hogy kezembe vegyem a flexet.

Számomra a kérdés nem ez, és innentõl offtopic…
Az egész téma öncélú. Nincs körbe járva, nincs átgondolva. Szerintem azért létezik, hogy legyen mirõl beszélni. Ezt viszont sikerült elérni.
Amennyiben megvalósul (és most ez szándékos provokáció), akkor majd nyilvánosan megkövetlek.
Példaként hoznám Csongor esetét. Hülye kérdéseket tett fel egy valóban ipari hulladék elkészítéséhez (Chokitó). Szart akart csinálni és ezt maradéktalanul megvalósította. Minden elismerésem még egyszer!
Megcsináltad a trájkod, ezért RESPECT (jó lenne látni összerakva is)! Eladni egy árbóc rúd végén ülõ hajtómûvet, ultramerev hegymászónak, túlzás - mint a jelzõk, amit használtam rá.
Felesleges csilli-villi alkatrész terveket készíteni számítógépen, ha az eddigi legyártott alkatrészek is hibásak.
Csak azért gerjeszteni egy témát, hogy valaki mások számára bizonyítsa a hozzáértését öncélú és felesleges dolognak tartom.
Motyoo nem ért a reku építéshez, én sem értek a reku építéshez és Tom2 és Lompi sem ért hozzá. A fórumon nem találkoztam olyan emberrel aki értett volna hozzá, de igyekszünk.
Azt gondolom, hogy ebben a zenekarban sok dudás tanuló van, dudás nincs. Szivesen hallgatom azt ahogyan zenélsz, az sem baj ha fals. (hogy a te példáddal éljek)
És igen Tibor, ha azt érzed, hogy nem tudlak komolyan venni, akkor jól érzed.
Ez természetesen változhat.

#4638
Írta 2011. február 24. - 12:04

Konklózióként olyamiket lehetne talán mondani, hogy
-a magam részérõl annyit, hogy igyekszem fejlõdni, de sok tanulnivalóm van még. Ez viszont nem ér meglepetésként, hiszen nem vagyok gépészmérnök...
-nekem érdemes volt rajzolni, mert erre volt lehetõségem, másra nem, fontos volt, hogy elsõ próbálkozásra mûködõ darabok szülessenek (nem tökéletesek, hanem mûködödõképesek, a tõlem telhetõ legjobban átgondoltan)
-akinek másra van lehetõsége (pl. Lompinak, aki lemegy a mûhelybe és megcsinálja már a félkész ötleteit is) nyilván efecsérelt idõnek tûnhet a rajzolás. Õ gyorsabban tanul abból, hogy megcsinálja, látja a problémákat, szétvágja, "összetaknyolja" újra. Így tanul, expreimentális, nincs ezzel semmi baj!
-Python szereti az "agymenéseit", de nem szeret nagyon elmerülni a részletekben, inkább megcsináltatja Lompival. De kellenek az induló ötletei, a szép végeredményhez kell, hogy bizonyos dolgokban kösse az ebed a karóhoz. De nem (vagy kevésbé) akarja a saját kezével érezni a bringa készülését. Manager típus. Õ meg így van rendben. (a többieket egyenként nem vesézném ki, ha nem haragusztok...)
-nem vagyunk egyformák. Alapvetés, hogy tartsuk ezt tiszteletben. És az nyer ebbõl az egészbõl, aki tud a többiektõl tanulni!
Senkit sem akarok megsérteni, ez az én szubjektív véleményem a helyzetrõl, bár igyekszik objektív lenni... Na bocs a sok rizsáért...
#4639
Írta 2011. február 24. - 10:33


A továbbiakban is fenntartanám az irónikus hangvételt, kockáztatva azt, hogy elveszítem a szimpátiád, ellenben a félreértés kockázata csökken.
Egy folding mindenképpen kompromisszum. Az összecsukhatóság oltárán sok mindent fel kell majd áldoznod, kerékméretet, meghajtást, de egyre inkább azt gondolom, hogy neked nem egy összecsukható rekura, hanem figyelemre és elismerésre van szükséged.
Ahhoz meg elegendõ a SketchUp-ban szerkesztett húzogatható izé egy fickóval, akinek egy tankelhárító van a hátán.
Amennyiben tévedek, úgy légy szíves ossz meg velünk/velem pár fontos információt:
- Miért kell összecsukhatónak lennie? Pl.: szállítás kocsiban, tömegközlekedésen, tárolás?
- Mennyire kell összecsukhatónak lennie? Elférjen egy táskában vagy csak húzogatnád magad után, mint a csattogós lepkét? Viszont ezzel nem lesz egyszerû buszra szállnod, de lehet nem is ez a cél.
- Mire akarod használni? Semmire csak beszélgetni akarsz, napi használatra, terepre, rövid vagy hosszú szakaszokra esetleg túrázni?
- Milyen úton/terepen akarod használni? Város, országút, monti pálya, stb.
Az ezekbõl nyert információk alapján, jól felvázolhatóak a kerékméretre, hajtásra, vázra vonatkozó követelmények. Esetleg érdemes lenne megnézni azt is, ki hogyan oldotta meg ezt a feladatot? (Cobra, Grasshopper, stb.)
Emlékezve a trike-od bummjának hosszára, azt feltételezem, hogy inkább a lejtõn használnád, mint az emelkedõn. Feltételezve egy minimális terephasználatot is az elképzelésem egy olyan 20x20-as kerékképletû váz, amely elsõ kerékhajtású és hátul féllengõkaros. A rugóstagot egy gyorszár rögzíti, így a rugóstag oldása után a „villa” és a kerék a vázgerinc mellé/alá fordulhat.
A vázgerinc nem középvonalban fut, asszimetrikus azért, hogy becsukáskor helyet adjon a hátsó keréknek és villának (féllengõkar!). Hasonló okból asszimetrikusan csatlakozik a váz a homlokcsõhöz. A homlokcsõ tengelyvonalban marad, de a vázgerinc oldalra eltolva csatlakozik hozzá. Erre azért van szükség, hogy az elsõ traktus a hajtással és kerékkel is a váz mellé csukódhasson.
Az ülés közvetlenül a homlokcsõ fölött és mögött van. Erre két okból van szükség. Minél nagyobb terhelés essen az elsõ kerékre, ezzel is növelve a trakciót és azért, hogy az aszimmetrikus homlokcsõ-váz kapcsolat ne zavarjon a hajtásban.
Az ülés hálós lenne. Kivitelezése hasonló az összecsukható rokkant kocsikéhoz. Az oldalprofilok fixek, de hátul zsanérok feszítenék ki a „szúnyoghálót. Hasonló elven, mint az összecsukható asztal lábai vagy a Trabant csomagtartó zsanérjai.
A kormány –hasonlóan a normál prosztata kerékpárokhoz- oldás után 90’-al elforgatható, így a tengely vonalába kerül, nem növeli a szélességet.
Mind ez gyorszárakkal is megoldható, így szerszám nélkül a rugóstag, ülés és kormány oldása után összecsukható és a táskába helyezhetõ.
Az egész szerkezet elférhet egy 1x1 méteres táskában, ami válltáskaként vagy hátizsákként esetleg (mivel látom, kedveled ezt) guruló táskaként is mûködhetne. A súly csökkentés és összecsukhatóság érdekében csomagtartó helyet ez a táska lenne a „csomagtartó” a foldingon.
A táskával a kerékpárt és a veled utazókat is véded.
Amikor összeállt a kép, neki állnék megszerkeszteni. Ha én csinálnám…
De nem csinálom. Van egy kiválóan mûködõ hordozható rekum.
... és most, hogy oldjam a feszültséget, beillesztek pár smillet!




#4640
Írta 2011. február 24. - 08:53

A hajtott keréken levõ gumi legyen nagyobb kapaszkodó képességû - igen így van, ez ad esélyt a kapaszkodásra, meg ha nem lesz töredezett a hajtás, hanem folyamatosan, egyenletesebben mozog a kerék.
Igen, erre gondoltam.
(Bár csinálhatnál egy acélkörmös hátsó kereket is - Hofherr módra...

http://upload.wikime...800px-HSCS1.JPG