Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#4621
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Szerencsére nem, ez a fórum ugyanis finoman szólva is kulturáltabb, és fõleg emberségesebb, egymást segítõ emberek közössége!

Bocs, hogy ha tévedtem, de néha nekem úgy jön le hogy a hangvétel mintha kioktató lenne. Mit gondolsz arról, hogy ha összejönnénk valahol és egy személyes fórumot tartanánk esetleg némi sör mellet, bringa nélkül és megbeszélnénk ezeket a dolgokat?
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#4622
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

A fórum ezen szakasza kezd egyre inkább hasonlítani a magyar parlamenthez.

Szerencsére nem, ez a fórum ugyanis finoman szólva is kulturáltabb, és fõleg emberségesebb, egymást segítõ emberek közössége!

#4623
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Picit észak afrikai hangulat van mostanában.


Nincs itt semmilyen Afrikai hangulat csak hozom a szokásos formám. Idõrõl idõre megtalálok valakit.
Most éppen Tibor vívta ki megkülömböztetett figyelmemet.

#4624
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Ámen!

Ugyan azt a szart lapátoljuk vissza a tehénbe több napja.
Motyoo jól jellemzett,
Példaként hoznám Csongor esetét. Hülye kérdéseket tett fel egy valóban ipari hulladék elkészítéséhez (Chokitó). Szart akart csinálni és ezt maradéktalanul megvalósította. Minden elismerésem még egyszer!
Motyoo nem ért a reku építéshez, én sem értek a reku építéshez és Tom2 és Lompi sem ért hozzá. A fórumon nem találkoztam olyan emberrel aki értett volna hozzá, de igyekszünk.
:)

Még most is röhögök és utána elkomolyodok, igazad van és csatlakozom. Én sem értek a reku építéshez de annak ellenére már csináltam kettõ darabot. (csak kettõt) A harmadik (lengõ orrú) építésébe belekezdtem, de karitatív módon inkább a tapasztalt, gyakorlatias, mindannyiunk Lompiára bíztam a dolgot, karácsony közeledtével. Ilyen jó ember lennék? A fórum ezen szakasza kezd egyre inkább hasonlítani a magyar parlamenthez. De baj ez? Nem. A fórum az a hely ahol mindenki szabadon elmondhatja a véleményét hátrányos megkülönböztetés nélkül. Hogy rövidre zárjam a témát az a legnagyobb bajunk, hogy nem tudunk mit kezdeni magunkkal ebben a "hideg" február végében.
Amint kisüt a nap és lehet repeszteni már nem ezeken a dolgokon fogunk morfondírozni, hanem azon, hogy hová menjünk tekerni. És, ha már voltunk akkor elmeséljük, hogy merre jártunk. Számtalan gondolatom van ez irányban. A szót majd tett követi.
Szívesen összefutottam volna a héten Sinbiciklissel a Szlovák út környékén valahol, de eltûnt mint az aranyóra.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#4625
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
hüvazze nem jol fejeztem ki magam motyoo szavaival élve "összetaknyolja"
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#4626
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
remélem azért nemvolt anyira meghökentö a gányolt hegesztés a´kormányon ;)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#4627
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Picit észak afrikai hangulat van mostanában.

Szerintem számolgatni, rajzolgatni jó igen sok pénzt meg lehet vele takarítani. Emellett szórakoztat is, ahogy formálódik a papíron vagy számítógépen a terv. Akkor van gond, ha a 100 egységbõl 99 egység rajz 1 egység flex, ha ez az arány 50-50 felé közeledik - véleményem szerint - az az ideális az a helyes út.

/Az én környezetemben a "manager típus" igen rossz jelzõ együttes, nálunk a jó szövegû, magát jól reklámozó, státusszal bíró, szépen becsomagolt munkanélkülieket hívják így.;)/
...

#4628
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
Sziasztok!
Ha már ilyen szépen összegyûltünk, hagy köszönjem meg a kormányomat a gyártónak és a team-nek, aki a hazajuttatásában segédkezett. Jó lenne már napsütésben kipróbálni!
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#4629
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás
Jövõhét végén, vasárnap, ha az idõ engedi, lenne kedvetek egy Hõsökös megmozduláshoz?
Megyünk fel a nagyvárosba vidám vasárnapra :D (horgászkiállítás lesz a hit csarnokban)

#4630
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Lompi igenis hiányzott! Nélküle hány rekud lenne?
;)

Igazad van! Remélem, Õ is profitált ebbõl az ismeretségbõl.

Nem érdekel valakit, egy csoportos Bringaexpo látogatás? Természetesen rekuval!

#4631
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
szélvész szivesen látlak némi fleszelés gyakorlatra :) látod az elméleti szakemberek mitnem össze agonizálnak néminemü kis problémákon :D :D :D :)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#4632
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Nnnnna! Már csak Te hiányoztál! :)

Lompi igenis hiányzott! Nélküle hány rekud lenne?
;)

#4633
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

hude sok bajotok van hétvégén ugyis dolgozok gyertek adok flexet hegesztöt aztán indulhat a párbaj flexel meg hegesztésel. :D :)


Ezen a hétvégén "sajnos a Tátrába kell" mennem, de a jövõ hétvégén vagy a következõn ahogy sikerül egyeztetnünk szívesen fognék flexet a kezembe - természetesen szigorúan csak személyes irányításoddal. Elmélet ide, rajzolgatás oda, jármûépítést - akárhány kereke is legyen, lengjen az orra vagy fix legyen - csak garázsban, de leginkább Lengõorrúfalván, csarnokban lehet.

Én, így már tartósan 50 felett (év/élet és km/h is) bátran mondom h a fizikatanszéken az a király aki flexet és minden egyéb szerszámot vesz a kezébe és nem csak képletek tömegét írja a táblára.

Én beszéltem.
Vakok között a félszemû a király.
:D

#4634
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

... (a többieket egyenként nem vesézném ki, ha nem haragusztok...

De igen is haragszom! Szeretném hallani a véleményed.
:)

Python ...manager típus..

remélem minket is támogat majd
:)

#4635
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Nnnnna! Már csak Te hiányoztál! :)
Tudod hogy van ez, hideg van, nem tekerünk, itt vezetjük le a feszültséget.
Egyébként is simulékony és konfliktuskerülõ a stílusom, biztosan nem okoztam ezzel túl sok embernek meglepetést.

#4636
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
hude sok bajotok van hétvégén ugyis dolgozok gyertek adok flexet hegesztöt aztán indulhat a párbaj flexel meg hegesztésel. :D :)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#4637
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Ámen!

Ugyan azt a szart lapátoljuk vissza a tehénbe több napja. A tervezés fontos! Pont. Ez nem kérdés.

Motyoo jól jellemzett, talán annyit tennék hozzá, hogy az agymenéseim beindítják Lompi szürkeállományát, amibõl valami még jobb jön ki. Tehát a kettõnk agya, de az Õ keze kell a végeredményhez. Lehet, nem is engedné, hogy kezembe vegyem a flexet. :)

Számomra a kérdés nem ez, és innentõl offtopic…
Az egész téma öncélú. Nincs körbe járva, nincs átgondolva. Szerintem azért létezik, hogy legyen mirõl beszélni. Ezt viszont sikerült elérni.
Amennyiben megvalósul (és most ez szándékos provokáció), akkor majd nyilvánosan megkövetlek.

Példaként hoznám Csongor esetét. Hülye kérdéseket tett fel egy valóban ipari hulladék elkészítéséhez (Chokitó). Szart akart csinálni és ezt maradéktalanul megvalósította. Minden elismerésem még egyszer!

Megcsináltad a trájkod, ezért RESPECT (jó lenne látni összerakva is)! Eladni egy árbóc rúd végén ülõ hajtómûvet, ultramerev hegymászónak, túlzás - mint a jelzõk, amit használtam rá.
Felesleges csilli-villi alkatrész terveket készíteni számítógépen, ha az eddigi legyártott alkatrészek is hibásak.
Csak azért gerjeszteni egy témát, hogy valaki mások számára bizonyítsa a hozzáértését öncélú és felesleges dolognak tartom.

Motyoo nem ért a reku építéshez, én sem értek a reku építéshez és Tom2 és Lompi sem ért hozzá. A fórumon nem találkoztam olyan emberrel aki értett volna hozzá, de igyekszünk.

Azt gondolom, hogy ebben a zenekarban sok dudás tanuló van, dudás nincs. Szivesen hallgatom azt ahogyan zenélsz, az sem baj ha fals. (hogy a te példáddal éljek)
És igen Tibor, ha azt érzed, hogy nem tudlak komolyan venni, akkor jól érzed.

Ez természetesen változhat. :)

#4638
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás
Tibor-s-trike, ne hagyd megad lebeszélni a rajzolgatásról! Az én történetem röviden: az elsõ "rendes" bringámnál (a magnumnál) nem terveztem "papíron", voltak is meglepetések (a láncvonallal kapcsolatban), attól függetlenül, hogy (azt hittem, hogy) egy borzasztó egyszerû konstrukcióról volt szó. A konklúzióm az volt, hogy rajzolni kell. Utána rajzoltam is sokat, született kismillió terv, mire megépült az Alpha. És érdemes volt rajzolni, mert minden olyan szempontból, amit figyelembe vettem, nem okozott csalódást (nem kellett szétvágni, nem volt újrahegesztés)! Viszont megtanultam, hogy vannak más szempontok is... ezektõl elméletben fejlõdtem. Rájöttem, hogy nem hogy érdemes rajzolni, de azon túl, hogy elengedhetetlen, még csak nem is elég, hanem szükség van valami dinamikus modellezésre is, de ha arra nem is, a dinamikus mûködés ponotsabb átgondolására. Csak ez viszont nem helyettesíti a rajzolást! A statikus formákat (mi fér el, mi ütközik, jól néz-e ki, stbstb) kiválóan lehet sketchuppal modellezni (itt kompponensekbõl rajzolunk, lehet minden forgatni, stb.). Aztán jött a következõ fekvõ, ami lévén merevvázas lengõorrú, úgy gondoltam, hogy nem kell foglalkozni a dinamikus terhelésekkel - maradtam hát a sketchupnál. Mivel a Lompibájkokon nekem nem tetszett a láb közötti kormányrúd (oké, tudom, ülécscsõ), és a felsõ kormány, így alternatív megoldásokat kerestem, így született a recúgbens. És a megálmodott formában be is vált. Aztán használatban kiderült, hogy az elsõ hajtómû felfogatása nem lett elég merev - ezt a problémát meg kell oldani. Megint tanultam valamit.
Konklózióként olyamiket lehetne talán mondani, hogy

-a magam részérõl annyit, hogy igyekszem fejlõdni, de sok tanulnivalóm van még. Ez viszont nem ér meglepetésként, hiszen nem vagyok gépészmérnök...

-nekem érdemes volt rajzolni, mert erre volt lehetõségem, másra nem, fontos volt, hogy elsõ próbálkozásra mûködõ darabok szülessenek (nem tökéletesek, hanem mûködödõképesek, a tõlem telhetõ legjobban átgondoltan)

-akinek másra van lehetõsége (pl. Lompinak, aki lemegy a mûhelybe és megcsinálja már a félkész ötleteit is) nyilván efecsérelt idõnek tûnhet a rajzolás. Õ gyorsabban tanul abból, hogy megcsinálja, látja a problémákat, szétvágja, "összetaknyolja" újra. Így tanul, expreimentális, nincs ezzel semmi baj!

-Python szereti az "agymenéseit", de nem szeret nagyon elmerülni a részletekben, inkább megcsináltatja Lompival. De kellenek az induló ötletei, a szép végeredményhez kell, hogy bizonyos dolgokban kösse az ebed a karóhoz. De nem (vagy kevésbé) akarja a saját kezével érezni a bringa készülését. Manager típus. Õ meg így van rendben. (a többieket egyenként nem vesézném ki, ha nem haragusztok...)
-nem vagyunk egyformák. Alapvetés, hogy tartsuk ezt tiszteletben. És az nyer ebbõl az egészbõl, aki tud a többiektõl tanulni!


Senkit sem akarok megsérteni, ez az én szubjektív véleményem a helyzetrõl, bár igyekszik objektív lenni... Na bocs a sok rizsáért...

#4639
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
:P…esetleg megcsinálhatnád a trájkodat. Ezt az Asszonnyal is könnyebb lesz elfogadtatni!

A továbbiakban is fenntartanám az irónikus hangvételt, kockáztatva azt, hogy elveszítem a szimpátiád, ellenben a félreértés kockázata csökken.

Egy folding mindenképpen kompromisszum. Az összecsukhatóság oltárán sok mindent fel kell majd áldoznod, kerékméretet, meghajtást, de egyre inkább azt gondolom, hogy neked nem egy összecsukható rekura, hanem figyelemre és elismerésre van szükséged.
Ahhoz meg elegendõ a SketchUp-ban szerkesztett húzogatható izé egy fickóval, akinek egy tankelhárító van a hátán.
Amennyiben tévedek, úgy légy szíves ossz meg velünk/velem pár fontos információt:
- Miért kell összecsukhatónak lennie? Pl.: szállítás kocsiban, tömegközlekedésen, tárolás?
- Mennyire kell összecsukhatónak lennie? Elférjen egy táskában vagy csak húzogatnád magad után, mint a csattogós lepkét? Viszont ezzel nem lesz egyszerû buszra szállnod, de lehet nem is ez a cél.
- Mire akarod használni? Semmire csak beszélgetni akarsz, napi használatra, terepre, rövid vagy hosszú szakaszokra esetleg túrázni?
- Milyen úton/terepen akarod használni? Város, országút, monti pálya, stb.
Az ezekbõl nyert információk alapján, jól felvázolhatóak a kerékméretre, hajtásra, vázra vonatkozó követelmények. Esetleg érdemes lenne megnézni azt is, ki hogyan oldotta meg ezt a feladatot? (Cobra, Grasshopper, stb.)

Emlékezve a trike-od bummjának hosszára, azt feltételezem, hogy inkább a lejtõn használnád, mint az emelkedõn. Feltételezve egy minimális terephasználatot is az elképzelésem egy olyan 20x20-as kerékképletû váz, amely elsõ kerékhajtású és hátul féllengõkaros. A rugóstagot egy gyorszár rögzíti, így a rugóstag oldása után a „villa” és a kerék a vázgerinc mellé/alá fordulhat.

A vázgerinc nem középvonalban fut, asszimetrikus azért, hogy becsukáskor helyet adjon a hátsó keréknek és villának (féllengõkar!). Hasonló okból asszimetrikusan csatlakozik a váz a homlokcsõhöz. A homlokcsõ tengelyvonalban marad, de a vázgerinc oldalra eltolva csatlakozik hozzá. Erre azért van szükség, hogy az elsõ traktus a hajtással és kerékkel is a váz mellé csukódhasson.
Az ülés közvetlenül a homlokcsõ fölött és mögött van. Erre két okból van szükség. Minél nagyobb terhelés essen az elsõ kerékre, ezzel is növelve a trakciót és azért, hogy az aszimmetrikus homlokcsõ-váz kapcsolat ne zavarjon a hajtásban.

Az ülés hálós lenne. Kivitelezése hasonló az összecsukható rokkant kocsikéhoz. Az oldalprofilok fixek, de hátul zsanérok feszítenék ki a „szúnyoghálót. Hasonló elven, mint az összecsukható asztal lábai vagy a Trabant csomagtartó zsanérjai.

A kormány –hasonlóan a normál prosztata kerékpárokhoz- oldás után 90’-al elforgatható, így a tengely vonalába kerül, nem növeli a szélességet.

Mind ez gyorszárakkal is megoldható, így szerszám nélkül a rugóstag, ülés és kormány oldása után összecsukható és a táskába helyezhetõ.

Az egész szerkezet elférhet egy 1x1 méteres táskában, ami válltáskaként vagy hátizsákként esetleg (mivel látom, kedveled ezt) guruló táskaként is mûködhetne. A súly csökkentés és összecsukhatóság érdekében csomagtartó helyet ez a táska lenne a „csomagtartó” a foldingon.
A táskával a kerékpárt és a veled utazókat is véded.

Amikor összeállt a kép, neki állnék megszerkeszteni. Ha én csinálnám…

De nem csinálom. Van egy kiválóan mûködõ hordozható rekum.

... és most, hogy oldjam a feszültséget, beillesztek pár smillet! :):):):):):):):)

#4640
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

A hajtott keréken levõ gumi legyen nagyobb kapaszkodó képességû - igen így van, ez ad esélyt a kapaszkodásra, meg ha nem lesz töredezett a hajtás, hanem folyamatosan, egyenletesebben mozog a kerék.


Igen, erre gondoltam.
(Bár csinálhatnál egy acélkörmös hátsó kereket is - Hofherr módra... :) )

http://upload.wikime...800px-HSCS1.JPG
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám