Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#3601
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 posts

Isu,

tedd már be légy szíves a tervezett kört! Meg kellene tervezni a szállásokat.


1.0 Tessék, itt látható.
2.0 Tessék, itt látható
Ha az óramutató járásával megegyezõ irányba megyünk (én így terveztem) akkor mindkét útvonal Santovkáig együtt halad. Ha akarjuk akkor ott eldönthetjük, hogy megyünk-e a hosszabb útra. Jó, hogy gondolsz te is a szállás tervezésére. Én már túl vagyok rajta. Kíváncsi vagyok a te variációdra. Mi Göd irányából megyünk Vác felé. Hol csatlakoznál? Holnap beszélünk.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#3602
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts
Isu,

tedd már be légy szíves a tervezett kört! Meg kellene tervezni a szállásokat.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#3603
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 posts

na akkor okosodjunk, ez jó alapsziintû leírásnak tûnik Rolling Resistance | Schwalbe North America


A kerékméret - gördülési ellenállás témához egy halk megjegyzést fûznék:

Árérzékeny vásárlóként megfigyeltem, hogy a gumigyárak a hasonló árfekvésû kerekek közül a nagyobb felnire valókat készítik nagyobb nyomásra. Ez jellemzõ akár ugyanarra a mintázatra is, ha más-más méretet nézünk.

A 20"-os kerekek közül azok, amik 5 bar felettire fújhatóak, (néhány kivételtõl eltekintve) jelentõsen drágábbak.

Ez a jelenség is táplálhatja részben a kis kerék - nagy gördülési ellenállás tapasztalatot.

A nagyobb átmérõjû kerék ugyanakkor valóban könnyebben gördül át gödrökön, mert nem ül, süllyed annyira bele.
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#3604
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts
na akkor okosodjunk, ez jó alapsziintû leírásnak tûnik Rolling Resistance | Schwalbe North America

#3605
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Nem szükséges találgatnunk, a fizikája egyszerû. Google: rolling resistance.
Egy 25mm-es gumival szerelt 622-es elsõ kerék mérhetõen gyorsabbá tette a Bacchettámat a valkói lejtõn mint az eredeti 559-es kerék, 25mm-es, azonos nyomású gumival. Pedig csak pár centi a különbség átmérõben.


Ha jól értem, (ezek a suta francia mértékegységek) akkor a nagyobb kerék volt a gyorsabb? Elméletileg és kihagyva más tényezõket, pont fordítva kellett volna történnie. Kisebb kerületû kerék, kisebb érintkezési felület...

#3606
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

;1091912'] így egy bizonyos sebesség fölött többet lehet nyerni a légellenállással, mint a gördülésivel.


Csakhogy ez a sebesség jóval 50 km/h felett van, az biztos, és csak tükörsima úttesten jelent elõnyt.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#3607
hasszan

hasszan

    vendég

  • fórumtag
  • 71 posts
#9796: Jó kép. :)
Ha már ott voltatok, kár, hogy csak Motyoo-val találkoztam. Hozzá is csak egy kézszorítás erejéig futottam oda, megismertem a csodagépét...
Az öltözékhez: elõfordul ilyesmi, most éppen egy baráti házaspár egybekelése nyomán volt rajtam "autentikus ruházat".

Hasszan

#3608
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 posts
A nagy keréknek a gördülési ellenállása, a kis keréknek meg a légellenállása kicsi. A légellenállás a sebesség négyzetével arányos (a gördülési szerintem egyenesen), így egy bizonyos sebesség fölött többet lehet nyerni a légellenállással, mint a gördülésivel.
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#3609
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts
Azzal természetesen ki tudok egyezni, hogy a RWD lowracereknél kénytelenek kis kereket alkalmazni elöl, különben highracer lesz a masinából. Nem is ez piszkált, hanem a rekorderbringák. Szélárnyékban tekernek, tehát nem szempont a kisebb légellenállás. Mégis ott az az aprócska kerék... De ha azt mondjátok, hogy AZ ok csak annyi, hogy jobban bírja (merevebb) a kerék, azt is elfogadnom magyarázatnak. Azt hittem kevésbé prózai lesz az ok...

#3610
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Szívesen olvasok találgatást a részetekrõl, tapasztalti beszámolót, vagy fizikai megközelítést (Szélvész T.úr?).


Nem szükséges találgatnunk, a fizikája egyszerû. Google: rolling resistance.
Egy 25mm-es gumival szerelt 622-es elsõ kerék mérhetõen gyorsabbá tette a Bacchettámat a valkói lejtõn mint az eredeti 559-es kerék, 25mm-es, azonos nyomású gumival. Pedig csak pár centi a különbség átmérõben.

Arról meg ne is beszéljünk, milyen volt a Cosmic Carbon Aero kerekeken gurulni...
https://picasaweb.go...828243238129138
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#3611
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
VÉLEMÉNYEM SZERINT (aztán lehet vitatkozni)

A kis kerék elõnye az ami a hátránya: kicsi! Külön kell választani a két felvetést, mert tévútra visz. Helytelen következtetésekre jutsz - mint már oly sokszor.
A prosztata-csúcstartó gépek kis kerekének oka a merevség és a relatíve kisebb súly. Merevség a rövid küllõkbõl és a kisebb átmérõjû felnibõl adódik. Ne feletkezzünk meg arról sem, hogy az anyagvastagság változatlan. E mellett a kisebb kerületû kerék jobban gyorsítható (feltételezve a kevesebb anyag felhasználásból adódó kisebb súlyt is).
Azt hogy jégpálya símaságú aszfaltra van szüksége, már csak mellékesen jegyezném meg. A légellenállás elhanyagolható, hiszen árnyékban tekernek.

A lowracerek esetén jellemzõen csak elöl van kis kerék. (Baron, Fujin, Velokraft stb.) Ennek oka az alacsony front felület kialakítása. Ha mélyen ülsz és nem szeretnéd a lábad a fejed fölött tartani, akkor kis kereket (vagy egy lengõorrút) kell használnod. Ha tehetnék, akkor inkább elöl is nagy kereket használnának, de nem tehetik, mert a konstrukció nem engedi. Amennyiben emeled a hajtómûvet az ülést is emelned kell, akkor meg már highracer...
Látványosak mint egy sport autó, de városi közlekedésre alkalmatlan. Nem látsz és téged sem látnak. Európa egyes fejlett közlekedési kultúrával rendelkezõ országaiban ez nem gond, de sajnos én nem ilyen helyen tekerek...

#3612
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Igen, hasszannal én is összefutottam, pár szót váltottunk is.

MÁS:
A következõ motoszkál bennem, mióta a minap többen is nagy egyetértésben kijelentettétek, hogy "gyorsabb bringa = nagy kerék". A sok-sok rekorder biciklinek mind kis kereke van (többek közt a magyar leendõ rekordersrácnak is), itt van ez is 2x20 pl.

Meg rekuban is a temérdek lowracer, a legtöbb 2x20, eseleg 20/24, a 20/26 már ritkább az igazi versenygépeken, ha jól látom.
Most akkor a nagy kerékben rejlik a titok vagy mégsem? Az természetes, hogy rossz úton óriási komfortelõny a nagy kerék, de most ne ezt a szempontot nézzük!
Ami biztos, hogy a kis kerék jobban gyorsítható a kisebb tehetetlenség miatt. Szép, de ettõl a vége még nem lesz több. Hanem mitõl? Hogy van ez? Szívesen olvasok találgatást a részetekrõl, tapasztalti beszámolót, vagy fizikai megközelítést (Szélvész T.úr?).


A mellékelt bringa és a magyar rekordert is egy nagy teljesítményû autó vákuma húzza kevésbé számít a nagy kerék, kis kerék dolog. Szerintem itt már fontosabb, hogy ne essen szét a kerék. :)

A reku rekord beállításoknál én már egyre gyakrabban látok nagyobb kerék alkalmazását. A 26/28-as van terjedõben, de az idõ fogja megmutatni mi a helyes irány.
...

#3613
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
igazhogy rekordokat álitanakfel de hogyan ?Feltöltött kép elmebeteg modon egy kocsimögött tekernek párcentire nekem 55volt a max sik uton. kocsimögött ilyen brutál átételel ha tudnák tekerni huha szerintem böven 100 fölött menne de ezt valahogy nincsen kedvem megprobálni se inkáb tekerek lassan de még sok km ert.
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#3614
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

phyton és szélvész nsm ismerös nektek valahonan ez a gép

Igen, hasszannal én is összefutottam, pár szót váltottunk is.

MÁS:
A következõ motoszkál bennem, mióta a minap többen is nagy egyetértésben kijelentettétek, hogy "gyorsabb bringa = nagy kerék". A sok-sok rekorder biciklinek mind kis kereke van (többek közt a magyar leendõ rekordersrácnak is), itt van ez is 2x20 pl.
Feltöltött kép
Meg rekuban is a temérdek lowracer, a legtöbb 2x20, eseleg 20/24, a 20/26 már ritkább az igazi versenygépeken, ha jól látom.
Most akkor a nagy kerékben rejlik a titok vagy mégsem? Az természetes, hogy rossz úton óriási komfortelõny a nagy kerék, de most ne ezt a szempontot nézzük!
Ami biztos, hogy a kis kerék jobban gyorsítható a kisebb tehetetlenség miatt. Szép, de ettõl a vége még nem lesz több. Hanem mitõl? Hogy van ez? Szívesen olvasok találgatást a részetekrõl, tapasztalti beszámolót, vagy fizikai megközelítést (Szélvész T.úr?).

#3615
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

csak enyire pedig ezvolt az elö géped ha jolsejtem

Ez volt a sorozatban készült lengõorrúak "õsanyja"! De szép viták is voltak! :)

#3616
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Igen, 25.9 kiló felett már nem kerékpárnak hanem dömpernek minõsülnek a járgányok. :)
A viccet félretéve, feltehetnéd vagy elküldhetnéd nagyobb felbontásban is, hogy a részletekbõl látsszon valami.

Nincs, de majd csinálok! :) Lesz rá lehetõség a nyáron.
Egyébként el sem hinnétek, hogy az alu-acél váz milyen könnyûre sikerült. Viszont mikor megkapta az agyváltót, agydinamót, rugózást bizony elhízott!

#3617
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts

Jó fotó, klassz bringa, autentikus ruházat. Tetszik! :)


csak enyire pedig ezvolt az elö géped ha jolsejtem
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#3618
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

phyton és szélvész nsm ismerös nektek valahonan ez a gép

Jó fotó, klassz bringa, autentikus ruházat. Tetszik! :)

#3619
Oldalkocsis

Oldalkocsis

    vendég

  • fórumtag
  • 73 posts

Ezt hasonlítjuk össze ezzel. nem egyszerû! :)

Õk voltak az elsõ és az utolsó. Most meg mind kettõ Zétánál...
A kettõ között meg volt ez, ez, aztán meg ez és ez, meg ez.
Csak dicsekszem, ezekbõl csak egy vót bóti. (és még hegeszteni sem tudok! :)) Na melyik a "kakukk fióka" ?


Szia Python !

Tetszenek a bicók, szerintem amelyik a falon lóg, az a kakukk.

Üdv Ok

#3620
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
phyton és szélvész nsm ismerös nektek valahonan ez a gép Feltöltött kép
Ha reku akkor lompi bike:)
képek