Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#3641
Posted 2011. May 01. - 20:33

#3642
Posted 2011. May 01. - 20:31


Én meg igen ...
Tuningolt mókus kormányosom volt, test melletti alsó kormányosom van. Nyitott felsõ kormányosom még nem volt, de úgy gondolom (próbáltam már több félét) az valahol az mókuskormányos környékén van. Számomra az alsó kormányos jelenti a kényelmet a mókus kormányos a sebességet. Egy jó kompromisszum a nyitott felsõ kormányos.
... és mikor lesz?

Többen kezdtek itt alsóval és tértek át felsõre, mint fordítva. (Wariátor, Levi, Zéta és nekem kettõ is). Az alsót inkább komfort géphez, a felsõ nyitott mindenhez jó. A hörcsög vagy sáska csak sebességmániásoknak... (na nekem meg ez utóbbi nem volt)
Alapvetõen a váz határozza meg a kormányt, így valóban felesleges a vita arról melyik a kényelmesebb.
#3643
Posted 2011. May 01. - 20:28

Én meg igen ...
Tuningolt mókus kormányosom volt, test melletti alsó kormányosom van. Nyitott felsõ kormányosom még nem volt, de úgy gondolom (próbáltam már több félét) az valahol az mókuskormányos környékén van. Számomra az alsó kormányos jelenti a kényelmet a mókus kormányos a sebességet. Egy jó kompromisszum a nyitott felsõ kormányos.
hasonlókat tapasztaltam magam is. volt fordított mókus kormányom, nekem nem jött be a kényelmetlen bizonytalan érzés miatt. van alsó kormányos is, ami kényelmes és kissé zsibbasztó hosszú távon, és van széles felsõ kormányosom is ami kompromisszum a két véglet között azok elõnyeit egyesítve.
és igen, lompinak van igaza mert az a legjobb ami a használójának tetszik az õ igényeinek felel meg.
És itt jön be amit mindenki folyamatosan sulykol:
próba próba próba.
de legtutibb a trájk közvetlen kormányzása



Szubjektív vélemény erõsen részrehajló!!!


#3644
Posted 2011. May 01. - 20:11

#3645
Posted 2011. May 01. - 20:02

Ezt mire alapozod? Én magam ezt nem tapasztaltam.
Én meg igen ...

#3646
Posted 2011. May 01. - 20:01

Ha egy idõpontot tudunk egyeztetni, akkor rendben. A héten délutános vagyok, a délelõttjeim ( idáig úgy tûnik) szabadok. Többet elõre nem tudok. Amúgy, sajnos, nálam csak az biztos, ami elmúlt. Nem tudom, hogy mászkálsz Debrecen környékén, de valamit csak összehozunk. A számom majd elküldöm priviben.Szia.Most véltem felfedezni, hogy neked Debrecen a bázis.Esetleg egy személyes találkozó alkalmával kioktatnál a mikéntekrõl,és netalántán megérinthetném a bringádat.Próba esetleg?
#3647
Posted 2011. May 01. - 20:00


Az elvitatthatattlan a lengõorrúaktól, hogy nagyban segítették a rekuk terjedését az országban. Egyszerû elkészíteni és könnyen tanulható!
Üdv a klubban!
#3648
Posted 2011. May 01. - 19:55

#3649
Posted 2011. May 01. - 19:51

Ezt mire alapozod? Én magam ezt nem tapasztaltam.Az alsó kormány egészen biztosan kényelmesebb, mint a felsõ kormány
No de, ha már meg lettem szólítva!

Átolvasva és értelmezve a leírtakat az eddigi legjobb tanács szerintem is az, hogy próbálj ki minnél többet és több félét.Vedd figyelembe, hogy mindenki elfogult!
- Papa az országútis haverokkal teker. Az a gép, amivel nem tudja tartani az iramot, az alkalmatlan (bármire).
- Én a túrázós, csomagos, városi-padkázós stílust viszem. A gépem magas és nehéz (meg fullextrás

- Viktor a hosszútávú terepezõ. stb.
Egy gépbe nem tudod belesûríteni az elvárásaidat, kompromisszumot kell kötnöd!
Kérdés az is, hogy mik a lehetõségeid. készítesz vagy vásárolsz. Mi a költségkeret? Ennek ismeretében kellõ mértékben szûkülnek az alternatívák.
#3650
Posted 2011. May 01. - 19:28

Én is kezdõ vagyok még és mindegy hogyan is döntesz biztos jó lesz.Ahogy a vírusgazda,Python mondja minden reku más.
Nekem ez volt az elsõ rekum ami hátsó kerekes.Aztán TESZTELÉSRE!!! készítettem Lompival egy merev lengõórrút 28-as kerekekkel,mert ilyen alkatrészeim voltak.Úgy voltam vele ha beválik lesz egy össztelós változata.Lett is:)
A 28-as annyira bevált,hogy ez lett belõle.4 centis rekusitot használok és teljesen jó.A rugózás nem hiányzik.
DE! földutakon is járok ezért lett az össztelós változata is,ami azóta kicsit változott geometriában.
Tudom miben volt más a hátsó kerekes rekum,ami ott jobb az itt lehet rosszabb és pont fordítva.
Én a lengõórrú mellett a láncvonal egyszerûsége és a nagyobb kerék-alacsony ülés pozíció miatt döntöttem.
Szerintem ,ha aszfalton tervezel sokat tekerni akkor merev legyen,ahogy Papa is mondja.
Ha visszatérünk az elsõ és második rekumra ég és föld a kettõ,de mindegyik jó...
Szerezz be minél hamarabb egyet,nehogy a :)vírust


#3652
Posted 2011. May 01. - 19:15

Szia .Még nem próbáltam, de mindenki ezt javasolta mielõtt döntenék.Csak itt a környéken (Nyíregyháza )ez ritkább mint az fehér ufó.Az alsó kormányt kényelem szempontjából választanám,gondolom kényelmesebb napokon keresztül azt fogni, vagy a felsõ sem olyan megerõltetõ?A te gépedrõl találok fotót valahol, kíváncsi vagyok.Eredeti célom az lett volna, hogy a túráimat olyan sebességgel tudjam végrehajtani,kis csomaggal, mint az országútival csomag nélkül.
Az én bringám így néz ki. (Szinte) mindene olyan, mint ahogyan leírtad,amilyenre vágysz, csak a kerekek 20"-os. Az én bringám gyári alkatrészekbõl áll az ülés, kormányrendszer, váz gyári. Persze itt-ott át van már alakítva, mert volt pár tulajdonosa Magyarországon és én is belenyúltam már.
Az alsó kormány egészen biztosan kényelmesebb, mint a felsõ kormány, de a vállak lógásában is el tud fáradni a kar. Ha az eredeti célodat meg szeretnéd valósítani oda biztosan magas nyomású kerekek kellenek; kis légellenállás, könnyû súly. A próbák mindenképpen segítenek a döntésben.
#3653
Posted 2011. May 01. - 17:16

Köszi, ezt +fogadom
#3654
Posted 2011. May 01. - 17:02

175 cm magas vagyok, ha a High Racer mellet voksolok, akkor elsõ vagy hátsó kerék hajtás?Csúszkáli én sem szeretnék, tehát ez a tipus ilyen esetben nagyfokú koncentrációt igényel:)Ha volt három LBW-d miért váltottál, úgy érzed a jelenlegi bringád már teljesen az elvárásodnak megfelelõ.Azért jók számomra ezek a tanácsok, mert nekem így már nem kell kisérletezgetni.És talán sikerûl elsõre jól döntenem.
Nagyon jól teszed hogy kérdezel, és szívesen válaszolok. LWB-rõl egyértelmûen a kisodródás miatt váltottam. Jelenleg 2 rekum van, egy hátsókerék hajtású high racer, amivel elég sokat túráztam, és az volt vele a bajom, hogy 15% feletti emelkedõn, hátul megpakolva, erõs pedálrúgásra felemeli az elsõ kerekét. Ezért kerestem alternatívát, és csináltam egy lengõorrút. Ez nem emelgeti az elejét, de már ott kikapar, ahol a Bacchettával még semmi gond. A lengõorrút jobban szeretném mint a hátsókerekest, ha ez a kikaparás gond nem lenne. Ülése alacsonyabb, láncvonala egyszerûbb. De már 9% emelkedõn kikapartatom, ha vizes vagy poros az aszfalt. Ez van. Valamelyik ujjunkat meg kell harapni.
175 cm-rel már ügyelni kell az ülésmagasságra high racernél! Nehéz letenni a lábat alacsony embernek.
Ha bármilyen rekum lehetne, én egy full karbon high racert szeretnék.
#3655
Posted 2011. May 01. - 15:57

Nekem volt már 3 LWB rekum, mindháromnál érezhetõen sodródott ki az eleje gyors, szûk kanyarban, ha nem volt tiszta az aszfalt. Feleségem esett is egyet emiatt, vizes aszfalton. Szerencsére nagyon lassan mentünk. Nem vészes a jelenség, de létezik.
Ha 180 centinél magasabb vagy, akkor inkább a high racert javaslom.
175 cm magas vagyok, ha a High Racer mellet voksolok, akkor elsõ vagy hátsó kerék hajtás?Csúszkáli én sem szeretnék, tehát ez a tipus ilyen esetben nagyfokú koncentrációt igényel:)Ha volt három LBW-d miért váltottál, úgy érzed a jelenlegi bringád már teljesen az elvárásodnak megfelelõ.Azért jók számomra ezek a tanácsok, mert nekem így már nem kell kisérletezgetni.És talán sikerûl elsõre jól döntenem.
#3656
Posted 2011. May 01. - 15:51

Szia.Most véltem felfedezni, hogy neked Debrecen a bázis.Esetleg egy személyes találkozó alkalmával kioktatnál a mikéntekrõl,és netalántán megérinthetném a bringádat.Próba esetleg?Üdv!
Nekem az ülésmagasságnál 20 cm-rel van magasabban a hajtómûtengely. 10-rõl indultam, de hosszabb távon így kényelmesebb. Ez vszínû az SPD-n elõl lévõ csat és az aránylag fekvõs testhelyzet miatt van. Úgy vettem észre, hogy a megfelelõ hajtómûmagasságot a háttámla szöge befolyásolja legjobban. A lábam nem zsibbad jobban mint a montin, vagy akármelyik bringámon. Ha elkezd zsibbadni, ki a patentbõl, és 5-10 km-t talpközéppel tekerek, aztán elmúlik.
#3657
Posted 2011. May 01. - 11:52

http://www.youtube.com/watch?v=bMQ9y076ShM
Tényleg csajos lett! A katicás táska pedig csak a pont az i-re. A lányom véleménye: Deee cuukiiii !
#3658
Posted 2011. May 01. - 11:17

Üdv!Az X stream lehet olyan gyors mint egy high racer,valamint a magasabb láb pozició miatt nem zsibbad a lábad?
Nekem az ülésmagasságnál 20 cm-rel van magasabban a hajtómûtengely. 10-rõl indultam, de hosszabb távon így kényelmesebb. Ez vszínû az SPD-n elõl lévõ csat és az aránylag fekvõs testhelyzet miatt van. Úgy vettem észre, hogy a megfelelõ hajtómûmagasságot a háttámla szöge befolyásolja legjobban. A lábam nem zsibbad jobban mint a montin, vagy akármelyik bringámon. Ha elkezd zsibbadni, ki a patentbõl, és 5-10 km-t talpközéppel tekerek, aztán elmúlik.

#3659
Posted 2011. May 01. - 08:22

#3660
Posted 2011. May 01. - 06:43

A hátrányoknál az elsõ kerék megcsúszását mennyire kell komolyan venni,-járt már így valaki,a többi hátrányt nem érzem oriási hátráltató tényezõnek, de ez is igazán csak egy próba alkalmával derülne ki.
Nekem volt már 3 LWB rekum, mindháromnál érezhetõen sodródott ki az eleje gyors, szûk kanyarban, ha nem volt tiszta az aszfalt. Feleségem esett is egyet emiatt, vizes aszfalton. Szerencsére nagyon lassan mentünk. Nem vészes a jelenség, de létezik.
Ha 180 centinél magasabb vagy, akkor inkább a high racert javaslom.