Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#2741
Írta 2011. július 20. - 12:24

ACS10 nálam otthon, persze zuhogó esõben hoztam el, most meg már süt a nap. :-)
Motyoo, Levi, Balux jelentkezett.
Gödöllõ nekem nem fog szombaton beleférni, mert valószínûleg az ülésemmel fogok délelõtt bíbelõdni, de ha valaki megy Budáról, és esetleg Gödöllõn lesz olyan, aki átvenné, szívesen odaadom, még találkahelyre is ki tudom vinni.
Az anyag nagyon könnyû, a 10,5 m lazán felment a csomagtartóra, és úgy jött velem haza.
Mai napom káosz, de azért keressetek nyugodtan, nem ígérem, hogy válaszolok, de igyekszem.
Hasszan
#2742
Írta 2011. július 20. - 08:34

A kar hosszabbításával is nõ az áttétel, de fékkulcs átmérõjének növelésével is ugyan ez éred el. Erre megoldás a "patkolás", amikor egy acél-lapot hajlítasz rá, így növelve a külsõ méreteit.
A kar jelentõs hosszabításán gondolkodtam, de az kitérítené a bowdent a vonalából. Jó ötlet hogy a fékkulcsot tuningoljam! Ez nem jutott eszembe, pedig a legegyszerûbb tán ez.
#2743
Írta 2011. július 20. - 08:04

Az ormányos (mind a huszonvalahány kilójával) itthon marad. Felelõs, megbízható személy viheti.
Magyaráznám a bizonyítványt.
Ez egy MZ dobféke (ne zavarjon a jawamoped felirat). Bal oldalon a kar, jobb oldalon a fékkulcs. A kar hosszabbításával is nõ az áttétel, de fékkulcs átmérõjének növelésével is ugyan ez éred el. Erre megoldás a "patkolás", amikor egy acél-lapot hajlítasz rá, így növelve a külsõ méreteit.
#2744
Írta 2011. július 20. - 07:56

- Papa! A dobfék ennyit tud! Ha kétkulcsos, akkor egy hajszállal többet. Amikor összekopik, javul majd valamellyest. Ha megjelennek a barázdák a dob felületén, akkor meg már fékezni is fog, de sajnos akkor meg adagolni nem lehet majd a fékerõt. Tehát feláldozták fékhatást a stílusért.
Szombaton ki tudnál jönni a gödöllõi találkozóra? Kellenél referenciának.
Tõlem kezdhetnénk korábban is.
A dobfékhez:
Bár 6 éves a chopper, de gyakorlatilag nullkilométeres, mert egy pécsi fickótól vettem, aki nagyon gyorsan bele törõdött, hogy Pécsen az egysebi chopper nem ideális. Szinte csak a Critical Mass-okra járt vele. A fékdob még tükörsima, a betétek 99.99%-osak.
#2745
Írta 2011. július 20. - 07:51

piton érdeklõdnék mi a különbség az elephant és a többi lengõorrú közt???
esetleg valaki érthetõbben is tudna választ adni erre a kérdésre???
Még annyit:
- klikkelj a bejegyzés alján a zárójelben található zöld PICASA feliratra. Keresd az Elephant (Papától kaptam kölcsönbe a nevet) mappát. Nem up to date, de sokat elmond, ami szóban nem menne.
- Lompinak igaza van, már három ösztelós gurul. Csak meg kellett mutatni a mesternek, hogyan kell ezt csinálni!

- Papa! A dobfék ennyit tud! Ha kétkulcsos, akkor egy hajszállal többet. Amikor összekopik, javul majd valamellyest. Ha megjelennek a barázdák a dob felületén, akkor meg már fékezni is fog, de sajnos akkor meg adagolni nem lehet majd a fékerõt. Tehát feláldozták fékhatást a stílusért.
Esetleg, ha a dobon kívül van a kar és precizen állítható a pofa, akkor egy hosszabb karral (minimális holtjáték mellett) talán javítható lenne.
A másik próbára érdemes megoldás a ferrodó cseréje...
#2746
Írta 2011. július 20. - 06:45

Jelen pillanatban a szombat reggel-délelõtt jónak látszik. De azér' olyan lejtõt válassz, amin nem a féket kell visítva rángatnom.
Hamár! Ha így összetalálkoznánk, nem jönne el több fórumtárs is? Rég találkoztunk személyesen, van abban a Gödöllõben sörivó és lángosevõ hely biztosan... (szigorúan a bizonyítási kísérlet után a sört)
Nekem is jó a szombat délelõtt.
Emberek, tudományos program ígérkezik szombat délelõttre, gyertek! Meg fogjuk vizsgálni, hogy a piaci lángos gyorsul jobban vagy a hideg sör!
Javasolt menetrend: 10 órakor találkozó a kastély elõtt, feltekerés a valkói dombra (kb. 4km táv, 100m szint) két legurulás, aztán piactér, egy lángos és sör erejéig. Közben a mérési eredmények kiértékelése, konstruktív vita formájában.
#2747
Írta 2011. július 20. - 06:41

Nekem csak rollerfékkel van tapasztalatom, de az sem a lassulás bajnoka. Szerintem annyit tud vagy még egy picivel többet, de a mechanikus tárcsaféket vagy a v-féket nem fogja tudni megközelíteni.
Én még nem ültem olyan dobfékesen aminek fékhatásától hasra estem volna.
Megtuningolom. Most V fékkar van hozzá, cserélem cantisra.
#2748
Írta 2011. július 20. - 00:07

Hát éppen errõl van szó. Hogy naponta megtapasztalható. Javaslom, hogy gyere el Gödöllõre, itt egy 20 literes marmon kannát feltöltünk vízzel, felviszem neked a dombtetõre. Elõször legurulsz tekerés nélkül és kanna nélkül, aztán kannával. Magadnak méred a sebességet.
Én megyek utánad, kontroll mérés gyanánt. Az eredményt betesszük ide a topikba.
Melyik nap jó neked?
Jelen pillanatban a szombat reggel-délelõtt jónak látszik. De azér' olyan lejtõt válassz, amin nem a féket kell visítva rángatnom.

Hamár! Ha így összetalálkoznánk, nem jönne el több fórumtárs is? Rég találkoztunk személyesen, van abban a Gödöllõben sörivó és lángosevõ hely biztosan... (szigorúan a bizonyítási kísérlet után a sört

#2749
Írta 2011. július 19. - 23:21

végül nem lettek kidobva az alu alkatrészek (miután eltörött a láncvilla tavaly)? bár ezt mintha már kérdeztem volna, de nem emlékszem a válaszra - sorry
A predictív bevitel miatt lett alul, ALU helyett... A hét végére újból lesz gépem.
Az alsó láncvilla repedéses törése után, annak hegesztése helyett, egy újat szobrászkodott Lompi. A felsõ bumm a becsúszó szárral maradt alu. Az óta gurult már pár ezret, baj nem volt vele. Terhelést meg kap bõven.
A forgáspontnál lett alulméretezve. Wariator és Lompi gépénél ez már erõsebb kialakítású.
#2750
Írta 2011. július 19. - 23:06

végül nem lettek kidobva az alu alkatrészek (miután eltörött a láncvilla tavaly)? bár ezt mintha már kérdeztem volna, de nem emlékszem a válaszra - sorryváz alul és acél
#2751
Írta 2011. július 19. - 21:05

Amíg nincs Piton. Talán a legkomolyabb különbség az, hogy Piton elefántja teljes rugózású a többieké általában merev vázas esetleg hátsó rugóstaggal ellátott darabok.
stoki 3db östrelos létezik

#2752
Írta 2011. július 19. - 21:02


najó némi extra felszerelés és alkatrész
#2753
Írta 2011. július 19. - 20:58

Az "extra" súly.Az "extrák".

No de komolyra fordítva szót, minden paraméterében állítható.
E mellett ösztelós, Elöl AMP, hátul légrugó. 11-es Alfival és agygenerátorral, BM szettel ès telefon töltõvel. A váz alul és acél és még pár érdekesség...

#2754
Írta 2011. július 19. - 20:56

#2755
Írta 2011. július 19. - 20:53

Én még nem ültem olyan dobfékesen aminek fékhatásától hasra estem volna.
#2756
Írta 2011. július 19. - 20:39

esetleg valaki érthetõbben is tudna választ adni erre a kérdésre???
#2757
Írta 2011. július 19. - 20:14

A chopper eleje dobfékes, és sokkal gyengébb mint egy V-fék. Ez ennyit tud? Megnéztem a betéteket, dobot, megsmirgliztem szépre, de nem lett jobb.
#2758
Írta 2011. július 19. - 20:06

Át kellene nézni azokat a teherautókat.

#2759
Írta 2011. július 19. - 19:59

#2760
Írta 2011. július 19. - 19:59

Szeretem ezt a fórumot.