Nekem nem sport luxus, de lookin nyergem van, és bizony nagyon kényelmes. Még a tavalyi RLG 2004-es modell, ha jól tudom. A lényeg hogy ennek is az elején van egy csomó gél (ott a legpuhább) de a hátuljába is jutott még belõle, szóval ott is kényelmes. Light cc-re használom a gépem és sok-sok km után is jó érzés rajta ülni. DE én még nem voltam 40-50 km-nél hosszabb úton vele, és nem tudom ,hogy 100 km tekerés után is ugyanolyan kényelmes-e, mint ilyen távon. Ha nem túl drága más géles nyergekhez képest (amelyek esetleg hasonlóan kényeklmesek lehetnek) akkor csak ajánlani tudom ;D
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Kényelmes nyergek!
Indította
pitzu
, 2003. január 20. 10:46
#121
Írta 2003. október 27. - 15:23
#122
Írta 2003. október 25. - 19:21
van vkinek tapoasztalata a lookin zselés sport luxus nyeregrõl????? mer nyereg vásárlásán töröm a fejem és nem tudok dönteni könnyû is kéne h legyen(xc-re), de kell h egy 100km es edzés után is azé mûködjön a cerka gondolkoztam még slr ben igaz nem tûnik kényelmesnek ránézésre bár sokan mondják h az
#123
Írta 2003. június 24. - 09:02
F.U.N.N. nyergeg igazán brutálisak, és nem is (olyan) drágák. Az Azonichoz hasonlítanak leginkább.
#124
Írta 2003. június 23. - 22:01
Helló mindenkinek!
Szeretnék venni egy új nyerget,de nem nagyon vagyok képben ebben a témába.
Fõleg DH-s kellene.
Eddig SDG compot nyúztam,de sikerült elhajlania egy perecelésnél.
Néztem Azonicot,meg Konát.Mit tudtok ezenkívûl ajánlani?Az azonicról mit tudtok?
Szeretnék venni egy új nyerget,de nem nagyon vagyok képben ebben a témába.
Fõleg DH-s kellene.
Eddig SDG compot nyúztam,de sikerült elhajlania egy perecelésnél.
Néztem Azonicot,meg Konát.Mit tudtok ezenkívûl ajánlani?Az azonicról mit tudtok?
#125
vendég__*
Írta 2003. június 19. - 11:55
#126
Írta 2003. június 19. - 09:24
Sokan, sokszor és sokféle dolgot írtak már errõl. A metro-nak úgy látszik ki kellett töltenie valamivel az üres helyet, ezért elõkapartak valahonnan egy ilyen tanulmányt.
Ma már minden nyereg gyártásakor figyelembe veszik az urológiai problémákat. (Kivéve talán a corabájkok nyergeit.) A kritikus részeken terhelés csökkentõ kivágások, gélpárnázások kerülnek kialakításra. Persze mivel nem mindenki egyforma az alsó felén, ezért aztán kinek az egyik, kinek a másik nyeregforma, kialakítás lesz a nyerõ. Persze az sem mindegy, ki mire használja a nyergét. Egy versenyzésre szánt nyereg messze nem lesz annyira kényelmes hosszú távon, mint egy komfortosabb, inkább túrázásra szánt változat. Szerintem ez az a terület, ahol nem érdemes esztelenül spórolni a grammokkal.
Ma már minden nyereg gyártásakor figyelembe veszik az urológiai problémákat. (Kivéve talán a corabájkok nyergeit.) A kritikus részeken terhelés csökkentõ kivágások, gélpárnázások kerülnek kialakításra. Persze mivel nem mindenki egyforma az alsó felén, ezért aztán kinek az egyik, kinek a másik nyeregforma, kialakítás lesz a nyerõ. Persze az sem mindegy, ki mire használja a nyergét. Egy versenyzésre szánt nyereg messze nem lesz annyira kényelmes hosszú távon, mint egy komfortosabb, inkább túrázásra szánt változat. Szerintem ez az a terület, ahol nem érdemes esztelenül spórolni a grammokkal.
#127
Írta 2003. június 18. - 20:31
Én tévében láttam ilyen mûsort, de ott a kivágott nyerget kifejezetten ajánlották is!
Tulajdonképpen ránézés alapján egy Selle Italia XO trans am nyerget vettem. Eddig nagyon jónak tûnik, bár nagyon hosszú túrán még nem teszteltem.
Nyeregcsõhöz hozzászólva: Szerintem érdemes a leghosszabbat venni, mert ki tudja milyen lesz a következõ pedál, cipõ. Én 270-es Icon-al kezdtem ami iszonyú jó volt, de nyeregcsere és spd-re való átállás után rövidnek bizonyult.
Most egy 400 mm Pazzazt használok, a nem light verziót. Szerintem nagyon megéri és súlyben sem vészes, a light pedig még ennél is könnyebb.
Tulajdonképpen ránézés alapján egy Selle Italia XO trans am nyerget vettem. Eddig nagyon jónak tûnik, bár nagyon hosszú túrán még nem teszteltem.
Nyeregcsõhöz hozzászólva: Szerintem érdemes a leghosszabbat venni, mert ki tudja milyen lesz a következõ pedál, cipõ. Én 270-es Icon-al kezdtem ami iszonyú jó volt, de nyeregcsere és spd-re való átállás után rövidnek bizonyult.
Most egy 400 mm Pazzazt használok, a nem light verziót. Szerintem nagyon megéri és súlyben sem vészes, a light pedig még ennél is könnyebb.
#128
Írta 2003. június 18. - 13:57
Nagyon sok mindent írtak már össze a nyugati unatkozó "kutatók". A nagyothallás a kivágott nyeregtõl nevetséges, a prosztata-, herevezeték és aranyér problémák már nem, ez lehetséges ártalmak.
#129
Írta 2003. június 18. - 11:49
ma olvastam egy cikket:
A tul sok kerekparozas veszelyes
A kerekparozas impotensse tehet ferfiakat es nagyothallas erzetet keltheti - erre jutott a brusszeli egyetemi klinika.
Tanulmanyuk szerint a kerekparozo ferfiak ketszer olyan gyakran kuszkodnek erekcios zavarokkal, mint nem pedalozo tarsaik. A panaszok kulonbozoek a kerekparozo testtartasatol es a bicikli alakjatol fuggoen.
A mintegy ezer kerekparozo vizsgalata alapjan keszult tanulmany szerint a ferfiak tovv mint 60% a panaszkodik nemzoszervi problemakra, de a nok sem teljesen mentesek ettol.
A gondok oka elsosorban a jelenleg kulonosen keresett keskeny nyereg, amelynek kosepen lyuk van. Ez a nyeregtipus rejtelyes modon nagyothallas erzeset is keltheti a kerekparozoban.
A tanulmany szerzoje azt ajanlja: lehetoleg egyenes testtartassal uljunk a kerekparonn es 10 percenkent rovid idore emeljuk fel hatsonkatm hogy elkerulhetok legyenek a kulonben egeszseges mozgas egeszsegtelen mellekhatasai.
/metro/
A tul sok kerekparozas veszelyes
A kerekparozas impotensse tehet ferfiakat es nagyothallas erzetet keltheti - erre jutott a brusszeli egyetemi klinika.
Tanulmanyuk szerint a kerekparozo ferfiak ketszer olyan gyakran kuszkodnek erekcios zavarokkal, mint nem pedalozo tarsaik. A panaszok kulonbozoek a kerekparozo testtartasatol es a bicikli alakjatol fuggoen.
A mintegy ezer kerekparozo vizsgalata alapjan keszult tanulmany szerint a ferfiak tovv mint 60% a panaszkodik nemzoszervi problemakra, de a nok sem teljesen mentesek ettol.
A gondok oka elsosorban a jelenleg kulonosen keresett keskeny nyereg, amelynek kosepen lyuk van. Ez a nyeregtipus rejtelyes modon nagyothallas erzeset is keltheti a kerekparozoban.
A tanulmany szerzoje azt ajanlja: lehetoleg egyenes testtartassal uljunk a kerekparonn es 10 percenkent rovid idore emeljuk fel hatsonkatm hogy elkerulhetok legyenek a kulonben egeszseges mozgas egeszsegtelen mellekhatasai.
/metro/
#130
Írta 2003. május 10. - 16:57
Az egyáltalán nem baj, sõt ...
Csak nem vagyok benne biztos, hogy amit kinéztem az megfelelõ hosszúságú lesz (ezért is kérdezõsködöm annyit). Sokba fáj nekem az új gép és emiatt próbálok egy picit spórolni ahol tudok és amit kinéztem csövet az súly/ár tekintetében nagyon korrekt kis darabnak tûnik összehasonlítva más termékekkel.
Csak nem vagyok benne biztos, hogy amit kinéztem az megfelelõ hosszúságú lesz (ezért is kérdezõsködöm annyit). Sokba fáj nekem az új gép és emiatt próbálok egy picit spórolni ahol tudok és amit kinéztem csövet az súly/ár tekintetében nagyon korrekt kis darabnak tûnik összehasonlítva más termékekkel.
#131
Írta 2003. május 10. - 08:23
#132
Írta 2003. május 10. - 00:25
Sajna ilyen vázat még nem láttam senkinél (ez a hátránya ha az ember "egyedi" vázat rendel) az enyém meg sajna még nem érkezett meg.
Jó lenne minél hamarabb elkészülni az új géppel.
Jó lenne minél hamarabb elkészülni az új géppel.
#133
Írta 2003. május 09. - 10:45
A hossz méréssel kapcsolatban passzolok. Annyira nem vagyok benne a témában. Nem tudom, mi alapján adják meg a gyártók az adataikat.
Nincs arra lehetõséged, hogy egy azonos vázzal épült bringánál megnézd/lemérd a szükséges hosszt?
Esetleg tippként még annyit, hogy ha minden kötél szakad, akkor ha van választási lehetõség, válassz egy hosszabb nyeregcsövet. Ha túl hosszú lenne, akkor lefûrészelni még mindig lehet a végébõl. Persze a biztonsági tartalék figyelembe vételével!
Nincs arra lehetõséged, hogy egy azonos vázzal épült bringánál megnézd/lemérd a szükséges hosszt?
Esetleg tippként még annyit, hogy ha minden kötél szakad, akkor ha van választási lehetõség, válassz egy hosszabb nyeregcsövet. Ha túl hosszú lenne, akkor lefûrészelni még mindig lehet a végébõl. Persze a biztonsági tartalék figyelembe vételével!
#134
Írta 2003. május 09. - 08:41
Köszönöm.
27,2-es kell majd. Amit kinéztem (csak sajna a jelölést nem néztem meg rajta) 2014-es AL, CNC-zett.
A hosszmérésben nem tudsz segíteni? (Valahogy nincs kedvem a vázat cippelni a boltba aztán meg vissza és át a másik boltba).
27,2-es kell majd. Amit kinéztem (csak sajna a jelölést nem néztem meg rajta) 2014-es AL, CNC-zett.
A hosszmérésben nem tudsz segíteni? (Valahogy nincs kedvem a vázat cippelni a boltba aztán meg vissza és át a másik boltba).
#135
Írta 2003. május 08. - 09:09
NoFear:
A minimális hossz, aminek még a vázcsõben kell maradnia szerintem erõsen függ a felhasznált alapanyagtól, technológiától, a csõ átmérõjétõl. Szóval valószínûleg gyártónként változik. Általában minden csövön jelölni szokták ezt a határt.
Minden esetre 8 cm jónak tûnik.
A minimális hossz, aminek még a vázcsõben kell maradnia szerintem erõsen függ a felhasznált alapanyagtól, technológiától, a csõ átmérõjétõl. Szóval valószínûleg gyártónként változik. Általában minden csövön jelölni szokták ezt a határt.
Minden esetre 8 cm jónak tûnik.
#136
Írta 2003. május 08. - 08:56
Sziasztok!
Volna egy kérdésem és ehez kérném a segítségeteket. Igaz nem nyereg a téma, de azzal kapcsolatos:
A gyártók a nyeregcsövek hosszát hogyan adják meg? Effektív csak a csõ hosszát vagy a tartó bakot is belemérik vagy (mint a vázaknál) gyártótól függ a dolog?
Mennyi az a minimális rész a nyeregcsõbõl aminek a vázban kell lennie? (8 cm rémlik valahonnan, de nem vagyok bizos benne)
Új gépet rakatok össze és ehez kell majd kimérnem a nyergcsõ hosszát a vázhoz képest, emiatt kellene az infóhalmaz.
Kényelmes nyeregnek én csak ajánlani tudom a Fizik Chrono nyerget. Triatlon illetve idõfutamra ajánlják, de az "extra" hosszúság miatt szerintem bármilyen szakágra megfelelõ (lehet rajta csúszkálni elõre hátra ami nem egy hátrány szerintem mászásnál illetve lejtõnél), a súlya és az ára is egészen kellemes, nekem nagyon bejött.
Volna egy kérdésem és ehez kérném a segítségeteket. Igaz nem nyereg a téma, de azzal kapcsolatos:
A gyártók a nyeregcsövek hosszát hogyan adják meg? Effektív csak a csõ hosszát vagy a tartó bakot is belemérik vagy (mint a vázaknál) gyártótól függ a dolog?
Mennyi az a minimális rész a nyeregcsõbõl aminek a vázban kell lennie? (8 cm rémlik valahonnan, de nem vagyok bizos benne)
Új gépet rakatok össze és ehez kell majd kimérnem a nyergcsõ hosszát a vázhoz képest, emiatt kellene az infóhalmaz.
Kényelmes nyeregnek én csak ajánlani tudom a Fizik Chrono nyerget. Triatlon illetve idõfutamra ajánlják, de az "extra" hosszúság miatt szerintem bármilyen szakágra megfelelõ (lehet rajta csúszkálni elõre hátra ami nem egy hátrány szerintem mászásnál illetve lejtõnél), a súlya és az ára is egészen kellemes, nekem nagyon bejött.
#137
Írta 2003. május 01. - 08:45
Azt a bizonyos SDG Gordo nyerget csak ajánlani tudom mindenkinek. Ilyen van a Stinkymen is. Jól bírja az eséseket, és mellé még nagyon kényelmes is. 10 ezerért ajándék.
Ez tényleg így van kényelmes, erõs bár azért 10ezerért elvárni már egy jó nyerget. Meg lehet akasztani a fogason, mert van egy kettõ amit nem lehet..
#138
Írta 2003. április 29. - 20:24
nem tom ,de kiakarom terjeszetni Rá is ;D. õ fogja a gélt szabályozni??!!! ;D
egyébként télleg very kényelmes
egyébként télleg very kényelmes
#139
Írta 2003. április 29. - 20:17
Csak nehogy beleigazodjon... ;D
Garanciában bennevan az urulógus költsége is? ;D
Garanciában bennevan az urulógus költsége is? ;D
#140
Írta 2003. április 29. - 20:09
tegnap vásárkodtam egy lookin 2025/G-t. mit ne mondjak nagyon kényelmes!
felraktam rá a kis popomat majd 50 kilcsi után levettem. 8)
nem nagyon kellett ficankolnom rajta a gél igazodott az alfelemhez ;D
felraktam rá a kis popomat majd 50 kilcsi után levettem. 8)
nem nagyon kellett ficankolnom rajta a gél igazodott az alfelemhez ;D