Ha igazán jót akarsz és meg is bírod fizetni, zsírként csapágyakba és egyéb terhelt forgáspontokba (fém) a METABOND kék zsírját javaslom. Én a gépet kompletten ezzel raktam össze és errõl még a Bikkmakk is csak jót írt. A pumpás olajat viszont horribilis összegért ha jó emlékszem 9600HUF-ért akarták hozni. Rohadt drága, viszont a nevébõl adódóan nem gagyi.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
Indította
burce
, 2001. augusztus 22. 17:27
#1621
Írta 2003. január 15. - 23:21
#1622
Írta 2003. január 15. - 19:36
Telóra a gyár saját olaját kell használni, mert nem keverhetõ. Marzocchinál 3000 HUF egy adag. Nem tom mennyire elég!
Az az olaj nem a telóra, hanem a telóBA kell!
A telót. ha nagyon akarod fújkáld (a szimeringeket) egy kis
szilikonnal, hogy kívül se repedezzenek ki . Az olajfürdõ kenegeti a becsúszószárakat...
Beg
#1623
vendég_vdani_*
Írta 2003. január 15. - 19:21
Én TF2-öt hsználok láncra és bowdenházakba. Nekem bevállt, de volt, hogy teloba is fujtunk egy behallt nagy Mozora és rögtön el kezdett újra szépen mozogni.
Sziasztok!
Lehet, hogy nem valami jó ár de én ma vettem egy nagyobb TF2 spray-t 1200-ért!
Be is fújtam. Jó lesz ez vagy 5-6 évig az tuti akkora!
Szerintem jó lesz sok bringás haver azt használja...
Telóra a gyár saját olaját kell használni, mert nem keverhetõ. Marzocchinál 3000 HUF egy adag. Nem tom mennyire elég!
Sziasztok
VDaNi
#1624
Írta 2003. január 15. - 17:27
a wd40 inkabb csak tisztito!
finish line (lancra) teflonos jo de gyorsan elilllan ~50-60km.
a rohloffot mondjak a legjobbnak.
bowdenbe inkabb zsir, mert az olaj kifojik es bele is rohadhat a bovden.
csapagyakba semmi, gyarilag be van zsirozva. es attol, hogy en atzsirzom attol nem fog effektive nagy mertekben novekedni az elettartama. persze itt a melyhornyu golyos csapagyakrol beszelek.
csapagyba egyebkent agip top 2000. molibdenes (szep zold szine van) csapagyakba leginkab ez jo.
finish line (lancra) teflonos jo de gyorsan elilllan ~50-60km.
a rohloffot mondjak a legjobbnak.
bowdenbe inkabb zsir, mert az olaj kifojik es bele is rohadhat a bovden.
csapagyakba semmi, gyarilag be van zsirozva. es attol, hogy en atzsirzom attol nem fog effektive nagy mertekben novekedni az elettartama. persze itt a melyhornyu golyos csapagyakrol beszelek.
csapagyba egyebkent agip top 2000. molibdenes (szep zold szine van) csapagyakba leginkab ez jo.
#1625
Írta 2003. január 15. - 17:02
Én TF2-öt hsználok láncra és bowdenházakba. Nekem bevállt, de volt, hogy teloba is fujtunk egy behallt nagy Mozora és rögtön el kezdett újra szépen mozogni.
#1626
Írta 2003. január 15. - 14:00
Nem vagyok az a kifejezett kenõanyagspecialista, de a láncra én WD40/vágó- fúró- üregelõ spré/stb anyagokat is ajánlanék. Bár a mûszerolaj is megteszi.
Általában mint minden területen, a kerékpársportban is megvannak terület speciális kenõanyagai. Bemész egy boltba, és szíves örömest felhomályosítanak ezügyben.
Na de komolyan: a FinishLine, a Shimano, Rohloff és más cégek is gyártanak speciális termékeket. Mindre rá van írva, mire is jó.
Általában mint minden területen, a kerékpársportban is megvannak terület speciális kenõanyagai. Bemész egy boltba, és szíves örömest felhomályosítanak ezügyben.
Na de komolyan: a FinishLine, a Shimano, Rohloff és más cégek is gyártanak speciális termékeket. Mindre rá van írva, mire is jó.
#1627
Írta 2003. január 15. - 13:46
Hiába kerestem, nem találtam kenõanyagos topikot. Remélem elég alaposan kerestem :)
Tehát: hova, milyen kenõanyagot használtok?
Nyilván van 1-2 alapszabály:
-Nagy terhelésû pontokra (csapágyak) zsírt.
-Kis terhelésre (bowdenek): olaj.
-Összesülés ellen (nyeregcsö-váz): zsír.
-Nyitott helyekre (lánc): olaj.
De olaj és zsír is nagy választékban kapható. Melyiket és miért használjátok?
És a konkrét, számomra épp aktuális kérdés: mit használ az ember a váltókar belének kenésére?
Tehát: hova, milyen kenõanyagot használtok?
Nyilván van 1-2 alapszabály:
-Nagy terhelésû pontokra (csapágyak) zsírt.
-Kis terhelésre (bowdenek): olaj.
-Összesülés ellen (nyeregcsö-váz): zsír.
-Nyitott helyekre (lánc): olaj.
De olaj és zsír is nagy választékban kapható. Melyiket és miért használjátok?
És a konkrét, számomra épp aktuális kérdés: mit használ az ember a váltókar belének kenésére?
#1628
Írta 2001. szeptember 10. - 15:11
Hali!
csak néhány megjegyzés:
NAGYON ÓVATOSAN AZ ANYAGGAL! Mint valaki már említette, ez FÉMTISZTÁRA csutakolja a felületet!!!
Tehát ha bekerül nem kívánatos helyekre, akkor szevasz kenõanyag!
Én a magam részérõl a láncnál és váltóknûál szoktam használni, és csak akkor ha nagy dzsuvába tekertem... lásd pölö BM... 8)))
Cs&H+tsai
Paraferee voltam...
csak néhány megjegyzés:
NAGYON ÓVATOSAN AZ ANYAGGAL! Mint valaki már említette, ez FÉMTISZTÁRA csutakolja a felületet!!!
Tehát ha bekerül nem kívánatos helyekre, akkor szevasz kenõanyag!
Én a magam részérõl a láncnál és váltóknûál szoktam használni, és csak akkor ha nagy dzsuvába tekertem... lásd pölö BM... 8)))
Cs&H+tsai
Paraferee voltam...
#1629
Írta 2001. szeptember 09. - 15:40
Azt a bizonyos brigécol-t hogy használjátok, ill. milyen gyakran és mennyi ideig elég?
Azon gondolkodom, hogy lehet, hogy érdemes lenne a petróleumról áttérnem erre az izére...
Azon gondolkodom, hogy lehet, hogy érdemes lenne a petróleumról áttérnem erre az izére...
#1630
Írta 2001. szeptember 04. - 15:01
Sziasztok
Teljesen egyetértek a brigecol kérdésben, messze a leghatékonyabb tisztító cucc, még autószerelõ-tanonc koromban a dzsuvás zilekre küldtek vele... Viszont volna egy nagyon égetõ problémám, nem tudom, hol vannak jó szervízek Pesten. A helyzet az, hogy monori vagyok, szóval péel a nyugati környékén jó lenne találni egy tuti, megbízható szervízt. Please, help!
Teljesen egyetértek a brigecol kérdésben, messze a leghatékonyabb tisztító cucc, még autószerelõ-tanonc koromban a dzsuvás zilekre küldtek vele... Viszont volna egy nagyon égetõ problémám, nem tudom, hol vannak jó szervízek Pesten. A helyzet az, hogy monori vagyok, szóval péel a nyugati környékén jó lenne találni egy tuti, megbízható szervízt. Please, help!
#1631
Írta 2001. augusztus 29. - 23:31
Helló Mindenkinek!
Megint én vagyok és a kérdésem is a régi: a viaszos formulájú kenõanyagokról milyen infóitok,tapasztalataitok vannak?
Megint én vagyok és a kérdésem is a régi: a viaszos formulájú kenõanyagokról milyen infóitok,tapasztalataitok vannak?
#1632
Írta 2001. augusztus 28. - 14:45
A lánc kenésen és a takarításon kívül sajna mindennel szervizbe hordom, mert nem érek rá, örülök ha kerózni jut idõm. Nagy zöld flakon, 1000 Ft, ebbõl nyomom a láncra, közben tartok alá egy tiszta rongyot. Ez egy híg és párolgó összetevõket is tartalmazó kegyszer, így a híg rész kimossa a szutyit, de azt követõen eltûnik, marad a kenõ összetevõ - teflonos téma. Körbe érek a láncon, csacsog az egész, ekkor újra kezdem, csak már a ronggyal összefogva a láncot, és letörölve a kimosott trutyit. Ismétlem a történetet 10p-ig és szó szerint ragyog a lánc. ;D A fogaskoszorút vékony ronycsíkokkal és dettó ezzel a kegyszerrel tisztítom-ápolom, csak ritkábban. A brigéciol amúgy az igazi! Mikor még ráértünk, úgy használtuk, hogy levettük a láncot, beleejtettük egy két literes üdítõs flakonba, ráöntöttük az anyagot, becsavartuk a kupakját és ráztuk. Aztán ugyanez vízzel. A végén küllõvel kihalásztuk, molibdén diszulfidos olajjal ápoltuk. Az eredmény egy az eredeti állapotnál sokkal-sokkal koszosabbnak kinézõ, makulátlanul jól és tartósra ápolt lánc, ha értitek amire gondolok. A megszokott lánc csere periódust két-háromszor kitoltuk, így nem volt több kérdés. A brigéciol vízzel történõ kiöblítését követõen még jó vigyázni, hogy ne rozsdásodjon a cucc. Tök komolyan, annyira szárazra letakarít mindent.
Biztos nem vagyok normális, én a füriben, a kádban szoktam lemosnia bringát, szappanos langyos vízzel. ;D
A zöld flakonos kegyszer nevét még majd megírom.
Üdv:
a Gege
Biztos nem vagyok normális, én a füriben, a kádban szoktam lemosnia bringát, szappanos langyos vízzel. ;D
A zöld flakonos kegyszer nevét még majd megírom.
Üdv:
a Gege
#1633
Írta 2001. augusztus 27. - 23:48
Ja, én is esküszöm a Brigéciolra! Tényleg annyira jó, mint ahogy rá van írva, fémtisztára takarít mindent! És forró vízzel lemosva nem marad utána semmi! Csak vigyázzatok, és ne a környezetbe kerüljön!!
#1634
Írta 2001. augusztus 27. - 23:45
Én csak ritkán szoktam karban tartani a biciklimet, mert elég nehéz
Mellesleg vicen kívül: lánckenés, fék-váltóbeállítás, meg minden, ami csak jön, centírozástól a mosásig. Én amúgy elviszem a Bambát a MOL kútra is, és megcsapatom a nagynyomásúval, csak csínján kell vele bánni, és nem lesz vele gond. Ügyeljetek arra, h. akinek nem lakk alatti matrica van, azt biza felveri, meg a felnin, telón levõ matricákat is! Csak óvatosan!
Mellesleg vicen kívül: lánckenés, fék-váltóbeállítás, meg minden, ami csak jön, centírozástól a mosásig. Én amúgy elviszem a Bambát a MOL kútra is, és megcsapatom a nagynyomásúval, csak csínján kell vele bánni, és nem lesz vele gond. Ügyeljetek arra, h. akinek nem lakk alatti matrica van, azt biza felveri, meg a felnin, telón levõ matricákat is! Csak óvatosan!
#1635
Írta 2001. augusztus 27. - 20:32
Ralph:
Hát ez igen, nem semmi kis meló. Ennyi mindent még baliba. sem csinál a gépén... ;D ;D ;D ;D
Szerintem a petró van olyan jó, mint az a háztartási izé, és egyébként a két szer árban ugyanott van. Neked mennyi ideig elég az az izé?? Milyen sûrûn kell megcsinálnod az elõbb leírt cécót?
BRUCE
Hát ez igen, nem semmi kis meló. Ennyi mindent még baliba. sem csinál a gépén... ;D ;D ;D ;D
Szerintem a petró van olyan jó, mint az a háztartási izé, és egyébként a két szer árban ugyanott van. Neked mennyi ideig elég az az izé?? Milyen sûrûn kell megcsinálnod az elõbb leírt cécót?
BRUCE
#1636
Írta 2001. augusztus 26. - 02:00
Heló BRUCE!
Én a lánc ápolási,kenési dolgokról írnék saját tapasztalatot.
Ha leszedem a láncot akkor nem petróban áztatom,hanem háztartási boltokban lehet kapni egy BRIGECIOL nevû zsír és egyéb szennyezõdést nagyon jól eltávolító szert.Zöld flakonban és literes kiszerelésben árulják 540 Ft-os áron.
Na ez aztán alaposan kimos mindent:a láncot beáztaton,a fogaskerekeket pedig ecsettel jól bepacsmagolom. Mindez rajta marad egy negyedóráig.Ezután vízzel(slaggal) alaposan eltávolítom a cuccokról és tökéletesen megszárítom,ami nyáron nem okoz különösebb problémát.Ha minen tök száraz,akkor elõszedek egy másik "kegyszert" ami a CASTROL KETTEN SPRAY névre hallgat ezzel bepermetezem a láncot,majd a külsõ felületérõl puha ronggyal letörlöm. Ez egy olyan kocsonyás réteget fog képezni egy óra múlva,mint amilyennel a SHIMANO a gyári láncait árulja.Persze ez majd idõvel (1-2 hét)nem a legszebb látványt fogja kelteni,de a kenés tökéletes lesz. A spray ára:1600 Ft.A lánc feltétele után a fogaskerekekre is jut majd a lánc segítségével a kenõanyagból. Persze ez közel sem elégséges,így én még rásegítek egy kis FINIS LINE láncolajjal is, Marha jó a viszkozitása, úgy ahogy a nagykönyvben van megírva:majdhogynem mézszerû sûrûségû.Mindenhová bemászik No mondjuk az ára szerintem elég húzós:1380 Ft a 120ml.
Bocs,ha hosszúra sikeredett volna!
Én viszont érdeklõdnék,hogy kinek milyen tapasztalata van a viaszos formulájú kenõanyagokról?
Én a lánc ápolási,kenési dolgokról írnék saját tapasztalatot.
Ha leszedem a láncot akkor nem petróban áztatom,hanem háztartási boltokban lehet kapni egy BRIGECIOL nevû zsír és egyéb szennyezõdést nagyon jól eltávolító szert.Zöld flakonban és literes kiszerelésben árulják 540 Ft-os áron.
Na ez aztán alaposan kimos mindent:a láncot beáztaton,a fogaskerekeket pedig ecsettel jól bepacsmagolom. Mindez rajta marad egy negyedóráig.Ezután vízzel(slaggal) alaposan eltávolítom a cuccokról és tökéletesen megszárítom,ami nyáron nem okoz különösebb problémát.Ha minen tök száraz,akkor elõszedek egy másik "kegyszert" ami a CASTROL KETTEN SPRAY névre hallgat ezzel bepermetezem a láncot,majd a külsõ felületérõl puha ronggyal letörlöm. Ez egy olyan kocsonyás réteget fog képezni egy óra múlva,mint amilyennel a SHIMANO a gyári láncait árulja.Persze ez majd idõvel (1-2 hét)nem a legszebb látványt fogja kelteni,de a kenés tökéletes lesz. A spray ára:1600 Ft.A lánc feltétele után a fogaskerekekre is jut majd a lánc segítségével a kenõanyagból. Persze ez közel sem elégséges,így én még rásegítek egy kis FINIS LINE láncolajjal is, Marha jó a viszkozitása, úgy ahogy a nagykönyvben van megírva:majdhogynem mézszerû sûrûségû.Mindenhová bemászik No mondjuk az ára szerintem elég húzós:1380 Ft a 120ml.
Bocs,ha hosszúra sikeredett volna!
Én viszont érdeklõdnék,hogy kinek milyen tapasztalata van a viaszos formulájú kenõanyagokról?
#1637
Írta 2001. augusztus 24. - 01:13
és a barátnõdet hogyan olajozod ?? ?? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
ok, csak "vicc" volt. vicc vége.
nekem is egy teflonos spRÉM van, de én a láncot szét is szoktam szedni, és egy "kis" petróban megfürdetem.
ok, csak "vicc" volt. vicc vége.
nekem is egy teflonos spRÉM van, de én a láncot szét is szoktam szedni, és egy "kis" petróban megfürdetem.
#1638
Írta 2001. augusztus 24. - 00:15
;D attol függ,hogy a barátnõmet olajozom vagy a bringát.
Komolyra forditva a szót igazábol nem olajozni szoktam hanem teflon spray-t használok a láncra.A telot még nem mertem szétszedni mert nem hinném,hogy össze birnám rakni de nem ártana minden második essõs tekerés után ujra kenni.
A mosásrol annyit, benzinkutnál vagyis gõzborotvával soha ne mosd mert azt is kimoshatod belõle amit nem akarsz.Én csak kefélni ;D ;D ;D szoktam mármint a bicót oldoszeres meleg vizzel,mivel alu vázrol van szó, gond nem nagyon hiszem hogy lessz a víz miatt.
Komolyra forditva a szót igazábol nem olajozni szoktam hanem teflon spray-t használok a láncra.A telot még nem mertem szétszedni mert nem hinném,hogy össze birnám rakni de nem ártana minden második essõs tekerés után ujra kenni.
A mosásrol annyit, benzinkutnál vagyis gõzborotvával soha ne mosd mert azt is kimoshatod belõle amit nem akarsz.Én csak kefélni ;D ;D ;D szoktam mármint a bicót oldoszeres meleg vizzel,mivel alu vázrol van szó, gond nem nagyon hiszem hogy lessz a víz miatt.