Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1640 hozzászólás a témában

#1601
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
lor ez azt jelenti hogy februárra izzíthatom magam hátsóváltó ügyben?

#1602
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
meg nem! ebay.de-n vettem es majd februarban erkezik haza haverommal egyutt.
a tobbi rohloff termek (csak egy van szamomra) szinten februar. addig vizsgak!
igy is eleg idot b@szok el hat meg ha az is meg lenne!
bazz mar most tutira tennem a buktat!

#1603
TrollEmber

TrollEmber

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 905 hozzászólás
felvásárolod a teljes Rohloff termékskálát? :)
használtad már a lubmaticot?

#1604
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
en is ebben a cipoben jarok mindig csak en veszek szerszamokat meg kenoanyagot. es mar tele van vele a t.kom! de ennek hamarosan vege!
szermanyoltam lubmaticot! :-)

#1605
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
Én is rolhoff olajat használtam amig kis társaim rá nem kaptak és faszán elhasználták ::)
Nagyon fasza habár egy kicsit húzós az ára de egy 100 km maratont bõven kibir, sõt ;)

#1606
Ranger

Ranger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 748 hozzászólás
Mahh'Ta!

Én régebben a Finish Line Crytech-et használtam.Ennek az a jó tulajdonsága,hogy öntisztulós lesz tõle a lánc,mert az a viasz ami benne van egy idõ után megszárad és kipereg a kosszal együtt.Viszont kevésbé jó tulajdonsága,hogy a kenési képességei elég gyatrák... :-\
Mostanában ezért a Finish Line Wet -et használtam én is,azt a sûrû,zöld olajat.Ez tényleg jó ken,viszont szedi össze a port mint állat.

#1607
TrollEmber

TrollEmber

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 905 hozzászólás
A WD 40 szerintem is inkább tisztításra jó, arra viszont nagyon! Minden sz@rt kihoz a láncból!
Egyébként a hajtógázos cuccok között is van olyan, ami fincsi ragacsot képez, mint a Rohloff, mégpedig a Xeramc spray. Ez egy szempontból sokkal jobb: mikor megfújod és még benne van az oldószer, sokkal könnyebben és több jut a megfelelõ helyre (a lánc görgõcskéi közé). Viszont egy bazinagy flakon, amit nem tudsz praktikusan magaddal vinni, ha több napra mész :-/
Megaztán: Rohloff rulez ;D

#1608
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
A WD-40 kb 80km után eltünik, a TF-2 valamivel tovább bírja, a Rohlloff olaj egy 250km-es túrát vígan kibír.Óriási elõnye hogy nem spray,hanem egy kis olajozó flakonban adják, ha jól emléxem 60ml-t.Ha kifogyott, a flakont az eredeti ár kb 2harmadáért feltöltik.(Csak a Rohloff flakont töltik, másba nem töltenek!)A 60 ml-tõl ne ijedj meg,én a család 4 bringáját több mint egy évig kenegetem vele,ez összesen kb 10000(tízezer)km!Túrára egy kis Rotring tustartót szoktam megtölteni,ami kényelmesen elfér a pótbelsõ mellett.Nemtom most mennyibe kerül,mert tavaly tavasszal vettem utoljára a Speedmetálban, és még van egy pár adagnyi.

Üdv:G.Pityu



#1609
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
azt nem, de legalább jobban csúszik majd a takony! ;D


egyébként a WD-40 kimondottan káros a láncra, mert nagyrészt alkoholból áll, s ha megszárad/elpárolog, akkor szinte semmi nem marad - ez tényleg inkább csak tisztításra vagy elõkezelésre jó, bár nekem pl a bowdenházakra marhára bevált

a TF-2 nekem nem vált be, marha gyorsan lejön róla, egy kis zúzás a szutyokban, s Szahara a lánc - akkor már a Finish Line Wet az igazi, sûrû mint a méz, de azért nem túl jó az íze (hátrányos tulajdonsága, hogy portól egy idõ után amortizátor masszává alakul)

#1610
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
es az orromat tiszticsa?
ber akko pefujdam az ohromat!

#1611
TOM

TOM

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás
En be szoktam minden tekeres utan fujni szilikonsprayvel a becsuszoszarakat....
Utana megnyomogatod, es kihozza a koszt. Azt letorlod vmi papirzsepivel.
Tisztit is meg utana jobban is csuszik...
A felnire ne fujj, ha V fekes! De erre valo az a kis toldat :)

#1612
Begbie

Begbie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.228 hozzászólás
A marzokban nincsen zsír, mivel olajban úszik az egész belseje, és az keni a becsúszókat megminden egyebet!

A szilikon a szimeringek miatt kell, de sztem úgysem tudsz úgy fújni, hogy nem menjen a becsúszóra, ártani nem azoknak sem!


#1613
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.725 hozzászólás
Dani!
A szimeringre kell fújni a szilikont, mivel öregedés lassító és por illetve víztaszító hatása van. A becsúszószárra szerintem nem kell, mivel a kenésre használt zsír a perselybõl felrakódik a becsúszóra és a felületi mikroegyenetlenségek miatt egy kevés jut a szimering belsejébe az ajkakra is. Nem hiába javasolják a gyártók a karbantartást idõszakosan.

#1614
vendég_vdani_*

vendég_vdani_*
  • vendég

Jelen pillanatban a láncra én is TF2-t használok, de ha elfogy valószinûleg beruházok egy metabondba, mert elég jókat hallottam róla. A jelenlegit elég gyakran kell fújkálni (2 hetente legalább). Telóba (nyílt olajpatron mellé) manitou zsír, nagyon finom híg és érezhetõen jobban csúszik a kezelés után. Szimeringre mindenképpen érdemes szilikon sprayt használni, mert rendesen meghosszabbítja az élettartamát. Csapágyba sima csapágyzsír, félévente cserélve. Érdemes belenézni a Shimano agyakba, mert az enyémben is (deore) alig volt valami anyag. Kormánycsapágy dettó.


Szia Endroo!

Na akkor van egy kérdésem. Szerinted egy nyílt olajfürdõs teleszkóp becsúszószárára fújok egy kicsit akkor az jó tesz neki, vagy csak a szimeringre?
Köszi a válaszod!

Sziasztok

VDaNi

#1615
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
Hali!
Asszem én is TF2-t használok a láncra. Egy teflonos trutymó, amit rá kell fújni a láncra ::). Frissen fújva az igazi, néhány kilóméter után (kb 30) már eléggé gyatra a lánc. Volt úgy is hogy túra elõtti este befújtam vele a láncot és nesze nekem, olyan lett mint volt...na jó, kicsit jobban ment, de nem volt érezhetõ különbség. Na nekem ennyi a véleményem.
Cs!

#1616
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás
Mivel lusta vagyok láncra olajat venni,meg naponta kenem ebben a dzsuvában,régi,leeresztett telóolajat rakok a láncra!

#1617
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
Jelen pillanatban a láncra én is TF2-t használok, de ha elfogy valószinûleg beruházok egy metabondba, mert elég jókat hallottam róla. A jelenlegit elég gyakran kell fújkálni (2 hetente legalább). Telóba (nyílt olajpatron mellé) manitou zsír, nagyon finom híg és érezhetõen jobban csúszik a kezelés után. Szimeringre mindenképpen érdemes szilikon sprayt használni, mert rendesen meghosszabbítja az élettartamát. Csapágyba sima csapágyzsír, félévente cserélve. Érdemes belenézni a Shimano agyakba, mert az enyémben is (deore) alig volt valami anyag. Kormánycsapágy dettó.

#1618
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.725 hozzászólás
Növeli az élettartamot, illetve csökkenti a súrlódást. Sajna a láncnyúlással nem tud mit kezdeni. Az autómba is ezt az egy ilyen jellegû adalékot mertem betenni. A csaspágyak viszont a bicajban rendesen megérzik a jó minõségû kenõanyagot.

#1619
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
én Finishline wet synteticet használok a láncra... kicsit viaszossá válik és tényleg bírja a dzsuvát... na azért a HHH 24órás után a lefelén azt az ömlõ esõt az sem bírta...
viszont a metabond nem csak kenõanyag, hanem nemesíti a fémeket... tehát azért ilyen drága, meg jó nagy palackban van...

#1620
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.725 hozzászólás
Ha igazán jót akarsz és meg is bírod fizetni, zsírként csapágyakba és egyéb terhelt forgáspontokba (fém) a METABOND kék zsírját javaslom. Én a gépet kompletten ezzel raktam össze és errõl még a Bikkmakk is csak jót írt. A pumpás olajat viszont horribilis összegért ha jó emlékszem 9600HUF-ért akarták hozni. Rohadt drága, viszont a nevébõl adódóan nem gagyi.