vagy kipróbálhatod, amit én írtam, pont ez volt a problémám....
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
Indította
burce
, 2001. augusztus 22. 17:27
#1581
Írta 2003. április 18. - 08:52

#1582
Írta 2003. április 18. - 07:25

Régebben próbálkoztam gáztûzhelyen felmelegített zsírban való áztatással, de nem ért túl sokat...
Gondolom, szörnyû büdös lehetett!
Én PC-48-at használok. Hígítóban kimosom jó alaposan egy ecset segítségével, majd visszateszem és olajspray-vel lefújom. (megvettem a METABOND pumpás olaját és mondhatom kiváló, csak pimaszul sokba kerül.)
MG!
Télen is ápoltad?
Véleményem szerint csere, bár megpróbálhatod az én eljárásomat alkalmazni, hátha...
#1583
Írta 2003. április 18. - 00:17

nem ide tartozik de az utoló postok azok. Van egy pc58as láncom a külsõ szemek nikkelezettek. És rozsdás most a tél végett. És mit kezdjek vele? Gázolaj/benzinbe áztatás? és utánna olaj mint állat vagy mit csináljak vele?
#1584
Írta 2003. április 17. - 12:17

#1585
Írta 2003. április 17. - 12:09

Egyébként a Sram PC68 rozsdamentes anyagból készült, vagy csak Cr/Ni bevonatos? Létezik rozsdamentes (saválló) lánc?
#1586
Írta 2003. április 17. - 12:06

Én maradtam a drótkefénél, aztán TF2...A WD40-rõl az olvastam valahol, hogy többet árt (lánc esetében) mint használ, ugyanis a szemek belsejébõl kioldja az olajat, ami nem túl elõnyös dolog. Régebben próbálkoztam gáztûzhelyen felmelegített zsírban való áztatással, de nem ért túl sokat...
#1587
Írta 2003. április 17. - 12:01

Egyébként a Shimano léncom a téli sós után 2 napi állást követõen úgy összerozsdásodott, hogy a hajtókart nem lehetett megforgatni. Állítólag a Sram tartósabb, erõsebb.
Nekem is volt már nagy dzsuva után rozsda a nikkelezett láncon :

De: lefújod WD40-el (kiszedi a rozsdát is), szépen alaposan letörlöd és raksz rá vmi kenõanyagot....ennyi
#1588
Írta 2003. április 17. - 10:39

vdani, ultio:
A teleszkópok karbantartásához a gyártók szoktak némi instrukciót adni (ezt lehet hogy nem adják a telóval, én is a netrõl szedtem le), szerintem azt érdemes követni. A Suntour pl. javasolja a becsúszószárak rendszeres (heti) kezelését Teflon-tartalmú olajjal, hidraulikus modelleknél is!
A zsírokról:
Agyakhoz (bármilyen kivitel) mindenképen célszerû zsírt (lítiumbázisú!) használni. Nem vagyok fizetett reklámember, de a MOL kenõanyagai kifejezetten jó minõségûek. Az LZS-2 néven futó termék pl. nagy terhelésû csapágyakhoz való, hõ-és vízálló. Szerintem a kerékpáros követelményeket mindenképpen túlteljesíti...
lánc:
Lehet hogy a hígabb olajok kevesebb ideig töltik be a funkciójukat, viszont kevesebb mechanikai szennyezõdést kötnek meg. A láncot szerintem jobban koptatják a szilárd szemcsék, mint az, ha kissé "kenetlen". Egyébként a Shimano léncom a téli sós után 2 napi állást követõen úgy összerozsdásodott, hogy a hajtókart nem lehetett megforgatni. Állítólag a Sram tartósabb, erõsebb.
A teleszkópok karbantartásához a gyártók szoktak némi instrukciót adni (ezt lehet hogy nem adják a telóval, én is a netrõl szedtem le), szerintem azt érdemes követni. A Suntour pl. javasolja a becsúszószárak rendszeres (heti) kezelését Teflon-tartalmú olajjal, hidraulikus modelleknél is!
A zsírokról:
Agyakhoz (bármilyen kivitel) mindenképen célszerû zsírt (lítiumbázisú!) használni. Nem vagyok fizetett reklámember, de a MOL kenõanyagai kifejezetten jó minõségûek. Az LZS-2 néven futó termék pl. nagy terhelésû csapágyakhoz való, hõ-és vízálló. Szerintem a kerékpáros követelményeket mindenképpen túlteljesíti...
lánc:
Lehet hogy a hígabb olajok kevesebb ideig töltik be a funkciójukat, viszont kevesebb mechanikai szennyezõdést kötnek meg. A láncot szerintem jobban koptatják a szilárd szemcsék, mint az, ha kissé "kenetlen". Egyébként a Shimano léncom a téli sós után 2 napi állást követõen úgy összerozsdásodott, hogy a hajtókart nem lehetett megforgatni. Állítólag a Sram tartósabb, erõsebb.
#1589
Írta 2003. április 16. - 15:02

#1590
Írta 2003. április 16. - 14:51

FSA ORbit Extreme kormánycsapiba milyen zsírt rakjak a kuyo csapik közé? Mert tiszta retek volt a gyári. SKS csapágyzsír is megteszi vagy inkább szerezzek metabond kék zsírt? NA?????
#1591
Írta 2003. április 08. - 11:38

#1592
Írta 2003. április 08. - 10:58

#1593
vendég_vdani_*
Írta 2003. április 08. - 10:36

#1594
Írta 2003. április 08. - 10:27

A TF2-t lehet a teló becsúszószárára fújni, pontosabban a szimeringgyûrûre? Nem károsítja aztat? A bótokba nem tudták megmondani
>


#1595
Írta 2003. február 13. - 08:52

tegnap nem talalkoztam faterral, de most irtam neki egy esemest, hogy majd irja meg.
majd dobom az infot!
majd dobom az infot!
#1596
Írta 2003. február 12. - 16:25

#1597
Írta 2003. február 12. - 13:56

#1598
Írta 2003. február 12. - 13:53

Én sem vagyok benne nagy ász...
Kiegészítésként csak annyit, hogy minden csapágyzsír alapja lítiumos zsír és ez van tuningolva pl. teflonnal vagy molibdén-diszulfiddal!
Kiegészítésként csak annyit, hogy minden csapágyzsír alapja lítiumos zsír és ez van tuningolva pl. teflonnal vagy molibdén-diszulfiddal!
#1599
Írta 2003. február 12. - 11:14

ras! te egy irodakukaccal beszelsz! ;D
nem ertek a gepeszethez. inkabb a banki temakban, vagy az ertekesitesben vagyok otthon!
....a kemia meg sosem volt az erössegem.
nem ertek a gepeszethez. inkabb a banki temakban, vagy az ertekesitesben vagyok otthon!

....a kemia meg sosem volt az erössegem.
#1600
Írta 2003. február 11. - 14:30
