a WD40 egyyébként szépen leszedi a rozsdát, akármit is mondtok, én már próbáltam 8)
Nekem a HG-73-as lánc kezdett el rozsdásodni egy könnyed sáros-dzsuvás tekerés után, mikor hazaérve nem tisztítottam le a láncot, csak otthagytam 2 napig.
Ezután kapott szépen WD-40-et és mintha új lenne!!!!
persze utána letörölni+rendes kenõanyagot applikálni!!!!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
Started by
burce
, 2001. August 22. 17:27
#1581
Posted 2003. February 02. - 20:24
#1582
Posted 2003. February 01. - 23:18
hát netudom nekem a shimano deore láncom rozsdásodik azért ennél többet várnék töle:(ja és tf2vel fujtam
#1583
Posted 2003. February 01. - 23:15
#1584
Posted 2003. February 01. - 17:33
huhha most szégyenlem magam ;D
utánanéztem mégsem rozsda volt csak olaj és sár keveréke bocsi a vaklármáért!
mindenesetre köszi a tippeket! 8)
utánanéztem mégsem rozsda volt csak olaj és sár keveréke bocsi a vaklármáért!
mindenesetre köszi a tippeket! 8)
#1585
Posted 2003. February 01. - 16:37
ajjajj, ha már rozsdásodik nagy a baj... :-\
a WD-40 egyébként miért is szedné le? ez egy tisztító és kicsit kenõ anyag, a rozsda meg ugye nem holmi rászáradt por
ha a drótkefe sem válik be, akkor használd el, majd legközelebb vegyél valami nikkelezettet - nem is értem, hogyan rozsdásodhat, mert én sem veszek méregdrága cuccokat, de ma már mindent krómoznak vagy nikkeleznek, nem?
a WD-40 egyébként miért is szedné le? ez egy tisztító és kicsit kenõ anyag, a rozsda meg ugye nem holmi rászáradt por
ha a drótkefe sem válik be, akkor használd el, majd legközelebb vegyél valami nikkelezettet - nem is értem, hogyan rozsdásodhat, mert én sem veszek méregdrága cuccokat, de ma már mindent krómoznak vagy nikkeleznek, nem?
#1586
Posted 2003. February 01. - 16:23
#1587
Posted 2003. February 01. - 16:19
lánc ill. fogas rozsdára mit ajánlotok? megpróbáltam wd40-el mindnet kiszedett de a rozsda nagyrésze maradt :-\
#1588
Posted 2003. January 28. - 23:22
A Tf2-nél tudtok olcsobb és jobb sprayt a láncra meg bowdenházakba? Mert most ilyen idõbe elég sûrûn fujom a láncot! És azt szeretném tudni, hogy ez mennyire jó és érdemes-e leközelebb ilyet venni vagy érdemes mást is próbálni, mert idáig én csak ezt próbáltam...
#1589
Posted 2003. January 28. - 23:13
Mi a pontos neve a metabond kék zsírnak? Mert a metabond.hu-n nem találtam meg.... Nem tud valaki olcsóbban szerezni?
#1590
Posted 2003. January 28. - 20:10
én is szedtem már szanaszét rapidfire-t (nem is olyan bonyolult) de nem rakrtam bele zsírt... (errõl most inkább bülcsen hallgatnom kellett volna? ;D ). De szvsz bármilyen puha zsír megteszi.
#1591
Posted 2003. January 28. - 18:38
szedtem mar szet sot javitottam is, meg gyartottam bele kilincset!
olaj es zsir!
wd40 neeeeeeem kenoanyag!
olaj es zsir!
wd40 neeeeeeem kenoanyag!
#1592
Posted 2003. January 28. - 18:27
1989 magasságában jelent meg a Bicajoskönyv (talán Nagy István tollábol). Ebben lánckenésre a következõt ajánlja a szerzõ:
Elõször mosd ki petróleumban,... Ha tiszta, fogj 1 lábast, tedd fel a tûzhelyre, és tégy bele patikában vásárolt parafint. Gyújts alá, és ha az egész megolvadt, dobd bele a tiszta láncot! Kicsit lötyköld, hogy a parafin mindenhova jól bemenjen. Aztán vedd ki, töröld le a felesleget, és akaszd fel hülni. Ha kihült: kész.
Még olyanokra is kitért, hogy 2 féle parafint árulnak, a kisebb molekulájút (a nevére nem emlékszem) vedd, mert az könnyebben bemegy a likakba, és lassabban "fogy el" a láncról.
Na, ezt próbálta már valaki?
Írt a növényi olajok használatáról is. Szerinte alapállapotban ideális lenne lánckenésre, de mechanikai hatásra elég rosszul reagál, ezért végsõ soron csak szükségmegoldásnak javasolja.
És akkor vissza az eredeti kérdésemhez: váltókarok.
Nincs itt senki, aki szedett már szét váltókart (RapidFire +)? Ha van, árulja már el, hogy mivel kente? Mûszerolaj? WD40? Szilikor spray? Sima gépzsír? Vagy mi?
Elõször mosd ki petróleumban,... Ha tiszta, fogj 1 lábast, tedd fel a tûzhelyre, és tégy bele patikában vásárolt parafint. Gyújts alá, és ha az egész megolvadt, dobd bele a tiszta láncot! Kicsit lötyköld, hogy a parafin mindenhova jól bemenjen. Aztán vedd ki, töröld le a felesleget, és akaszd fel hülni. Ha kihült: kész.
Még olyanokra is kitért, hogy 2 féle parafint árulnak, a kisebb molekulájút (a nevére nem emlékszem) vedd, mert az könnyebben bemegy a likakba, és lassabban "fogy el" a láncról.
Na, ezt próbálta már valaki?
Írt a növényi olajok használatáról is. Szerinte alapállapotban ideális lenne lánckenésre, de mechanikai hatásra elég rosszul reagál, ezért végsõ soron csak szükségmegoldásnak javasolja.
És akkor vissza az eredeti kérdésemhez: váltókarok.
Nincs itt senki, aki szedett már szét váltókart (RapidFire +)? Ha van, árulja már el, hogy mivel kente? Mûszerolaj? WD40? Szilikor spray? Sima gépzsír? Vagy mi?
#1593
Posted 2003. January 20. - 12:06
Sonax lánczsírról mik a vélemények/tapasztalatok? kicsi tubusos sárga-fehér cucc, 800 HUF. Vegyek or no?
#1594
Posted 2003. January 20. - 12:06
#1595
Posted 2003. January 20. - 10:35
egyenes lancfutasnal lehet merev!
en lusta vagyok mindig kenni azert jo!
kb 2eft. 7euro csak a tartaj kabellel.
ez a trial fele 7.1mm vastag lesz.
en lusta vagyok mindig kenni azert jo!
kb 2eft. 7euro csak a tartaj kabellel.
ez a trial fele 7.1mm vastag lesz.
#1596
Posted 2003. January 20. - 10:26
hát a láncról hallottam már azt, hogy kurvajó, meg kétszer addig tart, mint a többi, meg a szegecsek formája miatt nem nyúlik annyira. Meg rohadt merev is (nem tudom, ez jó-e)
a negatív: tudok olyat, akinek 500km alatt szétment... persze ez lehet kivétel.
A szíjhajtásra sok értelme lesz a Lubmaticnak ;D
Viszont ha már nem kell, elpasszolhatod. Jó kis cucc, csak nem láttam sok értelmét montira.
Sztem inkább o.útin jó, ha egyben lemész olyan 200km-t és nem akarsz megállni kenni. Ha meg pl. XCzel, akkor csak egy plusz kütyü, amit tisztíthatsz és ha már dzsuvás a lánc, hiába csepegtet szép finoman :-/
Más kérdés, hogy mennyiért hozzák neked?
a negatív: tudok olyat, akinek 500km alatt szétment... persze ez lehet kivétel.
A szíjhajtásra sok értelme lesz a Lubmaticnak ;D
Viszont ha már nem kell, elpasszolhatod. Jó kis cucc, csak nem láttam sok értelmét montira.
Sztem inkább o.útin jó, ha egyben lemész olyan 200km-t és nem akarsz megállni kenni. Ha meg pl. XCzel, akkor csak egy plusz kütyü, amit tisztíthatsz és ha már dzsuvás a lánc, hiába csepegtet szép finoman :-/
Más kérdés, hogy mennyiért hozzák neked?
#1597
Posted 2003. January 20. - 10:01
#1598
Posted 2003. January 20. - 10:00
te vagya megmentõm... akkor le is állok a vészes hátsóváltókereséssel... a részleteket majd amikor aktuális priviben
#1599
Posted 2003. January 20. - 05:04
ras: olyasmi! bar faj a szivem miatta de sok szuksegem nem lesz ra szertem! esetleg fel rakhatom a polcra. de...
troll lancot meg nem veszek bar az ebay-on most epp ~4eft -nal tartok egy zsir slt99 lancal! :-)
mar tervezgettem a fogazott szijjhajtast! vannak katalogusaim, meg egyebek. rajzoltam mar egy rakas tervet! :-))))
mi baj szokott lenni vele?
a zold kupakos finish line (wet) jo csak ugye szedi a koszt meg szinte lemoshatatlan! egy felekeppen lehetett megtiszitani a lancot megpedig ugy, hogy repult a kukaba. az uj meg fel ~2eft-ert.
troll lancot meg nem veszek bar az ebay-on most epp ~4eft -nal tartok egy zsir slt99 lancal! :-)
mar tervezgettem a fogazott szijjhajtast! vannak katalogusaim, meg egyebek. rajzoltam mar egy rakas tervet! :-))))
mi baj szokott lenni vele?
a zold kupakos finish line (wet) jo csak ugye szedi a koszt meg szinte lemoshatatlan! egy felekeppen lehetett megtiszitani a lancot megpedig ugy, hogy repult a kukaba. az uj meg fel ~2eft-ert.
#1600
Posted 2003. January 19. - 21:25
Rohloffról:
a lánccal vigyázz, hallottam már rosszat róla
vagy az agyváltóval együtt áttérsz szalag (vagymi?!) hajtásra?
a lánccal vigyázz, hallottam már rosszat róla
vagy az agyváltóval együtt áttérsz szalag (vagymi?!) hajtásra?