ly
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
Indította
burce
, 2001. augusztus 22. 17:27
#1541
Írta 2003. április 20. - 14:39
#1542
Írta 2003. április 20. - 14:27
majstor: azt sem tudom mifele telo ez!
de gondolom ha adsz neki titan vagy litiumos zsirt nem fog ellenkezni. lehet kapni kis tegelyben (pontos 'j' vagy 'ly' ??)
de gondolom ha adsz neki titan vagy litiumos zsirt nem fog ellenkezni. lehet kapni kis tegelyben (pontos 'j' vagy 'ly' ??)
#1543
Írta 2003. április 20. - 13:15
Gondolom mint az összes többi rugó/elasztomeres telót. Ha keresgélsz a topicban biztos megtalálod mi kõ neked!
#1544
Írta 2003. április 20. - 13:01
es az RST 181-CL telot, hogy es mivel kell kenni? ;D
Nekem senki sem akar valaszolni???
#1545
Írta 2003. április 18. - 12:08
#1546
Írta 2003. április 18. - 08:52
#1547
Írta 2003. április 18. - 07:25
Régebben próbálkoztam gáztûzhelyen felmelegített zsírban való áztatással, de nem ért túl sokat...
Gondolom, szörnyû büdös lehetett!
Én PC-48-at használok. Hígítóban kimosom jó alaposan egy ecset segítségével, majd visszateszem és olajspray-vel lefújom. (megvettem a METABOND pumpás olaját és mondhatom kiváló, csak pimaszul sokba kerül.)
MG!
Télen is ápoltad?
Véleményem szerint csere, bár megpróbálhatod az én eljárásomat alkalmazni, hátha...
#1548
Írta 2003. április 18. - 00:17
nem ide tartozik de az utoló postok azok. Van egy pc58as láncom a külsõ szemek nikkelezettek. És rozsdás most a tél végett. És mit kezdjek vele? Gázolaj/benzinbe áztatás? és utánna olaj mint állat vagy mit csináljak vele?
#1549
Írta 2003. április 17. - 12:17
#1550
Írta 2003. április 17. - 12:09
Egyébként a Sram PC68 rozsdamentes anyagból készült, vagy csak Cr/Ni bevonatos? Létezik rozsdamentes (saválló) lánc?
#1551
Írta 2003. április 17. - 12:06
Én maradtam a drótkefénél, aztán TF2...A WD40-rõl az olvastam valahol, hogy többet árt (lánc esetében) mint használ, ugyanis a szemek belsejébõl kioldja az olajat, ami nem túl elõnyös dolog. Régebben próbálkoztam gáztûzhelyen felmelegített zsírban való áztatással, de nem ért túl sokat...
#1552
Írta 2003. április 17. - 12:01
Egyébként a Shimano léncom a téli sós után 2 napi állást követõen úgy összerozsdásodott, hogy a hajtókart nem lehetett megforgatni. Állítólag a Sram tartósabb, erõsebb.
Nekem is volt már nagy dzsuva után rozsda a nikkelezett láncon :
De: lefújod WD40-el (kiszedi a rozsdát is), szépen alaposan letörlöd és raksz rá vmi kenõanyagot....ennyi
#1553
Írta 2003. április 17. - 10:39
vdani, ultio:
A teleszkópok karbantartásához a gyártók szoktak némi instrukciót adni (ezt lehet hogy nem adják a telóval, én is a netrõl szedtem le), szerintem azt érdemes követni. A Suntour pl. javasolja a becsúszószárak rendszeres (heti) kezelését Teflon-tartalmú olajjal, hidraulikus modelleknél is!
A zsírokról:
Agyakhoz (bármilyen kivitel) mindenképen célszerû zsírt (lítiumbázisú!) használni. Nem vagyok fizetett reklámember, de a MOL kenõanyagai kifejezetten jó minõségûek. Az LZS-2 néven futó termék pl. nagy terhelésû csapágyakhoz való, hõ-és vízálló. Szerintem a kerékpáros követelményeket mindenképpen túlteljesíti...
lánc:
Lehet hogy a hígabb olajok kevesebb ideig töltik be a funkciójukat, viszont kevesebb mechanikai szennyezõdést kötnek meg. A láncot szerintem jobban koptatják a szilárd szemcsék, mint az, ha kissé "kenetlen". Egyébként a Shimano léncom a téli sós után 2 napi állást követõen úgy összerozsdásodott, hogy a hajtókart nem lehetett megforgatni. Állítólag a Sram tartósabb, erõsebb.
A teleszkópok karbantartásához a gyártók szoktak némi instrukciót adni (ezt lehet hogy nem adják a telóval, én is a netrõl szedtem le), szerintem azt érdemes követni. A Suntour pl. javasolja a becsúszószárak rendszeres (heti) kezelését Teflon-tartalmú olajjal, hidraulikus modelleknél is!
A zsírokról:
Agyakhoz (bármilyen kivitel) mindenképen célszerû zsírt (lítiumbázisú!) használni. Nem vagyok fizetett reklámember, de a MOL kenõanyagai kifejezetten jó minõségûek. Az LZS-2 néven futó termék pl. nagy terhelésû csapágyakhoz való, hõ-és vízálló. Szerintem a kerékpáros követelményeket mindenképpen túlteljesíti...
lánc:
Lehet hogy a hígabb olajok kevesebb ideig töltik be a funkciójukat, viszont kevesebb mechanikai szennyezõdést kötnek meg. A láncot szerintem jobban koptatják a szilárd szemcsék, mint az, ha kissé "kenetlen". Egyébként a Shimano léncom a téli sós után 2 napi állást követõen úgy összerozsdásodott, hogy a hajtókart nem lehetett megforgatni. Állítólag a Sram tartósabb, erõsebb.
#1554
Írta 2003. április 16. - 15:02
#1555
Írta 2003. április 16. - 14:51
FSA ORbit Extreme kormánycsapiba milyen zsírt rakjak a kuyo csapik közé? Mert tiszta retek volt a gyári. SKS csapágyzsír is megteszi vagy inkább szerezzek metabond kék zsírt? NA?????
#1556
Írta 2003. április 08. - 11:38
#1557
Írta 2003. április 08. - 10:58
#1558
vendég_vdani_*
Írta 2003. április 08. - 10:36
#1559
Írta 2003. április 08. - 10:27
A TF2-t lehet a teló becsúszószárára fújni, pontosabban a szimeringgyûrûre? Nem károsítja aztat? A bótokba nem tudták megmondani >
#1560
Írta 2003. február 13. - 08:52
tegnap nem talalkoztam faterral, de most irtam neki egy esemest, hogy majd irja meg.
majd dobom az infot!
majd dobom az infot!