Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#101
Írta 2019. június 23. - 10:37
#102
Írta 2019. június 22. - 22:40
Ha már lánckenés...
Lehet volt már régebben róla szó, de nem baj.
Miért nem csinálnak olyan láncot bringára, mint a motorlánc? Hogy a csapok és görgők (?) védve vannak egy gumigyűrűvel a por ellen. És ott benne van a kenőanyag. (x-ring, o-ring) - Talán a méret miatt? Hogy nagyobb, vaskosabb lenne?
#103
Írta 2019. június 21. - 23:55
There is no need to remove wax from your chain again after applying Squirt Chain Lube. Just brush off occasionally with a dry brush and use a toothpick to remove some residue from the cassette and chain rings if necessary. A well waxed chain repels dirt, mud and water, and reduces chances of friction and chain suck.
En csak bringatisztitaskor szoktam atmosni.
Mióta ezt elolvastam én is, azóta nem mosogatom át benzinben a láncot Előtte a Squirtet is szorgalmasan kitakarítottam időnként Bár talán inkább le, mert a csapokon szerintem nem sok marad.
A hordozó anyag, ami elpárolog, amúgy víz, ha minden igaz Próbáld ki: kicseppentesz valamennyit, hagyod megszáradni, aztán nedves ujjal ugyanolyan fehér cuccá tudod oldani, mint ami kijön a flakonból (nem félreértendő! )
A kisebb kopást amúgy én is annak tulajdonítom, hogy minden apró nyílást eltömít, így a kenésen kívül nem engedi a láncba a port, szóval a csapok körül nincs csiszolópasztára emlékeztető maszlag
RelakS módosította - 2019. június 21. - 23:56
#104
Írta 2019. június 21. - 09:28
maga a hordozo anyag az igen, csakhogy az elparolog, a hatramarado viasz meg nem ugy tapad, mint az olaj, sokkal nagyobb a viszkozitasa. ha lepereg onnantol csupaszon marad a felulet, valszeg nem veletlenul zajosabb az egesz, tobb femfelulet erintkezik kozvetlenul.
ezert irtam, hogy inkabb arra tippelnek, hogy meg ezen az aron is jobb, mert nem gyujti a koszt. itt igazabo neml is csak a kenokepessegrol van szo, hanem arrol, hogy az elkoszolodott kenoanyag milyen tulajdonsagokkal rendelkezik. szvsz ez utobbiban jobb a viasz, kevesebb port vesz fel.
#105
Írta 2019. június 21. - 00:08
A lanc a csapoknal kopik es nyulik meg, amiatt csereled. Vagy ez most vmi beugratos kerdes?
csak arra reflektaltam miben mas a kenes, mint olajnal. Nem hinnem, hogy ez a viasz nagyon beszivarogna sok helyre, vizalapu, ha az elparolog visszamarad a viasz. Ami bejut az szvsz pillanatok alatt kipereg - inkabb csak egy vastagabb bevonatot kepez a lanc es a fogak kozott, tobb retegben ha folyamatosan kened. En inkabb arra tippelnek, hogy a kevesebb kosz miatt jobb kompromisszum az eletartamot illetoen.
Elvileg bent marad. Én is most viaszalapút használok és befolyik belülre. Talán 2 éve volt erről valamilyen teszt, amikor bejöttek ezek a cuccok, hogy a viaszos láncoknak jobb a kenése.
A sebesség mindent megold.
#106
Írta 2019. június 20. - 17:39
olajsár csak a bénáknál van. a többiek tudnak olajozni. esetleg viaszoznak...
Vakumban hasznalod? ha ketszer gyorsabban enne a lancot, akkor se mennek vissza olajra, annyival jobb, hogy egy bringatisztitassal megvan a hajtastisztitas is, kozotte meg csak kenni kell.
#107
Írta 2019. június 20. - 17:37
Ha idoben csereled a lancot, es nem capafogasodik ki ido elott, egy harom lancot legalabb kibir a sor.Lehet így van, de nem igazán veszek észre kopást.
Számoltam azzal is, hogy majd lánccsere után a sort is cserélni kell, de nem kellett.
És tulajdonképpen a felületen lévő port, koszt törlöm le. Nem mosom ki a láncot benzinben, petróleumban.
arn módosította - 2019. június 20. - 17:46
#108
Írta 2019. június 20. - 17:35
Azt mondod, hogy a lánc és a fog érintkezésénél kopik a lánc?
A lanc a csapoknal kopik es nyulik meg, amiatt csereled. Vagy ez most vmi beugratos kerdes?
csak arra reflektaltam miben mas a kenes, mint olajnal. Nem hinnem, hogy ez a viasz nagyon beszivarogna sok helyre, vizalapu, ha az elparolog visszamarad a viasz. Ami bejut az szvsz pillanatok alatt kipereg - inkabb csak egy vastagabb bevonatot kepez a lanc es a fogak kozott, tobb retegben ha folyamatosan kened. En inkabb arra tippelnek, hogy a kevesebb kosz miatt jobb kompromisszum az eletartamot illetoen.
#110
Írta 2019. június 20. - 13:04
Amennyire en fogom a viaszolas lenyeget, a csapok valszeg nem kapnak sok kenest, cserebe nem gyujtik a port, ezert hangosabb. Amugy a viasz raszarad a lanc belso feluletere, illetve nehany tanyerra. Mivel egy kenessel inkabb csak azokat a fogakat kened, amelyiken vegigviaszoltad, a tobbi szaraz marad, es a folyamatosan a tobb kenessel felhordott reteg kenodik szet rajtuk. Ha ezt mindig eltavolitod fokozott lesz a fogak kopasa.
Azt mondod, hogy a lánc és a fog érintkezésénél kopik a lánc?
- Sandman kedveli ezt
A sebesség mindent megold.
#111
Írta 2019. június 20. - 12:46
Amennyire en fogom a viaszolas lenyeget, a csapok valszeg nem kapnak sok kenest, cserebe nem gyujtik a port, ezert hangosabb. Amugy a viasz raszarad a lanc belso feluletere, illetve nehany tanyerra. Mivel egy kenessel inkabb csak azokat a fogakat kened, amelyiken vegigviaszoltad, a tobbi szaraz marad, es a folyamatosan a tobb kenessel felhordott reteg kenodik szet rajtuk. Ha ezt mindig eltavolitod fokozott lesz a fogak kopasa.
Lehet így van, de nem igazán veszek észre kopást.
Számoltam azzal is, hogy majd lánccsere után a sort is cserélni kell, de nem kellett.
És tulajdonképpen a felületen lévő port, koszt törlöm le. Nem mosom ki a láncot benzinben, petróleumban.
ultio módosította - 2019. június 20. - 12:46
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#112
Írta 2019. június 20. - 12:40
#114
Írta 2019. június 20. - 10:58
En csak bringatisztitaskor szoktam atmosni.
#115
Írta 2019. június 20. - 10:54
#116
Írta 2019. június 20. - 09:17
Squirt lubenal szvsz nem jo, ha torlod minden alkalommal.
Nem ezt tapasztaltam.
Poros, koszos a lánc, törlés után sokkal finomabban fut. Szerintem belülről nem tudom kitörölni. Törlés után rövid 25 - 35 km-es távot megyek. Ha hosszabbra megyek, 80-110 km, akkor mindenképpen kenem törlés után, bármennyit is mentem előtte.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#117
Írta 2019. június 20. - 09:12
#118
Írta 2019. június 20. - 08:25
Na akkor leírom az én tudományos módszeremet.
Kínából rendeltem egy mérőt, azzal nézegettem/nézegetem, hogy áll a lánc. Cserére ítéltem, majd telt-múlt az idő, lett a láncban 3 582 km, mire cserélni tudtam. Közben volt egy hátsó váltó csere is.
Sram 1 * 11-es rendszer.
Teljesen ok minden.
De az is hozzátartozik, hogy kb. minden bicajozás után letörlöm a láncot, sort és lánctányért és 100 - 120 km-ként ápolom a Squirt Lube-al.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#119
Írta 2019. június 19. - 16:01
Shimano TL-CN42-essel merd meg (a 0.5/0.75-os Park Tool, Rohloff stb. kicsit tulzottan merik a nyulast). Ha azzal jo, akkor meg hasznalhatod
itt is probaltak parfelet
https://www.bikerada...-bicycle-chain/
epp most vettem cc3.2ot, meglepodtem milyen nagy az atlagos lancmerokhoz kepest. 2000km+ van a montis lancban, kivancsi vagyok, hogy 0.5re mit mutat (a regi 0.75ossel meg jo).
#120
Írta 2019. június 19. - 15:50
Tenyleg, az csak nekem uj info, hogy 11es lancoktol 0.5os nyulasnal mar cserelni kell? Nincs is ilyen jelzes a retro nyulasmeromon
Shimano TL-CN42-essel merd meg (a 0.5/0.75-os Park Tool, Rohloff stb. kicsit tulzottan merik a nyulast). Ha azzal jo, akkor meg hasznalhatod
http://pardo.net/bik...measuring-tools