Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Please log in to reply
1639 replies to this topic

#101
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 posts
  • LocationNyíregyháza

Ha már lánckenés...

 

Lehet volt már régebben róla szó, de nem baj.

Miért nem csinálnak olyan láncot bringára, mint a motorlánc? Hogy a csapok és görgők (?) védve vannak egy gumigyűrűvel a por ellen. És ott benne van a kenőanyag. (x-ring, o-ring) - Talán a méret miatt? Hogy nagyobb, vaskosabb lenne?

 



#102
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

There is no need to remove wax from your chain again after applying Squirt Chain Lube. Just brush off occasionally with a dry brush and use a toothpick to remove some residue from the cassette and chain rings if necessary. A well waxed chain repels dirt, mud and water, and reduces chances of friction and chain suck.


En csak bringatisztitaskor szoktam atmosni.

 

 

Mióta ezt elolvastam én is, azóta nem mosogatom át benzinben a láncot :D Előtte a Squirtet is szorgalmasan kitakarítottam időnként :) Bár talán inkább le, mert a csapokon szerintem nem sok marad.

 

A hordozó anyag, ami elpárolog, amúgy víz, ha minden igaz :huh: Próbáld ki: kicseppentesz valamennyit, hagyod megszáradni, aztán nedves ujjal ugyanolyan fehér cuccá tudod oldani, mint ami kijön a flakonból (nem félreértendő!  :rolleyes:  )

A kisebb kopást amúgy én is annak tulajdonítom, hogy minden apró nyílást eltömít, így a kenésen kívül nem engedi a láncba a port, szóval a csapok körül nincs csiszolópasztára emlékeztető maszlag


Edited by RelakS, 2019. June 21. - 23:56.


#103
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

maga a hordozo anyag az igen, csakhogy az elparolog, a hatramarado viasz meg nem ugy tapad, mint az olaj, sokkal nagyobb a viszkozitasa. ha lepereg onnantol csupaszon marad a felulet, valszeg nem veletlenul zajosabb az egesz, tobb femfelulet erintkezik kozvetlenul.

 

ezert irtam, hogy inkabb arra tippelnek, hogy meg ezen az aron is jobb, mert nem gyujti a koszt. itt igazabo neml is csak a kenokepessegrol van szo, hanem arrol, hogy az elkoszolodott kenoanyag milyen tulajdonsagokkal rendelkezik. szvsz ez utobbiban jobb a viasz, kevesebb port vesz fel.



#104
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

A lanc a csapoknal kopik es nyulik meg, amiatt csereled. Vagy ez most vmi beugratos kerdes? :)

csak arra reflektaltam miben mas a kenes, mint olajnal. Nem hinnem, hogy ez a viasz nagyon beszivarogna sok helyre, vizalapu, ha az elparolog visszamarad a viasz. Ami bejut az szvsz pillanatok alatt kipereg - inkabb csak egy vastagabb bevonatot kepez a lanc es a fogak kozott, tobb retegben ha folyamatosan kened. En inkabb arra tippelnek, hogy a kevesebb kosz miatt jobb kompromisszum az eletartamot illetoen.

Elvileg bent marad. Én is most viaszalapút használok és befolyik belülre. Talán 2 éve volt erről valamilyen teszt, amikor bejöttek ezek a cuccok, hogy a viaszos láncoknak jobb a kenése.



A sebesség mindent megold.

 


#105
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

olajsár csak a bénáknál van. a többiek tudnak olajozni. esetleg viaszoznak... :P


Vakumban hasznalod? :D ha ketszer gyorsabban enne a lancot, akkor se mennek vissza olajra, annyival jobb, hogy egy bringatisztitassal megvan a hajtastisztitas is, kozotte meg csak kenni kell.

#106
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Lehet így van, de nem igazán veszek észre kopást.
Számoltam azzal is, hogy majd lánccsere után a sort is cserélni kell, de nem kellett.

És tulajdonképpen a felületen lévő port, koszt törlöm le. Nem mosom ki a láncot benzinben, petróleumban.

Ha idoben csereled a lancot, es nem capafogasodik ki ido elott, egy harom lancot legalabb kibir a sor.

Edited by arn, 2019. June 20. - 17:46.


#107
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Azt mondod, hogy a lánc és a fog érintkezésénél kopik a lánc?


A lanc a csapoknal kopik es nyulik meg, amiatt csereled. Vagy ez most vmi beugratos kerdes? :)

csak arra reflektaltam miben mas a kenes, mint olajnal. Nem hinnem, hogy ez a viasz nagyon beszivarogna sok helyre, vizalapu, ha az elparolog visszamarad a viasz. Ami bejut az szvsz pillanatok alatt kipereg - inkabb csak egy vastagabb bevonatot kepez a lanc es a fogak kozott, tobb retegben ha folyamatosan kened. En inkabb arra tippelnek, hogy a kevesebb kosz miatt jobb kompromisszum az eletartamot illetoen.

#108
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,024 posts

Elvezd csak az olajsarat :D

 

olajsár csak a bénáknál van. a többiek tudnak olajozni. esetleg viaszoznak... :P


Edited by Kisherceg, 2019. June 20. - 13:41.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#109
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Amennyire en fogom a viaszolas lenyeget, a csapok valszeg nem kapnak sok kenest, cserebe nem gyujtik a port, ezert hangosabb. Amugy a viasz raszarad a lanc belso feluletere, illetve nehany tanyerra. Mivel egy kenessel inkabb csak azokat a fogakat kened, amelyiken vegigviaszoltad, a tobbi szaraz marad, es a folyamatosan a tobb kenessel felhordott reteg kenodik szet rajtuk. Ha ezt mindig eltavolitod fokozott lesz a fogak kopasa.

Azt mondod, hogy a lánc és a fog érintkezésénél kopik a lánc?


  • Sandman likes this


A sebesség mindent megold.

 


#110
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

Amennyire en fogom a viaszolas lenyeget, a csapok valszeg nem kapnak sok kenest, cserebe nem gyujtik a port, ezert hangosabb. Amugy a viasz raszarad a lanc belso feluletere, illetve nehany tanyerra. Mivel egy kenessel inkabb csak azokat a fogakat kened, amelyiken vegigviaszoltad, a tobbi szaraz marad, es a folyamatosan a tobb kenessel felhordott reteg kenodik szet rajtuk. Ha ezt mindig eltavolitod fokozott lesz a fogak kopasa.

 

Lehet így van, de nem igazán veszek észre kopást.

Számoltam azzal is, hogy majd lánccsere után a sort is cserélni kell, de nem kellett.

 

És tulajdonképpen a felületen lévő port, koszt törlöm le. Nem mosom ki a láncot benzinben, petróleumban.


Edited by ultio, 2019. June 20. - 12:46.

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#111
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Elvezd csak az olajsarat :D

#112
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,024 posts

giphy.gif


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#113
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
There is no need to remove wax from your chain again after applying Squirt Chain Lube. Just brush off occasionally with a dry brush and use a toothpick to remove some residue from the cassette and chain rings if necessary. A well waxed chain repels dirt, mud and water, and reduces chances of friction and chain suck.


En csak bringatisztitaskor szoktam atmosni.

#114
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Amennyire en fogom a viaszolas lenyeget, a csapok valszeg nem kapnak sok kenest, cserebe nem gyujtik a port, ezert hangosabb. Amugy a viasz raszarad a lanc belso feluletere, illetve nehany tanyerra. Mivel egy kenessel inkabb csak azokat a fogakat kened, amelyiken vegigviaszoltad, a tobbi szaraz marad, es a folyamatosan a tobb kenessel felhordott reteg kenodik szet rajtuk. Ha ezt mindig eltavolitod fokozott lesz a fogak kopasa.

#115
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

Squirt lubenal szvsz nem jo, ha torlod minden alkalommal.

 

Nem ezt tapasztaltam.

Poros, koszos a lánc, törlés után sokkal finomabban fut. Szerintem belülről nem tudom kitörölni. Törlés után rövid 25 - 35 km-es távot megyek. Ha hosszabbra megyek, 80-110 km, akkor mindenképpen kenem törlés után, bármennyit is mentem előtte.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#116
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Squirt lubenal szvsz nem jo, ha torlod minden alkalommal.

#117
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

Na akkor leírom az én tudományos módszeremet.

Kínából rendeltem egy mérőt, azzal nézegettem/nézegetem, hogy áll a lánc. Cserére ítéltem, majd telt-múlt az idő, lett a láncban 3 582 km, mire cserélni tudtam. Közben volt egy hátsó váltó csere is.

Sram 1 * 11-es rendszer.

Teljesen ok minden.

 

De az is hozzátartozik, hogy kb. minden bicajozás után letörlöm a láncot, sort és lánctányért és 100 - 120 km-ként ápolom a Squirt Lube-al.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#118
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Shimano TL-CN42-essel merd meg (a 0.5/0.75-os Park Tool, Rohloff stb. kicsit tulzottan merik a nyulast). Ha azzal jo, akkor meg hasznalhatod

http://pardo.net/bik...measuring-tools

 

itt is probaltak parfelet :)

https://www.bikerada...-bicycle-chain/

 

epp most vettem cc3.2ot, meglepodtem milyen nagy az atlagos lancmerokhoz kepest. 2000km+ van a montis lancban, kivancsi vagyok, hogy 0.5re mit mutat (a regi 0.75ossel meg jo).



#119
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 117 posts

Tenyleg, az csak nekem uj info, hogy 11es lancoktol 0.5os nyulasnal mar cserelni kell? Nincs is ilyen jelzes a retro nyulasmeromon :)

Shimano TL-CN42-essel merd meg (a 0.5/0.75-os Park Tool, Rohloff stb. kicsit tulzottan merik a nyulast). Ha azzal jo, akkor meg hasznalhatod

http://pardo.net/bik...measuring-tools



#120
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Most volt megint 200km-es lánccsere. Egyszerűen képtelen vagyok rendesen kimérni a láncnyúlást, pedig ez így már egy SRAM és egy KMC lánccal van tesztelve :D
Szerintem most kipróbálom, hogy csak 100km-enként kenem a láncot, mint ahogy az olajjal is csináltam, hogy akkor vajon mi történik.

Annyira nem gond, hogy nem nyúlik a nyüves, csak még évekkel ezelőtt betáraztam 5 láncot, és még mindig nem látom, hogy mikor fogom elkezdeni használni őket, meg a hozzá vett fogaskoszorút XD Szerintem addigra a hajtóművem is annyira kikopik, hogy kicseréltetem octalinkről integráltra. Az alkatrész már megvan, csak szerszám miatt fogom a helyi bringaboltosra bízni :)

 

Én 3db duraace 9s láncot rotálok 500km-ként már nagyon régóta, sram patentszemmel. Igaz, én akár már 50km után leveszem, benzinben kimosom, és újra olajozom a láncot, de nálam a sor, illetve a hajtóművön levő lánckerék nem bír annyit, mint a lánc. A láncokon a nyúlásmérő nem mér semmit, pedig már mindben lehet vagy 3ekm.