Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#1101
Posted 2009. May 24. - 22:51
"...semmi képen se..."
Miért is ne?
#1102
Posted 2009. May 24. - 22:10
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#1103
Posted 2009. May 24. - 16:52
#1104
Posted 2009. May 22. - 17:36
hát...WD40 nem kifejezetten kenésre való. Inkább tisztításra. Vagy hogy összegyógyult alkatrészek ismét mozogjanak. Ha nem napraforgóolajjal vagy motorolajjal kented a váltód nem lehet annyira rettenetes, hogy BRIGÉCIOL kelljen neki. Ha mégis, akkor jó még a benzin is, mint zsíroldó anyag. Kenésre meg mûszerolajat, vagy teflonos olajat (tf2) használj.
Köszi a választ! Tényleg így már beugrott a neve. Igazából én nem tudom, hogy miért mondta a boltos csávó, hogy ennyire sz@r a váltóm. Hazafelé jövet én úgy éreztem hogy elég tisztán vált. Még egy kicsit a bovdennel kell játszadozni, azt már elkezdtem a múltkor, de tudom, hogy ez elsõre soha sem a legtökéletesebb. Nekem a wd40 sok minden másra bevált már, ahol kenésnél kellett használni. Tisztításra eddig egy metaflux gyártmányú tisztító spray-t használtam, csak az már kezd kifogyni. De most úgy döntöttem lekapom a váltómat és kiáztatom. No meg a boltos azt is mondta, hogy új bovdeneket is húzzak bele, amit én igazából nem értek, hogy miért kéne. Tény nem nagy összeg, de a benne lévõk is szerintem tökéletesek. De tény a bicajomra ráférne már egy nagytakarítás, közel 7 éves, azóta szervizben sem volt, igaz annyira nem volt lestrapálva eddig, de most kap rendesen.
Egyszer meg úgyis el kell kezdeni megtanulni a bicajt szerelni, hogy minden kis apróság miatt ne szervizbe kelljen rohangálni.
Amúgy egy bovdencserénél mire kell odafigyelni? Egy átlagoz "mezei" bovdeni is megteszi, vagy itt is vannak jobb márkák? Nem igen vagyok otthon ilyen területen. A váltó testnél ahogy látom egyszerû a bovden rögzítése, egyedül kicsit a váltókarhoz történõ rögzítéstõl parázok így látatlanban.
#1105
Posted 2009. May 22. - 17:31
#1106
Posted 2009. May 22. - 17:02
Nekem tetszik, nem is fogok másra váltani.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#1107
Posted 2009. May 22. - 16:29
#1108
Posted 2009. May 22. - 16:02
na és amit kérdezni akarok. a boltban azt mondták, hogy nagyon be van állva a váltóm, és a legegyszerûbben úgy tisztíthatom meg, ha leszerelem, egy tálba öntök valami motortisztításra is használt olajat, és abban hagyom állni egy napot, aztán utána wd40-nel befúj és visszatesz.
csak elfelejtettem, hogy mi ennek az olajnak a pontos neve. nem tudna nekem ebben valaki segíteni? ha jól rémlik b betûvel kezdõdik a neve, és benzinkutakon lehet kapni pár száz forintért.
esetleg ha valaki ellátna pár hasznos tanáccsal váltótisztítás területén egy teljesen kezdõt, azt is szívesen venném.
#1109
Posted 2009. May 08. - 21:22
#1110
Posted 2009. May 08. - 09:21
az alkohol biztos nem bántja a festést, de kevésbé oldja a gyantát, a sebbenzin sokkal jobb oldószer, viszont attól bemattulhat (ezért egy nem feltûnõ helyen próbáld ki elõtte, nehogy a fényezés is kárt szenvedjen)
...a nem festett alkatrészeket leszereled, azok mehetnek akár a festékhígítóba is
(az olajt azért ajánlják, mert az nem szárítja ki a bõrt...de itt most nem errõl van szó )
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1111
Posted 2009. May 08. - 09:20
#1112
Posted 2009. May 08. - 08:18
#1113
Posted 2009. April 23. - 16:37
Persze ha havonta szétszeded a géped akkor az olaj is jó, sõtt, de ennek semmi reális esélye nincs!
olajszármazék meg.. a kóla is az
Ride everywhere.
.
#1114
Posted 2009. April 23. - 16:30
'Ahova be tudnád juttatni az olajat gondolod hogy nem menne be a víz, vagy a por?'
Ha jólértem itt arra gondolsz, hogy a csapágyat azért kell zsírozni, hogy tömítse (is), hogy ne jusson be lehetõleg kosz. Ez így tiszta (ha valóban jól jött át nálam)
Amúgy ha a cikket értelmezem itt egy idézet: 'Az olajszármazékokat használhatjuk menetek esetében, a fékcsonkokon, a láncon, szabadonfutó szerkezetekben vagy agyváltókban.'
Szóval csak feltételesen írja a menetekhez is az olajat így elfogadom az igazatok és legalább ma is több lettem. :_)
#1115
Posted 2009. April 23. - 16:15
meneteket olajozni szokták és nem zsírozni ahogyan a csapágyakat is (pl lánc), de akkor mostmár fejtsd ki légyszi konkrétabban, mert tényleg nem okoskodni szeretnék hanem okosodni. ;_)
Hát...én nem igazán értem hogy a lánc miért jó példa a csapágyra, de biztos.
Olajat a lánc kivételével inkább csak zárt térben (teleszkóp, motorblokk, etc.) használnak. A kerékpár alkatrészeit zsírozni kell. Ahova be tudnád juttatni az olajat gondolod hogy nem menne be a víz, vagy a por?
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1116
Posted 2009. April 23. - 16:15
#1117
Posted 2009. April 23. - 16:13
http://bikemag.hu/te...-tisztitoszerek
Itt azt írja csapágyakat zsírozni, meneteket olajozni kell így arra következtetek, hogy az 'apply grease' kenõanyag bejuttatását jelenti. Tehát a menetet olajozni a csapágyat zsírozni kell. Akkor ez így okés? :_)
#1118
Posted 2009. April 23. - 16:07
#1119
Posted 2009. April 23. - 16:03
No meg 'kitömíjti a 'zegyenetlenséjgeköt, ottan 'ahó köll, osztán nem kezd 'nekije kattogni nagyon hamarjában, mint 'anéjkül.
Nyelvészek
Ride everywhere.
.
#1120
Posted 2009. April 23. - 16:02
zsírozni= grease
olajozni= apply oil ez a hivatalos mûszaki angol a repülésben legalábbis.