Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Please log in to reply
1690 replies to this topic

#401
fero969

fero969

    fórumtag

  • fórumtag
  • 31 posts
Köszönöm a hozzászólásokat!
Ezek szerint az olaj az zdzsuvásít, evvan.
Ezt a squirt-et ki fogom próbálni!
@ZéZo, nem a koszos zokni a gáz, hanem az, amikor tiszta ruhát fog össze. Qva dühítő. Rövid gatyában meg bringás gatyeszban még OK, de amikor egy farmer jut ebek harmincadjára, az már gáz.
Mégegyszer köszi és ha lesz ilyen Squirt, referálok!
F

#402
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Semmi csak poros lesz a láncod.

 


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#403
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Kedves mindenki!
Hogyan lehet elérni, hogy a használt, de nem elhasznált lánc tisztítás és szemenkénti olajcsepp után ne fogjon meg mindent feketére, ami hozáér?
A koszos láncot mostam már PET palackban, benne víz, más alkalommal benne BRIGO aztán víz, volt olyan, hogy a cégnél környezetbarát, biológus zsíroldóval tisztítottam le.
Aztán lehúztam ronggyal vagy kifújtam sűrített levegővel. Végül nem ócska olajjal szemenként végig csepegtettem a csapokat alul, felül, majd kicsivel később letöröltem puha pamut ronggyal.

Pár nap múlva az olajból egy fekete szörnyűség lett, ami megfogott mindent ami hozzáért: vádlit, zoknit, nadrágszárat.
Hogyan lehet reprodukálni a lánc gyári állapotát, amikor kellemesen olajos, de nem dzsuvás????
Köszi előre is!
F


Én nagymosást levéve benzinnel csinálom, kismosást láncmosóval és jelenleg ultrával csinálom :) (A homokot kimostam belőle)

Kipróbáltam azt is, hogy a láncmosóba tettem benzint.
Egyrészt a lánc gyönyörű tiszta lett, másrészt mivel a benzin kicsit megfolyt, a hajtómű középső lánckereke is viszonylag tiszta lett :D Utána megolajoztam, letöröltem, gyönyörű szürke láncom lett. Majd tekertem 40km-t, és megint fekete kulimász van rajta.
Röviden: ha olajjal kenve van a lánc, akkor dzsuvás lesz.

Ha ilyen faggyúban (?) kifőzött kenést használ valaki, akkor nem tudom, mi lesz a vége :)

#404
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Na akkor ha ennyire fontos a zokni akkor itt a tutti használtam szerettem elfogyott :( http://www.in2dust.co.uk/index.html


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#405
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,273 posts

Nem lehet egy kicsit túl bonyolítod az életed?

Lánc rongyba be fog, átpörget.

Lánc fölé olajos flakon nyomod pörgeted a láncot, vársz 1-2 percet.

Felesleges olajat le le törlöd  (ronggyal rá fogsz a láncra és meg pörgeted).

Bódogság.

Soha nem mosom ki a láncot, mégis tartósak. Vannak elméletileg csodásan működő dolgok és vannak hogy a tapasztalat azt mutatja hogy tök feleslegesek.

Tipikusan elméleti mérnök és tapasztalati szerelő dilemma.

de attól a lánc koszolni fogja ami hozzáér

és szerintem nem megvalósítható, hogy ne.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#406
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Nem lehet egy kicsit túl bonyolítod az életed?

Lánc rongyba be fog, átpörget.

Lánc fölé olajos flakon nyomod pörgeted a láncot, vársz 1-2 percet.

Felesleges olajat le le törlöd  (ronggyal rá fogsz a láncra és meg pörgeted).

Bódogság.

Soha nem mosom ki a láncot, mégis tartósak. Vannak elméletileg csodásan működő dolgok és vannak hogy a tapasztalat azt mutatja hogy tök feleslegesek.

Tipikusan elméleti mérnök és tapasztalati szerelő dilemma.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#407
fero969

fero969

    fórumtag

  • fórumtag
  • 31 posts
Kedves mindenki!
Hogyan lehet elérni, hogy a használt, de nem elhasznált lánc tisztítás és szemenkénti olajcsepp után ne fogjon meg mindent feketére, ami hozáér?
A koszos láncot mostam már PET palackban, benne víz, más alkalommal benne BRIGO aztán víz, volt olyan, hogy a cégnél környezetbarát, biológus zsíroldóval tisztítottam le.
Aztán lehúztam ronggyal vagy kifújtam sűrített levegővel. Végül nem ócska olajjal szemenként végig csepegtettem a csapokat alul, felül, majd kicsivel később letöröltem puha pamut ronggyal.

Pár nap múlva az olajból egy fekete szörnyűség lett, ami megfogott mindent ami hozzáért: vádlit, zoknit, nadrágszárat.
Hogyan lehet reprodukálni a lánc gyári állapotát, amikor kellemesen olajos, de nem dzsuvás????
Köszi előre is!
F

#408
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Sziasztok!

Tudja valaki esetleg, hogy milyen méretű csapágyak vannak a Bts Xc Pro agyakban?

Köszi előre is!

#409
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Egyszerübb mint a rongyokat vagdalni, tépkedni. 

Régi pólót kettőbe hajtva tökéletes. Sosem vágtam, téptem. :)



#410
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Szívemből szóltál....:)



#411
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Szerintem is petróleum vagy benzin a legjobb, persze ha lehet kint szabadban vagy jól szellőzött helyen érdemes használni.

A szétbontott lánc végibe drót darabot lehet fűzni és annál fogva egy edényben lehet az elejétől a végéig oda-vissza húzogatni, amíg nem hajlik az alján akadástól szorulástól mentesen. Ezeknél fogva egy napra be szoktam zárni az edénybe és másnap mozgatom és utána szárítom és kenem.

 

Az edényben a zavaros löttyből egy idő után kiül a szilárd rész az alján.

Az oldószert le lehet önteni újra hasznosításra, legközelebb megint moshatunk vele.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#412
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Nem én találtam fel ezt a cipőfűzős trükköt...én is láttam valahol, de tényleg nagyon kényelmes. Egyszerübb mint a rongyokat vagdalni, tépkedni. A brigo, WD-40 petróleum alapú....Akár lehet használni finomított petróleumot, gázolajat, kerozint is. Viszont egy lépcsőben a benzin a legjobb, ráadásul tökéletesen leülepedik a mocsok belőle és le lehet fejteni a tiszta benzint, nem kell kiönteni az egészet. Tökéletesen leoldja az olajat, zsírt. A sima alkoholt a komolyabb zsír kiröhögi....



#413
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
  • LocationKelenföld

Sort felszerelt állapotban kefével, ecsettel, ronggyal, cipőfűzővel lehet pucolni. A tányérokat szintén. Egyébként a brigéciol sokkal alattomosabb anyag mint a benzin. Jó kis bőrbetegségeket lehet tőle kapni. Valamint ha a láncot beáztatod akkor ki kell utána belőle mosni, mert ha benne marad akkor a kenőanyagot feloldja. Ha vízzel mosod le a brigót akkor a víz marad benne. Tehát marad a benzin, alkohol, féktisztító...de akkor minek pancsolni a brigóval előtte?

Szabadjon megjegyeznem a cipőfűzős tisztítás óriási ötlet. Kár lenne átsiklani felette! Ezt eddig csak Vertitől hallottam. (Most, hogy panelban lakom különösen értékelem.)

A brigós témához annyit, a vizet a hajszárító kiválóan eltünteti (levett láncnál forróra melegítve azt).

 

Nem vagyok vegyész, de kétféle cég első fokozatú (Motorex, Muc-off) tisztítószerét is használom, mindkettő hatásmechanizmusa, de még a szaga és tapintása is a brigéciol 2000-re hasonlít. Ráfújva a nagyobb sárdarabokat és egyebeket szappanosítják, vízzel leöblíthetővé teszik, viszont a direkt zsíroldáshoz (lánckerék és sor) mindkét cég erősebb, citrusos vagy alkoholos(?) spray-t kínál, nem véletlen.


Edited by Rabbit, 2015. April 08. - 10:00.


#414
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,169 posts

Görgőt minek rakod a benzinbe? Szerintem nem jó ötlet zárt/gumitömítéses csapágyba bármit beleereszteni, csak ha már az is csikorog és nincs más választás mint kimosni. Benzinnek az a baja hogy (direkt) büdös/köztudottan káros az egészségre, brigéciol is valszlg, de azt még ülepíteni is kell (benne felejtettem, megette a láncot). Használtam TF2-t is, jól oldja a koszt de kenőanyagnak nem annyira jó mert túl hamar eltűnik.

 

Mostanában szépen leülök és egy negyed óra alatt kívűlről letörlöm a nagyját (görgőkkel egyetemben), ha nagyon durva/saras előtte meglátogatom a benzinkutas magasnyomásút, aztán a csapoknál felűlről szemenként egy pici olajat, alúlról áttörlöm/forgatom egy párszor, letörlöm hogy csillogjon, ezt 4x (mármint a láncot egyszer, 4 részben) és meg van az egész lánc. Csak ha ide oda mozgatva ezután is csikorog akkor szedem le átmosásra, ami jó pár hónapja nem volt szükséges. Versenyen sokszor előfordul hogy valaki valami írtózatos csikorgással halad el mellettem, eddig ilyesmivel sose volt problémám, még a letörléses módszerrel sem  :)

 

a lánc görgőire gondoltam, nem a váltóban lévőkre. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#415
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

egyszer lehet hogy kipróbálom, bár nem tudom, nem árt-e többet a benzin, mint amennyit használ. gondolok itt a görgök belsejében lévő gyári kenőanyag kimosására.

 

Görgőt minek rakod a benzinbe? Szerintem nem jó ötlet zárt/gumitömítéses csapágyba bármit beleereszteni, csak ha már az is csikorog és nincs más választás mint kimosni. Benzinnek az a baja hogy (direkt) büdös/köztudottan káros az egészségre, brigéciol is valszlg, de azt még ülepíteni is kell (benne felejtettem, megette a láncot). Használtam TF2-t is, jól oldja a koszt de kenőanyagnak nem annyira jó mert túl hamar eltűnik.

 

Mostanában szépen leülök és egy negyed óra alatt kívűlről letörlöm a nagyját (görgőkkel egyetemben), ha nagyon durva/saras előtte meglátogatom a benzinkutas magasnyomásút, aztán a csapoknál felűlről szemenként egy pici olajat, alúlról áttörlöm/forgatom egy párszor, letörlöm hogy csillogjon, ezt 4x (mármint a láncot egyszer, 4 részben) és meg van az egész lánc. Csak ha ide oda mozgatva ezután is csikorog akkor szedem le átmosásra, ami jó pár hónapja nem volt szükséges. Versenyen sokszor előfordul hogy valaki valami írtózatos csikorgással halad el mellettem, eddig ilyesmivel sose volt problémám, még a letörléses módszerrel sem  :)


Edited by Tekergek, 2015. April 05. - 22:51.


#416
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

egyszer lehet hogy kipróbálom, bár nem tudom, nem árt-e többet a benzin, mint amennyit használ. gondolok itt a görgök belsejében lévő gyári kenőanyag kimosására.

A gyárit kimosod az olajjal eleve.



#417
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,169 posts

egyszer lehet hogy kipróbálom, bár nem tudom, nem árt-e többet a benzin, mint amennyit használ. gondolok itt a görgök belsejében lévő gyári kenőanyag kimosására.

 

egyébként melyik oktánszám az ajánlott? :D


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#418
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

életemben nem mostam ki láncot sem brigéciolban, sem benzinben, pedig vagy 20 éve kezdtem montizni és nem kell sűrűn láncot/sort cseréljek.

fogkefe, rongy aztán szemenként egy csepp olaj. párszor áttekerem, kicsit várok, a felesleget letörlöm és ennyi. nem is értem, minek a vudu. de ha titeket megnyugtat. :)

 Én sem akartam pancsolni, de egyszer kipróbáltam és tényleg a benzines mutatvány a legjobb, leggyorsabb. Sokkal egyszerübb a sort, tányérokat is lepucolni. Egyébként ez az egész tényleg vudu, meg vallási kérdés. Én régebben pont így csináltam, rongy, olaj aztán vettem új láncot mikor elkopott. Ha figyelsz a láncra akkor a sor, tányér sokáig elmegy. Azóta szoktam rá erre, mióta össze tarháltam Europa utolsó három IG70-es láncát. Szeretném minél tovább használni őket és ez a legjobb módja a dolognak...


  • ncc1701 likes this

#419
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

életemben nem mostam ki láncot sem brigéciolban, sem benzinben, pedig vagy 20 éve kezdtem montizni és nem kell sűrűn láncot/sort cseréljek.

fogkefe, rongy aztán szemenként egy csepp olaj. párszor áttekerem, kicsit várok, a felesleget letörlöm és ennyi. nem is értem, minek a vudu. de ha titeket megnyugtat. :)

Nem csak megnyugtatás, tököm pöcsöljön ronggyal, fogkefével. Gyorsabb átmosni, én max 5 percet szánok erre a műveletre.


Edited by ncc1701, 2015. April 05. - 09:19.


#420
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

 

A HG73-HG93 lánc milyen jól tartja magát, nekem meglepő.