Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1640 hozzászólás a témában

#401
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Sose volt sz@rabb olajam! Bár én montizok, de száraz időben is hamar leszárad és dobja is le a láncról. Szárazben én rohlofot, nedves sáros időben squirt lube-ot használok

 

Országútin is hitvány volt. A rohloff jó, szerintem senki nem mondhatja rossznak (max. van jobb nála), és ami viráglelkűeknél további pozitívum, utántöltéssel lehet venni.



#402
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

 

Viszont most kaptam olyan tanácsot is miszerint a Motorex Dry Lube olaj elég jó tulajdonságokkal rendelkezik.

Sose volt sz@rabb olajam! Bár én montizok, de száraz időben is hamar leszárad és dobja is le a láncról. Szárazben én rohlofot, nedves sáros időben squirt lube-ot használok


  • Rabbit kedveli ezt

#403
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Sziasztok!

 

Kicsit eluralkodott rajtam a tanácstalanság, visszaolvasva a régi hozzászólásokat, ugyanis az országúti kerékpáromat szeretném hamarosan beolajozni, miután januárban rákerült a friss lánc, és most úgy érzem eljött az idő az olajozásra. Szóval van nekem egy makita láncolajom amit még a régebbi trekking kerékpáromon használtam. Sajnos kicsit fröcsögős volt pedig keveset tettem rá, de miután alaposan áttöröltem már nem fröcsögött szinte egyátalán és azt vettem észre hogy sokáig is tart a láncon. Viszont most kaptam olyan tanácsot is miszerint a Motorex Dry Lube olaj elég jó tulajdonságokkal rendelkezik. Viszont itt olvastam olyat is hogy mégsem annyira jó,mert hamar összegyűjti a koszt. Szóval ha valaki esetleg próbálta már a Makita lánckenő olajat amit eredetileg láncfűrészek olajozására tlaáltak ki, és mellette a Motorex féle olajat is kipróbálta, örömmel venném ha tanácsot tudna adni, hogy melyik a jobb. :) Mert fölöslegesen nem akarok 2000 forintot kiadni, ha mégsem olyan jó az a Motorex. Ellenben ha sokatoknak bevállt, akkor bátrabban veszem meg. :)

műszerolaj. pár száz forint. fölösleges több ezer pénzt kiadni rá. 2 éve vettem 300 ml-t és még mindig van belőle. még ha egy héten 2x leolajozod,még akkor sem fogy el egy év alatt. 


  • Sandman kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#404
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

hát ha a fűrész olaj nem szedte a mocskot, akkor a motorex dry sem fogja. (persze felesleget le kell törölni). és ez legalább erre van kitalálva. láncfűrésznél kissé más az igényvűbevétel. éni s próbáltam (stihl-t mondkűjuk, de lényegtelen), azt kell mondjam nem volt jó gondolat.

de ha használod is azt a bringát, azért nam ártana a 3 hónapnál kissé gyakoribb kenés neki.

 

Nem szedte, mondjuk annyira híg volt hogy lehet elfolyt rajta a kosz, vagy nem látszott meg annyira mint amikor porszemcsék ragadnak rá és masszaként áll össze a láncon. De szerintem akkor hanyagolom ezt a Makita féle láncolajat,mert félek attol is nehogy összefröcskölje a drága cipőt, vagy a vázat. Természetesen fogom kenni gyakrabban is, csak januárban mikor megvettem a láncot, egész márciusig csak állt a kerékpáron mivel nem mentem vele. Mostnaában kezdtem el tekerni és olyan 100 km van benne, még úgy érzem elmegyek vele másik 100 km-t és utána mivel van rajta bontható láncszem, leveszem a láncot, megmosom Brigéciollal aztán bekenem akkor Motorexel és visszateszem a lánot. :) Most még a gyári zsír van a láncon, az eladó akkor aztmondta hogy 2000 km-ig nem is kell rákenni mást, de szerintem ez kissé marketing szagú, kell arra kenni, csak ami gyárilag ezen a Campagnolo Veloce láncon van talán szilikonos olaj lehet, de elég tartós. Apropó, a Motorexből a Chain Lube is jó? Vagy csak a Dry? Illetve ha a Dry-t eső éri akkor érdemes letörölni és ujra kenni?


Norby86 módosította - 2015. április 02. - 11:53


#405
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Sziasztok!

 

Kicsit eluralkodott rajtam a tanácstalanság, visszaolvasva a régi hozzászólásokat, ugyanis az országúti kerékpáromat szeretném hamarosan beolajozni, miután januárban rákerült a friss lánc, és most úgy érzem eljött az idő az olajozásra. Szóval van nekem egy makita láncolajom amit még a régebbi trekking kerékpáromon használtam. Sajnos kicsit fröcsögős volt pedig keveset tettem rá, de miután alaposan áttöröltem már nem fröcsögött szinte egyátalán és azt vettem észre hogy sokáig is tart a láncon. Viszont most kaptam olyan tanácsot is miszerint a Motorex Dry Lube olaj elég jó tulajdonságokkal rendelkezik. Viszont itt olvastam olyat is hogy mégsem annyira jó,mert hamar összegyűjti a koszt. Szóval ha valaki esetleg próbálta már a Makita lánckenő olajat amit eredetileg láncfűrészek olajozására tlaáltak ki, és mellette a Motorex féle olajat is kipróbálta, örömmel venném ha tanácsot tudna adni, hogy melyik a jobb. :) Mert fölöslegesen nem akarok 2000 forintot kiadni, ha mégsem olyan jó az a Motorex. Ellenben ha sokatoknak bevállt, akkor bátrabban veszem meg. :)

hát ha a fűrész olaj nem szedte a mocskot, akkor a motorex dry sem fogja. (persze felesleget le kell törölni). és ez legalább erre van kitalálva. láncfűrésznél kissé más az igényvűbevétel. éni s próbáltam (stihl-t mondkűjuk, de lényegtelen), azt kell mondjam nem volt jó gondolat.

de ha használod is azt a bringát, azért nam ártana a 3 hónapnál kissé gyakoribb kenés neki.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#406
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Sziasztok!

 

Kicsit eluralkodott rajtam a tanácstalanság, visszaolvasva a régi hozzászólásokat, ugyanis az országúti kerékpáromat szeretném hamarosan beolajozni, miután januárban rákerült a friss lánc, és most úgy érzem eljött az idő az olajozásra. Szóval van nekem egy makita láncolajom amit még a régebbi trekking kerékpáromon használtam. Sajnos kicsit fröcsögős volt pedig keveset tettem rá, de miután alaposan áttöröltem már nem fröcsögött szinte egyátalán és azt vettem észre hogy sokáig is tart a láncon. Viszont most kaptam olyan tanácsot is miszerint a Motorex Dry Lube olaj elég jó tulajdonságokkal rendelkezik. Viszont itt olvastam olyat is hogy mégsem annyira jó,mert hamar összegyűjti a koszt. Szóval ha valaki esetleg próbálta már a Makita lánckenő olajat amit eredetileg láncfűrészek olajozására tlaáltak ki, és mellette a Motorex féle olajat is kipróbálta, örömmel venném ha tanácsot tudna adni, hogy melyik a jobb. :) Mert fölöslegesen nem akarok 2000 forintot kiadni, ha mégsem olyan jó az a Motorex. Ellenben ha sokatoknak bevállt, akkor bátrabban veszem meg. :)



#407
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Ajánljatok legyetek szivesek elfogadható lánc olajat mindennapos használatú bringához,ami ebben a locsi-pocsi idõben is megfelelõ és a nyári szárazságban is elmegy.Lehet e-bay-es,free shipping-es is,a lényeg,hogy ne legyen egy vagyon.Esetleg lehet két féle is,egyik száraz,meleg idõre,a másik nedves,hidegre.


az eddigi tapasztalatom az, hogy kb. tökmindegy mit használsz, ilyen idõben mindent lemos a dzsuva egy-két nap alatt

nyáron mondjuk jobb a sûrûbb cucc, mert ritkábban kell kenni, az meg hogy dzsuvásodik.... hát istenem, szerencsére nem kell enni róla

amúgy sima mûszerolaj is jó, de ha tartósabbat akarsz akkor valami motoros lánc spray vagy pl. tf2 wet extreme, rohloff, stb.

#408
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás
Ajánljatok legyetek szivesek elfogadható lánc olajat mindennapos használatú bringához,ami ebben a locsi-pocsi idõben is megfelelõ és a nyári szárazságban is elmegy.Lehet e-bay-es,free shipping-es is,a lényeg,hogy ne legyen egy vagyon.Esetleg lehet két féle is,egyik száraz,meleg idõre,a másik nedves,hidegre.


#409
zooki14

zooki14

    vendég

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás
Oké, köszi a válaszokat!

#410
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Sziasztok !
az lene a kérdésem, hogy a bringaboltokban milyen zsírral kenik be a bringát(nem a láncot)? Továbbá mivvel tudom letörölni az órszágutimat? A minap eleredt az esõ és a bringa kicsit sáros lett. Ha a lácot fogkefével mosom akkor nem lesz smmi baja nem?(Láttam láctisztító szerkezetet, de még nem tudtam beszerezni.

Láncot körbe fogod egy ronggyal és addig pörgeted amíg le nem szedi a koszt, amit nem szed le azt hagyhatod. Utána beolajozod a láncot vársz egy két percet és újra átpörgeted a láncot a rongyon hogy a felesleges olajat leszed , ami miatt gyorsabban összekoszolódna a lánc.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#411
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás

az lene a kérdésem, hogy a bringaboltokban milyen zsírral kenik be a bringát(nem a láncot)?

A szervízekben eleg tapasztaltak ahhoz, hogy olcsó, de jó minõségû zsírt használjanak. Mivel a zsír olcsó attól ne félj, hogy normális helyen ezen akarnának spórolni. (A távol keleti gyárakban szokás, hogy az agyakat kevesebb zsírral rakják össze, mint kellene. De ott már ez jelentõs költségcsökkentés, a szervizben ez nem tétel)

Továbbá mivvel tudom letörölni az órszágutimat? A minap eleredt az esõ és a bringa kicsit sáros lett. Ha a lácot fogkefével mosom akkor nem lesz smmi baja nem?(Láttam láctisztító szerkezetet, de még nem tudtam beszerezni.


Miért nem mosod le egy vödör vízzel? Ha ez nem megy, a nedves, majd száraz ruha is tökéletes. Szerintem nem érdemes a lánccal ennyire sokat foglalkozni, én egy ronggyal szoktam letörölni + olajozni.

#412
zooki14

zooki14

    vendég

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás
Sziasztok !
az lene a kérdésem, hogy a bringaboltokban milyen zsírral kenik be a bringát(nem a láncot)? Továbbá mivvel tudom letörölni az órszágutimat? A minap eleredt az esõ és a bringa kicsit sáros lett. Ha a lácot fogkefével mosom akkor nem lesz smmi baja nem?(Láttam láctisztító szerkezetet, de még nem tudtam beszerezni.

#413
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Vagy ha a nyeregcsõ feláldozható, akkor azt befogni a satuba és a vázat tekergetni (mégiscsak nagyobb az erõkar).

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#414
Sleek

Sleek

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 299 hozzászólás

Sziasztok!
Minap vettem a bolhán egy régi montit, nyolcas xt- vel, felderendett az ifjuságom.
Itthon rájöttem, hogy a nyeregrudat nem tudom kimozgatni.
Van valakinek ötlete a tizenöt éve összegyógyult vas és alu szétválasztására vagy bontsam szét alkatrésznek?
Kösz
Kiss A


Hõlégfúvó, vagy fagyasztóspray. Ha nincsenek ezek az eszközök akkor csavarlazítós áztatás, és sok sok türelem. Drasztikusabb megoldást nem akarok írni , hogy pl bringa lefog a nyeregcsõ csõfogóval megszorít és tekergetés ha megy

#415
kissat

kissat

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok!
Minap vettem a bolhán egy régi montit, nyolcas xt- vel, felderendett az ifjuságom.
Itthon rájöttem, hogy a nyeregrudat nem tudom kimozgatni.
Van valakinek ötlete a tizenöt éve összegyógyult vas és alu szétválasztására vagy bontsam szét alkatrésznek?
Kösz
Kiss A

#416
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

már nincs használatban a kerék csak lehet tovább adom mert ezek V fékes kerekek én meg átálltam tárcsára így ezek megmaradtak. Nem szeretek hanyag lenni így megcsináltattam õket. Bringában már nem volt csak kézben lett megpörgetve párszor szóval akkor gondolom menthetõ


Szét kell szedni és kiderül....

#417
guenwhywer

guenwhywer

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
már nincs használatban a kerék csak lehet tovább adom mert ezek V fékes kerekek én meg átálltam tárcsára így ezek megmaradtak. Nem szeretek hanyag lenni így megcsináltattam õket. Bringában már nem volt csak kézben lett megpörgetve párszor szóval akkor gondolom menthetõ

#418
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

nah ha már elõdni.ddig eljutottunk mostanra kézbe is kaptam a két kereket ami a fent említett általam nem ismert "sima lítiumos" zsírral lett összerakva. Hátsó kerék(gyári rigida, corratecbõl bontva nem tudom milyen agy lehet) egész szépen forog néha érezni picit mintha akadna nem vészes. Viszont az elsõ XT agy szerintem elég gáz, egy kónuszt cseréltek benne(790ft) és persze az összes golyót de folyamatosan akadozik kézben pörgetve. Szerintetek ez normális vagy vigyem is vissza. Nem én hoztam el a boltból így nem tudtam ott helyben megérdeklõdni hogy ez most mégis hogy van..


Túl van húzva a kónusz így látatlanba. Nagy valószínûséggel újra be is rágódott, de ha nem mentél vele csak a kezedbe pörgetted akkor lehet menthetõ.

#419
guenwhywer

guenwhywer

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
nah ha már elõdni.ddig eljutottunk mostanra kézbe is kaptam a két kereket ami a fent említett általam nem ismert "sima lítiumos" zsírral lett összerakva. Hátsó kerék(gyári rigida, corratecbõl bontva nem tudom milyen agy lehet) egész szépen forog néha érezni picit mintha akadna nem vészes. Viszont az elsõ XT agy szerintem elég gáz, egy kónuszt cseréltek benne(790ft) és persze az összes golyót de folyamatosan akadozik kézben pörgetve. Szerintetek ez normális vagy vigyem is vissza. Nem én hoztam el a boltból így nem tudtam ott helyben megérdeklõdni hogy ez most mégis hogy van..

#420
Sleek

Sleek

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 299 hozzászólás

Habar sokmindenben egyetertek a korábban elhangzottakkal, azert ezzel en vitatkoznek. En mar tobbszor talalkoztam olyan (nem altalam karbantartott) aggyal, ami nem volt extran koszos, de a zsir osszecsomosodott benne, igy nyilvanvaloan nem latta el a feladatat. (Ranezesre olyan szine es allaga volt, mint egy noname Li bazisu zsirnak. Persze ezzel nem azt akarom allitani, hogy az olcso Li zsirok mind rosszak, mert ez nem igaz, de amivel azt az agyat szereltek az nem volt jo).
Ettol eltekintve a noname Li zsirok az en izlesemnek tul suruek ahhoz, hogy kenyelmesen lehessen hasznalni. Nekem ez a zsir jott be : Cycle Grease with Teflon® Tube (150ml) | Weldtite . Lenyegesen olcsobb, mint a Motorex, jol bevalt, de konnyen kezelheto az allaga, egy injekcios fecskendovel barhova kenyelmesen es egyenletesen benyomhato. (Azt, hogy a teflon tartalom, tenyleg jo, vagy csak reklam, azt nem tudom.). Ennek segitsegevel pl. egy regebbi 1”-os kormanycsapagyban a golyoskosarat konnyen kicsereltem egyedi golyokra, ez a muvelet suru (nehezen kenheto) zsirral nagyon kuzdelmes lett volna.


Noname zsírnak is tudni kell azt a teljesítményt mint a fullos zsíroknak. Minõsítve vannak a zsírok osztályokban tehát olyan nagy eltérés nem lehet. Az a baj sok helyen meglátják hogy zsír de azt már nem nézik milyen NLGI osztály meg milyen alapú ott vannak a gondok. Meg Din szám sem hülyeség.
Amúgy én Agip Autol Top 2000 Super-Longtime zsír használok.