Nem én találtam fel ezt a cipőfűzős trükköt...én is láttam valahol, de tényleg nagyon kényelmes. Egyszerübb mint a rongyokat vagdalni, tépkedni. A brigo, WD-40 petróleum alapú....Akár lehet használni finomított petróleumot, gázolajat, kerozint is. Viszont egy lépcsőben a benzin a legjobb, ráadásul tökéletesen leülepedik a mocsok belőle és le lehet fejteni a tiszta benzint, nem kell kiönteni az egészet. Tökéletesen leoldja az olajat, zsírt. A sima alkoholt a komolyabb zsír kiröhögi....
Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#361
Posted 2015. April 08. - 11:01
#362
Posted 2015. April 08. - 09:59
Sort felszerelt állapotban kefével, ecsettel, ronggyal, cipőfűzővel lehet pucolni. A tányérokat szintén. Egyébként a brigéciol sokkal alattomosabb anyag mint a benzin. Jó kis bőrbetegségeket lehet tőle kapni. Valamint ha a láncot beáztatod akkor ki kell utána belőle mosni, mert ha benne marad akkor a kenőanyagot feloldja. Ha vízzel mosod le a brigót akkor a víz marad benne. Tehát marad a benzin, alkohol, féktisztító...de akkor minek pancsolni a brigóval előtte?
Szabadjon megjegyeznem a cipőfűzős tisztítás óriási ötlet. Kár lenne átsiklani felette! Ezt eddig csak Vertitől hallottam. (Most, hogy panelban lakom különösen értékelem.)
A brigós témához annyit, a vizet a hajszárító kiválóan eltünteti (levett láncnál forróra melegítve azt).
Nem vagyok vegyész, de kétféle cég első fokozatú (Motorex, Muc-off) tisztítószerét is használom, mindkettő hatásmechanizmusa, de még a szaga és tapintása is a brigéciol 2000-re hasonlít. Ráfújva a nagyobb sárdarabokat és egyebeket szappanosítják, vízzel leöblíthetővé teszik, viszont a direkt zsíroldáshoz (lánckerék és sor) mindkét cég erősebb, citrusos vagy alkoholos(?) spray-t kínál, nem véletlen.
Edited by Rabbit, 2015. April 08. - 10:00.
#363
Posted 2015. April 05. - 23:05
Görgőt minek rakod a benzinbe? Szerintem nem jó ötlet zárt/gumitömítéses csapágyba bármit beleereszteni, csak ha már az is csikorog és nincs más választás mint kimosni. Benzinnek az a baja hogy (direkt) büdös/köztudottan káros az egészségre, brigéciol is valszlg, de azt még ülepíteni is kell (benne felejtettem, megette a láncot). Használtam TF2-t is, jól oldja a koszt de kenőanyagnak nem annyira jó mert túl hamar eltűnik.
Mostanában szépen leülök és egy negyed óra alatt kívűlről letörlöm a nagyját (görgőkkel egyetemben), ha nagyon durva/saras előtte meglátogatom a benzinkutas magasnyomásút, aztán a csapoknál felűlről szemenként egy pici olajat, alúlról áttörlöm/forgatom egy párszor, letörlöm hogy csillogjon, ezt 4x (mármint a láncot egyszer, 4 részben) és meg van az egész lánc. Csak ha ide oda mozgatva ezután is csikorog akkor szedem le átmosásra, ami jó pár hónapja nem volt szükséges. Versenyen sokszor előfordul hogy valaki valami írtózatos csikorgással halad el mellettem, eddig ilyesmivel sose volt problémám, még a letörléses módszerrel sem
a lánc görgőire gondoltam, nem a váltóban lévőkre.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#364
Posted 2015. April 05. - 22:49
egyszer lehet hogy kipróbálom, bár nem tudom, nem árt-e többet a benzin, mint amennyit használ. gondolok itt a görgök belsejében lévő gyári kenőanyag kimosására.
Görgőt minek rakod a benzinbe? Szerintem nem jó ötlet zárt/gumitömítéses csapágyba bármit beleereszteni, csak ha már az is csikorog és nincs más választás mint kimosni. Benzinnek az a baja hogy (direkt) büdös/köztudottan káros az egészségre, brigéciol is valszlg, de azt még ülepíteni is kell (benne felejtettem, megette a láncot). Használtam TF2-t is, jól oldja a koszt de kenőanyagnak nem annyira jó mert túl hamar eltűnik.
Mostanában szépen leülök és egy negyed óra alatt kívűlről letörlöm a nagyját (görgőkkel egyetemben), ha nagyon durva/saras előtte meglátogatom a benzinkutas magasnyomásút, aztán a csapoknál felűlről szemenként egy pici olajat, alúlról áttörlöm/forgatom egy párszor, letörlöm hogy csillogjon, ezt 4x (mármint a láncot egyszer, 4 részben) és meg van az egész lánc. Csak ha ide oda mozgatva ezután is csikorog akkor szedem le átmosásra, ami jó pár hónapja nem volt szükséges. Versenyen sokszor előfordul hogy valaki valami írtózatos csikorgással halad el mellettem, eddig ilyesmivel sose volt problémám, még a letörléses módszerrel sem
Edited by Tekergek, 2015. April 05. - 22:51.
#365
Posted 2015. April 05. - 13:59
egyszer lehet hogy kipróbálom, bár nem tudom, nem árt-e többet a benzin, mint amennyit használ. gondolok itt a görgök belsejében lévő gyári kenőanyag kimosására.
A gyárit kimosod az olajjal eleve.
#366
Posted 2015. April 05. - 13:51
egyszer lehet hogy kipróbálom, bár nem tudom, nem árt-e többet a benzin, mint amennyit használ. gondolok itt a görgök belsejében lévő gyári kenőanyag kimosására.
egyébként melyik oktánszám az ajánlott?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#367
Posted 2015. April 05. - 10:20
életemben nem mostam ki láncot sem brigéciolban, sem benzinben, pedig vagy 20 éve kezdtem montizni és nem kell sűrűn láncot/sort cseréljek.
fogkefe, rongy aztán szemenként egy csepp olaj. párszor áttekerem, kicsit várok, a felesleget letörlöm és ennyi. nem is értem, minek a vudu. de ha titeket megnyugtat.
Én sem akartam pancsolni, de egyszer kipróbáltam és tényleg a benzines mutatvány a legjobb, leggyorsabb. Sokkal egyszerübb a sort, tányérokat is lepucolni. Egyébként ez az egész tényleg vudu, meg vallási kérdés. Én régebben pont így csináltam, rongy, olaj aztán vettem új láncot mikor elkopott. Ha figyelsz a láncra akkor a sor, tányér sokáig elmegy. Azóta szoktam rá erre, mióta össze tarháltam Europa utolsó három IG70-es láncát. Szeretném minél tovább használni őket és ez a legjobb módja a dolognak...
- ncc1701 likes this
#368
Posted 2015. April 05. - 09:19
életemben nem mostam ki láncot sem brigéciolban, sem benzinben, pedig vagy 20 éve kezdtem montizni és nem kell sűrűn láncot/sort cseréljek.
fogkefe, rongy aztán szemenként egy csepp olaj. párszor áttekerem, kicsit várok, a felesleget letörlöm és ennyi. nem is értem, minek a vudu. de ha titeket megnyugtat.
Nem csak megnyugtatás, tököm pöcsöljön ronggyal, fogkefével. Gyorsabb átmosni, én max 5 percet szánok erre a műveletre.
Edited by ncc1701, 2015. April 05. - 09:19.
#369
Posted 2015. April 05. - 09:18
#370
Posted 2015. April 05. - 09:15
életemben nem mostam ki láncot sem brigéciolban, sem benzinben, pedig vagy 20 éve kezdtem montizni és nem kell sűrűn láncot/sort cseréljek.
fogkefe, rongy aztán szemenként egy csepp olaj. párszor áttekerem, kicsit várok, a felesleget letörlöm és ennyi. nem is értem, minek a vudu. de ha titeket megnyugtat.
Edited by Kisherceg, 2015. April 05. - 09:16.
- marton likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#371
Posted 2015. April 05. - 08:42
- Vejne and ncc1701 like this
#372
Posted 2015. April 05. - 08:38
#373
Posted 2015. April 05. - 08:37
Köszi mindenkinek a segítséget. Végül nem vettem meg a lánctisztítót, helyette vettem Brigéciolt. Az lenne még a kérdésem, hogy a tányért és a sort, hogy lehet jól megtisztítani?
Le kell őket szedni. Amúgy ronggyal.
#374
Posted 2015. April 05. - 08:37
hát ha brigiből a 3d-t használod, az nem sokkal emberbarátabb a benzinnél.
Pláne a retkes benzint lehet használni tűzgyújtásra is, a brigeciol pedig megy a lefolyóba. 2L benzinből egy egész évadban simán el lehet lenni. Még nekem is, pedig én hetente 3-4x is pucolom, ha sokat megyek.
#375
Posted 2015. April 05. - 00:09
#376
Posted 2015. April 04. - 23:24
Én ilyet használok kenésre, amolyan szórható zsír. Motip lánckenőspray
Nekem eddig ez vált be leginkább.
Tisztításhoz, patentszem, Brigeciol, félliteres nagyszájú (így újrahasznosítható) műanyag flakon, öblítés 2x-3x, forgatás fej felett
Benzinnel nem mérgezem magam, ülepítésen már agyaltam, de nem vitt még rá a lélek. Lánc mosáskor sor és tányér tisztítás is.
hát ha brigiből a 3d-t használod, az nem sokkal emberbarátabb a benzinnél.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#377
Posted 2015. April 04. - 21:49
Én ilyet használok kenésre, amolyan szórható zsír. Motip lánckenőspray
Nekem eddig ez vált be leginkább.
Tisztításhoz, patentszem, Brigeciol, félliteres nagyszájú (így újrahasznosítható) műanyag flakon, öblítés 2x-3x, forgatás fej felett
Benzinnel nem mérgezem magam, ülepítésen már agyaltam, de nem vitt még rá a lélek. Lánc mosáskor sor és tányér tisztítás is.
Edited by rothar, 2015. April 04. - 21:54.
#378
Posted 2015. April 03. - 20:41
Melyiket fogod venni végül ?
Ha megírod priviben az e-mail címed, átküldöm a német Bike-Magazin láncolaj tesztjét. Annyit mondok, nem a 300 Ft-os "mindenrejó"gépolaj és nem a Makita de nem is az autó motorolaj a legjobb a bringaláncnak. (a labortesztjük szerint)
Rohloff. Az email címemet megírom privátba neked. Mondjuk nem tudom mennyire objektív az a teszt,mert vannak tesztek amelyek túl fényezik adott terméket, holott az emberi tapasztalat meg mást mutat.
#379
Posted 2015. April 03. - 11:59
Viszont a brigéciolt miért nem tudod ülepíteni (újrafelhasználni)?
Lehet, h lehet, fene tudja, De, mint írták, a benzin pár perc alatt elpárolog a láncról, brigeciollal meg lehet opni, mire lejön róla.
#380
Posted 2015. April 03. - 11:55
Pedig pont az a jó a benzinben, hogy pár perc alatt elpárolog maradék nélkül, miután kiveszed a flakonból a láncot. Utána lehet is olajozni egyből. (Brigéciolt meg rendesen ki kell öblíteni vízzel, fél nap múlva meg lehet olajozni a vakrozsdát...)
Nekem évek óta semmi bajom nincs a makitával, meg aztán kb tizedannyiba kerül mint a motorex, szóval még azt se bánnám, ha lényegesen szarabb lenne. Csak jól le kell törölni a felesleget kívülről.