"Mindennapi munkánk során sokféle emberrel találkozunk. Emellett figyelemmel kísérünk minden kerékpározással foglakozó fórumot, legyen az az Interneten, vagy nyomtatott formában a sajtóban. És ezeken bizony nagyon gyakran fura dolgokat olvasunk, ill. tapasztalunk. Természetesen tudjuk, hogy a reklámok, és a média tömegformáló hatása rendkívüli. Mégis meglepo, hogy értelmesnek tuno emberek mennyire csolátásúak, befolyásolhatók, szuklátóköruek, sok esetben önálló mérlegelésre, elemzo döntésre teljességgel képtelenek. Az utóbbi 2-3 hónapban igen komoly munkát fektettünk az AUTHOR új, 2004-es kollekciójának bemutatására, elsosorban szakmai körökben. És sajnos rémiszto dolgokat tapasztaltunk. Ezen kívül a téli idoszakban nagyon sok magánember is az új, 2004-es szezonját tervezi, sokszor nyilvános fórumokon vitatva meg elképzeléseit ismeroseivel. Nos ezeken a helyeken is megdöbbento dolgokat olvastunk. Mindezen tapasztalataink vezettek ahhoz, hogy ezt a kis eszmefuttatást megírjuk, mert úgy gondoljuk, néhány dolgot sürgosen helyre kellene tenni. Sajnos nagy valószínuséggel ezen sorokat pont azok fogják csak olvasni, akik honlapunk rendszeres látogatói, és akikre az itt említett kritériumok nem vonatkoznak. De hátha lesznek olyanok is, akikhez valamilyen úton-módon eljutnak ezen sorok, és elolvasásuk után legalább elgondolkodnak. És ebbe a kategóriába tartozik igen sok kereskedo is (nem az AUTHOR hálózat tagjai), és rengeteg olyan kerékpáros, aki ugyan rendszeresen veszi a kerékpáros szaksajtót, önmagáról azt hiszi, hogy nagyon képben van, miközben hihetetlen módon el van tévedve. Amirol itt szó van, az a kerékpárok minosége, ár/érték aránya, és egyáltalán a minoségi kerékpárok fogalma. Tapasztalataink szerint, Magyarországon ezekkel a dolgokkal csak nagyon kevesen vannak tisztában. Olyan mértéku ismeret hiány mutatkozik a legbelsobb szakmai körökben, hogy azután már a hétköznapi ember tudatlansága nem is meglepo. Innentol szándékosan nem más márkák elemzésével fogunk foglalkozni, mert hitelrontás, és egyéb indokok mentén azonnal mindenki berzenkedni kezdene. Igaz, teljesen ok nélkül… Inkább csinálnának jó bicikliket!Mi nem mások hiányosságait akarjuk itt taglalni, sokkal inkább azt szeretnénk megértetni mindenkivel, hogy az AUTHOR márka, és az AUTHOR anyavállalat (tehát nem a magyar képviselet öntömjénezésérol van szó), évekkel elorébb jár, mint amit a magyar kerékpározó nagyközönség el tud képzelni. Az a furcsa helyzet állt elo, hogy sokan fel sem fogják, mivel állnak szemben. Rengeteg ember nem tudja felmérni, hogy az AUTHOR kerékpárok milyen minoséget képviselnek valójában. Ennek legfobb oka, hogy sokszor a magyar ember által sosem hallott minoségi alkatrészeket alkalmazunk (pl. ALEX felnik, felsokategóriás TEKTRO fékek, legújabb Ritchey fejlesztések, saját fejlesztésu Palladium vázanyagok, stb.) melyek nagy részét Magyarországon még nem is látták. Pl. a legmegdöbbentobb tapasztalatunk az volt, amikor a világ legjobb vázalapanyagát, a Columbus csöveket, szinte senki nem ismerte. Mi pedig évekig arra alapoztuk a reklámunkat, hogy felso kategóriában Columbus csövekbol vannak a vázaink (ez gyanis más országokban komoly érv). Most már látjuk, hogy ez nem sokat ért. Kb. annyit, mintha egy afrikai bennszülött törzsnek a mikrohullámú süto elonyeit próbálnánk ecsetelni, miközben o a jól bevált kövekkel csiholt tuzén sütögeti a csapdában elejtett vadat!Magyarországon az emberek egy jelentos része (tisztelet a kivételnek) nincs tisztában a kerékpárok tervezésének fontosságával. Most nem a váz geometriájának tervezésérol beszélünk (azt számítógépes programok megoldják az ember helyett), hanem arról, hogy milyen vázra, milyen modellre, milyen alkatrészeket szerelek, mit mivel kombinálok. Ilyen dolgok fel sem merülnek. Inkább csak az a fontos, hogy a kerékpár olcsó legyen, és nem számít, mivel van szerelve. Olyan szempontokat, hogy nagyobb vázra hosszabb hajtókarokat szerelnének, hogy szélesebb kormány kerülne rá, szinte senki nem tart be. És a vásárlóknak eszébe sem jut, hogy ilyesmi is létezik. <BR>Itt persze nem az a legnagyobb baj, hogy szakemberek ezekre nem ügyelnek, hanem az, hogy ennek ellenére még ezen cégek léteznek, és nem kevés kerékpárt el is adnak. Ha a vevok tisztában lennének az igazi minoség fogalmával, akkor Magyarországon már néhány cég -régen kimúlt volna. Vagy, és ez lenne a szerencsés, ok is minoséget kezdenének gyártani. Akkor viszont kerékpárjaik kb. 50%-al lennének drágábbak! Egy valamit meg kellene érteni mindenkinek: vagy olcsó kerékpárt csinálok, gyenge minoségben vagy jót, de akkor az többe kerül. Más lehetoség nincs! Természetesen egy olcsóbb modell is megfelelhet valakinek a mindennapok során, és a minoséget árban a végtelenségig lehet fokozni, de mindíg azt kell mérlegelni, mire akarom használni. Van azonban olyan szint is, amely alatt a kerékpár egyszeruen pocsék. Vannak Magyarországon forgalmazott nagyon kiváló kerékpárok is, többnyire az import világmárkák körében. De közöttük is lehet találni reális áron forgalmazott modelleket, és indokolatlanul drága modelleket. Amikor két kerékpáron minden alkatrész azonos, csak a nevük más, akkor az áruknak is nagyjából azonosnak kellene lenni. Erre legjobb példa az autós szakmából a Skoda Octavia, és VW Passat. 95%-ban azonos alkatrészeket tartalmaznak. Mégis van olyan, aki megveszi a sokkal drágább Passatot. Lelke rajta, de gyanítjuk, nem azért teszi, mert ért hozzá, hanem éppen azért, mert fogalma sincs az összefüggésekrol. És foleg mert azt hiszi (mert elhitették vele), hogy több pénzért jobbat vett.<BR>Magyarországon a kerékpáros világban két irányzat van: a „leheto legolcsóbb, mindegy micsoda”, ill. ezzel szemben a „szuper nyugati amcsikultikusbringacsoda méregdrágán”. A ketto között van az AUTHOR! Ugyan azt tudja, mind bármelyik nyugati világcég, de sokkal kedvezobb ára van, ugyanakkor az olcsóbb modelljei sosem mennek le egy bizonyos minoségi színvonal alá. Mindezzel csak azt akarjuk mondani, hogy aki igazán ért a kerékpárokhoz, aki igazán fel tudja mérni, melyik alkatrészhez mi illik, melyik modell mire való, aki igazán tudja, mi mennyit ér, nos az ma Magyarországon elsosorban AUTHOR-t venne. Erosnek tunik a kijelentés, de szerencsére igaz! És ezzel nem azt állítjuk, hogy az AUTHOR az egyetlen, és legjobb márka, hanem azt, hogy a legjobbak egyike (komoly nemzetközi kaliberu márka), és ezek közül kiemelkedik ár/érték arányával. Magyarán a egyik legelonyösebb vétel jelen pillanatban. Csak hogy elkerüljük a félreértést, és ne kezdjen el rögtön valaki háborogni. Azt javasoljuk mindenkinek, hasonlítsa össze modelljeinket az összes márkával, amely ma Magyarországon kapható, de akár olyannal is, amely nem. De az összehasonlítás menjen le a kerékpár atomjaiba! Mindent tessék figyelembe venni, a váz geometriájától a kerékagyakban lévo csapágyzsír minoségéig. Fontos, hogy éloben is nézzék meg a kerékpárokat, mert képen nem látszik a lényeg. Vásárláskor tessék rákérdezni minden részletre, pl. kormánycsapágyra, lánctípusra, racsnimárkára stb. És akkor rájön mindenki, hogy ugyan ezt a minoséget senki nem tudja olcsóbban produkálni! Mert másoknál is vannak hasonló modellek, csak sokszor éppen a részletek hibádzanak (egy kicsit gyengébb teló, egy kicsit gyengébb lánc, no-name bowden, no-name kerékagy, no-name kormány, nyereg stb.), vagy ha minden teljesen azonos a mi modellünkkel, akkor min. 10% drágábbak. Ez a teljes igazság, és ezt kellene végre megérteni. Egyetlen példa: tessék atomjaiban feltérképezni az A7704 kerékpárt, majd tessék próbálni találni hozzá hasonlót a magyar piacon. És akkor mindaz, amit feljebb leírtunk, beigazolódik. De bármely más modellünknél is ezt tapasztalnák. Az AUTHOR egy rendkívül fejlett, igényes világcég. Benne van a mindennapi nemzetközi szakmai vérkeringésben, és olyan körökben mozog, olyan információk birtokában van, melyekrol a többi közép-kelet európai gyártó nem is tud. Elég, ha megnézik a SPORT rovatot honlapunkon. És máris fölösleges minden további kérdés. Mi olyan szinten benne vagyunk a világ kerékpározásában, hogy azt mások a környezo országok gyártói közül meg sem tudják közelíteni. Közép-kelet Európa országaiban Németországtól keletre, egészen Oroszországig, Norvégiától Szlovéniáig mindenütt évente több tízezer darabot adunk el, és a szám évrol évre növekszik. Az AUTHOR fejlodése bámulatos, és megállíthatatlan. Ezekben a fejlett kerékpáros kultúrájú országokban (melyekben az AUTHOR jelen van), ahol a kerékpározásnak évtizedes hagyományai vannak, az AUTHOR a piac elso három márkája között van! Mert értik, mi a minoség, és mit jelent az ár/érték arány.<BR>Egy hely van ebben a régióban, ahol évtizedekre el vannak maradva, és ahol az egész folyamatot nem képesek felfogni, és megérteni. Ez Magyarország. Mert itt csak az árat értik, az értéket nem, vagy súlyos agymosás hatására már nem képesek gondolkodni. Hát tessék végre felébredni! Nem azt akarjuk mondani, hogy mindenki agymosott, aki nem AUTHOR kerékpárt vesz. Természetesen vannak más márkák is, melyek szimpatikus modelleket készítenek, és valakinek azok designja jobban bejöhet. De sokkal többször történik meg az, hogy valaki XY "nagynevu" márkát vesz, kb. 20%-al drágábban, mint amennyiért ugyan ezt nálunk megkaphatná (sokszor még jobbat is!), vagy olyasmit vesznek 5000 Ft-al olcsóbban, ami kb. 40000 Ft-al ér kevesebbet, mint a mi hasonló modellünk. Tehát az ár/érték arány a kulcsszó, és ezt kellene figyelembe venni a kerékpár kiválasztása során. Ezen a téren még nagyon nagy lemaradás tapasztalható ebben az országban."
website-rip, Kr.u. 2004 eleje... www.author-hungary.com