Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
#1181
Írta 2005. szeptember 10. - 21:32
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1182
Írta 2005. szeptember 10. - 21:29
minõségben?
súly nem érdekel
#1183
Írta 2005. szeptember 10. - 21:28
a láncot viszont 8-as racsni melett nem cserélheted kilencesre. pc68-at ajánlanék. vagy connex 808, ilyesmi.
elsõváltónak meg bármi jó. (hátsót is vehetsz kilenceset, tökéletes lesz)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1184
Írta 2005. szeptember 10. - 20:31
Meg egy kerdes: a 8 sebesseges Deore hatso valtohoz fel tudom tenni a elore a Deore XT (M760) elso valtot? (Truvativ FiveD 44/32/22 elso tarcsak, Alivio valtokarok, , IG31 lanc, de ezt lehet cserelni).
A Shimano tech manualban ugyanis nem talaltam az Alivional jobb elso valtot 8 sebesseghez (mindegyik 9-hez van, az M760 is).
Plusz, ha a lancot is cserelnem kell, akkor mi lenne kompatibilis a jelenlegi rendszerrel (pl. HG-70, HG-91 vagy PC48?)
Igazsag szerint tul sok mindent nem akarok cserelni, de az XT elsovalto (30USD) meg a lanc (15 USD) meg beleferne...
Chip
#1185
Írta 2005. szeptember 10. - 13:51
#1186
Írta 2005. szeptember 10. - 13:16
1mm a legfelsõ lánctányér hegye és az elsõváltó terelõlemezének alja között szerintem kevés.
össztelós váz, igy nehezebb a beállitás. de ha ráülsz, akkor a kerék és ezzel a hátsó lánckeréksor is felfelé mozdul el, igy ugy állitsd be, hogy ha rajta ülsz, akkor váltson és álljon tökéletesen.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1187
Írta 2005. szeptember 10. - 11:49
a "low" beállitása: addig csavarod befelé, amig a belsõ terelõlemez nem ér a vázhoz (elõfordulhat, bár nem ismerem a vázad) és a külsõ terelõlemez meg nem dobja le a kistányérról a monoblokkra a láncot.
Rob, Csak mostesett le, ez pont a forditottja annak amit a Shimano ir, ott az van, hogy a belso terelolemez es a lanc kozott 0-0.5mm legyen (azaz eppen hogy ne erjen hozza), te pedig az irod fent, hogy a belso terelolemez menjen be ameddig lehet (a vazig) - igy a lanctol levo tavolsaga minel nagyobb legyen?
Jol ertettem?
Koszi,
Chip
#1188
Írta 2005. szeptember 10. - 11:42
Koszi, en a bovdent a keret legalso allasaban kotottem be, csak fogoval huzva, ki fogom probalni a csavarhuzonyeles modszert.
A keret also szelet en kb. 1mm-re tettem a legnagyobb lanckerek foganak hegyetol - ezek szerint ez 3mm kell hogy legyen? Viszont akkor ha az elso valto a legkisebben van, csak 2 fokozatot tudok a hatso valton hasznalni, utana a lanc belelog a keret aljaba (amit nem lehet kulon allitani)???
A gep gyarilag szerelve jott, ugyhogy valoszinuleg csak en benazok...
Koszi,
Chip
#1189
Írta 2005. szeptember 10. - 11:39
5ös imbusz, lelazítod a váltó bilincsét, és szépen beállítod párhuzamosra
Aha, idaig en is rajottem...
Chip
#1190
Írta 2005. szeptember 10. - 11:10
#1191
Írta 2005. szeptember 10. - 10:22
a sztori ott indul, hogy megfelelõ hosszu-e a monoblokk ahhoz a hajtókar/elsõváltó pároshoz. ez gyárilag összerakott bicikliken nem szokott elõfordulni, hogy nem igy van, de lehetnek kivételek.
a beállitást kezdd azzal, hogy az elsõváltóból a bovdent kicsavarod, teljesen.
aztán high-low csavar tökig kicsavar, azok a végállás beállitására szolgálnak : az mondja meg az elsõváltónak, mely két végállás között mozoghat. tehát kicsavar mindkettõ.
ezek után be kell állitani az elsõváltó magasságát: 3 mm-re kell lennie a legfelsõ tányértól a külsõ alsó láncterelõ lemeznek. uj elsõváltókon erre van egy kis piros cimke, hogy egyszerû legyen. amiközben a magasságot állitod, a szöget is be tudod lõni, hogy párhuzamosan álljon a lánctányérral.
ha eddig megvagy, akkor izom módjára megtéped abban a helyzetben az elsõváltót, hogy ne mozduljon el. eddig nem nagy kunszt.
aztán kézzel kihajtod a rugó ellenében a keretet, kb mintha felváltanál a középsõ lánctányérra. a váz és az elsõváltó közé beraksz valamit (én csavarhuzó nyelét szoktam, de szinte bármi megteszi - ez azért kell, hogy a két kezed szabad maradjon) majd az elsõváltókaron leváltasz a legkisebbre, és az ott levõ állitócsavart kiengeded teljesen. ezek után bekötöd a bovdent, ugy, hogy feszüljön. nem kell megijjedni, az elsõváltó rugója erõsebb annál, amit te kézzel a bovdenen huzol, szóval mikor kiveszed a bizbaszt, amit a váz és az elsõváltó közé tettél, akkor a váltó lefelé fog mozdulni. ha szerencséd van (ez majd az évek tapasztalatával eljön) akkor már ne is kell semmit állitani.
persze elsõre nem lesz szerencséd, mert tulhuztad már az elején kézzel. ez esetben egyik kezeddel megfogod a keretet, másikkal óvatosan engeded ki a bovdentartó csavart a váltón, és kicsit engedve ujra megszoritod. azért kell a másik kezeddel ellentartani, hogy nehogy sokat eressz....
ha sokat ersztettél, akkor még mindig van esély az elsõváltókaron levõ feszitõvel belõni.
ezek után jön a "low" beállitása: addig csavarod befelé, amig a belsõ terelõlemez nem ér a vázhoz (elõfordulhat, bár nem ismerem a vázad) és a külsõ terelõlemez meg nem dobja le a kistányérról a monoblokkra a láncot. (persze ha a bovden jól el van találva, ez nem fog elõfordulni)
ez után felváltasz a felsõre, és betekered a másik csavart is addig, hogy bármeddig huzd is a váltókart, a külsõ keret ne tudjon tovább mozogni.
és ennyi.
edit: keresõ kulcsszavak: elsõváltó, beállitás, végpontok, magasság
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1192
Írta 2005. szeptember 10. - 09:53
[whitetrash.hardcore.rock&roll.fuckyou]
#1193
Írta 2005. szeptember 10. - 08:10
#1194
Írta 2005. szeptember 10. - 08:07
Tegnap probaltam beallitani az Alivio elso valtomat (MC18), de a kulso allitocsavar (High) semmit sem csinalt. A belso (Low) szepen tologatta a keretet a belso allasaban, a valtokarnal is tudtam allitani a bowdenen (a kozepso tarcsahoz), de a legkulso allasban a High csavar semmit sem csinalt.
Illetve a csavart majnem tovig be lehetet csavarni (3-4mm all ki) es ott elakadt. A keret kivul meg sem mozdult, viszont, ha igy (High tovig becsavarva) megprobaltam visszavaltani a legkissebb tarcsara, akkor ott is elakadt (nem tudott visszamenni a legkisebb allasba - a bowten teljesen laza lett, stb...)
A valto vadi uj, hatul egy Deore 8-tarcsas van, de az popecul valtogat. Az egesz egyben jott az uj bringan (Marin Alpine Trail), szoval az osszevalogatassal nem lehet problema. (Alivio karok, Tuvativ fiveD hajtokar/elso tarcsak)
Az igazsag az, hogy vegul igy is sikerult beallitanom a valtot, de a szelso helyzetekben hozza-hozza er a keret a lanchoz...
1. Mi lehet a gond? (a beallitast a Shimano tech manual szerint csinaltam, az egyetlen elteres, hogy a manual szerint, amikor felrakom a valtot - meg a bowden bekotese elott - akkor a keret kulso szelenek a legnagyobb tarcsa folott/parhuzamosan kene lennie. Nekem viszont a keret kulso szele a kozepso tarcsa folott van ilyenkor...)
2. A Shimano kompatibilitasi tablazat szerint az Alivio valtokarral, elso valtoval es IG31-es lancal nem kompatibilis mas, jobb elso valto amire le tudnam cserelni. Mit es mire kene lecserelnem, hogy ki tudjam cserelni az elso valtot egy jobbra (es mire tudnam cserelni - XT? Delore LX?)
Koszi minden tanacsot...
Chip
#1195
Írta 2005. szeptember 10. - 01:11
ezt mééér?:-)
mi fér el meg hol a sok hely?:-D
le kell takarítani mindent a hajtókarról, csak az 1, használt tányér kell
kell fogni egy monoblokkra szerelhetõ TRUVATIV BOXGUIDE-t, felrakni, és kész!
minden sebesség használható, nem kell nagoyn hosszú lánc, hisz így nem sokat nyúlik a rendszer, elöl nem esik le, mert a láncterelõ védi, hátul meg mi essen le...
és csomó súly megtakarítva, és még szép is hogy nincs rajta semmi felesleges marhaság...
#1196
Írta 2005. szeptember 09. - 22:33
nagyonn sokk hely van a fogaskerék meg a rockring közöt sztem fel fér 1 próbát megér
hajrá :sex:
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#1197
Írta 2005. szeptember 09. - 20:51
#1198
Írta 2005. szeptember 09. - 15:47
#1199
Írta 2005. szeptember 09. - 15:45
#1200
Írta 2005. szeptember 09. - 15:43
ha nincs váltó akkor minek a két tányér? és szerintem nem fog felférni ha olyan terelõd van, mert útban lesz a rockring.
na igen és ezzel kezdtem a kérdésem hogy ha hozzá ér mit lehet tenni faragjak lerólla?
(nah most megyek de ezt még megkell dumálnunk!!!!)MÉR vazz?amugy már mondtadh egyszer