Véleményeket kérnék, épp bicajt építek, és erõsen húzok a 8-as rendszer fele mert anno sokkal inkább meg voltam vele elégedve mint a kilencesekkel.
Itthon elég macerás alkatrészt találni hozzá, de most van lehetõségem külföldrõl a vázzal együtt rendelni. Legfontosabb szempont a tartósság. Felhasználás All-mountain, 60kg vagyok de elég vaddisznó stílussal.
Tehát szerintetek:
9-es XT sor (13000Ft), és inkább hagyjam a 8 sebességes ötletet
8-as régi LX sor, 2db hogy legyen egy tartalék (14000 együtt) ésszerû megoldás, így 5 évre be vagyok biztosítva, bár ezt még itthon is kapni.
8-as XTR, felsõ lánckerekek titánból. (14000Ft), ennyiért ingyen van. kérdés mennyivel tartósabb a titán...
bármilyen ötlet/javaslatot örömmel fogadok.
Zaki
A titán könyebb, mint az acél és drágább és ritkább is, bár a kopási tulajdonságairól nem sok mindent tudok. Ha grammániás vagy, akkor titán vagy ha sok a pénzed, de ha nem, akkor jó az acél is.
Szerintem hagyd a fenébe a 8-as rendszert és vegyél 9-est!
Haver 90-96kg-jával elég vadállatul megy (Enduro/FR) és neki eddig parája nem volt a 9-es rendszerrel (pedig õ az a tipikus hegyen-völgyön át típus) igaz jót kell ahoz venni (kapásból minimum XT szint). XTR hátsó váltó van a gépében (mostanában nagyon nézegeti a Dura Ace hátsó váltót. Missi Giove-nak, Gulyás Misi-nek pl. Dura Ace hátsó váltója van/volt a gépében, ha a zúzást nézzük és országúton is eléggé jól és sokat bizonyított, szóval, ha a 2 szélsõséget jól bírja, akkor valószínûleg a végletek között is elég jól boldogul). Az elsõ váltója XT, de meg van vele elégedve, igaz ki akarja majd cserélni XTR-re (mert az XTR tényleg a legjobb MTB-s cucc). Amit ajálani tudok, hogy vegyél XTR hátsó váltót (akár használtan is, csak jó állapotút! tényleg nagyon jó!). Fogaskoszorúból minimum XT és 9-es (én Sram PG-970-est használok és bevált, bár van nála jobb is). Láncból Connex-et vegyél és lehetõleg a legfullextrásabbat (nem bánod meg)! Elsõ váltóból meg minimum XT-t. Az LX-et meg felejtsd el, ha azt akarod, hogy jól mûködjön a váltó és hajtó rendszered és nem akarsz kompromisszumokat kötni a minõség és az ár oltárán! Hidd el, hogy jobb az XT, mint az LX és az XTR félelmetessen jobb, mint az XT! A minõséget meg kell fizetni, de megéri!