Asszem hamarosan beújítok egy hajtómû-monoblokk párost, csak tanácstalan vagyok. Eddig ezeket nézegettem:
Monoblokk:
FSA Platinum DH (11.900)
FSA Platinum Pro (12.000)
Truvativ Gigapipe DH (6.500)
Truvativ Gigapipe Team DH (11.050)
Hajtómû:
Truvativ Hussefelt DH (12-15 ezer körül)
(Az árak a Bikediszkontról vannak)
A hajtómû az tuti, ha nincs jobb ötletetek, viszont a monoblokkban tanácstalan vagyok, hogy a fent felsoroltak közül melyik éri meg a legjobban, illetve ha van más ötlet, jöhet!
Azért azt még elárulom, hogy most egy Shimano BB-UN25-ös (vagy milyen...) mono van és egy tracer négyszöges hajtókar. Gond még nincs vele, csak nehogy egyszer letörjön alattam...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Indította
Dude
, 2002. november 14. 13:08
#4421
Írta 2004. május 03. - 23:17
#4422
Írta 2004. május 03. - 23:09
Valszeg beújítok egy hajtõmû-monoblok párost. Amit nézegettem:
Monoblokk:
FSA Platinum DH (11.900) vagy
FSA Platinum Pro (12.000) vagy
Truvativ Gigapipe DH (6.500) vagy
Truvativ Gigapipe Team DH (11.050)
Hajtõmû:
Truvativ Hussefelt DH (olyan 12-15 ezer körül)
A hajtõmû az így szerintem tuti, mert most ez a legjobb ár/érték arányú cuccos zúzni.
Monoblokban tanácstalan vagyok, hogy a fentiek közül melyik éri meg a legjobban. Avagy vegyek egy 5 rongyos Acort? (Az árak a Bikediszkontról vannak)
Monoblokk:
FSA Platinum DH (11.900) vagy
FSA Platinum Pro (12.000) vagy
Truvativ Gigapipe DH (6.500) vagy
Truvativ Gigapipe Team DH (11.050)
Hajtõmû:
Truvativ Hussefelt DH (olyan 12-15 ezer körül)
A hajtõmû az így szerintem tuti, mert most ez a legjobb ár/érték arányú cuccos zúzni.
Monoblokban tanácstalan vagyok, hogy a fentiek közül melyik éri meg a legjobban. Avagy vegyek egy 5 rongyos Acort? (Az árak a Bikediszkontról vannak)
#4423
Írta 2004. május 03. - 22:54
Hollowtech II Design: Hollow forged crank and Integrated Bottom Bracket arms is lighter with increased strength.
(bike.shimano.com)
(bike.shimano.com)
#4424
Írta 2004. május 03. - 22:48
en nem ertek hozzaja.
csak abbol merek kovetkeztetni, hogy az uj hajtomuvek nem a hollótek (azaz az uregesre kovacsoltuk a hajtomuvet dologban uj)
hanem a hajtokarok rogziteseben 'uj'.
edit: jo akkor ezek hulyek.
vegulis...
csak abbol merek kovetkeztetni, hogy az uj hajtomuvek nem a hollótek (azaz az uregesre kovacsoltuk a hajtomuvet dologban uj)
hanem a hajtokarok rogziteseben 'uj'.
edit: jo akkor ezek hulyek.
vegulis...
#4425
Írta 2004. május 03. - 22:44
...sztem nem.
(a tévedés jogát fenntartom:))
na:
Hollowtech II crankset
Integrated bottom bracket and crankset design reduces the number of parts, significantly cuts down weight and increases rigidity. Hollowtech II design allows the bottom bracket bearings to be spaced more widely. This dramatically changes the loads on the bearings to increase rigidity and bearing service life.
-shimano-
(a tévedés jogát fenntartom:))
na:
Hollowtech II crankset
Integrated bottom bracket and crankset design reduces the number of parts, significantly cuts down weight and increases rigidity. Hollowtech II design allows the bottom bracket bearings to be spaced more widely. This dramatically changes the loads on the bearings to increase rigidity and bearing service life.
-shimano-
#4426
Írta 2004. május 03. - 21:00
#4427
Írta 2004. május 03. - 20:26
na akkor:
hollowtech: üreges kar (deore-tól fölfele)
hollowtech II: integrált monoblokk a meghajtás felöli oldalon: 2003-ban XTR, 2004-ben már XT is
hollowtech: üreges kar (deore-tól fölfele)
hollowtech II: integrált monoblokk a meghajtás felöli oldalon: 2003-ban XTR, 2004-ben már XT is
#4428
Írta 2004. május 03. - 20:06
a deore-ba tényleg belesorolnak alivio szintû cuccokat is (440 stb), viszont azzal, amit elõtte írtál, azzal vitatkozni szeretnék, ugyanis az új 2004-es lx sem hollotech II-es, hanem megmaradt hollotech I + octalink-esnek
Hmm, a 2004es LX ua. mint a 2003as csak szinben van új emlékeim szerint.
Viszont már 2003ban ua. kar volt mint az XTn, az utolsó alap Hollowes LX (a mai deore) '02es volt
Akkor a hollowtech számozást passzolom, mert 3 fajta kar van biztosan:
1. mai Deore, 2. az LX és 3. az XTR.
Ezek szerint az új XT már az XTR karját kapta volna meg 04ben?
FC-M571 LX '02
FC-M572 LX '03-'04
FC-M752k XT '03
Látható, hogy az LX és az XT karja azonos, de a csillag nem teljesen egyezik (+alu kistányér és csavarok)
#4429
Írta 2004. május 03. - 19:41
kössz ggx, azt hiszem patentszemes!
sikerült egy új technikát kialakítanom. elõször feszegettem, úgy ahogy mondtam és mintha megmozdult volna. onnan nem akart továbbmenni, ezért annyira ideges lettem, hogy egy kalapáccsal megsuhintottam... és bevált ;D szétnyílt valahogy .. nembaj, az a lényeg, hogy túléltem..
thx a helpért !
sikerült egy új technikát kialakítanom. elõször feszegettem, úgy ahogy mondtam és mintha megmozdult volna. onnan nem akart továbbmenni, ezért annyira ideges lettem, hogy egy kalapáccsal megsuhintottam... és bevált ;D szétnyílt valahogy .. nembaj, az a lényeg, hogy túléltem..
thx a helpért !
#4430
Írta 2004. május 03. - 19:39
ha jól sejtem nem cc-s vagy, szal nem éri meg fejleszteni.
ha már fejlesztessz, akkor a következõ lépés mindenképpen az isis-nek kéne lennie, 4szög és 4szög között nincs sok különbsélg, max h 1 hónapot, vagy 3at bír ki.
11e mpr kar + tengely(5-11e)
vagy lehet h már csak én tartom furának a 4 szöget?
amugy ha mindeképpen 4 szögeset akarsz, akkor ennyiért már csak szétszedhetõ lánctányérosat kapsz
fsa power pro, lx egész jól birják...
ha már fejlesztessz, akkor a következõ lépés mindenképpen az isis-nek kéne lennie, 4szög és 4szög között nincs sok különbsélg, max h 1 hónapot, vagy 3at bír ki.
11e mpr kar + tengely(5-11e)
vagy lehet h már csak én tartom furának a 4 szöget?
amugy ha mindeképpen 4 szögeset akarsz, akkor ennyiért már csak szétszedhetõ lánctányérosat kapsz
fsa power pro, lx egész jól birják...
#4431
Írta 2004. május 03. - 19:34
Nos úgy nézki összegyûlt valamennyi lóvé egy új hajtómûre (13-15e). Nem tudom ebbõl mit lehet venni. A mostani négyszögtengejes monoblokkomat nem szeretném cserélni, esetleg ha belefér az árba. Ja és mindenképp szétszedhetõ lánctányéros legyen.
#4432
Írta 2004. május 03. - 19:09
basszus ez a mozdultsor kell:
összefelé nyomod izomból a láncszemet, a két tengelyt megpróbálod közelíteni egymáshoz, és közben oldal irányba oda vissza feszegeted. nem könnyû, de egy idõ után szét kell ugrania
biztos hogy patentszemes?
összefelé nyomod izomból a láncszemet, a két tengelyt megpróbálod közelíteni egymáshoz, és közben oldal irányba oda vissza feszegeted. nem könnyû, de egy idõ után szét kell ugrania
biztos hogy patentszemes?
#4433
Írta 2004. május 03. - 18:51
#4434
Írta 2004. május 03. - 18:18
#4435
Írta 2004. május 03. - 18:15
#4436
Írta 2004. május 03. - 18:10
nekem úgy jön szét, hogyha oldalírányba is feszegetem, miközben tolom össze izomból
#4437
vendég__*
Írta 2004. május 03. - 18:09
Sziasztok.
Köszönöm a magasröptû technikai kifejtést
Nem mondánám,hogy tisztán látok :)Most a monoblokk vagy a hajtómû legyen "erõssebb".Valszeg maradok az lx+lx megoldásnál,vagy amit a rob említett,megnézem még az árkülönbséget.Mondjuk én mindenképpén octalinkben gondolkodom,nem négyszögletesben.
Üdv.
Köszönöm a magasröptû technikai kifejtést
Nem mondánám,hogy tisztán látok :)Most a monoblokk vagy a hajtómû legyen "erõssebb".Valszeg maradok az lx+lx megoldásnál,vagy amit a rob említett,megnézem még az árkülönbséget.Mondjuk én mindenképpén octalinkben gondolkodom,nem négyszögletesben.
Üdv.
#4438
Írta 2004. május 03. - 18:03
hella
nem tudja valaki, hogy a sram patent szem hogy jön szét? mert valami trükkje lehet, de nem jöttem még rá...
nem tudja valaki, hogy a sram patent szem hogy jön szét? mert valami trükkje lehet, de nem jöttem még rá...
#4439
Írta 2004. május 03. - 17:16
a deore-ba tényleg belesorolnak alivio szintû cuccokat is (440 stb), viszont azzal, amit elõtte írtál, azzal vitatkozni szeretnék, ugyanis az új 2004-es lx sem hollotech II-es, hanem megmaradt hollotech I + octalink-esnek
#4440
Írta 2004. május 03. - 17:10
LX kar ua. mint az XT mindkettõ Hollowtech II
(az XTn alu kistányér van és a csavarok is aluból vannak, plusz elérhetõ integrált tengellyel is)
Jövõre állítólag a Deore is ilyen kart kap, idén még a hollowtech I maradt.
Az XTR külön téma, se a kar, se a csillag, se a tányérok, nem ugyanazok, de még az octalink is országútis, tehát az sem egyezik az XTvel.
Deore családba sorolnak minden féle hajtómûvet, alap négyszögestõl (fcm-440 asszem) octalink-hollowtechig, 3 acél vagy 2 acél 1 alu tányérral.
(Ezek egy rész közös az alivió családdal)
(az XTn alu kistányér van és a csavarok is aluból vannak, plusz elérhetõ integrált tengellyel is)
Jövõre állítólag a Deore is ilyen kart kap, idén még a hollowtech I maradt.
Az XTR külön téma, se a kar, se a csillag, se a tányérok, nem ugyanazok, de még az octalink is országútis, tehát az sem egyezik az XTvel.
Deore családba sorolnak minden féle hajtómûvet, alap négyszögestõl (fcm-440 asszem) octalink-hollowtechig, 3 acél vagy 2 acél 1 alu tányérral.
(Ezek egy rész közös az alivió családdal)