Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
7585 hozzászólás a témában

#3941
Jabbar

Jabbar

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 hozzászólás
sokat kellett volna visszaolvasnod ;)

#3942
[pIFtA]

[pIFtA]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 825 hozzászólás
hellotok! kérdésem mivel én egy kezdõ dirt-es vagyok vmi jóhajtómûvet ajánljatok, de olcsó legyen mondjuk 10-15 és nem kelkl brutál erõsnek lennie mert télleg kezdõ vagyok úgyhogy annyit nem ugrálnék vele! de azénem menjen szét egybõl hogy megvettem!
én gondoltam tru hussefeltre vagy holzfellerre

#3943
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
... és döntött kanyarban ne tekerj, ha szerinted az a fél centi számít ;)

Ha meg Iljics tud 17-ért extremet, akkor mindenképpen azt, lazán ûbereli az általad felsoroltakat.

#3944
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
RPMet FSA gyártja,és tényleg olcsó,és tényleg jó.Truvaban rossz tapasztalatok miatt én nem bíznék annyira,de DOLOG,sok embernek az tetszik a legjobban.Hasonlóan jó vétel,de még húzósabb árban,ha IljicStõl veszel 17e-ért FSA Xtreme-t,eléggé megéri,fõként a bolti árához képest.

#3945
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 hozzászólás
mint irta az nem gond

husi vs rpm
hasonló karok, szvsz az rpm sincs rossz anyagból. ha jol tom az fsa gyártja. csak isiseset alig láttam, persze nem jártam minden boltban. gyapinál bizti van
a husira sok bajt lehet hallani mostanság, én szívem szerint fsa vdriveot vennék ebben az árban, vagy drágábban holzfellert, esetleg evolve dh -t ha rf et akarsz. de az ha jol sejtem, nem jáccik.

[tt]persze én mint tudjuk, én sznob vagyok, aki nem vesz rpm kart, hanem inkább rf et, ami tök fölösleges. csak még megelõzve a dolgokat... hiába no már óvatos vagyok. [/tt]

#3946
Fox Farm

Fox Farm

    vendég

  • fórumtag
  • 84 hozzászólás
Attól is megugorhat, hogy a lánc és/vagy a fogaskerekek lekoptak, így a láncot nem tudja elég jól fogni a fogaskeréksor, ezért a lánc "csúszik" pár szemet. Nekem is ez a bajom, de az is igaz, hogy nekem már kitört vagy 8 fog a tányérból, a többi meg tövig kopott ;D. Többek között ezért is veszek új hajtókart (nem, nem a mostan lánctányérok nem bonthatóak).

#3947
Fox Farm

Fox Farm

    vendég

  • fórumtag
  • 84 hozzászólás
Hello, kérlek segítsetek !
Hajtókar vásárlás elõtt álok. Két típus között vacilálok: Truvativ Husselfelt RockGuard vs. RPM DH Bash (ha nem lenneték képben a 2004. év májusi számának Shoppin Guidejában benne van). Tehát elõsször összevetettem a száraz adatokat:

Csillag: Mind a kettõ 4-karos
Lánctányérok: Mind a kettõn 2 van (22 és 32 fogszámú)
Tengelykapcsolódás: Mind a kettõ IsisDrive-os
Hajtókarhossz: 175mm-RPM 170 mm-Truvativ > 1 pont a Truvativnak (nekem a rövidebb a jobb, mert utálom ha döntött kanyar közben amikor hajtok leér a pedál ;D)
Súly: 767g-RPM 815g-Truvativ > 1 pont az RPM-nek
Rockring: Mind a kettõn van.
Alapanyag: 6061-T6-Truvativ névtelen aluminiumötvözet-RPM (ez egy kicsit azért sántít :-\) > 1 pont a Truvativnak.
Ár: 11.490 HUF-RPM 14.000 HUf körül-Truvativ > 1 pont az RPM-nek.
Felhasználási terület: Mind a kettõ DH-ra, FR-ra, Dirt-re ajánlott.

Ezek alapján 2 pontja van az RPM-nek és 2 a Truvativnak. Én egy kicsit jobban hajlok a TRuvativ felé mert könyebben beszerezhetõ (javítsatok ki ha tévedek), de az RPM egyedibb . Döntetlen :'(. Itt jöttök ti a képbe: várom a sorsdöntõ tapasztalatokat, hogy melyik a merevebb és, hogy melyik bírja tovább. Elõre is köszönöm.

Ha esetleg tudtok más 13000 HUF körüli rockringes és Isis-es durvulós hajtókart akkor szóljatok. 90kg vagyok, a stílusomrol meg csak annyit, hogy nem virágot szedni járok az erdõbe ;D (DH,FR,Dual,Dirt).

#3948
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Vagy vékonyan lágyabb csapágyzsirral!

#3949
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Kopásra utaló jeleket nem igazán látok...lehet hogy kipucolom és maradok az olaj-kenésnél.

#3950
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
A megugrás lehet kopástól is! Vagy a rugó kicsit elhagyta magát, s nem elég erõsen nyomja a kalapácsokat, bár ha sok a zsír akkor lehet hogy a rugó nem bírja a helyére nyomni a karmokat.

#3951
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Kössszzz...
Még valamit kellene tudnom: a BB-ES30 monoblokkot milyen tengelyhosszal gyártják? A 113 és a 121 tuti. Ezen kívül?

A kazettánál meg az a jelenség, hogy néha-ha beletaposok-valami valamin/valamiben megugrik és ekkor elég csúnya hangja van. A lánc és a fogsor nem használt annyira, hogy rájuk gyanakodjak. Akkor valószínû hogy túlzsíroztam.

#3952
TheDeath

TheDeath

    vendég

  • fórumtag
  • 93 hozzászólás
Van valakinek FRM hajómûvel kapcsolatos infója? (a gyári adatokat leszámítva) Pl: tapasztalatok, stb

#3953
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
A karbantartásigény attól is függ milyen agyról van szó. A shimanókat nem nagyon kell piszkálni, talán szökõévenként egyszer. De ha mondjuk AC agyat nyúzol akkor már gyakrabban érdemes kipucolni.

A karbantartás szvsz annyi, hogy kitörlöd, vagy kimosod valamilyen oldószerrel a dzsúzt belõle, s vékonyan megkened lágyabb zsírral a fogazott részt. Használhatsz szerintem sûrûbb olajat is. Nem kell teletömni, mert csak belassul a kazettarész, s elõfordulhat hogy "örökhajtós" lesz a bicó, vagy a lánc nem tudja hátrafelé tekerni a racsnit. A sok zsírtól elképzelhetõ hogy ragadnak a kalapácsok is.

#3954
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Csak részben vág ide, de lenne itt egy kérdés a kazetta-karbantartásról.
A kazettatestben elhelyezkedõ kilincseket, ill. a kazettatest belsejét hogyan kell karban tartani? Kell kenne? Ha igen, mivel? Legutóbb adtam neki bõven LZS2-t, de a kazettának elment a hangja, valamint hajtás közben néha "ugrást" tapasztalok. Elképzelhetõ, hogy a sûrû zsír miatt letapadnak a kilincsek?

#3955
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
Felfúrod, maratsz bele hornyokat, esztergáltatsz perselyt beragasztod kétkomponenses hideg hegesztéssel és amikor kész van rájössz, hogy olcsóbban megúsztad volna ha veszel egy új RF kart.

#3956
Jabbar

Jabbar

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 hozzászólás
és ha kifordul vagy kiokádja magát a menet, akkor mi van? meg lehet menteni valahogy?

#3957
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás

Endroo:
A Husinak a pedált fogadó acélperselye csavarodik ki, ha a pedált akarod kiszedni.
a nálunk lévõ/volt konákon 5-bõl 4-nél így történt.
úgyhogy nem rémhír.


Akkor ez valami újkori konstrukciós hiba lehet, mert a nálam lévõ 1-bõl 1 konánál :) ez nem történik meg, pedig elég gyakran cserélgetem a két pedált (patent/platform). De ez még a 02-es változat, lehet hogy ebbõl is jobb a régi.

Vole, lor: :-*

#3958
ZSIROSMACSKA

ZSIROSMACSKA

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.931 hozzászólás
Hussefeltbõl kiesõ pedált már én is láttam. az még a persely nélküli buli volt a B-é (majd jelentkezik, ha gondolja). Szopás volt ittasan biciklit tolni az biztos. Én örültem, hogy van mit tekerni.

#3959
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
sot!
volt mar olyan, hoyg kifordult a persely.
szal ez iylen fakk.

#3960
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás

Vole: meséld már el hogy honnan szakad ki a menet ? Legalább Te ne kezd el a px törik jellegû dolgokat. Vagy van holz karod eladó ?


Nos draga Endroo... A Hussefelt karok szeriahibaja volt, hogy a pedalnal a menet gyakran kiszakadt ( nem ugrasoknal, hanem amikor ki-be tekergetted a pedalt, es egyszeruen kiszedte a pedal csavarja a karbol a menetet ). Eme hibak miatt az ujabb Hussefelt karokban nem a kar anyagaba tekered a pedalt, hanem van egy persely, ami bele van rogzitve a pedalba, es ebbe tekered a pedalt.
Csakhogy ez a persely is menettel van beletekerve a kar anyagaba, de ezt legalabb mar bele is ragasztottak. Nos ezeknel meg az a baj, hogy ahogy tekered ki a pedalt, nem a pedal csavarja jon ki a perselybol, hanem a persely a karbol.
Ha esetleg nem hinned, akkor le tudom neked fenykepoezni, mivel az en Hussefeltembol is ( ami akkor volt 1 hetes, es az elso pedal volt benne amit ki akartam szedni) kijott ez a persely.
:-X