sokat kellett volna visszaolvasnod
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Indította
Dude
, 2002. november 14. 13:08
#3941
Írta 2004. július 30. - 08:31
#3942
Írta 2004. július 30. - 08:27
hellotok! kérdésem mivel én egy kezdõ dirt-es vagyok vmi jóhajtómûvet ajánljatok, de olcsó legyen mondjuk 10-15 és nem kelkl brutál erõsnek lennie mert télleg kezdõ vagyok úgyhogy annyit nem ugrálnék vele! de azénem menjen szét egybõl hogy megvettem!
én gondoltam tru hussefeltre vagy holzfellerre
én gondoltam tru hussefeltre vagy holzfellerre
#3943
Írta 2004. július 30. - 07:45
... és döntött kanyarban ne tekerj, ha szerinted az a fél centi számít
Ha meg Iljics tud 17-ért extremet, akkor mindenképpen azt, lazán ûbereli az általad felsoroltakat.
Ha meg Iljics tud 17-ért extremet, akkor mindenképpen azt, lazán ûbereli az általad felsoroltakat.
#3944
Írta 2004. július 29. - 22:09
RPMet FSA gyártja,és tényleg olcsó,és tényleg jó.Truvaban rossz tapasztalatok miatt én nem bíznék annyira,de DOLOG,sok embernek az tetszik a legjobban.Hasonlóan jó vétel,de még húzósabb árban,ha IljicStõl veszel 17e-ért FSA Xtreme-t,eléggé megéri,fõként a bolti árához képest.
#3945
Írta 2004. július 29. - 19:34
mint irta az nem gond
husi vs rpm
hasonló karok, szvsz az rpm sincs rossz anyagból. ha jol tom az fsa gyártja. csak isiseset alig láttam, persze nem jártam minden boltban. gyapinál bizti van
a husira sok bajt lehet hallani mostanság, én szívem szerint fsa vdriveot vennék ebben az árban, vagy drágábban holzfellert, esetleg evolve dh -t ha rf et akarsz. de az ha jol sejtem, nem jáccik.
[tt]persze én mint tudjuk, én sznob vagyok, aki nem vesz rpm kart, hanem inkább rf et, ami tök fölösleges. csak még megelõzve a dolgokat... hiába no már óvatos vagyok. [/tt]
husi vs rpm
hasonló karok, szvsz az rpm sincs rossz anyagból. ha jol tom az fsa gyártja. csak isiseset alig láttam, persze nem jártam minden boltban. gyapinál bizti van
a husira sok bajt lehet hallani mostanság, én szívem szerint fsa vdriveot vennék ebben az árban, vagy drágábban holzfellert, esetleg evolve dh -t ha rf et akarsz. de az ha jol sejtem, nem jáccik.
[tt]persze én mint tudjuk, én sznob vagyok, aki nem vesz rpm kart, hanem inkább rf et, ami tök fölösleges. csak még megelõzve a dolgokat... hiába no már óvatos vagyok. [/tt]
#3946
Írta 2004. július 29. - 18:22
Attól is megugorhat, hogy a lánc és/vagy a fogaskerekek lekoptak, így a láncot nem tudja elég jól fogni a fogaskeréksor, ezért a lánc "csúszik" pár szemet. Nekem is ez a bajom, de az is igaz, hogy nekem már kitört vagy 8 fog a tányérból, a többi meg tövig kopott ;D. Többek között ezért is veszek új hajtókart (nem, nem a mostan lánctányérok nem bonthatóak).
#3947
Írta 2004. július 29. - 18:15
Hello, kérlek segítsetek !
Hajtókar vásárlás elõtt álok. Két típus között vacilálok: Truvativ Husselfelt RockGuard vs. RPM DH Bash (ha nem lenneték képben a 2004. év májusi számának Shoppin Guidejában benne van). Tehát elõsször összevetettem a száraz adatokat:
Csillag: Mind a kettõ 4-karos
Lánctányérok: Mind a kettõn 2 van (22 és 32 fogszámú)
Tengelykapcsolódás: Mind a kettõ IsisDrive-os
Hajtókarhossz: 175mm-RPM 170 mm-Truvativ > 1 pont a Truvativnak (nekem a rövidebb a jobb, mert utálom ha döntött kanyar közben amikor hajtok leér a pedál ;D)
Súly: 767g-RPM 815g-Truvativ > 1 pont az RPM-nek
Rockring: Mind a kettõn van.
Alapanyag: 6061-T6-Truvativ névtelen aluminiumötvözet-RPM (ez egy kicsit azért sántít :-\) > 1 pont a Truvativnak.
Ár: 11.490 HUF-RPM 14.000 HUf körül-Truvativ > 1 pont az RPM-nek.
Felhasználási terület: Mind a kettõ DH-ra, FR-ra, Dirt-re ajánlott.
Ezek alapján 2 pontja van az RPM-nek és 2 a Truvativnak. Én egy kicsit jobban hajlok a TRuvativ felé mert könyebben beszerezhetõ (javítsatok ki ha tévedek), de az RPM egyedibb . Döntetlen :'(. Itt jöttök ti a képbe: várom a sorsdöntõ tapasztalatokat, hogy melyik a merevebb és, hogy melyik bírja tovább. Elõre is köszönöm.
Ha esetleg tudtok más 13000 HUF körüli rockringes és Isis-es durvulós hajtókart akkor szóljatok. 90kg vagyok, a stílusomrol meg csak annyit, hogy nem virágot szedni járok az erdõbe ;D (DH,FR,Dual,Dirt).
Hajtókar vásárlás elõtt álok. Két típus között vacilálok: Truvativ Husselfelt RockGuard vs. RPM DH Bash (ha nem lenneték képben a 2004. év májusi számának Shoppin Guidejában benne van). Tehát elõsször összevetettem a száraz adatokat:
Csillag: Mind a kettõ 4-karos
Lánctányérok: Mind a kettõn 2 van (22 és 32 fogszámú)
Tengelykapcsolódás: Mind a kettõ IsisDrive-os
Hajtókarhossz: 175mm-RPM 170 mm-Truvativ > 1 pont a Truvativnak (nekem a rövidebb a jobb, mert utálom ha döntött kanyar közben amikor hajtok leér a pedál ;D)
Súly: 767g-RPM 815g-Truvativ > 1 pont az RPM-nek
Rockring: Mind a kettõn van.
Alapanyag: 6061-T6-Truvativ névtelen aluminiumötvözet-RPM (ez egy kicsit azért sántít :-\) > 1 pont a Truvativnak.
Ár: 11.490 HUF-RPM 14.000 HUf körül-Truvativ > 1 pont az RPM-nek.
Felhasználási terület: Mind a kettõ DH-ra, FR-ra, Dirt-re ajánlott.
Ezek alapján 2 pontja van az RPM-nek és 2 a Truvativnak. Én egy kicsit jobban hajlok a TRuvativ felé mert könyebben beszerezhetõ (javítsatok ki ha tévedek), de az RPM egyedibb . Döntetlen :'(. Itt jöttök ti a képbe: várom a sorsdöntõ tapasztalatokat, hogy melyik a merevebb és, hogy melyik bírja tovább. Elõre is köszönöm.
Ha esetleg tudtok más 13000 HUF körüli rockringes és Isis-es durvulós hajtókart akkor szóljatok. 90kg vagyok, a stílusomrol meg csak annyit, hogy nem virágot szedni járok az erdõbe ;D (DH,FR,Dual,Dirt).
#3948
Írta 2004. július 29. - 15:51
#3949
Írta 2004. július 29. - 14:46
Kopásra utaló jeleket nem igazán látok...lehet hogy kipucolom és maradok az olaj-kenésnél.
#3950
Írta 2004. július 29. - 14:30
A megugrás lehet kopástól is! Vagy a rugó kicsit elhagyta magát, s nem elég erõsen nyomja a kalapácsokat, bár ha sok a zsír akkor lehet hogy a rugó nem bírja a helyére nyomni a karmokat.
#3951
Írta 2004. július 29. - 13:22
Kössszzz...
Még valamit kellene tudnom: a BB-ES30 monoblokkot milyen tengelyhosszal gyártják? A 113 és a 121 tuti. Ezen kívül?
A kazettánál meg az a jelenség, hogy néha-ha beletaposok-valami valamin/valamiben megugrik és ekkor elég csúnya hangja van. A lánc és a fogsor nem használt annyira, hogy rájuk gyanakodjak. Akkor valószínû hogy túlzsíroztam.
Még valamit kellene tudnom: a BB-ES30 monoblokkot milyen tengelyhosszal gyártják? A 113 és a 121 tuti. Ezen kívül?
A kazettánál meg az a jelenség, hogy néha-ha beletaposok-valami valamin/valamiben megugrik és ekkor elég csúnya hangja van. A lánc és a fogsor nem használt annyira, hogy rájuk gyanakodjak. Akkor valószínû hogy túlzsíroztam.
#3952
Írta 2004. július 29. - 12:54
Van valakinek FRM hajómûvel kapcsolatos infója? (a gyári adatokat leszámítva) Pl: tapasztalatok, stb
#3953
Írta 2004. július 29. - 12:28
A karbantartásigény attól is függ milyen agyról van szó. A shimanókat nem nagyon kell piszkálni, talán szökõévenként egyszer. De ha mondjuk AC agyat nyúzol akkor már gyakrabban érdemes kipucolni.
A karbantartás szvsz annyi, hogy kitörlöd, vagy kimosod valamilyen oldószerrel a dzsúzt belõle, s vékonyan megkened lágyabb zsírral a fogazott részt. Használhatsz szerintem sûrûbb olajat is. Nem kell teletömni, mert csak belassul a kazettarész, s elõfordulhat hogy "örökhajtós" lesz a bicó, vagy a lánc nem tudja hátrafelé tekerni a racsnit. A sok zsírtól elképzelhetõ hogy ragadnak a kalapácsok is.
A karbantartás szvsz annyi, hogy kitörlöd, vagy kimosod valamilyen oldószerrel a dzsúzt belõle, s vékonyan megkened lágyabb zsírral a fogazott részt. Használhatsz szerintem sûrûbb olajat is. Nem kell teletömni, mert csak belassul a kazettarész, s elõfordulhat hogy "örökhajtós" lesz a bicó, vagy a lánc nem tudja hátrafelé tekerni a racsnit. A sok zsírtól elképzelhetõ hogy ragadnak a kalapácsok is.
#3954
Írta 2004. július 29. - 09:46
Csak részben vág ide, de lenne itt egy kérdés a kazetta-karbantartásról.
A kazettatestben elhelyezkedõ kilincseket, ill. a kazettatest belsejét hogyan kell karban tartani? Kell kenne? Ha igen, mivel? Legutóbb adtam neki bõven LZS2-t, de a kazettának elment a hangja, valamint hajtás közben néha "ugrást" tapasztalok. Elképzelhetõ, hogy a sûrû zsír miatt letapadnak a kilincsek?
A kazettatestben elhelyezkedõ kilincseket, ill. a kazettatest belsejét hogyan kell karban tartani? Kell kenne? Ha igen, mivel? Legutóbb adtam neki bõven LZS2-t, de a kazettának elment a hangja, valamint hajtás közben néha "ugrást" tapasztalok. Elképzelhetõ, hogy a sûrû zsír miatt letapadnak a kilincsek?
#3955
Írta 2004. július 29. - 08:39
Felfúrod, maratsz bele hornyokat, esztergáltatsz perselyt beragasztod kétkomponenses hideg hegesztéssel és amikor kész van rájössz, hogy olcsóbban megúsztad volna ha veszel egy új RF kart.
#3956
Írta 2004. július 29. - 08:34
és ha kifordul vagy kiokádja magát a menet, akkor mi van? meg lehet menteni valahogy?
#3957
Írta 2004. július 29. - 08:05
Endroo:
A Husinak a pedált fogadó acélperselye csavarodik ki, ha a pedált akarod kiszedni.
a nálunk lévõ/volt konákon 5-bõl 4-nél így történt.
úgyhogy nem rémhír.
Akkor ez valami újkori konstrukciós hiba lehet, mert a nálam lévõ 1-bõl 1 konánál ez nem történik meg, pedig elég gyakran cserélgetem a két pedált (patent/platform). De ez még a 02-es változat, lehet hogy ebbõl is jobb a régi.
Vole, lor: :-*
#3958
Írta 2004. július 29. - 01:10
Hussefeltbõl kiesõ pedált már én is láttam. az még a persely nélküli buli volt a B-é (majd jelentkezik, ha gondolja). Szopás volt ittasan biciklit tolni az biztos. Én örültem, hogy van mit tekerni.
#3959
Írta 2004. július 28. - 19:16
#3960
Írta 2004. július 28. - 19:01
Vole: meséld már el hogy honnan szakad ki a menet ? Legalább Te ne kezd el a px törik jellegû dolgokat. Vagy van holz karod eladó ?
Nos draga Endroo... A Hussefelt karok szeriahibaja volt, hogy a pedalnal a menet gyakran kiszakadt ( nem ugrasoknal, hanem amikor ki-be tekergetted a pedalt, es egyszeruen kiszedte a pedal csavarja a karbol a menetet ). Eme hibak miatt az ujabb Hussefelt karokban nem a kar anyagaba tekered a pedalt, hanem van egy persely, ami bele van rogzitve a pedalba, es ebbe tekered a pedalt.
Csakhogy ez a persely is menettel van beletekerve a kar anyagaba, de ezt legalabb mar bele is ragasztottak. Nos ezeknel meg az a baj, hogy ahogy tekered ki a pedalt, nem a pedal csavarja jon ki a perselybol, hanem a persely a karbol.
Ha esetleg nem hinned, akkor le tudom neked fenykepoezni, mivel az en Hussefeltembol is ( ami akkor volt 1 hetes, es az elso pedal volt benne amit ki akartam szedni) kijott ez a persely.
:-X