Köszi a segítséget Rob, közben eldõlt a dolog. Kompromisszumot kötöttem és TRUVATIV FIREX lett a vége.(44-32-22) ISIS drive-os változat, a saját monoblokkjával.
Megérkezett a váz is, úgyhogy lehet építkezni. Elsõ váltónak SEAM 9.0 került fel. Ha sikerül minden, vasárnap már tekerek az új géppel!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Started by
Dude
, 2002. November 14. 13:08
#7541
Posted 2002. November 29. - 20:43
#7542
Posted 2002. November 28. - 13:19
Ha jól tévedek, a láncvonal stabilizálóval állítod a monoblokk tengelyét jobbra/balra, hogy egyenesebb legyen a láncvonalad. Ennyi. Szerintem nem sok értelme van, de vannak, akik szerint a váltásteljesítményt rontja. Ha nem vagy profi, észre sem fogod venni azt a milisecundumot, amivel romlik a váltás ideje....
Ami a PowerPro-t illeti: már csak ránézésre is masszívabb, mint a FiveD. Azzal valahogy én sem vagyok kibékülve, bár személyes rossz tapasztalatom nincsen. Ha nem sokat b@szogatod a négyszögtengelyt, és a szervizban rakatod fel, akkor szvsz jobban ki fog szolgálni, kevésbbé érzed rugalmasnak.
Lovas Gabinak üzenem, hogy ilyen lyukosztás mellett (94/68) nem talál 46-osnál nagyobb tányért, ide akkor egy 110/74-es kar kell. Csak honnét szerezzen az emberfia, igaze? Mert az már erõsen nem divatz, mióta a Shimano kijött a Compact Drive-val, és a 4 lyukkal. Szóval, ha találsz, akkor régi el nem adott, boltban porosodó Sachs Neos vagy Quarz lehet a nyerõ. Annyi a különbség, hogy az egyiken 2, a másikon csak egy alu tányér van. (a Neoson van egy) Állítólag Miskolcon van egy Quarz valamelyik boltban. No ezeknek a kiosztása a 48-34-24, vagy 46-34-24, de nem is rakhatsz rá kisebbet, mint 24, csak speciális adapterrel. Mászásnál nem biztos, hogy elõnyös.
Ami a PowerPro-t illeti: már csak ránézésre is masszívabb, mint a FiveD. Azzal valahogy én sem vagyok kibékülve, bár személyes rossz tapasztalatom nincsen. Ha nem sokat b@szogatod a négyszögtengelyt, és a szervizban rakatod fel, akkor szvsz jobban ki fog szolgálni, kevésbbé érzed rugalmasnak.
Lovas Gabinak üzenem, hogy ilyen lyukosztás mellett (94/68) nem talál 46-osnál nagyobb tányért, ide akkor egy 110/74-es kar kell. Csak honnét szerezzen az emberfia, igaze? Mert az már erõsen nem divatz, mióta a Shimano kijött a Compact Drive-val, és a 4 lyukkal. Szóval, ha találsz, akkor régi el nem adott, boltban porosodó Sachs Neos vagy Quarz lehet a nyerõ. Annyi a különbség, hogy az egyiken 2, a másikon csak egy alu tányér van. (a Neoson van egy) Állítólag Miskolcon van egy Quarz valamelyik boltban. No ezeknek a kiosztása a 48-34-24, vagy 46-34-24, de nem is rakhatsz rá kisebbet, mint 24, csak speciális adapterrel. Mászásnál nem biztos, hogy elõnyös.
#7543
Posted 2002. November 28. - 12:29
A haverod mire használta?Én csak túrázgatnék,igazi "fun-biker" vagyok... ,viszont nem pehelysúly.
És ezelõtt egy (azthiszem) Acera hmûvet használtam 2-3 évig és semmi különösebb baja nem lett alattam,csak azt már nem akarom a új paciba belepakolni.
A Cseke honlapján vanbak aTruvativ termékek,ott lehet megnézni.Le van írva,hogy a csészék mindkét oldalán láncvonal stabilizáló... :-\
És ezelõtt egy (azthiszem) Acera hmûvet használtam 2-3 évig és semmi különösebb baja nem lett alattam,csak azt már nem akarom a új paciba belepakolni.
A Cseke honlapján vanbak aTruvativ termékek,ott lehet megnézni.Le van írva,hogy a csészék mindkét oldalán láncvonal stabilizáló... :-\
#7544
Posted 2002. November 28. - 12:22
nem tudom, én a PowerPro-t venném, bár haverom ezzel is szívott, mert kitágult a négyszögkiképzése, meg kiszedte a monoblokk-lehúzó a menetet a balos karból. De még mindíg inkább, mint a FiveD.
Arról a láncvonalstabilizáló akármirõl meg még életemben nem hallottam.
Arról a láncvonalstabilizáló akármirõl meg még életemben nem hallottam.
#7545
Posted 2002. November 28. - 11:45
Tamaskaa!
Kb 85 kiló vagyok.
Five D vagy Power Pro ? :-\
Valamint:
A Truvativnak a Square XR monoblokkján az ún. "láncvonalstabilizáló" valamik kamuk,vagy tényleg jelent valamit?
Kb 85 kiló vagyok.
Five D vagy Power Pro ? :-\
Valamint:
A Truvativnak a Square XR monoblokkján az ún. "láncvonalstabilizáló" valamik kamuk,vagy tényleg jelent valamit?
#7546
Posted 2002. November 28. - 11:36
#7547
Posted 2002. November 28. - 11:32
Jó,látom nem túl jók a vélemények a [glow=blue,2,300]Five D[/glow]-rõl... ;D ;D
Nem baj.
Mit szóltok az [glow=green,2,300]FSA Power Pro[/glow]-hoz?
És ha ilyet vennék,konkrétan milyen monoblokkot kellene vennem hozzá?
Nem baj.
Mit szóltok az [glow=green,2,300]FSA Power Pro[/glow]-hoz?
És ha ilyet vennék,konkrétan milyen monoblokkot kellene vennem hozzá?
#7548
Posted 2002. November 27. - 22:47
baliman: középcsapággyal együtt kerül annyiba?
csak mert a cseke honlapján más ár van magára a karra.. (persze tányérokkal)
csak mert a cseke honlapján más ár van magára a karra.. (persze tányérokkal)
#7549
Posted 2002. November 27. - 22:05
szintén bringaépítés,szintén hajtókar vásárlás elött.Én Truvativ Stylo-t néztem30ezer pénzért,hétvégén veszem kedvezményesen a factorban.Valaki tud valamit róla?Hasonló árban láttam shimano lx-et,de nam tettszett a szürke szine.
#7550
Posted 2002. November 25. - 12:46
Sziasztok!
Érveket és ellenérveket várok a Truvativ Five D hmû mellett,ellen...
Köszi és üdv
Érveket és ellenérveket várok a Truvativ Five D hmû mellett,ellen...
Köszi és üdv
#7551
Posted 2002. November 24. - 21:29
Gabi!
Én a a magam részérõl megelégedek a 22-32-42 kiosztással,mert nekem bõven megfelel az 50 Km/h montival (lefelé) ,és egyébként is inkább a pörgetõs stílust részesítem elõnyben.
Így egy kicsit könnyebb dolgom lesz.
Milyen megfontolásból hanyagolod teljesen a Sh-t?
A vázról írok a váztopicban,hogy ne offoljunk... ;D
Üdv
Én a a magam részérõl megelégedek a 22-32-42 kiosztással,mert nekem bõven megfelel az 50 Km/h montival (lefelé) ,és egyébként is inkább a pörgetõs stílust részesítem elõnyben.
Így egy kicsit könnyebb dolgom lesz.
Milyen megfontolásból hanyagolod teljesen a Sh-t?
A vázról írok a váztopicban,hogy ne offoljunk... ;D
Üdv
#7552
Posted 2002. November 24. - 21:05
Bagi!
Az enyémet is, ugyanis a jelenlegi hajtómûvem egy standard 48-38-28 kiosztású. Viszont: A komolyabbaknál ezt nem találtam meg, a legnagyobb tányér is csak max 46-os (DEORE :'() Még el is menne, viszont mint írtam, nem szeretmés SHIMANO cuccot a gépre. Más típusbõl viszont nem láttam ilyet sajna. A 48 jó lenne, mert aszfalton lefelé a 48-11 egy állati fokozat! Montival 68-70km/h!!!! király. Viszont a mászáshoz a 24 fog jó lenne elõre. Középen meg tulajdonképpen mindegy. Amit láttam: 44-34-24, 42-32-22. . ez a bánatom. De hátha..... szerdán megnézem a BD-t
Egyébként milyen vázra építkezel?
Az enyémet is, ugyanis a jelenlegi hajtómûvem egy standard 48-38-28 kiosztású. Viszont: A komolyabbaknál ezt nem találtam meg, a legnagyobb tányér is csak max 46-os (DEORE :'() Még el is menne, viszont mint írtam, nem szeretmés SHIMANO cuccot a gépre. Más típusbõl viszont nem láttam ilyet sajna. A 48 jó lenne, mert aszfalton lefelé a 48-11 egy állati fokozat! Montival 68-70km/h!!!! király. Viszont a mászáshoz a 24 fog jó lenne elõre. Középen meg tulajdonképpen mindegy. Amit láttam: 44-34-24, 42-32-22. . ez a bánatom. De hátha..... szerdán megnézem a BD-t
Egyébként milyen vázra építkezel?
#7553
Posted 2002. November 24. - 18:52
Lovasgabi!
A BikeDrive-val kapcs.-ban:
A Probikeban lehet kapni,és ha a BikMakkból jól értettem,sokféle változata létezik különféle árakon és különféle bringastílusokhoz különféle tengelyszabványokhoz (ez nem biztos).Az alapváltozat 36 ezer Ft körül van.
Nekem felpiszkálta a fantáziám,amit írtak róla... :
Üdv
A BikeDrive-val kapcs.-ban:
A Probikeban lehet kapni,és ha a BikMakkból jól értettem,sokféle változata létezik különféle árakon és különféle bringastílusokhoz különféle tengelyszabványokhoz (ez nem biztos).Az alapváltozat 36 ezer Ft körül van.
Nekem felpiszkálta a fantáziám,amit írtak róla... :
Üdv
#7554
Posted 2002. November 24. - 18:07
Akkor hasonló helyzetben vagyunk,én is most építek össztelóst,csak nem sovereign-t...
Én nagyjából már átnéztem a hajtómûkínálatot,és nagyon tetszik a Truvativ Five D abban a kategóriában,amiben én gondolkodom.Igaz,a Testbike-on nem nyilatkoztak róla fényesen,de megnéztem "élõben" és számomra nagyon meggyõzõnek tûnik.A Shimano Deore-jával összehasonlítva,ha az "Hollowtech" üreges hajtókart leszámítjuk,akkor sem kinézetben,sem súlyban,sem pedig masszívságában nem marad el (látszólag),az ára pedig kevesebb,mint a fele.
Az Stx-rõl én is jókat hallottam (olvastam?),és az is olcsó.
Az FSA-nak tudtok 10ezer körüli hajtómûvérõl?
Üdv:Bagi
Én nagyjából már átnéztem a hajtómûkínálatot,és nagyon tetszik a Truvativ Five D abban a kategóriában,amiben én gondolkodom.Igaz,a Testbike-on nem nyilatkoztak róla fényesen,de megnéztem "élõben" és számomra nagyon meggyõzõnek tûnik.A Shimano Deore-jával összehasonlítva,ha az "Hollowtech" üreges hajtókart leszámítjuk,akkor sem kinézetben,sem súlyban,sem pedig masszívságában nem marad el (látszólag),az ára pedig kevesebb,mint a fele.
Az Stx-rõl én is jókat hallottam (olvastam?),és az is olcsó.
Az FSA-nak tudtok 10ezer körüli hajtómûvérõl?
Üdv:Bagi
#7555
Posted 2002. November 24. - 09:45
Nem döntöttem el. Ugyanis csak vázat veszek, és a saját igényeim és sok jótanács alapján szerelem föl. A Bikkmakk portál és a ti véleményetek is sokat segít a választásban. Gagyi cuccokat nem szeretnék rátenni, de sok helyen a keret miatt kompromisszumot kell kötnöm az ésszerûség határain belül. Ha kész a gép, akkor lesz fotó és a felszereltséget is leírom A jelenlegi állapoptról bõvebb infó az "új bringa épül..."címszó alatt.
#7556
Posted 2002. November 24. - 00:23
#7557
Posted 2002. November 24. - 00:22
#7558
Posted 2002. November 23. - 15:08
Kukucs ROB! Itt vagyok!
Viszont a BD továbbra is izgatja a fantáziám, mert ha elérhetõ az ára,akkor amellett szavazok.
A honlapjukról nem derül ki semmi, csak a technikai lehetõségek és adatok. Magyar forgalmazó nincs is , illetve nem lehet Mo.-n keresni. :'(
Viszont a BD továbbra is izgatja a fantáziám, mert ha elérhetõ az ára,akkor amellett szavazok.
A honlapjukról nem derül ki semmi, csak a technikai lehetõségek és adatok. Magyar forgalmazó nincs is , illetve nem lehet Mo.-n keresni. :'(
#7559
Posted 2002. November 23. - 15:04
#7560
Posted 2002. November 22. - 23:21
Üdv mindenkinek!
Nem akarok új topicot nyitni emiatt,úgyhogy ha nem baj,itt teszem fel kérdésemet...
"Úgy általában" való tekeréshez (túra,maraton,laza fr.) milyen hajtómûvet ajánlotok 15 E Ft-ig?
Elõre is köszi a válaszokat!
Üdv:Bagi
Nem akarok új topicot nyitni emiatt,úgyhogy ha nem baj,itt teszem fel kérdésemet...
"Úgy általában" való tekeréshez (túra,maraton,laza fr.) milyen hajtómûvet ajánlotok 15 E Ft-ig?
Elõre is köszi a válaszokat!
Üdv:Bagi