Ha benézel a ZöldPontba, biszti találsz lánckereket, mert sok triálos jár oda, aki azzal próbálja leplezni a sebességtõl való beteges félelmét, hogy "nincs nagytányér a bicómon..." ;D ;D ;D
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Started by
Dude
, 2002. November 14. 13:08
#4901
Posted 2004. February 18. - 14:29
#4902
Posted 2004. February 18. - 14:27
#4903
Posted 2004. February 18. - 14:15
külön csak a nagytányér kéne amit nem tom, hogy boltosoknál van e-!
ha jol tom akkor csak lx van ,de hogy 46-os ba van e??
azt nem.
ha jol tom akkor csak lx van ,de hogy 46-os ba van e??
azt nem.
#4904
Posted 2004. February 18. - 14:08
van 44-es tányér, of korsz. minden lx/deore/xt 44-es. szóval az tuti lesz. de van 46-os deore is, (legalábbis hajtómûve van a sh!manonak olyan, amin 46-os van gyárilag) lehet, hogy olyanod is lesz.
#4905
Posted 2004. February 18. - 12:52
#4906
Posted 2004. February 18. - 00:23
#4907
Posted 2004. February 18. - 00:13
Sziasztok!
Hogy bonyolítsam a kérdést: 7-es rendszerhez egy 9-es hajtómû teljesen hülyeség? Ha igen, akkor mit ajánlotok?Nem akarom az egész rendszert cserélni, csak a hajtómût kell, és gondoltam, hogy akkor valami komolyabbra.
Hogy bonyolítsam a kérdést: 7-es rendszerhez egy 9-es hajtómû teljesen hülyeség? Ha igen, akkor mit ajánlotok?Nem akarom az egész rendszert cserélni, csak a hajtómût kell, és gondoltam, hogy akkor valami komolyabbra.
#4908
Posted 2004. February 17. - 17:53
#4909
Posted 2004. February 17. - 17:42
#4910
Posted 2004. February 17. - 17:24
G_G_>< : Azért azt ne feledjük el, hogy a kilenceshez tervezett hátsóváltók görgõinek kicsit más a mérete (szélesség).
Alig várom már a tizes montis váltórendszereket! De jó lesz!
Én elég nagy shimano drukker vagyok, mivel a 96-98 környékén gyártott cuccaik messze a legjobbak, de lehet, hogy ha begurulok veszek sramot. Az legalább olcsó(bb...) és mivel mûanyag (opssz! termoplasztik) nem féltem majd. A SÍ-manókákat pedig beteszem a vitrinbe. ;D
Alig várom már a tizes montis váltórendszereket! De jó lesz!
Én elég nagy shimano drukker vagyok, mivel a 96-98 környékén gyártott cuccaik messze a legjobbak, de lehet, hogy ha begurulok veszek sramot. Az legalább olcsó(bb...) és mivel mûanyag (opssz! termoplasztik) nem féltem majd. A SÍ-manókákat pedig beteszem a vitrinbe. ;D
#4911
Posted 2004. February 17. - 16:09
xian!
a váltókar szabályozza a húzott bowden mennyiségét, a váltó meg annyit mozdul, amennyi bowden húzva lett...
ebbõl következõen nincs külön 8-as, illetve 9-es hátsó váltó....
a váltókar szabályozza a húzott bowden mennyiségét, a váltó meg annyit mozdul, amennyi bowden húzva lett...
ebbõl következõen nincs külön 8-as, illetve 9-es hátsó váltó....
#4912
Posted 2004. February 17. - 15:09
#4913
Posted 2004. February 17. - 15:02
xian: a váltókartól függ, hogy mennyit húz. a hátsóváltó maga nincs pozicionálva, amennyit a kar húz, annyit mozdul. ha 9 darabban, akkor 9-ben, ha 8 darabban, akkor annyiban. értem?
serviceman: nekem 9-es lánctányéron van 8-as lánc. nem mondom, hogy jobban kopik, és fõleg nem kóvályog. és 9-s hátsóváltóval, és 9-es elsõváltóval használtam. semmi hiba nem volt.... (xt váltók lx sor meg lx lánc)
serviceman: nekem 9-es lánctányéron van 8-as lánc. nem mondom, hogy jobban kopik, és fõleg nem kóvályog. és 9-s hátsóváltóval, és 9-es elsõváltóval használtam. semmi hiba nem volt.... (xt váltók lx sor meg lx lánc)
#4914
Posted 2004. February 17. - 14:58
A hmû szegecselt. Ok, hogy a 8-9 fogsor ugyanolyan széles, de a tányérok a 9-esen közelebb vannak, nem? Ha pedig így van akkor olyan váltó kéne ami kevesebb bowdent húz egy kattintásra.. :
#4915
Posted 2004. February 17. - 14:57
Oké, kösz a rengeteg hozzászólást. Maradok a következõnél: 8-as fogsor+8-as lánc ez ugye jó kell hogy legyen.
A kérdés a következõ: Ha veszek egy FSA V-drive-ot, akkor mi lesz? Fog mûködni? Ez ugye elvileg 9-es lánckerekekkel készül. Szorulni tehát nem fog a lánc, viszont lehet hogy "kóvályog" majd kicsit oldalra? Hamarabb megeszi a lánc a fogakat, ha nem pontosan fekszik fel rájuk?
Megjegyzem, "ránézésre" nem látszott a nyolcas és a kilences rendszerekhez tervezett lánckerekek között a vastagságbeli különbség...Persze, úgy tudom, mindössze néhány tized mm az eltérés.
Meg ugye az FSA V-drive-hoz nem fogok kapni 44 fogas nagytányérhoz való 8-as rendszerû elsõváltót....
Argghhhhh!!!!!!!!!!!!!!!
Kell egy Single Speed bicaj!!!!!!!
A kérdés a következõ: Ha veszek egy FSA V-drive-ot, akkor mi lesz? Fog mûködni? Ez ugye elvileg 9-es lánckerekekkel készül. Szorulni tehát nem fog a lánc, viszont lehet hogy "kóvályog" majd kicsit oldalra? Hamarabb megeszi a lánc a fogakat, ha nem pontosan fekszik fel rájuk?
Megjegyzem, "ránézésre" nem látszott a nyolcas és a kilences rendszerekhez tervezett lánckerekek között a vastagságbeli különbség...Persze, úgy tudom, mindössze néhány tized mm az eltérés.
Meg ugye az FSA V-drive-hoz nem fogok kapni 44 fogas nagytányérhoz való 8-as rendszerû elsõváltót....
Argghhhhh!!!!!!!!!!!!!!!
Kell egy Single Speed bicaj!!!!!!!
#4916
Posted 2004. February 17. - 14:51
a hajtómûvet nem, csak a lánctányérokat. (abban az esetben igen, ha nem csavaros, hanem szegecselt, vagy abban az esetben, ha a 3 lánctányér ára több, mint egy új hajtókaré)
a hátsóváltót meg nem kell cserélni. minden hátsóváltó, ami vitte a 8-at, vinni fogja a 9-et is. (végtére a legkisebb és a legnagyobb lánctányér közti különbség egyforma)
a hátsóváltót meg nem kell cserélni. minden hátsóváltó, ami vitte a 8-at, vinni fogja a 9-et is. (végtére a legkisebb és a legnagyobb lánctányér közti különbség egyforma)
#4917
Posted 2004. February 17. - 14:37
megvilágosodtam...
Egyébként azért érdeklõdtem, mert most 8-as sorom van a megfelelõ lánccal (5.0+pc68), de a fogsor leggyakrabban használt kerekei kopottak. Arra gondoltam, hogy 7.0 v. 9.0 lesz belõle+lánc, hátha anyagminõségben is jobbak ezek a sorok. És a jelexerint a váltót, váltókart és a hajtómûvet is cserélnem kell. :'(
Egyébként azért érdeklõdtem, mert most 8-as sorom van a megfelelõ lánccal (5.0+pc68), de a fogsor leggyakrabban használt kerekei kopottak. Arra gondoltam, hogy 7.0 v. 9.0 lesz belõle+lánc, hátha anyagminõségben is jobbak ezek a sorok. És a jelexerint a váltót, váltókart és a hajtómûvet is cserélnem kell. :'(
#4918
Posted 2004. February 17. - 13:59
nem rökktön
vagy esetleg rögtön?
mindenesetre én is nyolc sebességet használok, de sajnos eljött az az idõ, amkor egyre kevesebb 8-as sort vagy láncot lehet kapni. már csak az alivio 8 sebesség, meg az 5.0.
nem tudom, hogy van-e értelme átállni 1*8-ról 1*9-re. a váltókarom már nagyon le van zúzva, és nem kapni hozzá markolatot (grip shift)
de ha veszek, akkor már csak 9-es kart, nem?
de akkor lánc meg fogaskeréksor csere is kell......
mondtam már, hogy útálom a sh!manot?
#4919
Posted 2004. February 17. - 12:47
a hajtokart ma vissza visszem remélem csinálnak valamit!
na vissza térve a hátso váltohoz nem még egyszer sem estem rá !semminek sem csapodot oda!
a sora 2 hetet birt una egy 2-3 méteres letörés után a müanyag részénél eltört!
de nem rökktön a landolás után mert az jo volt hanem a landolás után 2-3 méter gurulás után le fékez a kerék mert látom hogy log a válto
na vissza térve a hátso váltohoz nem még egyszer sem estem rá !semminek sem csapodot oda!
a sora 2 hetet birt una egy 2-3 méteres letörés után a müanyag részénél eltört!
de nem rökktön a landolás után mert az jo volt hanem a landolás után 2-3 méter gurulás után le fékez a kerék mert látom hogy log a válto