Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
7585 replies to this topic

#3981
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
Nem 15-ös véletlenül ? már megint gyorsabbak voltak nálam. Bár én világéletemben sima villáskulcsot használtam, de biztos megéri 1500-ért venni egy pedálkulcsot.

#3982
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13,954 posts
Nem 15ösre gondolsz? ;)

#3983
Jabbar

Jabbar

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 posts
pestiek, konkrétan hol lehet venni pedálkuálkulcsot (hosszú nyelû 16os villáskulcsra gondolok) ???

#3984
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts
Hopp, igazatok van ;)

#3985
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 posts

Richie!Ha még mindig nem vettél semmit:Saját tapasztalatom csak 1 kör erejéig van egy LX hajtókarral(Régebbi).Különbség csak a tányérok anyagában volt,a kar megegyezett a régi Deore,LX és XT családokban.Az meg hogy nem merev:Én csak 65 kiló vagyok szóval nem igazán csavarodik alattam a gagyi négyszögtengelyes cuccokon kívül szinte semmi.És én is octalinkes Deoret szeretnék venni azért írtam ezt.(Ár teljesítmény aránya nagyon jó ha nem a legjobb)

Köszi!


Egyenlõre még a körülnézõs stádiumban vagyok....

#3986
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,055 posts

Az utobbi ket hozzaszolast ha kifejtenetek bovebben, azt megkoszonnem... ::)


Azt akarták mondani hogy az SGS azt jelenti hogy hosszúkanalas, a GS pedig hogy rövidkanalas... ;)
Saintnél pedig SS az ultrarövid kanalas...csekáut www.ebike.hu
szvsz semmi köze sincs ahhoz, hogy milyen rugó van benne...
üdv

Conor

#3987
F1

F1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 422 posts
Richie!Ha még mindig nem vettél semmit:Saját tapasztalatom csak 1 kör erejéig van egy LX hajtókarral(Régebbi).Különbség csak a tányérok anyagában volt,a kar megegyezett a régi Deore,LX és XT családokban.Az meg hogy nem merev:Én csak 65 kiló vagyok szóval nem igazán csavarodik alattam a gagyi négyszögtengelyes cuccokon kívül szinte semmi.És én is octalinkes Deoret szeretnék venni azért írtam ezt.(Ár teljesítmény aránya nagyon jó ha nem a legjobb)

#3988
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts
Az utobbi ket hozzaszolast ha kifejtenetek bovebben, azt megkoszonnem... ::)

#3989
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,707 posts
???

az nem a kar hosszára vonatkozik


miszter birka

::)





















;D

#3990
Mellon

Mellon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 697 posts
:o el fogják hinni :-X


#3991
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts
Es ha esetleg katalogust nezegetsz, akkor a GS a sima, az SGS a forditott rugoju hatso valto. ;)

#3992
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,086 posts

Viszont low-normal + rapid-rise az királyság! 8)


Én is pont ilyen megoldásra gondoltam! 8)

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

#3993
Mellon

Mellon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 697 posts

szvsz csak a dual control váltokarral megy.


SZVSZ így keletkeznek a rémhírek...

ggx: A váltókar nem változott, az ugyanazt csinálja mint eddig. Csak a váltó mozog ellentétes irányba, a bowdenhez képest.
Tehát mindkét esetben hüvelyujj húzza a bowdent (akár több fokozatot is ha sokat nyomod), felül pedig a kar egy pöcire egy fokozatot enged a bowdenen.

A Low normal , vagyis fordított váltó nekem nagyon bejött, de pont !!! nem dual control karral, hanem hagyományos rapid rise váltókarral.
XTR hv,XT kar, ami elég felsõkategóriás cucc, és természetesen nagyon szépen dolgozik.
Így ugyan nehezebb fokozatba tudsz hüvelykujjal többet váltani egyszerre, ( ehhez természetesen itt is kell számottevõ erõ, hiszen a rugót mindenképpen szét kell húzni, csak kisebb a surlódás és egyéb veszteség), de ez egyátalán nem gond szerintem, mert a másik irányba akár a kisujjad is elegendõ lenne ha odaférsz. Állati gyorsan lehet pöckölni, ha tekersz közben, akkor 2 sec alatt 2/8ból 2/2ig felpakolod a láncot simán, és közben a hüvelykujjad markolászhatja a kormányt, tehát sokkal stabilabb a fogás, mintha hagyományos váltód lenne.

A dual-controlos kifogásokat megértem, de mivel csak kipróbáltam, ehhez nem tudok hozzászolni.

Viszont low-normal + rapid-rise az királyság! 8)

#3994
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
ja mivel a váltót a rugója ellenkezõ irányba feszíti, ezért pont ellentétes a két kis kar szerepe, a mutató ujjnál lévõ feszíti a bowdent, a hüvelyk ujjaddal pedig ki tudsz oldani egy adott bowdenmennyiséget

#3995
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,086 posts
Hû ez érdekesen hangzik! :) Namost, én ilyen XT kategóriájú váltót még nem próbáltam, nekem alivio van. Az úgy mûködik, hogy ha hátul nagyobb fogaskerékre váltok, akkor több erõt kell kifelyteni a karra, míg ha kissebbre váltok akkor csak pöckölni kell. Ez a jobb váltóknál is így van? És akkor a mutatóujjnál lévõ kart kell ráncigálni ha nagyobb fogaskerékre váltok?

#3996
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts
A forditott rugos valtoknak nincs koze a karhoz. Barmilyen karral hasznalhatod ami jo a sima rugos XT -hez. Annyi a kulonbseg, hogy a ket pocok innentol forditva mukodik a valtokaron, meg kell szokni.



#3997
yola

yola

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,555 posts
szvsz csak a dual control váltokarral megy.

#3998
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,086 posts
Deore XT '04 (RD-M760) hátsó váltónál azt írják hogy: Low Normal rugó (ellentétes rugóirány). Ez azt jelenti, hogy csak Dual Control váltókarral mûködik? Van olyan változata ami a hagyományos váltokarhoz jó? Bocs ha rossza helyre írtam, de nem találtam váltós topic-ot!

#3999
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
ha egyben vetted a bicót akkor 1 hónap mulva ugyis vissza kell vinni "ellenõrzésre,nem? mondd meg majd hogy ez a baja aztán megicsinálják..

#4000
Brüsszel

Brüsszel

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
Valószínüleg a monoblockból(középrészbõl)jön!Szerintem valószínüleg csak be kellene zsírozni a monoblockot!Ha nem válik be akkor vagy szard le vagy nézesd meg egy servízben!!!