Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
7585 replies to this topic

#201
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Hello!

Truvativ Hussefelt hajtómûvet szeretnék venni és azt szeretném tudni, h milyen monoblokkot vegyek hozzá.

A Biker oldalán keresgéltem, de ott nem találtam a Howitzert, csak Gigapipe Team SL ISIS Drive-t. Dirt-re használnám és érdekelne, h jó lenne-e hozzá ez a középcsapágy, meg h eleve nincs-e vmi akadálya, h a hajtókarral összetoljam. Még az érdekelne, h ehhez a monoblokkhoz M15 menetméret van írva a honlapon, és h ez mennyiben befolyásolja, h beletudom-e rakni a vázamba (2005 Mongoose Fireball).

Aki választ tud adni a hülye kérdéseimre, az légyszíves tegye meg :). Köszönöm.


howitzer: legszebbcsavo itélete szerint nem jó, csak az ahhoz tervezett hajtókarokhoz. tehát ha a biker neked az elõzõéves hussefeltet akarja eladni, akkor nem lesz szükséged howitzer-re. hogy a 2006-os amugy elmegy-e sima monoblokkal nem tudom, de valószinüleg igen, csak embertelen hosszu tengely kell hozzá. (azaz nem a standard 113-mas)

m15 az a csavar, amivel ráhuzod a monora a hajtókart, van még 12-es abban értelem szerûen kisebb a lyuk a tengely közepén, szvsz nem befolyásol semmit, max sulycsökkentésre jó.

ha 2006-os hajtókart kapsz, akkor szvsz várj mig lesz howitzer mono.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#202
tamaspc

tamaspc

    vendég

  • fórumtag
  • 165 posts
Hy! Van egy holzfeller 2 tányéros hajtókarom és egy b+ single spedes agyam. Az agyon a 14-es fogaskerékre nem megy rá a lánc amit vettem mert ritkábban vannak a fogak. A hajtókarra meg jó. Lehet ezzel vmit kezdeni vagy cserélni kell racsnit vagy lánctányért???

#203
07aszp

07aszp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 638 posts
Minden ISIS es hajtómû kikotyogósodik, vagy csak a gyengébbek? Milyen középcsapágyat érdemes venni ISISbõl?
Hull York Medical School
1st Year (Hull Campus)
Anaesthetist wannabe

#204
Nosferatu

Nosferatu

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts
Hello!

Truvativ Hussefelt hajtómûvet szeretnék venni és azt szeretném tudni, h milyen monoblokkot vegyek hozzá.

A Biker oldalán keresgéltem, de ott nem találtam a Howitzert, csak Gigapipe Team SL ISIS Drive-t. Dirt-re használnám és érdekelne, h jó lenne-e hozzá ez a középcsapágy, meg h eleve nincs-e vmi akadálya, h a hajtókarral összetoljam. Még az érdekelne, h ehhez a monoblokkhoz M15 menetméret van írva a honlapon, és h ez mennyiben befolyásolja, h beletudom-e rakni a vázamba (2005 Mongoose Fireball).

Aki választ tud adni a hülye kérdéseimre, az légyszíves tegye meg :). Köszönöm.

:scared:MEGVAN AZ ÚJ VÁZAM!!!:scared:
E B Ó D O T T Á!


#205
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
alapesetben az acel tnyer tovabb birja. De egy nagyon jo alu es egy nagyon sz.r acel osszehasonlitasakor mar lehet hogy mas eredmeyre jutunk... de pl a truva alu dh tanyerja eleg hamar kopik.


YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#206
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Szerintem most még ne parázz ezen. Vegyél valami keményebb alut legközelebb és kész. Általános tapasztalat a Shimano tányérokkal (talán az XTR kivételével), hogy nagyon hamar elfogynak. (ellenben nagyon szépen váltanak stb)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#207
vendég_kerekeske_*

vendég_kerekeske_*
  • vendég
pedig én is az acélban reménykedtem... mivel még új, nem tudom meddig bírja.
Persze van acél és acél közt jópár különbség. Van vajpuha is, meg olyan kemény, hogy a köv évezredet is bírja. Kérdés, hogy sínmanóék deore és az alatti acél tányérjai mibõl vannak....:confused:

#208
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Az acél nem tartósabb - sõt - a legelsõ hajtómûvem full acél tányéros volt (STX) és 2 hónap alatt kopott el. A második (STX-RC) már starpásabb volt, de azon csak a nagytányér volt asszem alu, a többi acél. (közép ott is lehalt hamar)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#209
987

987

    vendég

  • fórumtag
  • 119 posts
Szevasztok én még mindig a Shimano LX vásárlásnál tartok.

De elbizonytalanodtam.

Az lenne a kérdésem . Mivel elég sokat megyek szinte mindenhová bicajjal járok.

A lx igen célszerszámnak tûnik félek ez is elkopik és költhetek rá.

Nem járnák-e jobban egy olyan hajtómûvel amin acél fogaskerekek vannak vagy legalább a két kisseb az.

Az acél talán nem kopik annyira a súly meg nem olyan fontos.

Vagy is tartósabbak az acél fogaskerekek ? És mennyivel ?

#210
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts

Hamár váltógörgõk: Sram 9.0SL-hez lehet-e még kapni görgõt, mert a felsõnek trükkös a rögzítése, szóval Shimano görgõ nem jó hozzá. Remélem az újaknak is ilyen a rögzítése, mert különben nagy szopás...


Lehet kapni görgõt hozzá. Ugyanaz a szisztem a réginél is ha jól emlékszem, mint a mostaninál.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#211
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,703 posts
én vettem a régi XTRembe BBB-t és nem szorul, hanem golyóscsapágyazott

#212
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Hamár váltógörgõk: Sram 9.0SL-hez lehet-e még kapni görgõt, mert a felsõnek trükkös a rögzítése, szóval Shimano görgõ nem jó hozzá. Remélem az újaknak is ilyen a rögzítése, mert különben nagy szopás...

#213
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Mennyi az az XT görgõ?


Sok, olyan 3ezer az alsó, s 2ezer a felsõ, vagy mégtöbb...Mondjuk betehetsz BBB-t is 2000-ért a szettet, de garantáltan töredékannyit bír, ráadásul szorul is. (kábé igaz ez minden alatta lévõ Shimano kategóriára is sajnos) Én most cseréltem az alsó görgõt (felsõ még bírja) lassan már 5 év után. Mondjuk egy rugócsere még kelleni fog, kicsit lepuhult az idõ után.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#214
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

és észrevettem, hogy a felsõ lácvezetõ görgö vagy 2 mm-t kotyog oldalra.(az alsó fél milit alig) Ez mennyiben rontja/javítja a váltás sebességét? normális ez?

ez javitja a váltás minõségét, mert mikor két fogaskerék között vált a lánc a gögõ tudja követni egy kicsit a mozgást. teljesen természetes dolog. (azaz ilyenre lett tervezve)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#215
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts

Nem is az a célja, hogy irányba erõltesse, csak meg kell vezetnie...;) Az alsó ipari csapágyas, a felsõ kerámia forgócsapos, ebbõl is a különbség. (OFF ejj, besokalltam egy XT görgõ árától...) Szóval kerekeske, csak akkor cserélj, ha már nincsenek fogak rajta. :)


Mennyi az az XT görgõ?

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#216
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Az a 2mm teljesen normális. Mindegyik Shimano ilyen, még az XTR is.


Nem is az a célja, hogy irányba erõltesse, csak meg kell vezetnie...;) Az alsó ipari csapágyas, a felsõ kerámia forgócsapos, ebbõl is a különbség. (OFF ejj, besokalltam egy XT görgõ árától...) Szóval kerekeske, csak akkor cserélj, ha már nincsenek fogak rajta. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#217
vendég_kerekeske_*

vendég_kerekeske_*
  • vendég

Az a 2mm teljesen normális. Mindegyik Shimano ilyen, még az XTR is.


oks, kösz, akkor nem próbálok szerezni xt, vagy egyéb fogaskereket a helyére ;)

#218
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts
Az a 2mm teljesen normális. Mindegyik Shimano ilyen, még az XTR is.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#219
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
Utánanéztem, minek mennyi ideig kellett kibírnia:
2003 januárjától 2004 július 16.-ig beletekertem 8300 km-t egy TRUVATIV Stylo- Deore/ SramPC89R -Deore összeállításba. (középtányéron fogtörésig)
Azután XT- XT/ Deore –XT, az most nyár végén adta meg magát.
Azóta elöl megmaradt a nagytányér, az még úgy ahogy használható, hátul meg a 3-4. legkisebbet nyúzom, remélhetõleg nem sokáig.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#220
vendég_kerekeske_*

vendég_kerekeske_*
  • vendég
Dante: Csak azért sokalltam, mert az eredeti (firex) truvativ tányérról azonnal(!!!) pakolta le-fel a láncot. (Deore átdobó) De megnyugtattál, jó lesz... :)
Amúgy egy connex 904-es lánccal nyomom. eddig csak 1000ft-os símanók voltak,amik durván nyúltak, de az egész hajtásrendszer lehetett 8000 újonnan(sokat montam). Most új a rendszer, 9-esre turbózva, nem volt olcsó: Igyekszem tehát min. még egy ilyen láncot szervlni és váltogattni, ahogy illik.

Vagy vmi más fajta lánc? kinek mi vált be?

+egy deore váltó van hátul is(9-es sram sorral) és észrevettem, hogy a felsõ lácvezetõ görgö vagy 2 mm-t kotyog oldalra.(az alsó fél milit alig) Ez mennyiben rontja/javítja a váltás sebességét? normális ez?