Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
7585 replies to this topic

#181
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,950 posts
Az XT kazi most van vagy kilenc forint... a többi alkatrész meg jó. Ez a szivatás az egészben. Egy idõben szivesen ajánlottam én is a shm agyakat (LX XT) de egy év alatt tönkrement néhány olyan embernek akik nem ugrálnak vagy 203as tárcsa v ilyenek. Tiszta égés.... Most a Novatec a császár bár most láttam egy 6-7000 km.es négycsapágyas történetet..hát, állítólag volt vele gondja a srácnak már az elején. Befûztem idén többmint tizet, eggyel sincs gond, pedig agresszíveké a cucc.

#182
[Manitou]

[Manitou]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts
Na azaz a kazettatest volt vagy 2-3 ezer.

#183
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,950 posts
A Shimanó szerint a kazettatest, kompletten cserélendõ történet. Ha nem hiszed járj utánna! Kb tíz évre visszamenõleg nincs egy katalógusban sem kazettabontó szerszám..... fogyasztói társadalom...ismerõs?

#184
[Manitou]

[Manitou]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

Van egy stx kazettás h.agyam de mintha idõnként nem reteszelne,ugrik egyet. Mibe kerül egy racsni??? Lehet egyáltalán külön kapni?


Nem éri meg bele venni racsnit, mert elég húzós az ára, én legalábbis egyszer akartam venni és valami 2-3 ezerért akartak adni egy racsnit az Exage agyamhoz, az egész agy került annyiba anno:) Szóval inkább vettem egy zsír új hátsóagyat.

#185
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,354 posts
Menetrögzítõ sok mindenre képes, de ez is sokszor elhangzott már.Nekem bevált:)

#186
vendég_kerekeske_*

vendég_kerekeske_*
  • vendég
Van egy stx kazettás h.agyam de mintha idõnként nem reteszelne,ugrik egyet. Mibe kerül egy racsni??? Lehet egyáltalán külön kapni?

#187
vendég_kerekeske_*

vendég_kerekeske_*
  • vendég
értem...menetrögzítõ lehet,h segít. a csavart legalábbis benntartja. De hogy kézzel leszedd, meg rátold...pffff az nem túl jó. Mert bár nem a négyszöges "feszül mint atom" elven mûxik, de az hogy egyik oldalon ilyen, másikon olyan, az érdekes. ja, apróban van 5000-ért tengelytnemlátott firex kar. sztem ha 4-re lealkudod, vagy lejjebb ajándék. ;) De lehet nem akarsz még eccer szart venni. Viszont az is lehet, hogy az lazulós karod gyári hibás... (érdekes hiba)
És esetleg próbálkozz be egy másik blokkal. Néha azt is a fejedhez vágják aprón, féláron. Én kijövök a b+ cuccokkal, de blokkot nem metem venni, az sztem kicsit gagyi. Persze a tengely meg elvileg szabvány, de tény, hogy vannak különbségek az egyes márkák közt, ami akialakítást illeti. nomeg az anyagot.

#188
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Hát ha hajtás irányban nem lötyög, akkor "oldalra"= tengely irányban??? Ha igen, akkor szar a monoblokkod, vagy nincs rendesen (TÖVIG) ráhúzva a kar a tengelyre. Utóbbi esetet én is eljátszottam kezdõ gyík lévén, nem tudtam, hogy tövig kell a tengelyre húzni a kart.(ISIS) Szal meglazult az egész, aztán rendesen ráhúztam még idõben és most atom.(lehet röhögni, ez volt.:()
Ha minden stimmel, akkor meg szar a menet vagy a csavar, mert olyan nincs, hogy csak úgy lelazul. Ha alap nem lötyög a kar semmerre, nem hat olyan erõ a csavarra ami kiahajtaná, max a menetszél... Húzd meg egy CÉLSZERSZÁMMAL. meglássuk mi lesz....


Tövig van húzva, ahogy kell. Én már csak a menetrögzítõben bízok. Vázcsere kapcsán mindent le kellett bontani. A jobb kart csak a lehúzóval tudtam leszedni, míg a bal simán lecsusszant kézzel. Felrakásnál is kézzel majdhogynem tövig fel lehet tenni, max. fél mm hézag marad. Abban bízok, hogy amig a csavar tartja nem lesz rosszabb a helyzet. Súlyban a kar-mono kombináció veri a mostani XT-t és a Q-faktora is kisebb. Merevséggel nincs gond, mivel júniusig 4szöges rendszerem volt, ahhoz képest pedig igen nagy elõrelépést jelentett ez is.

#189
vendég_kerekeske_*

vendég_kerekeske_*
  • vendég
BMX-lánc :) akkor biztos ez kellett. bocs, de én nem vok otthon a single speedben, arról nyilatkoztam, amit használok. sok-sok sebességes monti hajtás.

Hát ha hajtás irányban nem lötyög, akkor "oldalra"= tengely irányban??? Ha igen, akkor szar a monoblokkod, vagy nincs rendesen (TÖVIG) ráhúzva a kar a tengelyre. Utóbbi esetet én is eljátszottam kezdõ gyík lévén, nem tudtam, hogy tövig kell a tengelyre húzni a kart.(ISIS) Szal meglazult az egész, aztán rendesen ráhúztam még idõben és most atom.(lehet röhögni, ez volt.:()
Ha minden stimmel, akkor meg szar a menet vagy a csavar, mert olyan nincs, hogy csak úgy lelazul. Ha alap nem lötyög a kar semmerre, nem hat olyan erõ a csavarra ami kiahajtaná, max a menetszél... Húzd meg egy CÉLSZERSZÁMMAL. meglássuk mi lesz....

#190
tamaspc

tamaspc

    vendég

  • fórumtag
  • 165 posts

Nos, ha a fogak ritkábban vannak, az sztem gáz, mivel a láncok ált egy szabványnak felelnek meg. Ha cserélsz, ált. a régebbit érdemes, mivel valószínûleg jobban el van kopva, mint az új. Viszont ha mindekettõ(elsõ+hátsó f.kerkek) elég kopott, akkor láncostul mindenestül csrélj mindent. (hajtókar és váz maradhat :))


Minden új most vettem az agyat és a hajtókart is. Monti lánc nem jó de haver adott bmx láncot és azzal jó lesz. Már csak az a baj hogy rövid a kapott lánc úgyhogy vehetek egy újat.:(

#191
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6,613 posts
Ajándékba lesz...

Mer' egy állat vagyok !

Three attributes of a good mountaineer are high pain threshold, bad memory, and ... I forget the third.


#192
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10,884 posts
törölve, nem tudok olvasni:)
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#193
07aszp

07aszp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 638 posts
hát fogj különbözõ keménységû anyagokat és próbáld meg megkarcolni egy kicsit. nekem a legjobb konyhakéssel sem sikerült....
Hull York Medical School
1st Year (Hull Campus)
Anaesthetist wannabe

#194
nkarcsi

nkarcsi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,380 posts

én most vettem ajándékba egy race fice ride xc-t és így megnézve nem egy puha anyagból van....



Hogyan nézted meg, én is meg akarom nézni az enyémen.

#195
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

nem hinném, hogy a b+ blokkal van baj. viszont egyszerûen nem értem, hogy tud lelazulni, ha rendesen rá van húzva a csavar. mivel a tengelyen alapból feszül, nem mozoghat, ami miatt a csavart kihajtaná. tfh, szar(puha) anyagból van a kar és elkezd lötyögni a tengelyen: akkor is csak hajtásirányba lötyög, a tengely irányába kizárt: az acél tengelybe alátéttel(gyári csavar integrált alátéttel rendelkezik) rendesen behajtott csavar szintén aligha lazul ki, ha istenigazán rá van húzva. eléggé hihetetlen számomra,de mindegy...

azért ha haltásirányba lötyög, mikor tövig van húzva a tengelyre a kar, az már gáz. Akkor sajna ki kell mondani: silány minõségú a hajtómû. ilyen árak mellett viszont ez nagyon szomorú, mert az ember elvárná, hogy tökéletes legyen. (min.15-20 ezer):cry:


Nem hajtásirányba lötyög, azért az durva lenne, mert július óta használom. DE én már semmin sem lepõdök, meg. Most nézegettem a 96os évjáratú, 2001ben vett és 4évet használt LX elsõváltómat, a kalitka meg van tekeredve egy kicsit és mindössze 3 helyen van megrepedve, pedig ez még nincs kikönnyítve, meg hát acél, aztán mégis megfáradt... Így már nincs pofám eladni sem, az egyik helyen nem sok tartja már és akkor törik.

#196
07aszp

07aszp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 638 posts
én most vettem ajándékba egy race fice ride xc-t és így megnézve nem egy puha anyagból van....
Hull York Medical School
1st Year (Hull Campus)
Anaesthetist wannabe

#197
vendég_kerekeske_*

vendég_kerekeske_*
  • vendég
nem hinném, hogy a b+ blokkal van baj. viszont egyszerûen nem értem, hogy tud lelazulni, ha rendesen rá van húzva a csavar. mivel a tengelyen alapból feszül, nem mozoghat, ami miatt a csavart kihajtaná. tfh, szar(puha) anyagból van a kar és elkezd lötyögni a tengelyen: akkor is csak hajtásirányba lötyög, a tengely irányába kizárt: az acél tengelybe alátéttel(gyári csavar integrált alátéttel rendelkezik) rendesen behajtott csavar szintén aligha lazul ki, ha istenigazán rá van húzva. eléggé hihetetlen számomra,de mindegy...

azért ha haltásirányba lötyög, mikor tövig van húzva a tengelyre a kar, az már gáz. Akkor sajna ki kell mondani: silány minõségú a hajtómû. ilyen árak mellett viszont ez nagyon szomorú, mert az ember elvárná, hogy tökéletes legyen. (min.15-20 ezer):cry:

#198
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Más: egyértelmûen van olyan isis, ami rendeltetésszerû haszn. mellett nem kotyogósodik ki. Ez kb olyan, mint ha a négyszög kotyogna... (>>>ha egyszer rendesen rárakták nem tud kotyogni.)(max máshol)
Szóval döntsd el mire kell és vegyél olyat. Jó lesz! (én firex-et használok, ami egy alap és semmi baja, sõt isten (persze cc-re))


Firex Team-em van, a bal kar majdnem leesett országúton, pedig rendesen rá volt húzva... A jobbal nincs gond. Pedig CC-zek vele és nem hiszem ,hogy különösebben meghatná a kemény 68-70kilóm. Biztos bennem van a hiba, vagy átok ül rajtam...
Ja, egy 165g-os B+ monnoblokkal használom, lehet, hogy emiatt lazul le.

#199
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

Minden ISIS es hajtómû kikotyogósodik, vagy csak a gyengébbek? Milyen középcsapágyat érdemes venni ISISbõl?



A truvak voltak hiresek arrol hogy kotyogosodnak, es altalaban az osszes olyan hogy lelazul rola a hajtokar. Nekem RF SRX em volt, es az is lazult. Ha olyat kene vennem, valami olcsot vennek [Bike+, Acor, stb] hogy olcso legyen a csere ha valami gebasz lesz vele. hiaba veszed a dragabbat, nem garancia hogy sokkal jobban jarsz.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#200
vendég_kerekeske_*

vendég_kerekeske_*
  • vendég
Nos, ha a fogak ritkábban vannak, az sztem gáz, mivel a láncok ált egy szabványnak felelnek meg. Ha cserélsz, ált. a régebbit érdemes, mivel valószínûleg jobban el van kopva, mint az új. Viszont ha mindekettõ(elsõ+hátsó f.kerkek) elég kopott, akkor láncostul mindenestül csrélj mindent. (hajtókar és váz maradhat :))
Tehát a helyedben,ha nem kopott nagyon az elsõ két tányér, én a hátsó fogaskereket lecserélném.(mivel láncot most vettél, azt nem kell ;))

Más: egyértelmûen van olyan isis, ami rendeltetésszerû haszn. mellett nem kotyogósodik ki. Ez kb olyan, mint ha a négyszög kotyogna... (>>>ha egyszer rendesen rárakták nem tud kotyogni.)(max máshol)
Szóval döntsd el mire kell és vegyél olyat. Jó lesz! (én firex-et használok, ami egy alap és semmi baja, sõt isten (persze cc-re))