A sárvédõ nálam is elérte a jóízlés határát, így a boltban maradt, a "ránézésre kiszúrom az új bringa bakiját" részen viszont még van mit gyúrnom; -ha a lánc 42-15-ön áll, 22km/h-val hasítok, miközben masszív zsírégetés közepette rángatózom a nyeregben. Pfff...
7végén is így tettem, s mikor a sziget mellett feszes fenekû lányok elõztek be rádöbbentem:
A helyzet tarthatatlan.
Csere.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Indította
Dude
, 2002. november 14. 13:08
#2021
Írta 2005. június 01. - 02:15
#2022
Írta 2005. június 01. - 01:07
#2023
Írta 2005. június 01. - 00:13
És ha azt mondom, hogy nekem még mindig megvan a 48-38-28-as régi suntour hajtókarom Ki van rakva a polcra dísznek, mert kissé elhasználtam. Meghát a négyszöges dolgot is hanyagolom mostanság . Amikor ez a nagy áttétel dívott én kezdõ triálosként tengettem napjaim, ekkor szoktam hozzá a porgetéshez. A BMXcross-osok is így szoktak menni, mert igen hatékony és kevésbé megerõltetõ a térdnek. Ugráskor sem minden a sebesség!
Ride everywhere.
.
#2024
Írta 2005. május 31. - 23:50
#2025
Írta 2005. május 31. - 23:37
ez a 48fogu tányér egy 2004es LX hajtómürõl származik, gyárilag van ilyen fogkiosztás, hogy 48-36-26. sõt, ugyanez deore karral is van. de még lehet xt is.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2026
Írta 2005. május 31. - 23:31
régen, azért-mielõtt birkáztak a microdrájvokkal- nem volt furi látvány montis cuccokon a 48-38-28... csajom korabeli 400LX-et csavar, de az akkori LX is hasonló fogszámmal/is/ vehetõ volt.
ha jól tom, XTR-ben van ma is 46-os tányér...
biztos a kajak fazonoknak van kitalálva, akik mennek lefele is... ;-))
ha jól tom, XTR-ben van ma is 46-os tányér...
biztos a kajak fazonoknak van kitalálva, akik mennek lefele is... ;-))
#2027
Írta 2005. május 31. - 23:08
Pedig megtehetnéd Szerintem ne szarozz a váltással amíg nincs más. Ty sorozat csak a hétvégén 1 max órát kerékpározók, vagy az évente 365 percet tekerõknek való. Kb annyit bír, ha váltassz vele ha nem. Ha meg venni akarsz majd, csak is országúti váltót vegyél, olcsóbb erõsebb, nem akad bele semmibe, ugrálni tökéletes.
Én miért tudok 32-11 is gyorsan menni? 48-11 ?!?!? Ááááh! Akkor a pedálcsapásszámotok kb 90 éves nagymami-1 lehet.
Én miért tudok 32-11 is gyorsan menni? 48-11 ?!?!? Ááááh! Akkor a pedálcsapásszámotok kb 90 éves nagymami-1 lehet.
Ride everywhere.
.
#2028
Írta 2005. május 31. - 22:21
Nem hiszem.Szépen be volt állítva 7-es fokozatban, nem volt semmivel leszorítva, nem 0 centis volt a lánc.Csak a csavarral állítottam be, hogy ne ugorjon le.Szóval semmi különös.Nem akarok új váltót venni.:cry:
#2029
Írta 2005. május 31. - 22:05
nem zizzent/torzult meg a rugó a váltótestben, s rászorítja a sorra, így nem tud oldalirányba mozogni? Hogy volt feltéve egysebességes feszitõnek?
#2030
Írta 2005. május 31. - 21:28
Ááááhhh.Segítség!A polarx vázon, idáig egysebességes láncfeszítõnek használt olcsó(valami ty, 7 SIS felirattal) hátsóváltó figyelt.Ez nem is változott, de megpróbáltam rákötni egy frissen vásárolt LX váltókart.Akujjaannyát.Nem akar menni a dolog.Mégpedig az a baj, hogy a 6. és az 1. fokozat között nem lehet használni, mert belelóg a görgõvas a sorba.A régi polaris vázon 7-es váltóval faszán elvolt.Nem szoktam bénázni, több cangát is összepakoltam, de most kezd már remegni a kezem, miután egy fél délutánt eljátszottam vele.Nincs pénzem egyenlõre xt-re meg hasonlókra, tehát a kukaötletet egyenlõre hanyagolnám ha lehet.Végsõ esetben az alsó 3 fokozatot fogom csak használni, az ss-el is elvoltam.Ötletek?Ezen a régi szaron nincsen még olyan kis bizbasz csavar, amivel a váltó szögét lehet állítani.Ezen múlik a dolog?
#2031
Írta 2005. május 31. - 21:25
http://www.olimpia.h...um/athensjo.jpg
ha jól látom, ilyesmi, nem?
pont a kazit nem irja miféle...de valami sh!mano megarángás übermászófokozattal.Nem ismerem a kazit, de vhogy mindig viszolyogtam ezektõl a nagy hátsó dógoktól. Ha mindneképp cserét szeretnél, akkor vegyél valami óccsóbb sram kazit, azok faszányosak. De akkor lehet, operálnod kell fokozatilag-1 a nyolcból kivesz, mert gondolom, a váltókar maradna. Szerviz jol nyomja, dörzsölgetve kezeit, hogy akkor elég ütõs lesz az összeg, ha a teljes rendszert nyolcassá varázsolná/a keró árát figyelembe véve/. Ha ezzel a verdával áldott volna meg a Jóisten kora gyermekkoromban, nyiladozó kerékpáros csipával, hagynám a fenébe a csere-berét, s akkor nyulnék hozzá, ha már szétgehedt valami végérvényesen. / na jó, a sárvédõ lenne az elsõ ;-), mondjuk, még a boltban..../
De ha mindenáron száguldó erõdöt akarsz belõle, akkor a fékeken gondolkodj inkább, a megállás sokkal fontosabb, mint a fékevesztett 42-15ös száguldás.
Nekem a roncson most 42-11 van, no problemo. Asszony Giantján 48-11,a direkt, s most hazafelé a szlovák Meleg-hegyi túráról, nem sok helyen jött elõ az áttétel különbségbõl eredõ hátrány, pedig aszfalton lefelé zuhanni szeret a némber.
Szal, ha meghalt, jöhet a komolyabb rendszer, akár komolyabb h.aggyal, kazival, stb...agy picikét keményebb áttétel miatt meg szvsz hülyeség most ráverned egy valag pénzt.De ha mindenképp' akkor FÉKEK!!
ha jól látom, ilyesmi, nem?
pont a kazit nem irja miféle...de valami sh!mano megarángás übermászófokozattal.Nem ismerem a kazit, de vhogy mindig viszolyogtam ezektõl a nagy hátsó dógoktól. Ha mindneképp cserét szeretnél, akkor vegyél valami óccsóbb sram kazit, azok faszányosak. De akkor lehet, operálnod kell fokozatilag-1 a nyolcból kivesz, mert gondolom, a váltókar maradna. Szerviz jol nyomja, dörzsölgetve kezeit, hogy akkor elég ütõs lesz az összeg, ha a teljes rendszert nyolcassá varázsolná/a keró árát figyelembe véve/. Ha ezzel a verdával áldott volna meg a Jóisten kora gyermekkoromban, nyiladozó kerékpáros csipával, hagynám a fenébe a csere-berét, s akkor nyulnék hozzá, ha már szétgehedt valami végérvényesen. / na jó, a sárvédõ lenne az elsõ ;-), mondjuk, még a boltban..../
De ha mindenáron száguldó erõdöt akarsz belõle, akkor a fékeken gondolkodj inkább, a megállás sokkal fontosabb, mint a fékevesztett 42-15ös száguldás.
Nekem a roncson most 42-11 van, no problemo. Asszony Giantján 48-11,a direkt, s most hazafelé a szlovák Meleg-hegyi túráról, nem sok helyen jött elõ az áttétel különbségbõl eredõ hátrány, pedig aszfalton lefelé zuhanni szeret a némber.
Szal, ha meghalt, jöhet a komolyabb rendszer, akár komolyabb h.aggyal, kazival, stb...agy picikét keményebb áttétel miatt meg szvsz hülyeség most ráverned egy valag pénzt.De ha mindenképp' akkor FÉKEK!!
#2032
Írta 2005. május 31. - 20:56
A gép egy újonnan vett Olimpia Athens, SR Suntour telóval, hátul 7-es sor van. Godolom ezt ésszerûbb cserélni.
#2033
Írta 2005. május 31. - 20:33
hát pötsch tudja..
mostanság -csóróság- rászoktam arra, hogy komplett hajtást cserélek, amikor minden rommá kopott. ez másfél év szokik lenni,km függõ....
olcsóbb sor sram 3.0-5.0 sram lánc pc 48 meg valami suntour hajtómû, azt jóvan.
ameddig megy ~lánccserével OK, aztán irány a kohó. így megvan a cuccos egyshimano tányérszett árából. nagyon is.
ha meg lezizzen/hajlik egy fog a 6000 ft-os hajtómûbõl egy kidõlt fán átdöccenve /Pes-kõ környéke/
hüpp.../ vagy egy kövön /ugyanaz ösvény, csak cserepes-kõ részen.../ kitérdekel, viszahajtogatom, azt' jóva'.
Biztos nem oly merev a dolog, mint egy deore hmû, de mûxik.
mostanság -csóróság- rászoktam arra, hogy komplett hajtást cserélek, amikor minden rommá kopott. ez másfél év szokik lenni,km függõ....
olcsóbb sor sram 3.0-5.0 sram lánc pc 48 meg valami suntour hajtómû, azt jóvan.
ameddig megy ~lánccserével OK, aztán irány a kohó. így megvan a cuccos egyshimano tányérszett árából. nagyon is.
ha meg lezizzen/hajlik egy fog a 6000 ft-os hajtómûbõl egy kidõlt fán átdöccenve /Pes-kõ környéke/
hüpp.../ vagy egy kövön /ugyanaz ösvény, csak cserepes-kõ részen.../ kitérdekel, viszahajtogatom, azt' jóva'.
Biztos nem oly merev a dolog, mint egy deore hmû, de mûxik.
#2034
Írta 2005. május 31. - 20:04
Ez már tényleg izgi... Milyen gépre raknak gyárilag 42/15ös max áttételt? Az télleg nagyon kevés. Én az alig 2%-kal rövidebb 44/16ot hajtom folyamatosan, ami még síkon sem elég a max sebességhez. A hátsó sort kéne cserélni, de ha hatos, akkor nem tom, van-e egyáltalán jó utódjelölt legalább 12es kicsivel.
#2035
Írta 2005. május 31. - 19:28
milyen gep ez ?
szegecselt cucc (nem sr suntour) ? mert az nem rossz hajtomu csak kar megbontani ,ahogy lor mondta szethajtod aztan helo.
hatul hanyas sor van?
egyebkent en ugyanebben a cipoben jartam mint te a regi "bringam" 48as volt elol hatul meg a klasszikus 6 os sor. Ehhez szoktam anno.
Aztan jott a 42 es meg a 11 es nekem is feltunt hogy kevesnek tunik.
De egy biztos nem egyenesen lesz keves ,mert egy 48 tanyert meg egy 11 est hatra plussz egy nagyobb terep gumi hat fincsi lehet hosszu tavon....
en mar megszoktam sot talan jobb is ,mert emelkedon felfele is lehet hasznalni a 42 est. lefele meg ra kell olvadni a bicora
szegecselt cucc (nem sr suntour) ? mert az nem rossz hajtomu csak kar megbontani ,ahogy lor mondta szethajtod aztan helo.
hatul hanyas sor van?
egyebkent en ugyanebben a cipoben jartam mint te a regi "bringam" 48as volt elol hatul meg a klasszikus 6 os sor. Ehhez szoktam anno.
Aztan jott a 42 es meg a 11 es nekem is feltunt hogy kevesnek tunik.
De egy biztos nem egyenesen lesz keves ,mert egy 48 tanyert meg egy 11 est hatra plussz egy nagyobb terep gumi hat fincsi lehet hosszu tavon....
en mar megszoktam sot talan jobb is ,mert emelkedon felfele is lehet hasznalni a 42 est. lefele meg ra kell olvadni a bicora
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#2036
Írta 2005. május 31. - 19:04
A gond az, h a gépet készen vettem, újonnan márkaboltban.
Erre nincs gari, így erõsen szívás benyomását kelti...
Erre nincs gari, így erõsen szívás benyomását kelti...
#2037
Írta 2005. május 31. - 18:36
jaaaa ocsem akkor nem elol hanem hatul van a gond
illene egymashoz valo cumokat vasarolni
illene egymashoz valo cumokat vasarolni
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2038
Írta 2005. május 31. - 18:34
#2039
Írta 2005. május 31. - 18:10
Egy csúcsminõségû acél Gebhardt kb 5000, de 1-2000ért már találsz shimanót szerintem. Esetleg dobd fel az apróban, hátha vki cserél vagy elad.
szerintem a simanos arat gondold at megegysze!
csavar szett ~2eft
de ha szegecselt (nyilvan ezert mondta a szervizes, hoyg cserelni kell!)
en sz@rnek bele.
elnyuznam azt es helo
42/11 nehogyma ne legyen eleg
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2040
Írta 2005. május 31. - 16:42
nekem van egy fölös zsírúj shimano LX négylukas alu lánctányérom. sose volt használva.
privi ha kell
privi ha kell
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F