Gratula
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
Indította
YOci
, 2002. március 19. 18:02
#7721
Írta 2005. július 17. - 21:31

#7722
Írta 2005. július 17. - 18:37

ottan fenn az udvozlunk balu1 alatt jobb felul
van egy masik balu is te az vagy oder nem tudom
lesz hid-em
10W 13°-os tukorrel meg 20Ah-s liion cellam.
:-)
40rugo igy kabera minimum
de nah...
van egy masik balu is te az vagy oder nem tudom
lesz hid-em
10W 13°-os tukorrel meg 20Ah-s liion cellam.
:-)
40rugo igy kabera minimum
de nah...
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#7723
Írta 2005. július 17. - 15:16

Bocsánat, hol is van ez?
Még nem igazán ismerem mit hol találok de mindjárt megkeresem.
Még nem igazán ismerem mit hol találok de mindjárt megkeresem.
#7724
Írta 2005. július 17. - 11:33

#7725
Írta 2005. július 17. - 01:54

Aha, kicsit pongyolán fogalmaztam, persze lehet, hogy érted csak tréfának szántad de pontosítom. Azt jelenti, hogy 10 fokos szögben világít, vagyis ennyi a fénysugár széttartási szöge. Jó messzire elmegy a fény és csak viszonylag keveset halványul. Közelre viszont kicsi erõs kört világít.
#7726
Írta 2005. július 16. - 23:02

Idézet a leírásból: "Ezzel a LED-es kerékpárlámpával már látni is lehet, nem csak látszani.
Az utat nagy fényerõvel világítja meg 10-15 m távolságig."
Ha jól tudom, 10 fokban világít.
Bakker miaz, hogy 10 fokban világít ?!!! Nyár van 30 fok

#7727
Írta 2005. július 16. - 04:09

Helló, mostantól idõnként elõfordulok én is.
Elõre bocsi a hosszú szövegért de tudom, hogy csak így sikerül leírni amit ötlet szinten javasolok a korábban itt olvasottakkal kapcsolatosan.
Szerintem az újabb nagyfényü ledekkel szerelt lámpák a legtakarékosabbak. Persze az ára az nem feltétlen olcsó.
Ha valakit érdekel akkor érdemes benézni a következõ címre:
http://www.luxeon.hu..._elemlampa.html
Itt van bringára szerelhetõ is és fejlámpa is. (ezzel kapcsolatban is többször volt kérdés)
Fent bemásoltam a címet ahol meg lehet nézni. Egy kis ízelítõ:
(Nagyon erõs a fénye de csak keskeny szögben világít viszont messzire visz)
Idézet a leírásból: "Ezzel a LED-es kerékpárlámpával már látni is lehet, nem csak látszani.
Az utat nagy fényerõvel világítja meg 10-15 m távolságig."
Ha jól tudom, 10 fokban világít.
A cím: Global-Akku Budapest,
Tátra u. 12/A (A Margit híd pesti hídfõjénél).
Telefon 329-3396
Félreértés ne essék, itt nem a boltot akarom reklámozni hanem elég sok kérdés merült fel a "világítást de milyent és honnan?" témában. Ezt a lehetõséget ismerem amivel itt a fórumon még nem találkoztam és talán ezzel is hozzájárulok a megoldáshoz.
Persze meg is lehet építeni hasonlót házi eszközökkel de ahhoz elektronikai gyakorlat szükséges, különben hamar tönkre megy a drága alkatrész. Ezért is írtam elsõnek a kész lámpáról. Ha valaki építeni akar valami hasonlót arra is van ötletem. Ledekkel foglalkozom már évek óta kimondottan bicikli világítási célzattal (csak úgy hobbiból).
Piros hátsó villogót viszont kint a piacon árulnak olcsón. Az tényleg olcsó mert 850,-Ft volt még múltkor. Az egy 7 ledes lámpa ami olyan extrákkal is fel van szerelve amit nem feltétlen kell használni mint a féklámpa, de van rajta olyan teljesen felesleges funkció is mint az irányjelzõ, szintén pirosban. Ezt kapásból kikötöttem és a szabadon lévõ két-két ledet rákötöttem a középsõ három villogóra és most mind a 7 villog menet közben. Milyen piacon kapható azt most írom..
A Keletipu.-tól elindulunk a Stadion metró megálló felé, a stadion körépítménye mellett megyünk el. Azzal szemben lévõ területen van egy hétvégi (szombat-vasárnap) nagy kipakolós piac. Ott a stadion metró felöli végén van egy bringa alkatrészes. Ott lehet kapni 850-ért ezt:
(ami rajta fityeg az a hosszú vezetéken lógó távkapcsoló és fék kapcsoló)

A kormányra lehet szerelni a kapcsolót és a fékbowdenre a fék érzékelõt(ha valaki felteszi).
A kapcsoló funkciókat persze érdemes átbarkácsolni mindenkinek saját ízlése szerint. Pl én fényerõt és ki-be módot kapcsolok vele.
A Li-ion és egyéb lítiumos aksikkal kapcsolatban töltésnél arra kell vigyázni, hogy ne melkedjen a feszültsége cellánként 4,1-4,2Volt fölé (katalógusban meg kell nézni arra a darabra melyik érvényes), ezen kívül ha nagy árammal töltöd akkor túlmelegedhet.
Kisütésnél viszont (egy cellára számolva) nem szabad 3-3,2 Volt alá lemeríteni mert azt sem szereti.
Viszont bármikor rátölthetsz, arra nem kényes. A rövidzár sem tesz jót neki de annyira nem, hogy akár fel is robbanhat tõle. A Li-polimer erre fokozottan érzékeny. Érdemes valamilyen biztosítékot beépíteni zárlatvédelemnek.
Ha valaki szeret barkácsolni akkor ajánlom a http://forum.termina...er=asc&start=50 címen található topikot.
Ezt Csak erõs idegzetüeknek ajánlom mert igencsak elszálltunk az elektronika taglalása közben hosszasan mindenre kiterjedõen.
Ott vannak képek is pl arról a billenthetõ ledsor lámpáról amit magamnak építettem de sok másról is. Az a topik egy kerékpárra szerelhetõ generátor ötletével indult de mivel az a hajtástól venné el az energiát ezért feldobtam egy célszerübb nézõpontot bringavilágítás ügyben, az energiatakarékos és mégis erõs világítást a legújabb erõs fényü ledekkel. Sõt, ilyen ledekre a régi cateye ledjeit is ki lehet cserélni és szinte újjá éled. Lensvernek átépítettem egy 3 ledes cateyét 9 ledre átkapcsolhatóan. Itt látható:
Az a szakáállszerü a ledek hûtése akar lenni.

A piros és zöld led a szinegyensúly miatt kellett bele mert egyébként nagyon lilás volt a fénye. Azt is meg tudom mutatni a régi és új között mi a különbség.
itt alul látható:

Már tényleg búcsúzom mert túl sok lesz belõlem.
Elõre bocsi a hosszú szövegért de tudom, hogy csak így sikerül leírni amit ötlet szinten javasolok a korábban itt olvasottakkal kapcsolatosan.
Szerintem az újabb nagyfényü ledekkel szerelt lámpák a legtakarékosabbak. Persze az ára az nem feltétlen olcsó.
Ha valakit érdekel akkor érdemes benézni a következõ címre:
http://www.luxeon.hu..._elemlampa.html
Itt van bringára szerelhetõ is és fejlámpa is. (ezzel kapcsolatban is többször volt kérdés)
Fent bemásoltam a címet ahol meg lehet nézni. Egy kis ízelítõ:

(Nagyon erõs a fénye de csak keskeny szögben világít viszont messzire visz)
Idézet a leírásból: "Ezzel a LED-es kerékpárlámpával már látni is lehet, nem csak látszani.
Az utat nagy fényerõvel világítja meg 10-15 m távolságig."
Ha jól tudom, 10 fokban világít.
A cím: Global-Akku Budapest,
Tátra u. 12/A (A Margit híd pesti hídfõjénél).
Telefon 329-3396
Félreértés ne essék, itt nem a boltot akarom reklámozni hanem elég sok kérdés merült fel a "világítást de milyent és honnan?" témában. Ezt a lehetõséget ismerem amivel itt a fórumon még nem találkoztam és talán ezzel is hozzájárulok a megoldáshoz.
Persze meg is lehet építeni hasonlót házi eszközökkel de ahhoz elektronikai gyakorlat szükséges, különben hamar tönkre megy a drága alkatrész. Ezért is írtam elsõnek a kész lámpáról. Ha valaki építeni akar valami hasonlót arra is van ötletem. Ledekkel foglalkozom már évek óta kimondottan bicikli világítási célzattal (csak úgy hobbiból).
Piros hátsó villogót viszont kint a piacon árulnak olcsón. Az tényleg olcsó mert 850,-Ft volt még múltkor. Az egy 7 ledes lámpa ami olyan extrákkal is fel van szerelve amit nem feltétlen kell használni mint a féklámpa, de van rajta olyan teljesen felesleges funkció is mint az irányjelzõ, szintén pirosban. Ezt kapásból kikötöttem és a szabadon lévõ két-két ledet rákötöttem a középsõ három villogóra és most mind a 7 villog menet közben. Milyen piacon kapható azt most írom..
A Keletipu.-tól elindulunk a Stadion metró megálló felé, a stadion körépítménye mellett megyünk el. Azzal szemben lévõ területen van egy hétvégi (szombat-vasárnap) nagy kipakolós piac. Ott a stadion metró felöli végén van egy bringa alkatrészes. Ott lehet kapni 850-ért ezt:
(ami rajta fityeg az a hosszú vezetéken lógó távkapcsoló és fék kapcsoló)

A kormányra lehet szerelni a kapcsolót és a fékbowdenre a fék érzékelõt(ha valaki felteszi).
A kapcsoló funkciókat persze érdemes átbarkácsolni mindenkinek saját ízlése szerint. Pl én fényerõt és ki-be módot kapcsolok vele.
A Li-ion és egyéb lítiumos aksikkal kapcsolatban töltésnél arra kell vigyázni, hogy ne melkedjen a feszültsége cellánként 4,1-4,2Volt fölé (katalógusban meg kell nézni arra a darabra melyik érvényes), ezen kívül ha nagy árammal töltöd akkor túlmelegedhet.
Kisütésnél viszont (egy cellára számolva) nem szabad 3-3,2 Volt alá lemeríteni mert azt sem szereti.
Viszont bármikor rátölthetsz, arra nem kényes. A rövidzár sem tesz jót neki de annyira nem, hogy akár fel is robbanhat tõle. A Li-polimer erre fokozottan érzékeny. Érdemes valamilyen biztosítékot beépíteni zárlatvédelemnek.
Ha valaki szeret barkácsolni akkor ajánlom a http://forum.termina...er=asc&start=50 címen található topikot.
Ezt Csak erõs idegzetüeknek ajánlom mert igencsak elszálltunk az elektronika taglalása közben hosszasan mindenre kiterjedõen.
Ott vannak képek is pl arról a billenthetõ ledsor lámpáról amit magamnak építettem de sok másról is. Az a topik egy kerékpárra szerelhetõ generátor ötletével indult de mivel az a hajtástól venné el az energiát ezért feldobtam egy célszerübb nézõpontot bringavilágítás ügyben, az energiatakarékos és mégis erõs világítást a legújabb erõs fényü ledekkel. Sõt, ilyen ledekre a régi cateye ledjeit is ki lehet cserélni és szinte újjá éled. Lensvernek átépítettem egy 3 ledes cateyét 9 ledre átkapcsolhatóan. Itt látható:
Az a szakáállszerü a ledek hûtése akar lenni.

A piros és zöld led a szinegyensúly miatt kellett bele mert egyébként nagyon lilás volt a fénye. Azt is meg tudom mutatni a régi és új között mi a különbség.
itt alul látható:

Már tényleg búcsúzom mert túl sok lesz belõlem.
#7728
Írta 2005. július 12. - 21:47

3.6v trafo kapcsolo uzemu tap es barmi is kijohet
most kerdezem az okosakat mennyire feljek a lipotol vagy liiontol a nekem megfelelo uzemeltetes kozben.
most kerdezem az okosakat mennyire feljek a lipotol vagy liiontol a nekem megfelelo uzemeltetes kozben.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#7729
Írta 2005. július 12. - 00:27

lor:
most nemrég beszéltem egy helikopterezõs haverral ,s õ mondta, hogy tényleg nagyon kell figyelni a lion és a lipo töltésére is, mert könnyen gallyravághatsz egy baromi drága akkucsomagot.
Neki van két lipo akkuja,mindkét 11.1Vos és az egyik valamivel nagyobb teljesítményû ,mint a másik(~1500mah),ezeknek darabja volt mindennel egyyütt 11000(vezeték, csomag)+ még kellet neki egy spéci automata töltõ, ami 25000 frointjába került, s még rápakolt a cumóra egy töltéskiegyenlítõt is, ami még 5000 volt,s elméletileh ez is nagyon jó hatással van a cellák élettartamára(az nagyon gán, hogy egy lipo csomagon belül az egyes cellák feszültsége különbözõ,egyébiránt erre a nimh is hajlamos, csak az nem ilyen érzékeny a dolgokra)
most nemrég beszéltem egy helikopterezõs haverral ,s õ mondta, hogy tényleg nagyon kell figyelni a lion és a lipo töltésére is, mert könnyen gallyravághatsz egy baromi drága akkucsomagot.
Neki van két lipo akkuja,mindkét 11.1Vos és az egyik valamivel nagyobb teljesítményû ,mint a másik(~1500mah),ezeknek darabja volt mindennel egyyütt 11000(vezeték, csomag)+ még kellet neki egy spéci automata töltõ, ami 25000 frointjába került, s még rápakolt a cumóra egy töltéskiegyenlítõt is, ami még 5000 volt,s elméletileh ez is nagyon jó hatással van a cellák élettartamára(az nagyon gán, hogy egy lipo csomagon belül az egyes cellák feszültsége különbözõ,egyébiránt erre a nimh is hajlamos, csak az nem ilyen érzékeny a dolgokra)
fanatiX mtbc
#7730
Írta 2005. július 11. - 23:38

...jah az elozo oldalon mar emlitett liion akksikrol van arlista
a 20Ah-s ~20eft
a 60Ah-s pedig ~40eft
A 3.7 v 60 Ah-ás aksit, hogyan gondolod bekötni?
a 20Ah-s ~20eft
a 60Ah-s pedig ~40eft
A 3.7 v 60 Ah-ás aksit, hogyan gondolod bekötni?
#7731
Írta 2005. július 11. - 21:28

ha a tolto bonyolult akkor
eloszor vmi halozati atalakitoval kezdenek
ha ez csak egy tapegyseg akkor keresnek masikat ami 220-rol megy es adja ezt a kimenetet.
es ha nagyon meno lennek csak akkor kezdenek a trafo attekercselesebe.
jah az elozo oldalon mar emlitett liion akksikrol van arlista
a 20Ah-s ~20eft
a 60Ah-s pedig ~40eft
igy nez ki

femhazban
(inkabb ezt ajanlom, mint a lipo-t)
eloszor vmi halozati atalakitoval kezdenek
ha ez csak egy tapegyseg akkor keresnek masikat ami 220-rol megy es adja ezt a kimenetet.
es ha nagyon meno lennek csak akkor kezdenek a trafo attekercselesebe.
jah az elozo oldalon mar emlitett liion akksikrol van arlista
a 20Ah-s ~20eft
a 60Ah-s pedig ~40eft
igy nez ki

femhazban
(inkabb ezt ajanlom, mint a lipo-t)
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#7732
vendég_moo875_*
Írta 2005. július 11. - 21:07

Kaptam amcsiból egy lámpát, de azt nem nézték, hogy 110v-os a töltõje.
Néztem hogy lehet itthon kapni 110/220 konektoros fesz. átalakítót. Nem egyszerûbb levágni a gyári fali trafót és egy másikat forrasztani helyette? Nem megy ettõl tönkre? Régen volt fizika óra és nem vagyok biztos...:chin:
Az volt ráírva:
input AC120V 60Hz 20w
output DC12V 1000mA
köszi elõre is!
Néztem hogy lehet itthon kapni 110/220 konektoros fesz. átalakítót. Nem egyszerûbb levágni a gyári fali trafót és egy másikat forrasztani helyette? Nem megy ettõl tönkre? Régen volt fizika óra és nem vagyok biztos...:chin:
Az volt ráírva:
input AC120V 60Hz 20w
output DC12V 1000mA
köszi elõre is!

#7733
Írta 2005. július 09. - 22:45

Ma este tekertem egy jót a János hegyen. Találkoztam az erdõben rókával
és ami jóbb nem találkoztam kutyával :-)
és ami jóbb nem találkoztam kutyával :-)
#7734
Írta 2005. július 07. - 20:11

#7735
Írta 2005. július 07. - 19:58

és mi péz ez az akku és mennyit bír?
nekem se folytonos a ragasztás de ez akkor is fura. na mindegy fényerõben perze nincs különbség párás és párátlan között:D
nekem se folytonos a ragasztás de ez akkor is fura. na mindegy fényerõben perze nincs különbség párás és párátlan között:D
#7736
Írta 2005. július 07. - 18:21

nekem a ragasztas sem mindenhol folytonos
nekem is csinalta amikor belefujtam
azota leszoktam rola.
kicsit lassu
de hatha erdekel vkit mit tudnak ~ a liion es lipo akksik
www.gbp-battery.com
ha minden igaz enis innen fogok vmit beszervalni
nekem is csinalta amikor belefujtam
azota leszoktam rola.
kicsit lassu
de hatha erdekel vkit mit tudnak ~ a liion es lipo akksik
www.gbp-battery.com
ha minden igaz enis innen fogok vmit beszervalni
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#7737
Írta 2005. július 07. - 16:48

az rendjén van h belûrõl párásodik a pilács????
ezzer leejtettem és megrepedt. de csak ilyen hajszél repeedés szal elõrõl nme láccik csak hátulról+ a peremrõl letört 1 2mm-es darabka, de nem látni h lyuk lenne rajta.
ezzer leejtettem és megrepedt. de csak ilyen hajszél repeedés szal elõrõl nme láccik csak hátulról+ a peremrõl letört 1 2mm-es darabka, de nem látni h lyuk lenne rajta.
#7738
Írta 2005. július 04. - 23:15

ha passzolom
keress vmi zarhato/nyithato kabelkotegelot
vagy vmi bazzt
en bukora tepozaras bigyoval oldottam meg
keress vmi zarhato/nyithato kabelkotegelot
vagy vmi bazzt
en bukora tepozaras bigyoval oldottam meg
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#7739
Írta 2005. július 04. - 22:55

jaja fel van itatva vmi cuccal.
na az a lényeg h mosmár minden van még akkutartó kell a vézra + szellõzõ mer még mindig nem vágtam nem mintha nem mennenélküle csak maj kell.
te érdemes csatit teni a lámpára hane ficegjen mindig a vázon a kábel? vagy nagyon sok veszik el rajta?
végülis van benne túltöltésvédõ.
na az a lényeg h mosmár minden van még akkutartó kell a vézra + szellõzõ mer még mindig nem vágtam nem mintha nem mennenélküle csak maj kell.
te érdemes csatit teni a lámpára hane ficegjen mindig a vázon a kábel? vagy nagyon sok veszik el rajta?
végülis van benne túltöltésvédõ.
#7740
Írta 2005. július 04. - 22:48

nemtom nem irja, hoyg automatice lenne
de kitudja
nemtom mi marka
sima olom akksi
vagy zselesnek is nevezheto
vegulis ugyanaz
csak a zselesnel az elektrolit alagara utal ha joltom.
de kitudja
nemtom mi marka
sima olom akksi
vagy zselesnek is nevezheto
vegulis ugyanaz
csak a zselesnel az elektrolit alagara utal ha joltom.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...