Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#6301
Írta 2007. január 10. - 19:23
valszeg ezt láttam a képen is.
A méretük ellenére használhatóak, elég fényt bocsátanak ki?
#6302
Írta 2007. január 10. - 19:15
#6303
Írta 2007. január 10. - 19:13
#6304
Írta 2007. január 10. - 19:10
Barbieri 1 LED, extrakicsi elég gagyi
Hauser(?) ugyanolyan mint a barbieri csak jobb. Mindkettõ laposelemmel megy.
Cateye-nagyobb mint a másik 2.
Ilyen az elsõ 2
#6305
Írta 2007. január 10. - 19:07
egy bringáról készült képen láttam egyszer a kormányra szerelve egy baromi kicsi
ledes lámpát. Tényleg egészen kicsi és gömbölyû, kékes-xenonos beütésû fényû, alig volt nagyobb egy diónál!
Keresgéltem,de sehol nem láttam hasonlót, legalábbis ilyen kicsit nem.
Valakinek esetleg ismerõs lehet vmi hasonló cucc?
#6306
Írta 2007. január 10. - 10:09
Errõl jut eszembe, ..jobb félni mint megijedni...nem érdemes rémisztgetni szegény embereket
Amikor nincs valaki felkészülve abból nagyobb baj is lehet.
. . . . . . .
#6307
Írta 2007. január 08. - 20:40
Kuriózumként megjegyzem, találkoztam az idézett fórumon Nimh akku robbanással is ami maximum jókorát szólt és füstölt de nem okozott tüzet. ..na de mindenki döntse el személyre szabottan mit talál veszélyesnek az olvasottak alapján.
#6308
Írta 2007. január 08. - 17:36
..de az akkujuk az igen, mert mindegy miben használjuk, az akku viselkedése a lényeges.
én csak arra akartam célozni, hogy ezek (nálam legalábbis) a városi legenda, és a nagyszámok törvénye közé esnek, úgyhogy nem érdemes rémisztgetni szegény embereket
#6309
Írta 2007. január 08. - 03:02
Az igaz, hogy fõleg mechanikus sérülés után panaszkodnak ilyen tüzes dolgokra.litium-polimer akksiktól sztem egyáltalán nem kell félni
cimborát megkérdeztem, helikoptermodellezik (évek óta, ismeri az egész magyar bagázst). Szerinte semmi plusz rizikó nincs a li-pol akksikban, hacsak..
Egy kis info róla modellezõktõl:
http://forum.rcmodell.hu/viewtopic.php?p=32855#32855
Érdemes végig futni. Szóval tényleg fõként a felhasználó hibájából lehet gond.
Így néz ki ha kigyullad:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=151687
A megnyíló oldalon lefelé lesznek képek.
A töltés biztonsági körülményeirõl:
http://mysite.verizon.net/kevinkel/index.html
A megnyílt lap legalján néhány akku baleset fotója látszik.
Valahol a következõ oldalakon találkoztam egy ilyen fotóval ahol bizony látszott a tény.Gyári állapotukban semmivel nem veszélyesebbek, mint a többi fajta. Nem hiszem, hogy a sokszázezres helit fölösleges kockázatnak tenné ki.
Rengeteg infó a témáról:
>> http://forum.rcmodell.hu/viewforum.php?f=21&topicdays=0&start=0 <<
Átfutottam amit írnak és nagyon sok helyen olvastam, hogy "majdnem felgyujtottam a házat".. stb.
Kilenc oldalon keresztül lapozható címek alatt, nagyon sok topikban írnak hasznos érdekes dolgokat a témáról.
Az igaz, hogy többnyire felhasználói hiba áll a háttérben de ha valaki bele olvas mennyi eset fordult már elõ akkor tisztább képet kap róla mire kell figyelni.
..de az akkujuk az igen, mert mindegy miben használjuk, az akku viselkedése a lényeges.A zsebben felrobbanó telefonok, meg kigyulladó laptopok pedig nem ebbe a topikba valók...
Biztosan jó lesz. Az egyáltalán nem törvényszerü, hogy bármi baja essen ha odafigyelsz. Inkább csak arról van szó, ha egyszer elszáll akkor jó nagy tüzet csinál. Ennyi rizikó az energiatárolókban benne van, legfeljebb mindegyiknél más a jelenség közben.Neki van pár használaton kivüli akksija, azokból ha lesz idõnk összeütünk valamit a Sigma lámpámhoz. Majd beszámolok az eredményekrõl.
Egyszer egyetlen Li-ion cellát rajta felejtettem töltõáramon, közben elszundítottam. Mire észbe kaptam már 6 V körül járt (4,1V helyett) a feszültség és a belsõ ellenállás szinte szakadást mutatott. Egy li-polimer cellánál már tûzoltókat kellett volna hívni.
Végkövetkeztetés (részemrõl): Szerintem is lehet használni de eredeti töltõvel és nagy odafigyelés szükséges, akkor le lehet csökkenteni a baleset valószinüségét amirõl a linkelt oldalakon olvashatunk tömegesen. Mindent lehet csak óvatosan, mert elég ha egyszer leég a lakás!
#6310
Írta 2007. január 07. - 21:43
cimborát megkérdeztem, helikoptermodellezik (évek óta, ismeri az egész magyar bagázst). Szerinte semmi plusz rizikó nincs a li-pol akksikban, hacsak valaki hülye módon nem kezdi el szétszedni, átfúrni (volt ilyen is...), buzerálni. Gyári állapotukban semmivel nem veszélyesebbek, mint a többi fajta. Nem hiszem, hogy a sokszázezres helit fölösleges kockázatnak tenné ki.
A zsebben felrobbanó telefonok, meg kigyulladó laptopok pedig nem ebbe a topikba valók...
Neki van pár használaton kivüli akksija, azokból ha lesz idõnk összeütünk valamit a Sigma lámpámhoz. Majd beszámolok az eredményekrõl.
#6311
Írta 2007. január 07. - 18:57
Akkut itthon jópénzért árulnak kamerához ami többnyire nem éri meg ilyen célra. Esetleg ha kifogsz egy kiárusítást akkor a 16ezres akkucsomagot megkapod 990-3990-,Ft között, már vettem így.
A spéci lítium akku töltõ a másik kényes dolog.
Jómúltkoriban szintén kiárusításkor volt ezer Ft körül mindenféle univerzális illesztõ talpakkal. Mostanában megint többezerért láttam ilyent. Persze ez kimondottan kamera akkukhoz való. Igaz, én is olyant használok világításhoz.
Esetleg az ebay-on lehet nézelõdni. Itt két-három éven belül valaki feltett egy hatalmas kapacitásu Li-ion celláról valami infót, talán 20A/h-s volt úgy emlékszem.
Speciálisan erre a célra kialakított töltõ nélkül csak akkor tudod tölteni ha elektromos szaki vagy és ismered az igényeit. Akkor is nagyon oda kell figyelni mert hamar elszállhat. ..eddig fõleg a Lítium-ion akkuról írtam.
A Li-polimer az egy külön "harapós állatfajta" veszélyesség szempontjából.
Végülis ha van hozzá töltõd ami pontosan szabályoz akkor nagy valószinüség szerint nem lehet gond, habár hallottam több esetet.. pl. egy lányról akinek kigyulladt a zsebében a mobilja ilyen ok miatt. Viszont az akku is meghibásodhat és a töltõvel is lehet gond, illetve elõfordulhat egy véletlen rövidzárlat akár a cellán belül (találkoztam már olyannal).
A polimer akkuk ilyenkor hajlamosak felrobbanni, kigyulladni és hatalmas lánggal égni. Errõl lebeszélnélek. Igaz, modellezõk fõleg azt használják a kis súlya miatt de a tárolást van aki tûzbiztosnak vélt fémkazettában oldja meg, de olyant is hallottam aki egy üzemen kívüli kandalló tûzterében tárolja az ilyen akkukat. Azért annyira nem veszélyes ez a dolog de elég ha egyszer történik valami, márpedig ezekkel idõnként szokott, még ha ritkán is. Ahhoz azért elég sûrün, hogy rengeteg cikk és fotó kerüljön a netre témába vágóan. Láttam már itt a neten leégett kicsi helikoptert ami az ilyen akkutól gyulladt ki, és egy akku robbanásról is láttam videót, képeket. Azóta még elõvigyázatosabb és tartózkodóbb vagyok a Li-polimer akkukkal kapcsolatban.
Szerintem ha be tudod szerezni az akkut (és töltõt), akkor Li-iont, illetve helyette javaslom a Nimh akkut. Az is elég szép kapacitással rendelkezik, 8A/h-s 1,2V-os cellákból anyit raksz össze amekkora feszültségre szkséged van. Annal az akku fajtánál lényeges a töltésre kapcsolás elõtt az egy bizonyos szintre kisütés. Az olyan 0,9-1V. A jobb töltõk általában rendelkeznek olyan funkcióval ami ezt megteszi gombnyomásra, csak azután kapcsol töltésre önmagától ha elérte a kisütésnek a szükséges szntjét. Azt mondják, néhány rátöltés nem teszi tönkre, ha utána rendesen lemerítjük.
Ilyen Nimh akkut viszonylag jó áron lehet kapni (asszem rendelni is..)
(talán átmenetileg nem érhetõ el az oldal de késõbb biztosan bejön)
Itt az akkumulátor amit szerintem érdemes megvenni:
http://www.hqvideo.hu/info/hu/accu-r20_8000.html
A 4 db 8A/h-s akku br. ára 6528,-Ft
Igaz, kicsit nehezebb mint a lítium de ezzel szerintem könnyebben boldogulsz és árban is kedvezõbb és ami nem utolsó, könnyebben beszerezhetõ.
#6312
Írta 2007. január 07. - 01:30
#6313
Írta 2007. január 05. - 12:53
A korábbi vörösréz "sámli" "zászló" alá forrasztottam egy vörösréz kockát
Ez hõvezetõ pasztával v. hõvezetõ ragasztóval mehet a hõleadó alu v. vörösréz lemez felületre, így hatékonyabb a hõátadás.
Ha ilyen ragasztót használsz és közvetlenül alumíniumra szereled akkor nem is kell feltétlenül a lemez fül (aminek a két széle leforrasztható,) legfeljebb kicsivel hosszabb vörösréz anyagot érdemes használni középen a nagyobb felület miatt.

Egy kicsit féloldalasra sikerült beforrasztani a kockát de ahol kell ott van nagyrésze.
Több kép: http://kep.tar.hu/balu-1/50415251#2
Egyelõre várom az új jól használható optikát hozzá.
A ChipCad-ben (IX.Tûzoltó u. 31.) januárra ígérték.
#6314
Írta 2006. december 31. - 12:01
#6315
Írta 2006. december 31. - 11:59
Ez már inkább csak poén volt. Persze ez tényleg nem annyira komoly probléma.
Illetve amennyit csökkent a haladáson annyit csökkenthet sok más rajtunk kívül álló hatás is.
Inkább csak azért foglalkoztam vele mert ezen tudok változtatni.
Véleményem szerint két fajta dolog létezik úgy általánosságban:
- egyik amin nem tudunk változtatni..
- másik amin tudunk, de van-e olyan mértékü, hogy megérje a befektetett energiát..
..innen válik egyedivé a dolog.
#6316
Írta 2006. december 30. - 22:03
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6317
Írta 2006. december 30. - 20:35
Elvileg az is bele szólhat ilyen kis különbségnél.ez csak pszichológia.
elhiszed, és gyorsabb vagy.
Munkába menet nyomtam ami (tõlem) belefért mert általában késõn indulok.
Azon viszont tisztogatásnál, karbantartásnál mindíg fennakadtam, hogy kicsit hamarabb
és határozottabban állt meg a hátsó kerék mint az elsõ.
Valamit csak kell, hogy jelentsen bármilyen kevés energiát fordítunk más célra.
Éjszaka 6W + az áramfejlesztõ vesztesége is bele számít.
Nappal csak a veszteséggel számolhatunk, amit kézzel is lehet érezni.
Egy nem versenyzõ kondival rendelkezõ kerékpáros 100-150W-ot még talán ki tud hajtani folyamatosan.
Ebbõl jön le a dinamó üres és terhelt vesztesége.
Tényleg nem sok de kicsit, éppen csak.. de levon a hasznos hajtásból.
Persze ez mondhatjuk, hogy nem számít mert igazán kevés.
Persze ez nézõpont kérdése.
#6318
Írta 2006. december 30. - 15:58
3 éve járok ugyanazon az útvonalon -16,4 km-re van a melóhelyem, alulról csak piszkálom a 30-as átlagot-, de az agydinamóra még soha nem fogtam, hogy késtem!
De nem is rossz ötlet!
#6319
Írta 2006. december 30. - 12:47
elhiszed, és gyorsabb vagy.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6320
Írta 2006. december 30. - 11:46
Amikor felemeltem a kereket és megforgattam, akkor nem lágyan állt meg hanem (egy sebesség alatt) hirtelen. Abból is látszott, hogy csiillapítja valami. Szerintem az agydinamó is ilyen lehet. Szóval nem sok üresen de azért számít. Idõben akkor veszed észre ha egy bejáratott útvonalon mész rendszeresen és 55-58 perc helyett 50-53 alatt érsz oda ha nem csillapít. Csak a saját példámon tudom mondani. (Nálam más volt a csillapítás oka, a súrü kenõanyag. Miután kicseréltem, ennyit jelentett.) ..a dinamóhoz hasonlóan valami kicsit fékezett..
Nem sok, de különbség. Igaz, közvetlenül nem érzékelhetõ de rendszeresen azonos úton feltûnik.
Amikor az múlik rajta, hogy beérek-e a munkahelyemre akkor sokat is jelent.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






