Sheriff, te értesz hozzá!!!
Az elsõ teljesítményledesnél viszont érdemes valami szabályzást, feltéve, ha eleve a maximum ármmal van meghajtva, mert a frissen töltött aksi esetében akár 20-25%-al is több lehet az áram. De ezt sem fogom túlkomplikálni, beteszek ellenállás helyett egy megfelelõen kiválasztott hagyományos izzót.
Ugyanis az izzók névleges ellenállása csak teljes fényerõn érvényes, hidegen sokkal kisebb. Épp ezért szoktak a hagyományos égõk pont felkapcsoláskor tönkremenni, mert hidegen sokkal nagyobb áram folyik. Basszus, most jöttem rá, hogy miért nem lesz ez így jó! Ó hogy a tarajos gyík...!..
Még a végén kivágatom a ledjeimet!
Azért annyit ki kell bírni egy lednek amíg egy izzó felizzik.
Mire kezdene a ledben a növekedni a hõ, már felizzott az korátozó ellenállásnak szánt izzószál.
A led pillanatnyi idõre, (relatív érték) nagyon sokat kibír.
A túlhajtás okozta hõnek elõször az egész kristályt fel kell melegítenie a hozzá tartozó hõvezetõ részekkel együtt, de akkor már felizzot az izzó.
Ide felteszem a magamnak vázolt skiccet aminek alapján kötöttem a fejlámpát.
Elõször egy leddel rajzoltam meg, azután egy másik vázlaton
bele rajzoltam a másik led bekötését is, hogyan fusson át a másik tokba.
Ezt meg neked feliratoztam, ill. annak aki használni szeretné..
Mindenképp huzal ellenállást kell használni.
Az ellenállások értékét itt helyben az ellenállás huzal hossz próbájával
és egy amper mérõvel állapítottam meg, miközben az adott áramon mentek a ledek.
Megmondom õszintén, utána nem mértem meg, hány Ohm-ra is sikeredett.
Egy volt a cél, annyi áram menjen át a ledeken a különbözõ kapcsoló állásokban amennyit szerettem volna.