Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#5781
Írta 2007. augusztus 24. - 22:52

vagy esetleg milyen árba tudok olyan lámpát összebütykölni amivel látok is?azért erdõ itt is van:P
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#5782
Írta 2007. augusztus 24. - 22:45

vagy esetleg milyen árba tudok olyan lámpát összebütykölni amivel látok is?azért erdõ itt is van:P
bocs h kétszer küldtem, de valamit kiírt..
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#5783
Írta 2007. augusztus 24. - 22:36

Spec én nem vagyok híve a 8 funkciós így meg úgy villog cuccoknak. Legyen villogó és folyamatos üzemû, nomeg off.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#5784
Írta 2007. augusztus 24. - 22:32

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#5785
Írta 2007. augusztus 24. - 22:21

egy egyszerû kérdésem lenne.2-3e ft között vennék lámpát majd elõre.hátra még késõbb.ennyiért csináljak vagy vegyek?csakmert ilyen lap izzós cateye-om van, és zabálja az elemet.mellesleg tesom ma mutatott nekem egy hatledes izzót vagy mit, meglehetõsen erõs fénnyel.aki tud segíteni megköszönöm!
Ennyi pénzért csak helyzetjelzésnek lesz jó, látni nem fogsz vele sokat. Gyári ennyiért mehet.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#5786
Írta 2007. augusztus 24. - 22:19

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#5787
Írta 2007. augusztus 24. - 21:58


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5788
Írta 2007. augusztus 24. - 21:40

24 éve élek elektronika fejlesztésbõl, meg szoftver írásból.

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#5789
Írta 2007. augusztus 24. - 21:26

Viszont ha csak mondta valaki.. akkor érdemes utána nézni.
Érdemes végig mondani mert csak akkor érthetõ.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5790
Írta 2007. augusztus 24. - 21:16

Végülis ez egy kerékpáros fórum...
A kb. 250mV kimeneti "hullámzás" az a kapcsolóüzemû táp kimeneti zajfeszültsége, csúcstól-csúcsig (250mVpp) . Frekvenciája 50kHz.
A LED árama DC áram, természetesen.
(Az 12V 1,2Ah-s aksi 520 gramm.)
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#5791
Írta 2007. augusztus 24. - 19:05

Igen a kapcsüzemü táp az így mûködik.Neeem, azért nem ilyen puruttya.
Lm2576-os IC, aminek a visszacsatoló jele egy söntön létrejött kb. 20mV-os jel egy IC-vel (TLV2262)felerõsítve.
Közben keresgéltem jelalak ábrát amit idézni szerettem volna.(Jelenleg itt ketyeg mellettem: a kapcs freki 50kHz,Iki kb. 350mA, Uki=9,2V amin van 250mV hullámzás)
A 250 mV hullámzás az az alacsony frekvenciás ingadozást jelenti.
Az 50 KHz kapcsolgatási frekvencia digitális összetevõi viszont többnyire megjelennek a kimeneten.
Ettõl az adott sebességgel idõnként csúcson jár a led, amíg a másik rész idõtartamig nem kap meghajtást.
Ezt az összetevõt nem szokták kiszûrni amiért az ilyen módon hajtott led hatásfokát csökkenti.
Abból lehet könnyen észre venni, hogy van-e nagyfrekis csúcs jellegü összetevõ a kimeneten,
ha a ledek lábain digitális mûszerrel feszültséget mérsz, esetleg sorosan
áramot szeretnél ellenõrizni akkor valótlan dolgokat fog kiírni.
A kapcsoló üzemü tápoknál erre sokan panaszkodtak.
Ettõl az alacsony frekvenciás ingadozás még kicsi marad.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5792
Írta 2007. augusztus 24. - 18:00

..Sejtésem beigazolódott, a lencse optimálisan illeszkedik a tükörhöz. A tükröt lencsével kiegészítve láthatóan megnõtt a hasznos fényerõ, eltüntethetõ a fényudvar (a szórt fény is hasznosul):
http://img0.tar.hu/d.../32239355.jpg#3
No látod milyen hasznos ötleteket adok én nektek.
Most te kivitelezted az egyéni megoldásoddal kiegészítve.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5793
Írta 2007. augusztus 24. - 15:45

Alul, a lencse oldalán, 120 fokban, 1-1 bevágást készítettem. A tükürbe fúrtam 3 lyukat, közé 3szög alakban damilt feszítettem. A lencsét helyére tolva, a szálak a vályatokba bepattannak, és fixen tartják a lencsét!

http://img0.tar.hu/d.../32239354.jpg#3
0,3mm-es damilt használtam. A vályatokhoz fémfûrészlapból köszörültem egy "reszelõt" (kés-szerûen megköszürültem, de csak annyira, hogy a fogazása megmaradjon). Így elég vékony, és mély hornyot tudtam csinálni, hogy ne mozduljon ki a lencse.

Ha mégse sikerülne annyira klasszra a horony, akkor 1-1 ragasztó csöppel is rögzíteni lehet a damilokat a lencséhez (Araldite Standard -átlátszó mûgyanta ragacs-)
Sejtésem beigazolódott, a lencse optimálisan illeszkedik a tükörhöz. A tükröt lencsével kiegészítve láthatóan megnõtt a hasznos fényerõ, eltüntethetõ a fényudvar (a szórt fény is hasznosul):http://img0.tar.hu/d.../32239355.jpg#3
#5794
Írta 2007. augusztus 24. - 15:44

Ti láttok homokos, murvás úton led-es lámpával? Mert nekem minden egyszínû és alig érzékelem a mélységet.
Ez a fejlámpának a hátránya. Mivel kb. ugyanonnan jön a fény, mint ahol a szemed van, ezért tényleg nem látod az árnyékokat. Ezért szoktak egy erõsebb lámpát a kormányra is felrakni.
De én elég jól elvagyok csak a fejlámpával is. Amit nem mozog ki a teló, azt át kell ugrani

#5795
Írta 2007. augusztus 24. - 15:17

A sebesség mindent megold.
#5796
Írta 2007. augusztus 24. - 14:43

hamarabb omlik ki a haztartasi sosav a boltbol hazafele tartva a zsakodban, mint az akksibol folyna ki barmi.
en evekig hasznaltam gond nelkul
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5797
Írta 2007. augusztus 24. - 14:24

Lm2576-os IC, aminek a visszacsatoló jele egy söntön létrejött kb. 20mV-os jel egy IC-vel (TLV2262)felerõsítve.
(Jelenleg itt ketyeg mellettem: a kapcs freki 50kHz,Iki kb. 350mA, Uki=9,2V amin van 250mV hullámzás)
Az aksitól nem félnék, teljesen mûanyaggal kiöntött, zárt.
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#5798
Írta 2007. augusztus 24. - 13:12

..meg a bringásruha ára amit kimart a kénsav kipárolgása, mert annak is van!..
Ez még simán befér a középsõ zsebbe, annyi a súlya kb. mint egy kulacsnak.
Sok pénzért meg nem akarok venni, mert én ritkán megyek éjjel.
(a két aksi, meg a töltõ kb. 3x1000 Ft +áfa)
Arról nem is beszélve, ha egy ólom akkut nem használsz fél évnél tovább akkor vehetsz másikat.
..vagy havonta rátöltögetsz.
Pl. a 8000 mA/h-s Nimh góliát akkuból 4 db.Ha van jobb ötleted, mondjad!

. . . .

Egyébként a kapcsoló üzemü táp akkor hatásos valójában ha a kimeneti feszültsége nem egy hatalmas impulzus sorozat, mert akkor a 100 lm/W-os led is csak 65 lm körül teljesít, mivel impulzusban ugyan, de teljesen ki van hajtva aminek alapján a hatásfokának csak egy részét tudja leadni.
Na persze ha szépen megoldja valaki a korrekt pulzálástól mentes egyenfeszültséget akkor már lehet jobb a kapcsüzem, na meg drágább az áramkör.
Amit eddig átrágtunk "odaát" ilyen köröket az mindegyik tükskék sorozatából állt.
Végülis ez a lényege, de a tüskének nem szabad kijutni a kimenetre.
Szóval az úgy pulzáló kimenettel nem jobb mintha ellenállással ejtenéd.
Egy jó megoldásnál a logikai sorban elég ha a legutolsó láncszem nem megfelelõ, már elszakad a lánc.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5799
Írta 2007. augusztus 24. - 12:28


Ez még simán befér a középsõ zsebbe, annyi a súlya kb. mint egy kulacsnak.
Sok pénzért meg nem akarok venni, mert én ritkán megyek éjjel.
(a két aksi, meg a töltõ kb. 3x1000 Ft +áfa)
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#5800
Írta 2007. augusztus 24. - 11:16

12V 6 vagy 7Ah
2,6kg
de igazabol ezen nem kell szornyulkodni
amikor van 2liter viz a zsakban eszre sem veszem
/vagyis vettem/ azota vettem nimh sok penzert
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...