Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8746 hozzászólás a témában

#5241
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
naszóval akkor cree-xr-e P4 LED rõl van szó - ehhez milyen optikák az ideálisak? (három darab ledrõl van szó) konkrét típusszámot kérnék, szélesebb "szögû" (ami közelre jó) meg spotos is meg mindenféle érdekel - csak legyen jó...valami olyasmi fejlámpában gondolkoztam, ami közelre is jó, de távolra is van egy spotja...

multifuse van a RETnél is, illetve a Bercsényi utcai boltokban (az ariwillben a jómúltkor még volt)

#5242
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Közben bele olvastam, multifúsét a lomextõl.. http://www.lomex.hu


(korábban a régi Cree optikával nem voltam megelégedve és vártam az újat, majd az jobb lesz)

Ez a "XLSL-7090-247 PMMA/N" optika amirõl írtál, ezt itthon még nem lehetett kapni.
Ezzel együtt "csodát" vártam tõle. Külföldrõl behozattak ilyent, rácsaptam mint gyöngytyúk a ...
Amikor kipróbáltam akkor ért a legnagyobb meglepetés.
A régi Cree optikához képest olyan volt a fénye mint a vékony halvány macskapisi a porban.
Na jó, középen néhány fokban talán valamivel erõsebb kicsi foltocskát láttam de körülötte eltûnt az erõs led fénye.
Nem tudom elképzelni hová tûnik el ? Talán szétszóródik? Azt látni kellene hova. Na mindegy.

Aztán jöttek ki optikák, mint pl a hármas és a hetes, de ezek is rosszul vizsgáztak.
Múltkor csináltunk tesztet, ebbõl az egyik fotós teszt volt. Háát mi mondjak.
Meg is vannak a képek a neten, viszont sajnos utólag át lett szerkesztve. rá került kettõ gammaérték,
hogy egyöntetüen mindegyik világosabb legyen.
Azért csak abban az albumban lévõ képeket lehet egymással összehasonlítani.


Elküldve: Csüt. Szept. 27, 2007 9:15 am
Tegnapi telehold megvolt, hazaindulván balu is megérkezett, így még maradtunk tesztelni egyet.
http://pinterweb.freeweb.hu/albums/20070926BaluVsPF/index.html

Elõször a Rekettyés elõtti úton, majd a Pálvölgyi barlanggal szemközti kõfejtõ falánál teszteltünk.
Hogy az irányítás (le/elõre/fel) miatt ne legyen olyan kép, amiket nem tudunk összehasonlítani (balu maga elé VS én elõre-felfelé), több döntési szöggel csináltam képeket.
Balu majd remélem csinál egymás melletti összehasonlításokat az összepárosíthatóakból.
1-5 kép: balu fénye, 5 döntési állásban (? Watt)
---/(megj.Balu1) 7A 4V Li-ion akku csomag = (? Watt) max. 21W/---
6-7 kép: balu fejlámpa
8-13 kép: én lámpám 10W-on
14-15: just for fun
16-18: Balu lencsés zseblámpája a kõfejtõnél (fókusz változik)
19: balu Full kormányfény + minden egyéb világítása
20: balu kormányfény full (3 sor)
21: balu kormányfény 2/3 (2 sor)
22: balu kormányfény 1/3 (1 sor)
23: balu kormányfény 1/3 (1 másik sor, terelõ alatt)
24: Én lámpám 10W

A képekre egységesen 2,0 gamma korrekciót raktam, mert máshogy csak négereket láttam az alagútban, fõleg a kõfejtõs képeknél.

Ami az enyém mint Balué, az két évvel ezelõtt vásárolt huzal kivezetésü ledekkel világított.
A másik csoport 7-es optika volt 6db ssc 100lm/W-os leddel.

Itt nem az SSC led hanem a gyenge hetes optika volt a hunyó!
Persze azt is bele kell kalkulálni, hogy én dupla teljesítménnyel nyomtam..


Persze ezzel nem azt mondom, hogy a régi Cree optika az hú de jó,
inkább csak eddig ez a legjobb a kaphatók közül, azok közül amit gyáriként ismerünk.
A kapható legjobbak közé való, de csak a cree-e ledhez jött be nekem
a leírtak szerinti fenntartással.
Ha még valakinek módjában áll összehasonlítani, kérem, hogy írjon róla véleményt fotóval kiegészítve.


Ennél egy megfelelõ nagyobb átmérõjü és domborulatu gyüjtõlencse sokkal jobban vetít.
Az is igaz, élesebb kontúrral, részben ennek is köszönhetõ a nagy fényerõ.
Több eltérõ széttartásu lencsékkel (mindegyik mögött egy led) már jó fényerõt lehet elérni és kiegészítik egymás lefedett területét, távol, középtávol és közel.

Amikor kijöttek a jófényü Cree-e ledek akkoriban kezdtem kisérletezni
a hatásos fény kivetítéssel és onnan ismerem ezeket.

Közben kijöttek a jófényü és mégjobb áru 120ezres és negyed millás lámpák.
Azoknál is ehhez hasonló elven alapul a fény vetítés.
Ott még kihasználják az öntött fényvezetõ rendszer egyéb optikai elemeit is.
De errõl már írtam, nem is olyan rég.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#5243
wody21

wody21

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 390 hozzászólás
Balu Multifuse-ét honnan lehet szerezni? (van halott computer Tápom, esetleg onnan kilopni?:) Kösz a helpet mostmár tiszta!

#5244
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

...Szóval 3db XR7090WT-U1-WC-P4 LED, + optikák XLSL-7090-247 PMMA/N (CREE XR-E ugye ez az optika a jó (régi)?) + optika tartó, + ellenállás.

Itt egy régi számla amirõl le tudod nézni a tipusát.
Hat fokosnak írják de csak a régi Cree-vel ennyi, az új Cree-e leddel már 10 fok körül van a széttartása.
http://img3.tar.hu/balu-1/számla.jpg



Most mértem ezt a notebook akssit, és egy érdekeset tapasztaltam: ez bizony feltöltve (a régi notebook tölti fel magának, érdekes akksitöltõ mi?:)) 12,54 V... ami azt jelenti hogy nagyobb ellenállás kellene a 3 LED mellé?

De hiszen ezeket írtam én is akkufeszültségnek. :)
Kb. 4,1-4,2V cellánként. Nálad 4,18 jött ki, ami hárommal megszorozva 12,54V .
Mégegy fontos, az akkunál zárlatvédelemrõl is kellene gondoskodni.
A legjobb lenne ha egy db 2 Amper körül leoldó multifuse biztit beiktatnál.
Itt ha vissza olvasol a lapon megtalálod miért. Jó dolog!


...Mivel itt 3 db Li-ion cella (csoport) lehet sorosan kötve, a legkisebb akkufeszültség ami megengedhetõ 9V.
A legnagyobb elérhetõ feszültség automata töltõnél 12,3-12,6V. Ez akku típus függõ...

Valahol a 0,5-1,5 Ohm között megtalálod a fullra töltött Li-ion akkuhoz szükséges áramkorlátot.
Nálam a vastag vezetéken esik annyi amire szükség van. Na jó, nem egy Amper mellett..



(és akkor tudnám használni a 12 voltos zselsé akksit is:) Chipcadrol vannak a cuccok.

A zselés ólomakku cellafeszültsége 2,4V .
Hat db cella az 14,4 Voltot ad le, vagyis korlátozó ellenállásnak nagyobb értékü szükséges.
Azt nem igazán értem, miért kell (zselés/nemzselés) ólom akku, ha van Li-ion csomag?
..vagy ha már megvan akkor..?...

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#5245
wody21

wody21

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 390 hozzászólás

[B][COLOR=darkgreen]Jajj, mostanában úgy látszik fáradt vagyok mert mindíg javítanom kell!

Köszi Balu + Roger megértettem. Szóval 3db XR7090WT-U1-WC-P4 LED, + optikák XLSL-7090-247 PMMA/N (CREE XR-E ugye ez az optika a jó (régi)?) + optika tartó, + ellenállás. Most mértem ezt a notebook akssit, és egy érdekeset tapasztaltam: ez bizony feltöltve (a régi notebook tölti fel magának, érdekes akksitöltõ mi?:)) 12,54 V... ami azt jelenti hogy nagyobb ellenállás kellene a 3 LED mellé? (és akkor tudnám használni a 12 voltos zselsé akksit is:) Chipcadrol vannak a cuccok. Ha valami rosszat irok javitsatok.. KÖSZI ELÕRE minden választ w21

#5246
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Jajj, mostanában úgy látszik fáradt vagyok mert mindíg javítanom kell!
Az elõzõ hsz. utolsó mondata így hangzik helyesen:
"..a Cree-e -hez...használj régi cree optikát!" (az újak elég kakik..)
A Luxeon optika a Z-ledhez passzol.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#5247
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

..megértettem, a multiméter vezetéke 4 mm-es, viszont elég hosszu(majdnem 60 centi:() viszont még nincsen egy darab Cree ledem sem, szóval...:) Meglátjuk

Az a 40 centis mérõzsinór lehet nyugodtan 60 is ha ilyen vastag, csak azért írtam minél rövidebbet,
ha esetleg külön készíteni kellene akkor minél kisebb feszültség essen rajta.


A ledek sorosan kapcsolásához csak idézni tudom "RoGeR"-t.

10,4 V-ba még talán 3 LED is belefér, ami elõtétbe kell az megvan a kábeleken, csatlakozókon. Alul lesznek egy kicsit hajtva, de legalább a hûtéssel nem kell annyit veszõdni (3*1 Watt jobban világít - és így kevesebb hõt termel -, mint 1*3 Watt).

Még beköthetsz fokozatkapcsolót tetszés szerinti kisebb áramokkal, hogy a
teljesen feltöltött akkuról lehessen kisebb fénnyel is világítani.
Ide (tapasztalat szerint) három fokozat bõven elég.

Mivel itt 3 db Li-ion cella (csoport) lehet sorosan kötve, a legkisebb akkufeszültség ami megengedhetõ 9V.
A legnagyobb elérhetõ feszültség automata töltõnél 12,3-12,6V. Ez akku típus függõ.
Itt láthatóak a Cree_7090_XR-E_bin_P4 led adatai:

-----mA---------Volt-------watt-------lumen---
Posted Image

Tehát három sorosan kapcsolt (fenti) led esetén, fullra töltött akkucsomaggal
(miután korlátoztuk 1A-re az áramot) 3-szor 184= 552 lumen össz fényünk van 10,5 Watton.

Teljesen kimerülésközeli akku mellett 3-szor 30-50 lumen ~100-150lm fényünk van 1,4Watton, ami nem kevés!
A régebbi erõsnek mondott fényü lámpák ennyit sem tudtak BOOST üzemmódban rövid ideig.


A három sorosan kötött led 10,8V-ot kaphat maximum.
Ha vékonyabb vezetékkel kötöd be a ledeket, az a (csúcson járó akkunál) a
~másfél Volt többlet miatt létrejövõ nagyobb áramot az is lekorlátozza.
Másképp legfeljebb bekötsz sorosan egy 0,5 Ohmos ellenállást ami 1 Wattos. Kb. fél Watt megy rajta.
Ja, és használj hozzá luxeon 10 fokos optikát, illetve amilyenre még szükség lehet.
Van nekik 10-30-50 fokos és ellipszis, >>ITT<<

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#5248
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Javítás: Az elõbb az 50 ISO érzékenységhez tartozó beállításokat tévesen számoltam.

Itt lent látható az összes helyesen:


100 ISO, 8 sec, 5.6-os blende (ezt használom).., vagy
100 ISO, 4 sec, 4-es blende,
200 ISO, 8 sec, 8-as blende,
200 ISO, 4 sec, 5.6-os blende,
. 50 ISO, 16sec, 5.6-os blende,
. 50 ISO, 8sec, 4-es blende,
adna azonos felvételi beállításokat,
napfény színhõmérséklet mellett.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#5249
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Balu!

Akkor végül is milyen beállításokat használjunk a tesztfotóhoz? ISO, blendenyílás, záridõ, stb?
Én is készítenék fotót a 9db P2-esem fényérõl. Van egy gépem, ahol manuál módban mindent be tudok állítani.

Azt javaslom, hogy az eddigi legtöbb tesztfotó készítéhez hasonlóan lenne érdemes a gépet beállítani.
Az 100 ISO mellett 5,6-os rekesz nyílás, és 8 másodperc expozíciós idõ.
Ennek az alternatívái:
100 ISO, 8 sec, 5,6-os blende, (ezt használom).. vagy
200 ISO, 8 sec, 8-as blende,
200 ISO, 4 sec, 5,6-os blende,
. 50 ISO, 16sec, 8-as blende,
. 50 ISO, 8sec, 11-es blende,
. 50 ISO, 4sec, 16-es blende,
adna azonos felvételi beállításokat,
napfény színhõmérséklet mellett.

Amit lor ajánlott, "ugy fotozol ahogy akarsz.
lerakod lampa meg fotogep beallitasz vmit es katt"
..abból is lesz kép, de azt semmivel nem lehet összehasonlítani
mert nem hordozza magában azt az információt amit a többi azonos beállításu fotó,
az azonos fotó-érzékenységet és fénymennyiségi paramétereket, aminek alapján
azonos képeket lehet készíteni.

A fentebb leírt 100 ISO, 8 sec, 5,6-os blende, beállításokkal készült az
itt általam felrakott összes korábbi teszt fotó,
Pinyó is tett fel képeket ugyanezekkel a felvételi beállításokkal,
az összehasonlíthatóság kedvéért.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#5250
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
csatik:
aranyozott tamiya csati szetszedve es 1,5 beszerelve belole
2mm atmero
http://images.netbag...1004761951.jpeg
szinten modellezesnel hasznalt 4mm arany dugo
http://images.netbag...1004733563.jpeg

a legtobb modellezo boltban kaphato vagy be tudjak szerzni
aruk 4-500ft

vezetek: 2,5 kavdratos szilikon szigetelesu drot
http://images.netbag...1045434648.jpeg
kb 1000ft 2x1m


ugy fotozol ahogy akarsz.
lerakod lampa meg fotogep beallitasz vmit es katt

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#5251
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
csatik: körülnézek, még jó, hogy én kérdezek, mikor elvileg a szakmámhoz tartozik :D az XLR se rossz ötlet, és van miniben is, meg hasonló csavaros 4 pólusó, stb.. (Amphenol)
meg ugye a cseppállóság is szempont.
az RCA-t sem vetem el, mert kicsi, és a drágábbak azért megbízhatóbbak, bár ilyen célra még nem használtam.

várom a Hozé-projekt további fejleményeit! :)

#5252
RoGeR

RoGeR

    vendég

  • fórumtag
  • 236 hozzászólás

Hi mindenki
1 Cree P4-est 10.4 voltos Notebook akkuval (toshiba 3.6Ah) hajtva mekkora ellenállással illik használni? http://www.dola.hu/f...elkeszitese.htm ez alapján indulnék el...


10,4 V-ba még talán 3 LED is belefér, ami elõtétbe kell az megvan a kábeleken, csatlakozókon. Alul lesznek egy kicsit hajtva, de legalább a hûtéssel nem kell annyit veszõdni (3*1 Watt jobban világít - és így kevesebb hõt termel -, mint 1*3 Watt).

#5253
Sheriff

Sheriff

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
Én régebben RCA-t használtam, de nem igazán biztonságos kontaktot ad. Hangra jó, de 2.5A-es töltõáramnál nem éppen kóser. Néha a dugó külsõ köpenyét kellett ellipszis alakúra torzítani, hogy jobban rászoruljon az aljzat köpenyére. Ráadásul egy jó csatlakozónak elõször a testje érintkezik, utána a többi. Na, éppen ez nem teljesül az RCA-nál. Pl. USB csatiknál is megfigyelhetõ, hogy nem egyforma hosszan van a réz a hordozófelületen, nem véletlenül. Tényleg, az USB csati jó lenne, ha kapnék anyuciban szerelhetõt. De mégsem jó, mert tutira nem kerek lyuk kell neki, hanem szögletes. A tûreszelõt meg utálom. ÁÁÁÁÁÁÁ
Ha valaki tud egy olcsó (nem 500ft-os), jó(több amperes) lengõ és szerelhetõ változatban egyaránt kapható legalább 2-pólusú csatlakozófajtát, írja meg!
Régen a leghasználhatóbb a klasszikus banándugó volt, de az csak 1 pólusú. Illetve még ma is használják, pl multiméterek mérõzsinórja. Vagy visszatérek a krokodilcsipeszhez. :(
Spindel bike a király. Legalábbis, csak az van. :)

#5254
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás
Csak nehezebb lesz a dugó, mint az akksi. :)

#5255
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
ha nem számít a csatlakozó mérete, akkor Neutrik XLR 3 pólusó csatlakozót javaslok...forrasztani egy álom, lehet színes zárógumikkal is kapni,van rajta egy bekattanós pöcök, ami meggátolja a véletlen szétcsúszást..

kz: nem is azt mondtam, hogy egy miniatûr karbon csatlakozóról van szó...;) de ha mondjuk kormánylámpát készít az ember, és az aksikat a kulacstartóban egy kulacsban:) tárolja, akkor onnan már mindegy, hogy mivel vezeti ki, nem a súly számít...de mondjuk vicces lehet, amikor 50nél lefele egy XLP papa+mama kettõs csapkodja az ember hátát:D

#5256
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Most akár jack dugót is használhatnék, ami köztudottan bedugás közben pillanatnyi zárlatot okoz.


ha itt tartunk: ki milyen csatlakozót ajánl?

a szokásos tápegység-csatikat (nam tudom, mi a nevük, az a hengeres, kívül-belül érintkezõs, belül mondjuk gyakori a 2.1-es, meg 2.5-ös méret....) nem szeretem, bár gyáriból (öntött) láttam már jót, szerelhetõbõl még nem.

a jack pillanatnyi zárlatára nem is gondoltam, egyébként jó minõségû RCA-ban is gondolkoztam már, meg vannak kisebbecske ipari csatlakozók, de még asszem nem kerestem eléggé..

#5257
Sheriff

Sheriff

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
Balu!

Akkor végül is milyen beállításokat használjunk a tesztfotóhoz? ISO, blendenyílás, záridõ, stb?
Én is készítenék fotót a 9db P2-esem fényérõl. Van egy gépem, ahol manuál módban mindent be tudok állítani.

Régebben volt szó a multifuse biztosítékokról, sikerült beszereznem néhányat Szegeden a RET-nél, tényleg tök állatul mûködnek. Bár nem a LED-ek áramának szabályzására használom, hanem az aksijaim védelmére. Eddig üvegbiztosítékaim voltak, de rendre elszálltak, mikor az aksitöltõm tápdugóját nem központosan, vagy más szögben dugtam a bringám aljzatába, olyan vacakul van megcsinálva, pillanatra rövidzárlatot okoz. Most ha akarom, direkt rövidre zárhatom pl. egy kulccsal, kialszik a fény, de 1 mp-en belül szépem visszajön, ahogy kihûlt a multifuse. Eszméletlen, hogy a 20 fokon 0.1 ohm-os kütyü 100 fokon már több ezer ohmos. Most akár jack dugót is használhatnék, ami köztudottan bedugás közben pillanatnyi zárlatot okoz.
Spindel bike a király. Legalábbis, csak az van. :)

#5258
wody21

wody21

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 390 hozzászólás

Ehhez figyelembe kell venni a led nyitófeszültségét 1A mellett, mint megengedhetõ legnagyobb áramon.
Figyelembe kell venni az akku teljes feltöltött állapotában a csúcsfeszültségét.
Ezeknek ismeretében lehet tovább számolgatni.

Erre is van megoldás.
A mérõ mûszert legalább 10 Amperes állásban használd.
A mérõzsinórokat cseréld ki jó vastagra és ne legyen 40 cm-nél hosszabb.
Azután kzdõdhet a mérés.
Holnap munkahelyrõl folytatom..

Köszi szépen a válaszodat, megértettem, a multiméter vezetéke 4 mm-es, viszont elég hosszu(majdnem 60 centi:() viszont még nincsen egy darab Cree ledem sem, szóval...:) Meglátjuk

#5259
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

És 2 db sorba kötött LEDnél mennyi ellenállás (ezzel az akkuval:S)?

Ehhez figyelembe kell venni a led nyitófeszültségét 1A mellett, mint megengedhetõ legnagyobb áramon.
Figyelembe kell venni az akku teljes feltöltött állapotában a csúcsfeszültségét.
Ezeknek ismeretében lehet tovább számolgatni.

Persze a számolás egy olyan elméleti értéket ad ami a gyakorlati értékkel nem mindíg egyezik.
Pl a led adatlap szerinti adott áramhoz tartozó nyitófeszültsége nem minden esetben azonos.
Ez a led gyártási szórásától is eltérhet valamilyen mértékben.
A fent leírtak miatt csak közelítõ értéjket lehet kiszámolni, azt pontosan mérni kell árammérõvel.
Ezzel is érdemes vigyázni mert a mérõ mûszerek vastagsága nem mindíg megfelelõ,
ami annyit jelent, hogy kiméred az egy Ampert rajta keresztül és
miután a mûszert kivetted a körbõl máris 1,2-1,3 Amper folyik a körben mert
a vékony vezeték is elég nagy ellenállásként viselkedik akkora áramon, ami a ledre káros.

Erre is van megoldás.
A mérõ mûszert legalább 10 Amperes állásban használd.
A mérõzsinórokat cseréld ki jó vastagra és ne legyen 40 cm-nél hosszabb.
Azután kzdõdhet a mérés.
Holnap munkahelyrõl folytatom..

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#5260
wody21

wody21

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 390 hozzászólás

Ez így túl vadul hangzik.
Oda legalább 2-3 ledet sorosan kell kötni, különben többet elfûtesz mint ami világít.
Azt is számításba kell venni, hogy három led esetén eleinte nagy fényed lesz, majd az akku merülésével
folyamatosan csökken, viszont az akku teljes kimerülésekor nem lesz erõsebb fényed egy jobb bolti lámpánál.
Persze az áramot akkor is kell korlátozni, de az már barátságosabb mértékü.

És 2 db sorba kötött LEDnél mennyi ellenállás (ezzel az akkuval:S)?