Ilyet használok (pontosabban ennek a különálló elemtartós (MyoBelt XP) változatát ... korrekt szerkentyû, mentem már vele zuhogó esõben és bírta. Csak sisakra szerelni volt mûvészet.
Kiegészítés saját véleményemhez: korán dícsértem a Petzl MyoBelt XP fejlámpát; jól ottmaradtam vele a Mátrában, vagy 45 km-t szerencsétlenkedtem miatta.
A problémák úgy kezdõdtem, hogy rendre kikapcsolt. Eleinte azt hittem, rosszul tettem be az akkukat, vagy helytelenül erõsítettem fel az elemtartóra a rugalmas hátsó burkolatot, majd a levehetõ elemtartó csatlakozójára gyanakodtam, mert amikor ezeken piszkáltam valamit, utána újra világított valamennyi ideig.
Újabb ötletként a lámpába vezetõ vezetékszakaszt mozgattam meg, az is hatott néhány alkalommal, de azután lámpahalál ismét.
Következõ lépésként külsõ zsebbe tettem az elemtartót, és lámpa-elsötétedéskor megmozgattam az egész vezetékszakaszt, plusz rá-rácsaptam a zsebemre, majd meghúztam a vezetéket (néha ez is bejött), amikor pedig nem használt, bekapcsoltam a lámpát ismét. Szembõl elég röhejes lehettem, kb. mintha keresztvetéssel próbáltam volna ördögöt ûzni.
Az ezt követõ romlási fokozatot az jelentette, amikor bekapcsolás után még nem ért vissza a kezem a kormányra, de a lámpa már ismét sötét volt. Ekkor úgy próbáltam trükközni, hogy villogóra állítottam (úgy kb. 4-6 villanást is kibírt), illetve folyamatosan a gombnál tartottam a kezem és azonnal nyomtam. Hegynek fel fél kézzel kilométereket ... majd lefelé ... hm... innen sok jelzõt kihúztam, pedig szemléletesen mutatták be akkor lelkiállapotomat.
Idõnként azért majdnem százmétereket is világított egyfolytában - no ekkor nem mertem se a testhelyzetemen módosítani, se a fejtartásomon, nehogy elmozduljon a vezeték/lámpa/stb. becses helyérõl. Ekkor ritka kretén testhelyzetekkel is kísérleteztem és ha ilyenkor bejött (világított a lámpa), úgy éreztem magam, mint Latabár "Állami Áruházában" a vevõ :-P
Mindezeket követõen elõfordult, hogy csak a leghalványabb fokozatára lehetett bekapcsolni, de ha ekkor megnyomorgattam a vezetéket, hol nagy fényerõre kapcsolt, hol villogóra, hol pedig nagy fényerõre, de vibráló fénnyel (mintha érintkezési hibás normál izzó lett volna).
Ritka helyzet, de most örültem, amikor autó jött utánam: legalább bevilágította az elõttem levõ utat.
Ráadásul szorított az idõ, mert ha lekésem a "csatlakozó vonatot", várhatok két órát az állomáson. Se inni, se enni, se p...ni nem álltam meg, csak lámpát nyomorgatni.
Remélem megtaláltom a számláját (még nincs fél éves). Kíváncsi vagyok, mi történt vele. Az a múltkori esõ mégis betett volna neki?
Pozitív gondolataimat serkentendõ (jobb híján) azzal nyugtattam magam, mennyivel jobb helyzetben voltam, mint az a barlangász/hegymászó lett volna, aki éppen két kézzel kapaszkodik a falon és keresi a helyet a lábának...
Könnyen lehet, hogy kifogtam az eddig gyártott egyetlen hibás darabot, még az is lehet, hogy az a múltkori esõ túllépte a cseppmentes kategóriára megadott limitet, de a Petzl csúcslámpájától azért nem ezt vártam. Ha nem annyiba került volna, mint amennyibe, az árokban kötött volna ki - ezt a szívást, idegeskedést normál kacat nem éri meg.