Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#4561
Írta 2008. július 21. - 09:05
#4562
Írta 2008. július 21. - 09:00
Tervezem egy normális elsõ lámpa vásárlását amivel nemcsak látszom,hanem látok is erdõben ill. országúton egyaránt.
Kinéztem a Sigma Mirage EVO-t.
Ezt : http://www.decathlon...68654-20729805/
Van valakinek evvel a lámpával kapcsolatos tapasztalata?
Elõre is köszi!
#4563
Írta 2008. július 15. - 14:44
#4564
Írta 2008. július 15. - 11:47
Én ilyet vettem olcsón egy ismerõsnek.Tudnátok ajánlani vmi lámpát elõre ill. hátra?
Csak olyanra lenne elõre szükségem amivel látszok megfelõlen. Városban közelekedek tehát nincs szükségem "reflektor" kategóriára:)
Nem szeretnék pár ezernél többet adni darabjáért.
#4565
Írta 2008. július 14. - 18:17
Nem rég vettem egy Sigma Quadro-t (4 led, 3x AAA), és egy Energizer Quattrot, egy pár plussz akksival. A töltõ tud akár egyesével is tölteni. Elég kevés infót találtam errõl a lámpáról, de nem bántam meg. Nem reflektor, de az út sötét foltjain biztosabb az átkelés. Hátul egy klasszikus formájú 3, és egy 5 ledes noname villogó van.
Nem rossz csak ha nem produkál komolyabb fényt akkor igazából csak arra jó, hogy lássanak.
Arra célra meg megteszi egy fehér színû villogó is.Nem?
Én pl. olyan helyen közlekedek este ahol az utak full ki vannak világítva így nekem csak arra kellenének a lámpák, hogy jobban látszdójak nehogy elüssenek.
#4566
Írta 2008. július 13. - 20:19
#4567
Írta 2008. július 12. - 15:57
Amelyik oldalra is szór, az mégjobb mert nem kanyarodnak rád.
Meg kell nézni a fényét elég-e és ha lehet akkor 3 vagy 4 db AA-s elemrõl
mûködjön legalább az elsõ, akkor sokáig világít egy elem készletrõl.
A vékonyabb elemmel sincs gond csak hamarabb kimerül.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4568
Írta 2008. július 12. - 12:47
Csak olyanra lenne elõre szükségem amivel látszok megfelõlen. Városban közelekedek tehát nincs szükségem "reflektor" kategóriára:)
Nem szeretnék pár ezernél többet adni darabjáért.
#4569
Írta 2008. július 01. - 19:56
Valaki megy utána mert piros a lámpája, aztán csatt ez szembe jött.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4570
Írta 2008. július 01. - 19:14
Meg benzinkúton olyan idõs embereket autóval, akik hasonló ésszel, plussz több másodperces reakcióidõvel vannak megáldva. Ilyeneken múlik az ember élete. Maradnak a földutak és mellékutcák.
#4571
Írta 2008. július 01. - 19:08
Össze kellene hozni az elõl piros lámpással, talán cserélnének.Ja meg találkoztam egy kolegával, aki hátulra is fehér lámpát rakott.
..de lehet, hogy polgárpukkasztásnak tette oda és ragaszkodiik hozzá.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4572
Írta 2008. július 01. - 19:00
Az 1 ledeseimhez képest (Cree XR-E P4; Q5) sokkal több fény nyerhetõ ebbõl. Jelen optika elég jól teríti az utat fénnyel, tán csak a szúrófényt hiányolom a legtávolabbi részekhez (bár azokat, az eddigiekkel sem láttam), a központi fényerõ meg így is több.... Csak picit több mint 10dkg.

Ja meg találkoztam egy kolegával, aki hátulra is fehér lámpát rakott.Akkor derült ki, hogy velem szembe jön és a piros hátsó lámpát csak megtévesztésnek tette fel elõre.
#4573
Írta 2008. június 25. - 11:37

Nemrég egy ilyet vettem ismerõsnek, elégedett vele. Mivel micro méretû elembõl 4db-ot fogad, ezért valószínüleg aksikkal is kihajtható.
A felerõsítõ bilincs nem a legjobban sikerült, nincs elõfeszítése a bepattanó fülnek.
#4574
Írta 2008. június 15. - 03:08
egy bringa hátsó vörös lámpája látszott a szemerkélõ esõben.
Ráálltam az irányra, -ott már úgyis szétrebbentek a gyalogosok-, gondoltam.
Hihetetlenül gyorsan csökkent a távolság, már félre húzódtam, hogy megelõzöm.
Akkor derült ki, hogy velem szembe jön és a piros hátsó lámpát csak megtévesztésnek tette fel elõre.
Szidtam a nénikéjét és a megtévesztõ ötleteit magamban..
Nem csak kellemetlen meglepetés de veszélyes is lehet,
Pl ha egy autó megy utána, pontosabban szembe vele..
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4575
Írta 2008. május 30. - 19:17
Ezt úgy értem, hogy amikor már nagyon gyenge az akku és azt akarod meglátni??
Miért, Te viszed magaddal a mûszert, és út közben méricskélsz?
mennyire világít 3 Voltra merülve a lámpa, azt ne egy megtett út után mérd
hanem a végefelé inkább otthon gyakran rámérve figyeld.
A cellák palástja akkor összeérhet ha mindegyik párhuzamosan van kötve,..külön is leszigetelem mindegyik cellát oldalról.
A szétvágást gondolom arra értetted, amikor szétbarmolom a videokam aksit.
viszont a cellák pozitív oldali pereme körben veszélyforrást jelenthet ha a vékony szigetelése fölött fut egy szigeteletlen átkötés.
Gyakorlatban nekem már felment magasabbra az akkufeszültség,Akkor most mégse hagyhatom ott akár egy egész napra a töltõn?
de ha azt írják, hogy 4,1-4,2V max. annak biztosan van oka.
..szóval jobb ha idõben lekapcsolod.
Akkor a telóban van a szabályzókör.Ezt nem mértem, ez van ráírva a töltõre.
De most hogy mondod, megmértem mûszerrel, kerek 6 Volt van benne üresjáratban.
Elvileg. Ez gyári paraméter, szóval jobb ha betartjuk.Viszont a töltõ feszültsége nem mehet 4.2V fölé, ha már teljesen fel van töltve az aksi, különben tönkreteszi az aksit, igaz?
Azt hiszem hidegben megnövekszik a belsõ ellenállása, akkor töltést sem veszi rendesen.Azt hiszem félreértettél, én úgy értettem, hogy TÖLTÕN hagyom hidegben.
Tehát Te azt mondtad, hogy ha simán magában hagyom hidegben, akkor hamar lemerül, tönkremegy. De mivan ha TÖLTÕN hagyom hidegben? Akkor amit a hideg miatt elveszít töltést, azt a töltõ mindjárt visszatölti, nem?
Ezt ki lehetne próbálni, nem tudom pontosan.
Minél erõsebbek, a fehérhez hasonló száttartással.Milyen paraméterûek legyenek a piros és a zöld LEDek?
Amikor én vettem akkor kb. 10-15 candelás 30 fokos volt a vörös
és 17-18 cd-s volt zöld színben. Azóta van erõsebb is ezekben Sz.P.-nél, úgy tudom.
Gyorsan, röviden, határozottan kell forrasztani akkor nem lehet gond...De csak azért lenne, hogy ne ronthassam el a LEDeket a forrasztással.
Milyen pákád van?
A fémtiszta felületet bekened a krémmel és a forrasztási hõmérsékletü friss gyantás ónt..sose használtam még ilyeneket forrasztáshoz, nincs tapasztalatom velük. Hogy kell õket használni?
megolvasztás után azonnal ráolvasztod, majd páka el, és fújással gyorsan lehûtöd a forrasztást.
A lényeg, gyorsan röviden forrasztani!
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4576
Írta 2008. május 26. - 13:00
Egy LiIon cellányi feszültséghez ezt ajánlanám: MCP 130-2,7-os reset-IC, +1 dióda, 1 ellenállás, és 1 Led kell még.Lámpáim linken láthatsz 2 megoldást csökkent akkufesz kijelzésére, de sok egyéb módszer is lehetséges.
Biztos én vagyok a béna, de nem találtam meg.
-Az "MCP130-270DI/TO" IC olcsó, 2,7V-os a, Chipcad-nál kapható, ez a változat normál tranzisztor tokos, nem SMD.
-A tápfeszben a szilíciumdióda azért van, hogy ne 2,7V alatt jelezzen, hanem kb. 0,6V-al magasabb feszültségnél (kb. 3,2V).
Már lehet kapni "MCP130-300DI/TO" 3V-os változatot is, akkor már a soros dióda sem kell.
-A piros LEDet a Lomexnél vettem, -ez nagy fényerejû, 60 fokos, 3mm-es, viztiszta-, (és alacsony nyitófeszültségû) típus.
-A 2,7 kiloohmos ellenállás a LED áramát korlátozza. Ha gyengébb fényerejû visszajelzõ LEDet használsz, akkor kissebb ellenállást tegyél be!
A kapcsolásnak olyan kicsi a fogyasztása, hogy állandóan rá lehet kötve az akkukra (~60uA ha nem ég, és ~0,5mA, ha ég a LED)!
Másutt ezt alkalmaztam: baloldalt tranzisztoros, J-FET-es munkaellenállással kevésbé precíz, viszont a tranzisztor bázisánál lévõ feszültségosztóval tetszõlegesen beállítható a feszültség határ.
#4577
Írta 2008. május 25. - 13:39
??
Miért, Te viszed magaddal a mûszert, és út közben méricskélsz?
[quote name='Balu1']A csupasz akku kötésénél nagyon figyelj arra
amit Mr. DöG is mondott, nehogy valahol rövidzárlat keletkezzen!
A cellában hatalmas energia szunnyad arra várva, hogy egy rövidzáron keresztül elszabaduljon.
Mivel minden párhuzamosan vannak kötve, ezért a többi cella energiája is
elszabadulhat azon az egy rövidzáron keresztül és tüzet okozhat!
Ha lehet legalább kisebb cellacsoportonként tegyél multifuse-t.[/QUOTE]
Mindenképpen egy cellánként akarok 0.9 Amperes multifuse-t.
[quote name='Balu1']Az akku forrasztását úgy érdemes csinálni, hogy szétvágásnál maradjon
mindkét oldalon átkötõ szalag. Azt könnyebb forrasztani forrasztó krémmel megkenve,
viszont ne érjen ki a (+) a széléig mert zárlatot és tüzet okozhat
ha megsérül a vékony fólia a cellán.[/QUOTE]
Köszi, ez hasznos info. Asszem majd még külön is leszigetelem mindegyik cellát oldalról.
A szétvágást gondolom arra értetted, amikor szétbarmolom a videokam aksit.
[quote name='Balu1']Igazad van a 4,2 V-os adapter 2,5 Amperes.
Max 4,35V-ot ad le, szóval azért figyelni kell.[/QUOTE]
Akkor most mégse hagyhatom ott akár egy egész napra a töltõn?
[quote name='Balu1']Azt a feszültséget biztosan üresjáratban mérted a töltõn, ill.
kell legyen benne még szabályzó kör a töltéshez (ezt feltételezem).[/QUOTE]
Ezt nem mértem, ez van ráírva a töltõre.
De most hogy mondod, megmértem mûszerrel, kerek 6 Volt van benne üresjáratban.
[quote name='Balu1']A Li-ion akkunál nem számít nagy áramnak akár a névleges kapacitás többszöröse sem.[/QUOTE]
Viszont a töltõ feszültsége nem mehet 4.2V fölé, ha már teljesen fel van töltve az aksi, különben tönkreteszi az aksit, igaz?
[quote name='Balu1']Erre csak a tapasztalatom tudom elmondani.
Digikamerát és Li-ion pótakkut vittem magammal télen övtáskában.
Az egyik akku annyira nem hûlt át, azzal egy ideig lehetett dolgozni, aztán a kijelzett idõ elõtt lemerült.
A pótakku nagyon átfagyott a külsõ rekeszben. A kijelzõ szerint még
bõ félóra volt az akkuban de kb 3 perc után megadta magát.
Szóval így reagál a hidegre. Az újabbak lehet, hogy kevésbé érzékenyek. Ezt még nem próbáltam.
Igaz, eddig a mostani bringa akkut se vittem ki még télen. Talán a következõn..[/QUOTE]
Azt hiszem félreértettél, én úgy értettem, hogy TÖLTÕN hagyom hidegben.
Tehát Te azt mondtad, hogy ha simán magában hagyom hidegben, akkor hamar lemerül, tönkremegy. De mivan ha TÖLTÕN hagyom hidegben? Akkor amit a hideg miatt elveszít töltést, azt a töltõ mindjárt visszatölti, nem?
[quote name='Balu1']Az nem mindegy milyent használsz. Csak jó paraméterekkel érhetsz el jó fényerõt.[/QUOTE]
Milyen paraméterûek legyenek a piros és a zöld LEDek?
[quote name='Balu1']A sorkapocs felülete lenne a hûtés? Nem a legfinoabb megoldás..[/QUOTE]
Hát igen, hûtésre nem éppen alkalmas. De csak azért lenne, hogy ne ronthassam el a LEDeket a forrasztással.
[quote name='Balu1']Használj a forrasztáshoz krémet v. fenyõgyantát.
Forrasztó krémet VIII. ker-ben a józsf körúti vegyszer boltban lehet venni.
Ilyen krémet érdemes használni: http://img6.tar.hu/balu-1/img/29536979.jpg
Viszont mivel vezeti az áramot, forrasztás után érdemes lemosni és megszárítani.
Forrasztani gyorsan kell, megfelelõ hõmérsékletü tiszta ónozott pákával, frissen adagolt ónnal.
A mûveletet minél hamarabb be kell fejezni, akkor is meg kell szakítani ha egybõl nem sikerül.
Aztán ha kicsit lehûlt megint próbálhatod max. 3-4 másodpercig.[/QUOTE]
Köszi, ezek is hasznos infok, asszem szerzek majd olyan kencéket. Mondjuk sose használtam még ilyeneket forrasztáshoz, nincs tapasztalatom velük. Hogy kell õket használni?
[quote name='Balu1']"Telihódason" is nézték, kérdezték hogyan mûködik a billentés.
A részleteket nehéz elmondani érthetõen, inkább billentgettem fel-le és közben minden látszott.
Majd lefotózom, de talán a következõn megint ott leszek és akkor élõben is látszik.[/QUOTE]
A fotó hasznos lenne.
Én viszont nem leszek ott
#4578
Írta 2008. május 25. - 13:10
Node ezek Jeled 50K -k, szal hiába.Ezek régi ledek, több mint két éve vettem.
Szerintem magasabb a nyitófeszültsége ami az adott áramhoz tartozik.
#4579
Írta 2008. május 25. - 13:05
Hát ezaz, h még azokkal együtt se jön össze még 0.2 Ohm se.Lehet, hogy a bizti+ háznak, és a kapcsolóknak is van jópár milliohm ellenállása...
Köszi, ez hasznos.
Jaja, azt akarom. Egy cella, egy multifuse. 0.9 Ampereset fogok berakni mindegyik cella mögé, aztán párhuzamosítom õket.Szerintem soronként rakj be 1-1 multifusét (pl. 2,5 Ampereset), a közös 8A-es olvadó betétes helyett, így a max feszültségnél azon is eshet néhány tized volt.
![]()
Biztos én vagyok a béna, de nem találtam meg.Lámpáim linken láthatsz 2 megoldást csökkent akkufesz kijelzésére, de sok egyéb módszer is lehetséges.
#4580
Írta 2008. május 23. - 13:49
Régebbi gyengébb ledekkel építkeznek, aki kész gyári holmit akar és
nem ismeri az új ledeket vagy nincs lehetõsége építeni annak jó lehet az is.
Ez a véleményem a látottak alapján.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





