stellaz, sajnálom. A Simga nem egy olcsó kategória, már ahogyan kivettem. Milyen akksi használatánál történt a baleset?nekem tavaly majdnem kigyulladt a lámpám, használat és nem töltés közben, ni-mh akksikkal, az egész lámpa összeolvadt, az aksik meg kifolytak
Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#1801
Posted 2013. April 20. - 14:56
#1802
Posted 2013. April 20. - 14:47
A lítium akku szekezeti elemei eléggé reaktív anyagok. Viszont ha nem kerül a feltöltött akku rövidzárlatba...
Balu1, nagyon köszönöm a precíz leírást.
Viszont így jobban aggódom az akksik kigyulladása miatt.
Gyalogtúrához kétféle lámpa közül választatok. Melyiket ajánlanád?
1: Az akksit a zseben vagy övön tárolom és a fejig vezetékkel felvezetem.
Így kevésbé érzem veszélyesnek, viszont használatnál problémás lehet a vezeték viselése.
2: Olyan fejlámpát veszek, aminél az aksitartó dobozka a fejpánton stabilan rögzített.
Így nem kell vezetékezni, viszont azt sem szeretném, ha a fejemen szétégne
Mi a véleményed ezekrõl az akksikról?
https://www.fasttech...0mah-37v-rechar
Szerinted, lehet velük baj? Rövidzár-védelem nincsen ezekben az 18650-esekben?
Ha pl. vennék egy ilyen lámpát+elõbb linkelt akkukat, szerinted jó volna?:
068C Cree XM-L T6 680lm 3-Mode White Headlamp - Black (1 x 18650 / 2 x 18650) - Free Shipping - DealExtreme
Köszönöm, elõre is.
#1803
Posted 2013. April 20. - 07:26
Próbaképp kösd össze egy bármilyen vezetékkel a "dinamó" fém testét, ill a rögzítõ csavarját a lámpa testre rögzítõ csavarjával. úgy lendítsd meg a kereket.
Ha világít, akkor valahol a festett alkatrészek között szakad meg az áram útja. Ha úgy sem, világít. akkor próbálj meg 3 és 6 Volt közötti elemet rákötni egy pillanatra a lámpa "dinamó" felöli oldalára. A dinamó rezdülni fog, ill. nehezebben forgatható és a lámpának halványan világítania kell.
Ha a lámpa így sem világít, akkor próbálj egészen közel a lápához, rá kötni egy 3-6 V közötti elemet, világít-e.
Ezt így kell lépésrõl lépésre, pontonként végig nézni, hogy honnan jó és mikortól nem már.
A kritikus résznél valami nagyon jó elszigeteli az áramot.
Végsõ esetben a test pólust is kösd össze vezetékkel a dinamó teste és lámpa teste között. Legfeljebb oda is tegyél egy szálat, ha másképp nem megy. Vagy a másik szálat esetleg cseréld új darabra, hátha szakadt a régi.
Tehát meg kell keresni, honnan világít elemrõl, és onnan egyre távolodva kell nézni, hogy honnan nem mûködik már. Ott a hiba
Hú, azt hiszem ez aztán részletes válasz lett
Köszönöm szépen!
#1804
Posted 2013. April 19. - 19:15
Ha világít, akkor valahol a festett alkatrészek között szakad meg az áram útja. Ha úgy sem, világít. akkor próbálj meg 3 és 6 Volt közötti elemet rákötni egy pillanatra a lámpa "dinamó" felöli oldalára. A dinamó rezdülni fog, ill. nehezebben forgatható és a lámpának halványan világítania kell.
Ha a lámpa így sem világít, akkor próbálj egészen közel a lápához, rá kötni egy 3-6 V közötti elemet, világít-e.
Ezt így kell lépésrõl lépésre, pontonként végig nézni, hogy honnan jó és mikortól nem már.
A kritikus résznél valami nagyon jó elszigeteli az áramot.
Végsõ esetben a test pólust is kösd össze vezetékkel a dinamó teste és lámpa teste között. Legfeljebb oda is tegyél egy szálat, ha másképp nem megy. Vagy a másik szálat esetleg cseréld új darabra, hátha szakadt a régi.
Tehát meg kell keresni, honnan világít elemrõl, és onnan egyre távolodva kell nézni, hogy honnan nem mûködik már. Ott a hiba
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1805
Posted 2013. April 19. - 16:33
még sosem kötöttem be dinamót, és most eljött ennek is az ideje.
Barátnõm kerékpárjáról lenne szó, arról is csak az elsõ lámpáról.
Olvastam hogy elég egy vezeték az elsõ lámpához mert visszafelé majd maga a váz lesz a közvetítõ, és mivel magán a dinamón csak egy "kimenet" van így én is gondoltam hogy elég lesz egy vezeték.
Bekötöttem szépen megcsiszolgattam a fémet is hogy ne az legyen a gond, de nem segített.
A lámpa elvileg jó, a dinamó is az tuti jó, legalábbis éreztem a nyelvemen a "bizsergést"
Szóval valakinek van valami ötlete?
#1806
Posted 2013. April 19. - 07:52
Gyakorlatilag ugyanaz a két lámpa
#1807
Posted 2013. April 19. - 07:40
Sziaztok milyen jó minõségû lámpákat tudtok ajánlani max:25 ezerig,válaszokat elõre is köszönöm?!
Én ezt tudnám ajánlani:
Magicshine MJ-808E
De persze, ha csak arra kell, hogy téged lássanak, akkor felesleges (esetleg az olcsóbb tesója jó), viszont ezzel terepen még szürkületben is le tudsz jönni.
#1808
Posted 2013. April 18. - 23:30
"Szia ! Milyen jó minõségû autót tudsz ajánlani max:5 millióig,válaszodat elõre is köszönöm?! "Sziaztok milyen jó minõségû lámpákat tudtok ajánlani max:25 ezerig,válaszokat elõre is köszönöm?!
Mire használnád ? Árúszállítás ? Terepjáró kell ? Nagycsaládod van ? Sportkocsi kell ? Vagy csak az asszonynak néha bevásárolni ?
Érted ?
Túl általános a kérdésed. Országútra kell a lámpa ? Városba ? Sokat mész éjjel terepen ? Mennyit mész olyankor kb. ?
Amúgy, visszaolvastál már itt a topicban ? Millió-rakás lámpát ajánlgatunk egymásnak állandóan.
#1809
Posted 2013. April 17. - 22:55
Nagy János
#1810
Posted 2013. April 17. - 16:42
Viszont legalább verhetik a mellüket, hogy, "igen, a vevõ kérése parancs".
De legalább megoldották a problémád, ami neked (nekünk) az elsõ.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1811
Posted 2013. April 17. - 08:41
Attól meg akkor nem égne szét az akku, tartójával együtt.. hmm.
szerintem csak a szokásos kereskedõi/gyártó szarrágás volt a garanciális dolgokat illetõen
#1812
Posted 2013. April 16. - 20:50
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1813
Posted 2013. April 16. - 20:11
A lítiumból már lehet, hogy kifújt volna a láng.
Akkor ott valami rövidzárlat keletkezhetett. Végül nem derült ki, hogy hol volt a baj?
nem, a sigma szerint a lámpa hibátlan volt és csak kegybõl cserélte ki
#1814
Posted 2013. April 16. - 19:05
A lítiumból már lehet, hogy kifújt volna a láng.nekem tavaly majdnem kigyulladt a lámpám, használat és nem töltés közben, ni-mh akksikkal, az egész lámpa összeolvadt, az aksik meg kifolytak
Akkor ott valami rövidzárlat keletkezhetett. Végül nem derült ki, hogy hol volt a baj?
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1815
Posted 2013. April 16. - 13:38
#1816
Posted 2013. April 16. - 13:35
#1817
Posted 2013. April 16. - 06:13
Amit itt-ott a neten, piacon árulnak, ráadásul olcsón és 3800-4800-5000-6000-8000 mA/h van ráírva, azok teljesen biztos, hogy nagyon kicsi kapacitásúak. Létezhet 3000 mA/h körüli, ami jó kapacitású, de az nem olcsó. A gyakorlatban amit még reális adatokkal láttam a 18650-esbõl, az 2500 mA/h -s volt. Többnyire ez reális érték lehet.
Van egy liionos fórum, ott azt írták pár hete, h 3200mAh a max jelenleg 18650-bõl. De az horror áron van.
#1818
Posted 2013. April 16. - 04:10
A lítium akku szekezeti elemei eléggé reaktív anyagok. Viszont ha nem kerül a feltöltött akku rövidzárlatba, illetveSzerinted egy nem túl drága 18650-as akksi felrobbanhat?
töltés közben nem túl magas a töltõ áram és nem is töltöd túl (egy jól mûködõ töltõ nem töltheti túl), akkor általában nem lehet baj. Túltöltéskor egyes (régebbi gyártású) cellák csak megszakadnak belül de nem melegszenek, mások viszont nagyon felforrósodnak és kigyulladhatnak.
Van pár darab, laptopból bontott cellám és egy Bosch sarokcsiszoló jól záródó fém dobozában tárolom mûanyag tároló dobozokban. Azon belül, ha netán bármi adódik, akkor sem okozhat tüzet. Találkoztam már olyannal, hogy modellezõ a Li-polimer akkukat egy használaton kívüli kandalló üres tûzterében tárolta, "sohasem lehet tudni" alapon. Vannak tûzbiztos anyagból tároló "harisnyák" ilyen tûzvédelmi célra, de azt fõleg Li-polimer akkukhoz használják a modellezõk.
A fém burkolatú cella kevésbé veszélyes, de az is okozhat tüzet bizonyos körülmények között.
Ha az akku gyártása közben valami rejtett zárlat forrás kialakul és ott valami okból össze érnek a pólusok, akkor az akku hõmérséklete nagyon megemelkedik. Van egy kritikus hõfok, 66.5 Celziusz fok, ami után dominó effektusszerûen megindul az önmagát erõsítõ túlmelegedés. Akkor rövid idõn belül kigyulladhat ill hevesen lángra lobbanhat a cella, amiben az alkotó részek robbanásszerûen lángra lobbannak, ha nem szüntetjük meg idõben a túlterhelést vagy a rövid zárlatot.
Lithium Ion Battery Explosion - YouTube
Lipo explode - YouTube
Lithium Ion Battery Fire And Explosion
DailyTech - When Lithium-ion Batteries Explode
A lítion-polimer akku ennél sokkal érzékenyebb, pl ha megsérül a lágy burkolata, azon keresztül könnyen zárlatossá válik a cella ami felforrósodik. Onnan kezdve már egyenes út vezethet a heves cella tûzig.
Ami még nagyon fontos, a lítiumot nem lehet vízzel oltani. Ha ez a fém a vízzel érintkezik, akkor önmagában is megolvad és meggyullad. Lithium water fire - YouTube
Ettõl függetlenül ha megfelelõ, zárlattól védett, biztonságos módon használjuk, akkor nem valószínû, hogy bármi baj lehet vele.
Viszont egy cella gyári hibája jelenthet veszély forrást. Vettem kimondottan próbára én is néhány fajta 18650-es cellát 300,-Ft/db áron a kínai piacon, csak azért, hogy megnézzem a kapacitását. Mindegyik fajtánál kb. 500mA/h körüli volt a cella kapacitás. Szóval tanulságnak jó volt, de használati értéke minimális. Nem éri meg olyant venni.
Amit itt-ott a neten, piacon árulnak, ráadásul olcsón és 3800-4800-5000-6000-8000 mA/h van ráírva, azok teljesen biztos, hogy nagyon kicsi kapacitásúak. Létezhet 3000 mA/h körüli, ami jó kapacitású, de az nem olcsó. A gyakorlatban amit még reális adatokkal láttam a 18650-esbõl, az 2500 mA/h -s volt. Többnyire ez reális érték lehet.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1819
Posted 2013. April 15. - 15:37
Robbanni töltés közben robbanhat, ha vacak töltõvel töltöd. Kisütés közben nem. Amúgy nem úgy kell elképzelni, mintha 10 kiló c4-et robbantanál, mert akkor a terroristák is ezt használnák.
Aha, nem értek hozzá, ezért is érdeklõdöm. Szóval csak töltésnél robban6, ez jó hír.
Nekem egyszer egy néhány centis, neonlámpában lévõ ruszki kondenzátor robbant szét a bekapcsoláskor. Rögtön utána zárlatot is okozott. Hatalmas hangereje volt a szobában. Ha teszem azt, fül mellett robbant volna, halláskárosodást is okozhatott volna. Úgy emlékszem, rendesen szétporladt a lámpatestben, talán még füstölt is.
De ezek tûzveszélyesek is voltak egyben.
#1820
Posted 2013. April 15. - 15:13
Tehát, hogy minimális esélye sem legyen egy robbanásnak.
Robbanni töltés közben robbanhat, ha vacak töltõvel töltöd. Kisütés közben nem. Amúgy nem úgy kell elképzelni, mintha 10 kiló c4-et robbantanál, mert akkor a terroristák is ezt használnák.